Pagina 6 van 6  [ 290 berichten ]
Online bx gek
Master
za 24 dec 2011, 13:02 Bericht 
Tweebel schreef:
Dat de voorste dan ook nog een enorm gat laat vallen is mooi meegenomen. Kwam allemaal goed uit deze keer.

:thumb: :biertje:
Offline viffer
Master
za 24 dec 2011, 13:28 Bericht 

Tweebel schreef:
Deze dame keek niet eens en begon maar gewoon te rijden, had verwacht dat ze zich nog zou bedenken. Heeft me nooit gezien, denk ik.

:o Ik hoop toch dat ze niet gekeken heeft, anders mist er wel één en ander aan verkeersinzicht. Misschien is ze onderweg naar Hans (Anders)?
Offline ZX-driver
Master
za 24 dec 2011, 16:51 Bericht 

Tweebel schreef:
Tergend langzaam rijdend busje op linkerbaan en he-le-maal niemand die zelf nadenkt.

Irritant, die treintjes op de linkerbaan. Terwijl er rechts voldoende ruimte is om soepel te passeren. Rechts inhalen kun je het niet eens noemen omdat je op rechts gewoon met dezelfde snelheid doorrijdt.

Tweebel schreef:
Deze dame keek niet eens en begon maar gewoon te rijden, had verwacht dat ze zich nog zou bedenken. Heeft me nooit gezien, denk ik.

:o Dat was bijna! (schrik)
Offline ZX-driver
Master
za 24 dec 2011, 16:52 Bericht 

GertJan schreef:
Misschien is ze onderweg naar Hans (Anders)?

Of Pearl, of Specsavers, om geen reclame te hoeven maken voor maar één opticien. :wink:
Offline Tweebel
Master
di 03 jan 2012, 21:01 Bericht 
Vandaag had ik een engeltje op m'n schouder en ESP met een goed humeur anders was dit niet goed gekomen.

Even niet goed opgelet, pak de (vieze) buitenkant vd strook mee en sta bijna achterstevoren.

Link

De te brede winterbanden (dank bandenboer) en relatief hoge temperatuur zullen ook niet mee hebben geholpen. Desondanks veel geluk gehad.
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 21:05 Bericht 

Tweebel schreef:
Vandaag had ik een engeltje op m'n schouder

:o Echt wel, bijna een 2e doblo filmpje
Offline Tweebel
Master
di 03 jan 2012, 21:08 Bericht 
GertJan schreef:
een 2e doblo filmpje

Wat heb ik gemist?
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 21:33 Bericht 

post2662756.html#p2662756
Offline ZX-driver
Master
di 03 jan 2012, 23:43 Bericht 

Woow. :o
Offline djidee
Master
di 03 jan 2012, 23:53 Bericht 
Damn, close... Nette correctie inderdaad...

Hoorde een kennis met winterbanden ook al klagen.. Grip is momenteel ver te zoeken, zeker als het ook nog eens regent...
Offline Tweebel
Master
di 03 jan 2012, 23:58 Bericht 
djidee schreef:
Hoorde een kennis met winterbanden ook al klagen.. Grip is momenteel ver te zoeken, zeker als het ook nog eens regent...

Bandenboer heeft in oneindige wijsheid besloten bredere winterbanden dan zomerbanden te monteren...
Eerste 1000 km dat ze eronder lagen kon ik nauwelijks fatsoenlijk wegkomen op natte/nieuwe wegen...

djidee schreef:
Damn, close... Nette correctie inderdaad...

ben heel blij laatst een slipcursusje te hebben gedaan. Niet zozeer omdat je precies weet wat je moet doen, maar omdat je herkent wat er gebeurt en probeert te blijven sturen ipv remmen...
Offline bruintje beer
Master
wo 04 jan 2012, 7:26 Bericht 
djidee schreef:
Nette correctie inderdaad...
+1
Nu het filmpje nog even met geluid herbekijken om te horen of je je een beetje inhoudt.

Edit: keurig. Ik denk dat ik me wel een (godslasterlijke) krachtterm had laten ontvallen :)
Offline Tweebel
Master
wo 04 jan 2012, 8:33 Bericht 
bruintje beer schreef:
Edit: keurig. Ik denk dat ik me wel een (godslasterlijke) krachtterm had laten ontvallen

doe ik soms wel richting medeweggebruikers (met de ramen dicht uiteraard), nu kan 't vooral mezelf verwijten. En te druk met sturen...
Offline aygo4life
Master
do 05 jan 2012, 10:12 Bericht 
Tweebel schreef:
De te brede winterbanden (dank bandenboer) en relatief hoge temperatuur zullen ook niet mee hebben geholpen.

je snelheid ook niet.
Offline geelhoed
Master
do 05 jan 2012, 10:14 Bericht 
Zo blijkt die doorgetrokken streep er toch niet voor niets te liggen. :lol:
Offline aygo4life
Master
do 05 jan 2012, 10:24 Bericht 
Tweebel schreef:
relatief hoge temperatuur

ja dat moet het geweest zijn idd Afbeelding
Offline Kraker
Pro
do 05 jan 2012, 10:53 Bericht 
was even schrikken denk ik maar goed gehandeld! :thumb:
Offline aygo4life
Master
do 05 jan 2012, 11:03 Bericht 
Kraker schreef:
goed gehandeld!

het is dit soort egoistisch 'ik bepaal zelf wel welke regels ik me aan hou want ik weet het beter' mentaliteit, dat weer dooien had kunnen kosten.
Offline Tweebel
Master
do 05 jan 2012, 14:49 Bericht 
Ik heb ook al fans op youtube:

Citaat:
doe ons allemaal een plezier, gooi je rijbewijs in de shredder, verkoop je auto en pak de fiets of het ov voortaan.

geelhoed schreef:
Zo blijkt die doorgetrokken streep er toch niet voor niets te liggen. :lol:

Mooie is dat het niet eens een doorgetrokken streep is, maar een voorheen doorgetrokken streep (om de vluchtstrook te markeren) waar ze provisorisch een soort van onderbroken strepen overheen hebben getekend om te laten zien dat je weer wel mag wisselen van baan als de spitsstrook open is. Ofzo.. De interpretatie vd weggebruiker is overwegend: van baan wisselen mag.

Blijft een lastig onderwerp bij die spitsstroken.

aygo4life schreef:
je snelheid ook niet.

inderdaad, ik ben er vandaag met 30 km/u door gegaan, zo bang was ik. Toen werd ik ingehaald door een toeterende 40 tonner, maar dat interesseert me niet. Ik kom tenminste veilig die bocht door!
Online bx gek
Master
do 05 jan 2012, 16:56 Bericht 
Tweebel schreef:
Ik heb ook al fans op youtube:

Ik ken het, ik ben eens uitgemaakt voor verkeersnazi :lol:
Offline Tweebel
Master
do 05 jan 2012, 16:58 Bericht 
ook door dvdk123?
Online bx gek
Master
do 05 jan 2012, 17:07 Bericht 
Naam weet ik niet meer, ik heb het toen verwijderd.
Offline ZX-driver
Master
do 05 jan 2012, 18:42 Bericht 

Ik heb van mezelf het idee dat ik wel pittig rijd, maar ik moet denk ik nog iets pittiger gaan rijden. Ik heb namelijk nooit 'rare' reacties op Youtube over dat ik een wegpiraat zou zijn. :lol:
Offline okkiwokki
Die hard
vr 06 jan 2012, 12:14 Bericht 
Tweebel schreef:
ook door dvdk123?

Dat is aygo4life :lol:

Maareh dat was wel even schrikken ja, netjes dat je 'm nog op de weg hebt weten te houden.
Offline Tweebel
Master
wo 18 jan 2012, 21:16 Bericht 
Deze rotonde gaat me nog een keer schade opleveren:

Link

Link

Ik heb een nieuwe theorie dat als je maar met z'n allen hard genoeg langs rijdt, die signalering vanzelf uitgaat. Gebeurt hier zowaar zelfs, staat wederom totaal onzinnig op 100 te branden.

Link
Offline plankie
Die hard
wo 18 jan 2012, 22:38 Bericht 

Die eerste twee zijn wel van 't type: het hart zit ff in je keer. Bij het tweede filmpje wilde de auto dezelfde afslag als jou hebben of 1 verder? (ik vermoed het laatste, maar is wat lastig te zien door het licht)

Laatste filmpje: Ga zo door, blijkbaar reageert die signalering goed op je O:)
Offline ZX-driver
Master
wo 18 jan 2012, 23:30 Bericht 

Die vrachtautochauffeur. Wat een hufter! :o
Offline Tweebel
Master
ma 23 jan 2012, 22:37 Bericht 
Niet spiegelen: check
Doorgetrokken streep negeren: check
Richtingaanwijzer aan en gaan: check
Danku!

Link

Flitsert op de A12 ruimde de boel maar op, niets te doen met zo'n file voor je camera

Link

Ben je eindelijk de file uit, besluit een bus van een bekende voetbalclub 4 minuten lang links te gaan plakken met 100@120 daar waar een inhaalverbod geldt. Is dat ook van toepassing op bussen?

Link

RWS man met ballen van staal staat viaduct op de foto te zetten.

Link
Online bx gek
Master
di 24 jan 2012, 9:10 Bericht 
Die reclame op de bus en de radioreclame voor OAD, goed gepland. :lol:
Offline ZX-driver
Master
di 24 jan 2012, 22:23 Bericht 

Tweebel schreef:
RWS man met ballen van staal staat viaduct op de foto te zetten.

Daar heb je wel lef voor nodig zeg! :o
Offline Tweebel
Master
do 02 feb 2012, 16:14 Bericht 
Gaan we weer..
Niet spiegelen: check
Te weinig snelheid maken: check
Direct doorinvoegen naar de linker baan: check
Richtingaanwijzer aan en gaan: check
Nadat je er bijna in bent geslaagd je Octavia 50 cm in te korten, onnozel voor je uitstaren: check

Link

In Duitsland was deze bestuurder door natuurlijke selectie niet ver gekomen op de autobahn
Offline ZX-driver
Master
do 02 feb 2012, 22:09 Bericht 

Tweebel schreef:
Gaan we weer..

Wow. :o

Dat ging ook maar net...
Offline plankie
Die hard
do 02 feb 2012, 22:28 Bericht 

Gedeelde smart is halve smart denk ik ;)
Zo heb ik ze met enige regelmaar :(
Offline Tweebel
Master
za 04 feb 2012, 18:09 Bericht 
Die sneeuw zorgt natuurlijk voor een hoop mensen die doodsangsten uitstaan en toch de auto instappen. Drie van dergelijke types onderaan. 30 km/h lijkt de richtlijn.
Gelukkig zorgt de sneeuw ook voor fijne momenten in de auto:

Link

Gelukkig denkt 90% vd bevolking dat rijden op de linker strook gelijk staat aan een zekere dood. Dus dat rijdt lekker door!

Link

En onder de streep "klaag"filmpjes over medeweggebruikers
--------------------------------------------------------

bang 1

Link

bang 2

Link

bang 3

Link
Offline ZX-driver
Master
za 04 feb 2012, 19:32 Bericht 

Inhalen en hard rijden terwijl er een lading sneeuw ligt. :thumb_d:
Offline djidee
Master
za 04 feb 2012, 20:04 Bericht 
ZX-driver schreef:
Inhalen en hard rijden terwijl er een lading sneeuw ligt.

Zolang het aangepast gebeurd... Die mutsen die 40@80 doen terwijl de weg nagenoeg schoon is mogen ze ook opknopen hoor. Blijf dan thuis
Offline Ton.
Master
za 04 feb 2012, 20:17 Bericht 
Prima om in te halen. Mag best.
Overigens ben ik niet bang, maar ik ken mijn grenzen. Ik rijd nog lekker op de 4-seizoenen (of mssn wel zomer)bandjes. En dat is een wereld van verschil met de Snowtracs onder de auto van mijn vader. En daar is mijn rijgedrag ook op aangepast.

Wel mag je iets later weer terug naar je eigen rijbaan. Zeker in Bang1 en Bang2 lijkt (!) het wat krap als je de ingehaalde auto voorbij gaat.
Offline ZX-driver
Master
za 04 feb 2012, 23:09 Bericht 

djidee schreef:
Die mutsen die 40@80 doen terwijl de weg nagenoeg schoon is mogen ze ook opknopen hoor. Blijf dan thuis

Mee eens! Die angsthazen heb je ook niets aan. Maar je mag best wat voorzichtiger doen als het glad is of glad kan zijn.

Ik reed vrijdagochtend over een witte A28 (Beilen ri. Assen) en ik reed zelf rond de 80 op de rechterbaan met de rij mee maar er waren er genoeg die met een flinke gang over de linkerbaan reden. Misschien zijn dat wel auto's met winterbanden, ABS, ESP en durven de bestuurders daardoor harder, maar aan de andere kant, dan moeten ze ook niet zeuren als ze in de sloot belanden omdat ze te hard rijden. Deze reactie zou van aygo4life kunnen zijn, maar ik ben gewoon van mening dat je bij gladheid beter voorzichtig kunt doen! (al is 40@80 op een sneeuwvrije weg wel ERRUG voorzichtig!)
Offline Tweebel
Master
za 04 feb 2012, 23:24 Bericht 
ZX-driver schreef:
Inhalen en hard rijden terwijl er een lading sneeuw ligt.

ben natuurlijk niet "over 1 nacht ijs" gegaan, was helaas al enkele uren onderweg en voorafgaand aan elke actie telkens gripniveau getest door een gaatje te laten vallen en even goed te accelereren en te remmen. Als dat gaat zonder dat de voorwielen zoeken/esp of abs ingrijpen, dan is de weg gewoon goed.

Ton. schreef:
Zeker in Bang1 en Bang2 lijkt (!) het wat krap als je de ingehaalde auto voorbij gaat.

Viel redelijk mee, probeerde zoveel mogelijk in het vrije spoor op de andere weghelft te rijden. Iets meer naar links had wellicht wel gekund ja.
Offline ZX-driver
Master
zo 05 feb 2012, 17:12 Bericht 

Tweebel schreef:
ben natuurlijk niet "over 1 nacht ijs" gegaan, was helaas al enkele uren onderweg en voorafgaand aan elke actie telkens gripniveau getest door een gaatje te laten vallen en even goed te accelereren en te remmen. Als dat gaat zonder dat de voorwielen zoeken/esp of abs ingrijpen, dan is de weg gewoon goed.

Gewoon goed opgelet dus! :thumb:
 [ 290 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6