Pagina 1 van 6  [ 290 berichten ]
Offline Tweebel
Master
vr 10 jun 2011, 19:32 Bericht 
Bij dezen ook een plaatsje voor de opbrengst van de VisionDrive van Tweebel.

Racen en mensen opjagen op de A2 in dienst van de overheid:

Link

De onbegrepen spitsstrook....

Link

EDIT: dit materiaal had ik ook nog beloofd: de zogenaamde dynamische limiet in werking op de A2. Zonder enige reden staat de signalering op 90, niemand die zich er ook maar iets van aantrekt.

Link

Laatst bijgewerkt door Tweebel op vr 10 jun 2011, 20:36, in totaal 3 keer bewerkt
Offline plankie
Die hard
vr 10 jun 2011, 19:57 Bericht 

Mooie opening van je plekje voor deze filmpjes!

Die auto's zag ik tot voor kort ook nog wel eens op de A7 rijden, maar da's alweer een tijdje geleden. Die houden echt nergens rekening mee volgens mij.

En de spitsstrook... tsja, moet je er van zeggen. Veel mensen begrijpen hem niet. Jammer, want het helpt wel.
Offline Mikkie
Master
vr 10 jun 2011, 20:01 Bericht 
Die spitsstrook kun je bijna altijd op die manier nemen ja. Onvoorstelbaar hoe weinig mensen begrijpen wat de bedoeling is. Lekker bochtje wel, vooral om na de apex lekker door te trekken en de A50 op te knallen.
Offline Tweebel
Master
vr 10 jun 2011, 20:15 Bericht 
Mikkie schreef:
Lekker bochtje wel, vooral om na de apex lekker door te trekken en de A50 op te knallen.

Zo bedoel je?

Link

@plankie, dank voor de leuke reactie.
Offline salush
Master
vr 10 jun 2011, 21:24 Bericht 
Nijmegen -> Utrecht ofzo? Da's een aardig stukje.
Tweebel schreef:
de zogenaamde dynamische limiet in werking op de A2. Zonder enige reden staat de signalering op 90, niemand die zich er ook maar iets van aantrekt.

Ik had pas in het kader van nutteloze facts even opgezocht;

De rechterrijstrook (ook wel vluchtstorok genoemd) heeft geen aangepast max snelheid (dus: 130).
Daar rijden betekent dus een kostprijs van 286 euro
37km/u te hard (dus +/-130km/u) is 293 euro.

Dus je kan beter via de vluchtstrook 130 rijden dan via de linkerrijstrook 130.

NB: berekening is exclusief de EMG en/of ongeschiktheids test en OV kosten.
Offline Tweebel
Master
za 11 jun 2011, 0:13 Bericht 
salush schreef:
Nijmegen -> Utrecht ofzo? Da's een aardig stukje.

Jep, inwerkperiode andere baan, moet veel binnen zijn. Hopelijk binnenkort wat minder km's en dichter in de buurt richting klanten en/of verhuizen!

salush schreef:
Daar rijden betekent dus een kostprijs van 286 euro
37km/u te hard (dus +/-130km/u) is 293 euro.

Je hoopt maar dat ze nooit op 90 gaan flitsen daar. Slaat echt nergens op. Niemand muv vrachtauto's houdt zich aan die onzinlimiet.
Ik rijd alleen 130 om binnen Mulder te blijven, voor de 130-limiet en de dynamische onzin was het lekker bij de 150-trein aanhaken op de linkerbaan.
Offline 18 Wheels
Master
za 11 jun 2011, 1:48 Bericht 
Op de A12 ook de hele week al (ook 's nachts) alle rijbanen met groene pijl, en dus snelheidsbeperking !! (Woerden - Zoetermeer vv.)
Offline Tweebel
Master
wo 15 jun 2011, 20:01 Bericht 
Het lijkt op de video nog mee te vallen, maar deze bestuurder had geen zin om in de spiegel te kijken:

Link

Man snapt snelweg niet:

Link

"spits" op de A2, zit iemand weer met z'n tengels aan het knopje van de signalering..

Link

Let op rechterzijde van de Volvo: De wereld is een prullenbak!

Link

Bromfietser heeft geluk vandaag:

Link
Offline Aanhanger
Master
wo 15 jun 2011, 20:10 Bericht 
Tweebel schreef:

Hoorde ik gegrinnik?
Offline Dave
FS Webmaster
wo 15 jun 2011, 20:45 Bericht 
Tweebel schreef:

Deed je ook wel een beetje expres :nono: :nono:
Offline Tweebel
Master
wo 15 jun 2011, 20:45 Bericht 
Aanhanger schreef:
Hoorde ik gegrinnik?

eerder iets van een zucht, 't was vroeg, probeert er weer zo'n malloot op de bumper te gaan liggen...

Dave schreef:

misschien een beetje, dacht dat ie wel zou afslaan (dat doen de meesten daar, rood negeren en dan schuin oversteken)

Keertje schrikken kan geen kwaad..
Offline salush
Master
wo 15 jun 2011, 21:00 Bericht 
Tweebel schreef:
"spits" op de A2, zit iemand weer met z'n tengels aan het knopje van de signalering..

Vanmiddag ook. Er zaten 3 druppels water op de voorruit -> 90.
Offline Mikkie
Master
wo 15 jun 2011, 23:22 Bericht 
Dave schreef:

Zou ik ook doen. Even laten schrikken. Iemand gaat flink in de fout, als jij er rustig op blijft wachten leert ie 't nooit en is het wachten op het moment dat het serieus fout gaat. Nu is het even een momentje bezorgen, binnen de veilige marges, maar waardoor ie de volgende keer beter oplet.
Als er iemand staat die het niet in de gaten heeft, ligt ie wel op de kap, met alle gevolgen van dien :fp:

Geinig trouwens, om zo'n bekende omgeving te zien, Tweebel. Het is wachten op de eerste filmpjes van het KKP, mensen die geen voorrang geven :thumb_d: :devil:
Offline aygo4life
Master
do 16 jun 2011, 7:58 Bericht 
claxxonnetje erbij was wel gerechtvaardigd geweest denk ik, bij die zundapp(?).

zag dat hij moest bijsteppen, zo weinig trekkracht of sloeg z'n motor af?

normaal gezien mag hij zich ook helemaal niet op't fietspad begeven.
Offline Tweebel
Master
di 21 jun 2011, 19:08 Bericht 
aygo4life schreef:
claxxonnetje erbij was wel gerechtvaardigd geweest denk ik, bij die zundapp(?).
zag dat hij moest bijsteppen, zo weinig trekkracht of sloeg z'n motor af?
normaal gezien mag hij zich ook helemaal niet op't fietspad begeven.

Claxon niet nodig, hij schrok al genoeg, vandaar dat been.
Hij mag daar zeker wel op het fietspad, is maar goed ook, op de weg zou een slecht plan zijn.

De oogst van vandaag hieronder. Enkele malloten en wat zelfreflectie. Je hebt van die dagen dat alles verkeerd gaat (maar toch net goed).. (nb: tijden kloppen niet, 10 uur te vroeg, vandaar rare data en tijden)

Klaverblad, altijd lastig:

Link

Op deze manier uitvoegen kan wel, maar liever niet. Verkeerde inschatting:

Link

Dit was op 't randje, in de buurt van Deil: A2 -> A15, signalering brandt in de verte (niet zichtbaar) en dat betekent 9 vd 10 keer: verbindingsweg A2 richting A15 (richting oost) vast, dat kost zomaar 15 min voor <1 km. Volgende keer doorrijden naar afslag Waardenburg, minder risico, net zo snel.

Link

Wat zie ik nou? Signalering met een rode rand en drie digits? Niet erg toekomstbestendig helaas, eerste digit kan alleen een 1 zijn...

Link

En dit was echt niet handig, A50 -> A73, Qashqai in binnenbocht blijft gas bijgeven en rijdt gaatje dicht. Ging net goed, niet goed opgelost.

Link

Lekker met z'n allen buiten spelen op de linkerbaan, ga zo door!

Link
Offline salush
Master
di 21 jun 2011, 19:55 Bericht 
Tweebel schreef:
Wat zie ik nou? Signalering met een rode rand en drie digits? Niet erg toekomstbestendig helaas, eerste digit kan alleen een 1 zijn...

2e cijfer is toch belangrijk. Is een 0, dus kan ook makkelijk een 8 zijn. Iedereen happy.

Tweebel schreef:
En dit was echt niet handig, A50 -> A73, Qashqai in binnenbocht blijft gas bijgeven en rijdt gaatje dicht. Ging net goed, niet goed opgelost.

Volgens mij was daar de bedoeling dat je links van de paaltjes moet rijden :aai:
Offline aygo4life
Master
wo 22 jun 2011, 13:39 Bericht 
Tweebel schreef:

als ie het bewust deed om je te pesten dan is't wel een oliebol
Offline Tweebel
Master
wo 22 jun 2011, 18:23 Bericht 
aygo4life schreef:
als ie het bewust deed om je te pesten dan is't wel een oliebol

Dat deed ie, maar dan nog was het verstandiger van me geweest om van het gas te gaan. Aan mijn zijde zitten immers de paaltjes, en ik schiet er niets mee op. Levert alleen maar irritatie op.
Offline Tweebel
Master
wo 22 jun 2011, 20:04 Bericht 
Toverlichtje en vervolgens een enorm gat laten vallen (niet op filmpje, > 1 minuut achter vervelende kerel gezeten). Blijf dan rechts rijden.

Link

Fietser krijgt rood, stopt bijna en fietst voor de vorm toch nog even door...

Link

Even vlot voor de voetgangers langs, staat er een verrassing te wachten
http://www.youtube.com/watch?v=zLaA9momqHo

En tweemaal mensen met opvallende bochtentechniek

Link

Link
Offline Mikkie
Master
wo 22 jun 2011, 23:18 Bericht 
Tweebel schreef:
Fietser krijgt rood, stopt bijna en fietst voor de vorm toch nog even door...

Link

Even vlot voor de voetgangers langs, staat er een verrassing te wachten
http://www.youtube.com/watch?v=zLaA9momqHo

Eerste filmpje is een bekende plek. Niet handig om door rood te fietsen inderdaad, lichten staan daar krap afgesteld (fietser vs. rechtsaf).

Die verrassing is wel 'oops' ja. Woon je daar? ;). Wel netjes dat de scootie zich verontschuldigt en snel aan de kant gaat.
Offline Tweebel
Master
vr 24 jun 2011, 7:25 Bericht 
Zo, dit is mijn WTF momentje van de dag. Vanwege lichtinval niet heel goed zichtbaar, maar let op het beeld rechts.

Zie net dat dit bericht hierbij hoort:
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2011.175.01

Link

Mikkie schreef:
Die verrassing is wel 'oops' ja. Woon je daar? ;)

Ergens in de buurt daar. Altijd op zoek naar een parkeerplaats.

Scooterjongen schrok nog meer van mij dan ik van hem idd, en reageerde vriendelijk. Ook weleens prettig voor de verandering.
Offline salush
Master
vr 24 jun 2011, 15:36 Bericht 
Tweebel schreef:
Zo, dit is mijn WTF momentje van de dag. Vanwege lichtinval niet heel goed zichtbaar, maar let op het beeld rechts.

Hangt die auto nou nog tegen het talud aan of zijn dat sporen?

Maar goed, helaas voor de milieuhippies; je mag hier 120 en niet 130.
Offline Tweebel
Master
za 25 jun 2011, 0:06 Bericht 
salush schreef:
Hangt die auto nou nog tegen het talud aan of zijn dat sporen?

Die auto hing dus inderdaad op 1 of andere manier via z'n dak tegen/aan het talud. Was een gevalletje 3x knipperen voordat je zeker weet dat je dat echt hebt gezien.

Stonden wat betrokkenen te keuvelen op de vluchtstrook alsof ze de eerste koffiepauze hadden...
Offline pottendijk
Pro
za 25 jun 2011, 8:39 Bericht 

Tweebel schreef:

Effe opfrisse, wie was de klos geweest als je er tegenaan was gereden.

Ofwel, wat gaat voor verkeerslicht of de haaietanden.
Offline Aanhanger
Master
za 25 jun 2011, 9:28 Bericht 
pottendijk schreef:
Ofwel, wat gaat voor verkeerslicht of de haaietanden.

Afschaffen die verkeerslichten dan maar?
Online bx gek
Master
za 25 jun 2011, 10:06 Bericht 
Die bromfietser had van mij dezelfde schrik gekregen.
Hij rijdt door rood licht dus niet zeuren als hij schrikt.
Offline OlympiaA
Nieuwkomer
za 25 jun 2011, 11:44 Bericht 

Code:

Als je goed gekeken had zag je ook waarom de signalering op 90 stond!!!
Offline Tweebel
Master
za 25 jun 2011, 11:50 Bericht 
Al dat ongebruikte asfalt, zo jammer!

Link

Link

Link

En ivm populariteit in ander topic wat windmolens. Nu nog handig worden met een video-editor. Iemand tips voor een handig programma?

Link
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
za 25 jun 2011, 12:06 Bericht 
Tweebel schreef:
Nu nog handig worden met een video-editor. Iemand tips voor een handig programma?

Windhoos Live Movie Maker, makkelijker kan niet.
Offline geelhoed
Master
za 25 jun 2011, 19:49 Bericht 
Ik wilde bij "meer schapen" opmerken dat je ze waarschijnlijk zo makkelijk inhaalde omdat je vmax+30 deed, maar toen ik je bij "dag hoor" met vmax+65 rechts zie inhalen bedacht ik me dat dat waarschijnlijk nutteloos zou zijn.
Offline Tweebel
Master
zo 26 jun 2011, 9:56 Bericht 
geelhoed schreef:
Ik wilde bij "meer schapen" opmerken dat je ze waarschijnlijk zo makkelijk inhaalde omdat je vmax+30 deed, maar toen ik je bij "dag hoor" met vmax+65 rechts zie inhalen bedacht ik me dat dat waarschijnlijk nutteloos zou zijn.

Beter kijken:
Meer schapen rijd ik 120@120, het eerste poortje waar de signalering wel brandt, rijd ik 100@90.
Andere filmpje is 130@90, die 90 brand alleen maar omdat het ver naast de hoofdrijbaan, op de afrit een stuk verderop stil staat.

Signalering klopt daar gewoon niet, 1 of 2 poortjes verder is die ook weer uit.
Offline geelhoed
Master
wo 29 jun 2011, 7:51 Bericht 
Tweebel schreef:

Meer schapen rijd ik 120@120, het eerste poortje waar de signalering wel brandt, rijd ik 100@90.

Afbeelding

Tweebel schreef:
Andere filmpje is 130@90,

Afbeelding
Offline Tweebel
Master
wo 29 jun 2011, 8:23 Bericht 
Eerste screenshot is vh tweede poortje! Dus wel juiste screenshot plaatsen bij een citaat plaatsen. Dit lijkt trollen.

En die snelheidsweergave vd VD loopt altijd iets achter bij de werkelijke snelheid, bij het tweede poortje is de snelheid er al aardig uit. Die dingen staan daar altijd op 90-70-50 om de snelheid eruit te halen voor de doseerlichten, wat ik ook precies doe. En dat betekent niet: bij elk poortje direct exact 20 km/h langzamer gaan rijden, maar geleidelijk afremmen.

2e screenshot is idd 70, had ik verkeerd gezien. Niet dat ik het de volgende keer anders zou doen, lege weg = lege weg.
Offline geelhoed
Master
wo 29 jun 2011, 8:34 Bericht 
Tweebel schreef:

En die snelheidsweergave vd VD loopt altijd iets achter bij de werkelijke snelheid,

:lol:
Offline djidee
Master
wo 29 jun 2011, 10:27 Bericht 
Kan wel kloppen.. Kom je uit een lus met trage invoegopa voor je die hem met 60 direct naar links gooit (en ik nog via de invoegstrook voorbij ga), komt de visiondrive aan met 20-40km/u... Zo traag was ie nou ook weer niet
http://www.youtube.com/watch?v=qoEZpJeeHO4&feature=player_detailpage#t=22s
Offline Tweebel
Master
wo 29 jun 2011, 12:24 Bericht 
djidee schreef:
Kan wel kloppen.. Kom je uit een lus met trage invoegopa voor je die hem met 60 direct naar links gooit (en ik nog via de invoegstrook voorbij ga), komt de visiondrive aan met 20-40km/u... Zo traag was ie nou ook weer niet

Ik heb het idee dat alle GPS-apparaten altijd net ietsje achterlopen op de werkelijke snelheid die je rijdt.. Kan ook gewoon de hardware zijn die niet snel genoeg is om real time te berekenen..
Dat de VD ook nog eens het geluid uit sync laat lopen maakt het bij snel opeenvolgende tempowisselingen wat lastig om in te schatten wat de echte snelheid is.
Offline geelhoed
Master
wo 29 jun 2011, 12:39 Bericht 
Tweebel schreef:

Ik heb het idee dat alle GPS-apparaten altijd net ietsje achterlopen op de werkelijke snelheid die je rijdt..

GPS meet de gemiddelde dopplerverschuiving van alle satellieten. Dus ja als de meet tijd een seconde is dan loop je zo'n 0,5 seconde achter.
Verklaart ook (enigzins) waarom het in bochtjes misgaat, als je het gegist bestek deelt door de afstand tussen de twee GPS posities en dat uitzet tegen de hoeksnelheid zie je al een aardige onderschatting.

Afbeelding
Offline A4
Master
wo 29 jun 2011, 13:13 Bericht 
Tweebel schreef:

:lol: dat zag er komisch uit haha. Soms doe ik dat nog wel eens met een fietser die door rood gaat.
Offline Tweebel
Master
wo 29 jun 2011, 19:03 Bericht 
Even op hd zetten en pauzeren. Ontstond een soort van vulkaan in de waalbrug vd A50. RWS maar even gebeld, ze hebben er (dezelfde avond?) een nieuw lapje asfalt in geplakt.

Link

Belg in X5 oid plakt kilometers lang links, maar geeft zich niet gewonnen. Ging er hierna plankgas vandoor. Ben er verder maar bij uit de buurt gebleven...

Link

Gisteren dwars door het onweer op pad, was gaaf:

Link

20 minuten oostelijker zag het er de hele tijd zo uit:

Link
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
wo 29 jun 2011, 20:31 Bericht 
Tweebel schreef:
Even op hd zetten en pauzeren.

Zet die url anders even tussen [yhd] [/yhd], scheelt ons weer klik werk (f)
Offline Tweebel
Master
wo 29 jun 2011, 20:53 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Zet die url anders even tussen [yhd] [/yhd], scheelt ons weer klik werk (f)

Done, goede tip!
Kan er niet een hd-knopje komen?
Offline ZX-driver
Master
wo 29 jun 2011, 21:14 Bericht 

Wat een gek die Belg. Die zat je express dwars.

Mooie filmpjes met die bliksem. Vooral het laatste filmpje.
Offline Tweebel
Master
zo 03 jul 2011, 18:54 Bericht 
ZX-driver schreef:
Wat een gek die Belg. Die zat je express dwars.

Lijkt er wel op, maar gezien een verschil van ca. 1000 kg in voertuiggewicht heb ik het maar gelaten.

ZX-driver schreef:
Mooie filmpjes met die bliksem. Vooral het laatste filmpje.

Heb nog een boel meer van die rit (nog niet uitgezocht). Was best bijzonder!

Wat nieuwe aanwinst:
Oude Mercedes voegt raar in, auto op rechterbaan maakt er mijn probleem van. Typisch A15 wegbeeld, altijd alert blijven:

Link

Eerst twijfelen of je in wil halen met knipper=voorrang, dan tergend langzaam van baan verwisselen en vervolgens lekker langzaam met tempowisselingen gaan inhalen. Blijf dan rechts.

Link

Vrachtauto is boefje, maar wel op een redelijk nette manier.

Link

Deze hadden elkaar goed geraakt op de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch.

Link

Een wat langer filmpje van de dagelijkse slalom op de Waalbrug vd A50.

Link
Offline Turkosariba
Master
zo 03 jul 2011, 19:49 Bericht 

Leuke filmpjes uit omgeving Nijmegen en daardoor bekend terrein, zie bijvoorbeeld mijn video's 'Het gat van Nijmegen' en 'Mijn favoriete spitsstrook'... Grote kans dat we elkaar een keer filmen :woop:
Offline Tweebel
Master
zo 03 jul 2011, 19:50 Bericht 
Turkosariba schreef:
Grote kans dat we elkaar een keer filmen :woop:

Een Zafira was het toch?
Wellicht proberen we elkaar nog een keer rechts in te halen O:)
Offline Turkosariba
Master
zo 03 jul 2011, 19:56 Bericht 

Tweebel schreef:
Een Zafira was het toch?
Wellicht proberen we elkaar nog een keer rechts in te halen O:)

Helemaal goed, een gewaarschuwd mens... tegenwoordig zit ik veel op de Energieweg (Bouwmaat)... en daar kun je prima rechts inhalen :kniktja:
Offline ZX-driver
Master
ma 04 jul 2011, 18:41 Bericht 

Laatste filmpje van gister. Wat een linksplakkerts allemaal. Gezellig!
Offline Tweebel
Master
ma 04 jul 2011, 20:08 Bericht 
Turkosariba schreef:
tegenwoordig zit ik veel op de Energieweg (Bouwmaat)... en daar kun je prima rechts inhalen :kniktja:

Wel erg veel flitsbrigades en palen daar helaas....

ZX-driver schreef:
Laatste filmpje van gister. Wat een linksplakkerts allemaal. Gezellig!

Is daar elke dag prijs. Meestal gaat het niet zo soepel, maar door een beetje vooruit te kijken kan je rechts inhalend nog redelijk doorrijden.
Offline Tweebel
Master
wo 06 jul 2011, 21:35 Bericht 
De vakantie is op sommige plaatsen begonnen en dat merk aan vreemd weggedrag van ongeroutineerde verkeersdeelnemers.

Ga je speciaal niet achter de lesauto staan, komt ie je alsnog rechts voorbij :roll:

Link

1 of ander subaru/suzuki ding terroriseerde minutenlang de linkerbaan. Weer de lastige keuze maken: langer ergeren of creatief oplossen...

Link

A2 zat redelijk vol met mensen die daar blijkbaar normaal niet komen. Op deze manier kan je een 20 baans-snelweg bouwen, dan schiet het nog niet op.

Link

Dit begint ook wel mijn favoriete spitsstrook te worden :woop:

Link

Bovenaan op mijn persoonlijke lijstje van extreem gevaarlijk weggedrag: direct doorinvoegen tussen de vrachtauto's door naar de linkerbaan. Sinds een collega van me recht voor me met 120 km/h door de linkerberm kon door zo'n idioot ben ik er nog alerter op, maar deze gooide hem er nog veel langzamer voor dan ik dacht.

Link
Offline ZX-driver
Master
wo 06 jul 2011, 21:43 Bericht 

Filmpje 1: de Caddy voor je gaat op de remmen, maar wat gebeurt er voor de Caddy? Wat is de aanleiding?

Filmpje 2: Daihatsu Cuore zo te zien.

De rest rijdt ook heerlijk goed. Gelukkig weet jij wel hoe het hoort :thumb:
 [ 290 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende