Pagina 1 van 6  [ 262 berichten ]
Offline Morbid Angel
Master
wo 15 sep 2010, 16:55 Bericht 
Wat onnodig linksgehang (filmpje werd afgekapt en had geen zin om de drie ontbrekende seconden van het vervolgfilmpje er weer aan te plakken :P ):

Link

Hier wordt een linksrijdend koekblikje opgejaagd door een 350Z:

Link

Beetje leip geparkeerd:

Link

Wilhelminaplein (ook bekend als Heetmanplein) in Den Bosch is soms best lastig:

Link
Offline Morbid Angel
Master
zo 19 sep 2010, 20:10 Bericht 
Hardnekkige linkshangerij... op 1:25 werd ik het zat en ben er voorbij gegaan.

Link
Offline TommyGun
Pro
zo 19 sep 2010, 20:35 Bericht 
Morbid Angel schreef:
ilhelminaplein (ook bekend als Heetmanplein) in Den Bosch is soms best lastig:

Link

Klote plein is dat...
Offline boersma
Master
zo 19 sep 2010, 20:46 Bericht 
Je zou haast iets op je achterruit moeten maken met de tekst: RECHTS HOUDEN
Offline Turkosariba
Master
zo 19 sep 2010, 20:54 Bericht 

Als je sneller rijdt dan Vmax mag je uiteraard links blijven rijden, want men mag toch niet sneller dan Vmax rijden zodat je niet ingehaald kan worden... :fp:

Vroeger keek ik het ook eerst even aan om dan tenslotte rechts in te halen. Tegenwoordig ga ik na iedere inhaalactie direct naar rechts en vervolg gewoon mijn weg. Als er dan toevallig iemand links blijft rijden dan heb ik daar geen moeite mee. O:)
Offline Dave-R
Die hard
ma 20 sep 2010, 13:26 Bericht 
Turkosariba schreef:
Als er dan toevallig iemand links blijft rijden dan heb ik daar geen moeite mee.

Wel als die een oude bak heeft waarbij afwijking van de teller meer dan 10km is
.
Zijn teller 120 werkelijkheid 110. Dan wil ik er echt wel langs hoor.
Offline Turkosariba
Master
ma 20 sep 2010, 15:30 Bericht 

Maakt niet uit of hij met 90 of 120 links rijdt, ik blijf rechts en met 140 ben je er zo voorbij. :wink:
Offline Kenji
Master
ma 20 sep 2010, 15:40 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Hardnekkige linkshangerij... op 1:25 werd ik het zat en ben er voorbij gegaan.

Ik had op 0:08 al gas gegeven en er rechts voorbij gegaan....
Offline mr. mcduc
Die hard
ma 20 sep 2010, 15:57 Bericht 
Turkosariba schreef:
Maakt niet uit of hij met 90 of 120 links rijdt, ik blijf rechts en met 140 ben je er zo voorbij.

Eensch, er zijn dagen dat ik meer rechts inhaal dan links en ik heb het idee dat het er niet beter op wordt :x
Offline Morbid Angel
Master
wo 22 sep 2010, 16:52 Bericht 
Kenji schreef:
Ik had op 0:08 al gas gegeven en er rechts voorbij gegaan....

Ik ben wel iets vergevingsgezinder als de rest hier, heb ik gemerkt. Volgens mij ben ik ook één van de tammere rijders hier. ;-)

---

Vandaag had ik niet zoveel, alleen een busje dat zich tussen twee vrachtwagens propt en (buiten beeld) over het verdrijvingsvlak op de allerlaatste seconde de afslag neemt:

Link
Offline sjef7544
Weet de weg
wo 22 sep 2010, 17:47 Bericht 
vrachtwagens moeten ook voldoende afstand houden, bij deze 2 achja,, maar soms 6 vrachtwagens bumperklevend naast elkaar... zie er dan maar eens veilig tussen te komen om een afrit te nemen :x

p.s. het kan wel ;)
Offline renew40
Die hard
do 23 sep 2010, 0:41 Bericht 
sjef7544 schreef:
maar soms 6 vrachtwagens bumperklevend naast elkaar

en daar heb je nu net weer geen filmpje van :o
Offline Turkosariba
Master
do 23 sep 2010, 8:03 Bericht 

Morbid Angel schreef:
Ik ben wel iets vergevingsgezinder als de rest hier, heb ik gemerkt. Volgens mij ben ik ook één van de tammere rijders hier. ;-)

Ik ben ook zeer vergevingsgezind, ik vergeef alle linksplakkers dat ze links blijven rijden, respecteer hun wens om links te plakken en maak me er ook zeker niet druk over. Bumperkleven is aan mij niet besteed, ook ga ik niet lijdzaam wachten tot de linksplakker uit zijn lethargische staat ontwaakt en alsnog naar rechts gaat, rechts inhalen mag misschien niet maar het is wel de meest elegante oplossing. O:)
Offline Morbid Angel
Master
do 23 sep 2010, 12:49 Bericht 
sjef7544 schreef:
vrachtwagens moeten ook voldoende afstand houden, bij deze 2 achja,, maar soms 6 vrachtwagens bumperklevend naast elkaar... zie er dan maar eens veilig tussen te komen om een afrit te nemen :x

Die knakker negeert drie waarschuwingen dat Utrecht toch écht rechtsaf is (sinds een jaar) en de uitvoegstrook is lang genoeg. Ik vermoed een DomDom rijder met oude kaarten, want voor Utrecht moest je vroeger links blijven op dit punt.
Dan krijg je:
"houd links aan"
"houd links aan"
"houd links aan"
Shit we moeten toch naar rechts! *prop* :wink:
Offline Morbid Angel
Master
zo 03 okt 2010, 12:10 Bericht 
Er stak een flinke ribbel asfalt omhoog :boos: Gelukkig geen schade:

Link
Offline kukel
Pro
zo 03 okt 2010, 12:14 Bericht 

Gisteren ben ik daar ook overheen geklapt, hield me gelukkig aan de 70 km/h. :nah:
Offline Morbid Angel
Master
zo 03 okt 2010, 12:18 Bericht 
Je mag daar 90.
Edit: vlak voor die ribbel dus toch 70 (net even het hele stuk teruggekeken).
Offline renew40
Die hard
zo 03 okt 2010, 12:21 Bericht 
Dus meteen ff 0800-8002 gebeld zeker om dit door te geven. ??
Offline Morbid Angel
Master
wo 06 okt 2010, 17:56 Bericht 
Deze dame had geen zin om uit te kijken, daarom dondert ze haar auto dan ook maar zó de weg op:

Link

Ik zat eigenlijk al vrij kort op die Polo, en achter die vrachtwagen voegt een rode Fiat in. Je kon er op wachten:

Link
Offline salush
Master
wo 06 okt 2010, 19:50 Bericht 
Morbid Angel schreef:
voegt een rode Fiat in

Ik zie zulk gedrag zo vaak dat het mij bijna niet eens meer opvalt !
Ik wil niet generaliseren, maar meestal zijn het priussen of andere "milieu" auto's.
Offline boersma
Master
wo 06 okt 2010, 20:07 Bericht 
Ach soms geef ik dan ook wel een ruimte en een seintje zodat ze er snel voor kunnen (licht wel aan de auto).
Offline Morbid Angel
Master
do 07 okt 2010, 18:14 Bericht 
Inhaalverbod? Welnee. Al valt het wel enigszins te billijken om een andere vrachtwagen te laten invoegen. Daarom tikte ik de rem maar even aan.

Link

Nog geen minuut later: het verkeer gaat plotseling op de rem en stuift naar links, inclusief vrachtwagens. En in het midden zit de verrassing, een auto op sleeptouw. Mocht je niet alleen maar tot de eerstvolgende afrit slepen?

Link
Offline feitelijk
Master
vr 08 okt 2010, 8:58 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Mocht je niet alleen maar tot de eerstvolgende afrit slepen?

Daar is geen regel voor toch? Je mag niet op andere stroken dan de twee meest rechtse komen omdat je langer bent dan 7 meter, maar dat is alles uit het RVV, in de Regeling Voertuigen gaat het alleen over het slepen zelf.

Code:
Artikel 5.18.2
      1.Met een motorvoertuig mag niet meer dan een motorvoertuig worden gesleept.
      2.Voertuigen met een totale massa van meer dan 4.000 kg mogen alleen met behulp van een sleepstang worden gesleept.
      3.Het drukluchtremsysteem van het gesleepte voertuig dient te zijn aangesloten op het drukluchtremsysteem van het trekkende voertuig.
      4.Een dolly en een zich daarop bevindend motorvoertuig worden als een motorvoertuig beschouwd. De dolly dient in dat geval te zijn voorzien van een reminrichting.
      5.Met een motorvoertuig mag geen tweewielig motorvoertuig worden gesleept.
      6.Met een tweewielig motorvoertuig, een gelede bus of een samenstel van voertuigen mag geen motorvoertuig of samenstel van voertuigen worden gesleept.
Offline Morbid Angel
Master
vr 08 okt 2010, 10:37 Bericht 
Ik dacht dat ik het hier een keer zag voorbij komen, maar kan het zo niet terugvinden. Het kan ook over Duitsland of België zijn geweest...
Offline Morbid Angel
Master
vr 08 okt 2010, 20:06 Bericht 
Zucht... weer zo'n nutteloos naar links actie. Die invoeger is te langzaam en hij haalt zelf niet in. :zzz:

Link
Offline Morbid Angel
Master
di 12 okt 2010, 18:06 Bericht 
Binnenbochtennemertje. Ik vraag me altijd af waarom mensen bij afritten zo vaak een stuk (of soms zelfs de hele) vluchtstrook moeten nemen...

Link
Offline Jaimieberkhout
Die hard
di 12 okt 2010, 18:12 Bericht 
Dat is in he. Van die mannetjes die een auto hebben die hun vrouw heeft uit gezocht. En dan vervolgens denken dat ze hard door de bocht gaan. En dus probeeren de lijnen te rijden. :fp:
Als het dan echt hard gaat kan ik het nog wel begrijpen. Maar 99% van de keeren dat ik het zie :schudnee:
Offline feitelijk
Master
di 12 okt 2010, 18:13 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Binnenbochtennemertje. Ik vraag me altijd af waarom mensen bij afritten zo vaak een stuk (of soms zelfs de hele) vluchtstrook moeten nemen...

Hij geeft netjes richting aan omdat hij pech heeft en naar de vluchtstrook gaat. Daar ging het rode lampje weer uit, jammer dat hij geen richting aangeeft als hij weer de rijbaan op komt.
Offline Morbid Angel
Master
di 12 okt 2010, 19:32 Bericht 
Heb nog een lange (over een linkshangende slaap-Polo, vanaf +/- 0:10), alleen de Visiondrive maakte er twee stukken van (3:24 en 0:43). VirtualDub klaagt dat er twee verschillende samplerates gebruikt zijn en kan de tweede niet aan de eerste vastplakken. :( Ik ga nog ff wat klooien voordat ik deze maar in 2x moet posten...

Edit: kom er niet uit, dan maar in twee keer...

Link

Link
Offline Jaimieberkhout
Die hard
di 12 okt 2010, 20:40 Bericht 
En er lekker achter blijfen hangen om hem te filmen :lol:
Offline bruintje beer
Master
di 12 okt 2010, 21:00 Bericht 
Je zou inderdaad wat meer aan kunnen dringen. :[
Offline Morbid Angel
Master
di 12 okt 2010, 22:01 Bericht 
Jaimieberkhout schreef:
En dan vervolgens denken dat ze hard door de bocht gaan.

Meestal moet ik zelfs behoorlijk inhouden (soms tot < 60km/h). Ik heb er wel eens gehad die bijna de hele bocht de volledige vluchtstrook pakten, zelfs zó ver dat ik er gewoon links voorbij had gekund. En als je het dan wilt doen, komen ze ineens wel naar links :nah: Vandaar dat ik zo'n knakker maar laat rijden, die wordt door een VROS of zuurstok wel een keer gepakt.
Jaimieberkhout schreef:
En er lekker achter blijfen hangen om hem te filmen :lol:

bruintje beer schreef:
Je zou inderdaad wat meer aan kunnen dringen. :[

Ik was idd dusdanig met "opnemen" bezig dat ik het aandringen wat heb laten liggen. :P
Online Cweepz
Master
wo 13 okt 2010, 11:22 Bericht 
Morbid Angel schreef:

Ligt er beetje aan waar. Af en toe liggen die lijnen zo lomp :x
Als ik van de N217 de A29 oprit op rij pak ik ook altijd de vluchtstrook, daar zitten namelijk GEEN gaten in het wegdek.
90 graden bocht de snelweg op een stukje verder heeft een knik erin zitten, stuur stil op 45 graden en je blijft de eerste helft binnen de lijnen, tweede helft snij je de bocht in over de vluchtstrook. Rijdt veel fijner op die manier :thumb:
Offline Tammo
Die hard
wo 13 okt 2010, 11:44 Bericht 
Morbid Angel schreef:

Dat is beter voor het milieu, je maakt zo minder kilometers.
Offline Turkosariba
Master
wo 13 okt 2010, 14:04 Bericht 

Daarom haal ik altijd rechts in, zo maak ik minder kilometers. O:)
Offline Tammo
Die hard
wo 13 okt 2010, 14:23 Bericht 
Jij rijdt dus alleen maar in cirkels. :lol:
Offline feitelijk
Master
wo 13 okt 2010, 14:48 Bericht 
Rechte lijnen zijn korter.
Offline Tammo
Die hard
wo 13 okt 2010, 14:59 Bericht 
Niet als de weg een bocht maakt.
Offline Turkosariba
Master
wo 13 okt 2010, 16:28 Bericht 

Rechter bochten compenseren voor linker bochten. En op de rechte stukken is dit gewoon de snelste en kortste weg
Offline danny
Respect
wo 13 okt 2010, 16:56 Bericht 

Cweepz schreef:
Ligt er beetje aan waar. Af en toe liggen die lijnen zo lomp :x
Als ik van de N217 de A29 oprit op rij pak ik ook altijd de vluchtstrook, daar zitten namelijk GEEN gaten in het wegdek.
90 graden bocht de snelweg op een stukje verder heeft een knik erin zitten, stuur stil op 45 graden en je blijft de eerste helft binnen de lijnen, tweede helft snij je de bocht in over de vluchtstrook. Rijdt veel fijner op die manier :thumb:

Zo lang mogelijk tegen de buitenkant rijden.
Op het laatste moment vlak voor het einde van de bocht insturen, ( dan het gas erop ) en dan in de knik van de bocht en het begin van het rechte stuk weer naar buiten sturen. ( Buiten, binnen, buiten )
Dan heb je ook weinig last van G krachten.

Iedereen die scherp de bocht neemt gaat veel slomer de bocht door.
Door aan de buitenkant te blijven is de bocht minder scherp dus meer snelheid.

Als je van de A4 naar de A13 richting R'dam rijd is er bij knooppunt Ypenburg ook een lange bocht naar links.
Zoveel mogelijk in de rechterbaan blijven ( minder scherp ) en dan de volgende bocht naar rechts helemaal naar links gaan.

Dan rij je iedereen zoek.
Online Cweepz
Master
wo 13 okt 2010, 17:33 Bericht 
Jupjup, dat was dagelijkse kost toen ik op S113 werkte :thumb:
Offline Morbid Angel
Master
wo 13 okt 2010, 18:10 Bericht 
Het wordt een beetje eentonig, wéér een linkshanger. Deze keer dring ik wel aan. :P

Link

Nog een setje, twee minuten later. Het ergste is dat bij het inhalen niet eens de maximum snelheid hoef te overschrijden. :[

Link
Offline Jaimieberkhout
Die hard
wo 13 okt 2010, 20:56 Bericht 
Lekker rap bakie heb je volgens mij. Ding vloog naar de 160km/h in het eerste filmpje :D Wat voor motor ligt daar in???
Verder tja. Ik rijd tegenwoordig bijna meer mensen rechts voorbij dan links. Is een trent volgens mij die linker baan. Wordt ook eens tijd dat daar streng op gecontroleert gaat worden.
Offline Morbid Angel
Master
wo 13 okt 2010, 21:16 Bericht 
Jaimieberkhout schreef:
Lekker rap bakie heb je volgens mij. Ding vloog naar de 160km/h in het eerste filmpje :D Wat voor motor ligt daar in???

Ik heb de enige Cupra-uitvoering die ooit met een dieselmotor is uitgevoerd, de Seat Ibiza Cupra D, specs staan hier.
Offline Jaimieberkhout
Die hard
wo 13 okt 2010, 21:21 Bericht 
160pk 330nm :woop: :respect:
Offline Ton.
Master
wo 13 okt 2010, 21:29 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Ik heb de enige Cupra-uitvoering die ooit met een dieselmotor is uitgevoerd, de Seat Ibiza Cupra D, specs staan hier.

Ik dacht de turbo inderdaad te horen. :D
Offline djidee
Master
wo 13 okt 2010, 23:06 Bericht 
Die peug achter de vrachtwagen bedenkt zich nog mooi op tijd.. De meeste rossen hem zo door ervoor
Offline ikinks
Master
do 14 okt 2010, 19:18 Bericht 
Bekend geluid! :thumb:
Offline Morbid Angel
Master
do 14 okt 2010, 19:56 Bericht 
Ik ben nu de buit van één dag aan het uploaden: 11 filmpjes :o
Ik zal ze limiteren tot 2-3 per post, wordt anders een beetje veel zo.

djidee schreef:
Die peug achter de vrachtwagen bedenkt zich nog mooi op tijd.. De meeste rossen hem zo door ervoor

Idd, je ziet 'm nog terugdeinzen. :wink:
Offline Morbid Angel
Master
do 14 okt 2010, 20:25 Bericht 

Link

Link

Link
 [ 262 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende