Pagina 1 van 48  [ 2376 berichten ]
Offline salush
Master
vr 10 jul 2009, 18:23 Bericht 
In tegenstelling tot veel anderen heb ik geen X-Driven maar een Vholdr Contour HD. Deze heb ik gemonteerd op het dashboard van mijn auto.

Afbeelding

Vanaf de weg zie je 'm niet zo goed, rode lampje valt op als je erop let. Rood betekend dat ie op aan het nemen is.

Afbeelding

Een korte opmerking, zoals ook bij anderen, ik rijd niet altijd "asociaal". Niemand heeft last van mijn actie, behalve moraalridders. Soms maak ik ook wel foutjes en hinder ik andere personen. Ik probeer hier echter vroegtijdig rekening mee te houden en tot het minimum te beperken. Ik laat vaak genoeg mensen voor op zebra's, terwijl de slaaprijders voor mij met 40km/u@50km/u liever er nog "ff" voor gaan. Zulke filmpjes upload ik niet.

Wegen die ik ken zal ik harder rijden dan wegen waar ik niet vaak rijdt. Ik kijk ver genoeg vooruit en achteruit om met het onverwachte rekening te houden.

Opbouwende kritiek sta ik voor open, kort uit flamen niet.

Hieronder mijn filmpjes.
Offline salush
Master
vr 10 jul 2009, 18:24 Bericht 
Gloeiende, ben druk bezig om de grote inhaalslag te maken op rechte wegen, daarna zie ik in de spiegels ineens een gek in een onopvallende clio achter me aan die mijn achterligger bijna de berm in ramt. Hij verontschuldigd zich, pakt zijn pasje/badge ofzo en steekt deze uit het raam en wijst naar mij (voor de duidelijkheid; informatie voor de achterligger).

Moest eigenlijk er wel om lachen, gezien ik geen zin heb in een lafje over 3 maanden ben ik maar gestopt in de berm. Hij zet z'n auto voor me en wil beginnen met spreken maar ik was 'm voor "goedemiddag, ik zal vast snappen wat je wilt maar ik heb hier geen zin in". Zo, toon gezet.
Meneer eigenlijk gelijk best boos omdat hij niet het eerste woord had. Hij gaf een onduidelijk verhaal over mijn inhaalkunsten. Ook zei hij iets over 100km/u, gelukkig zei hij dat dit op het provinciale stukje was en niet in de 60km/u zone O:).

Nou, hij wilde mijn rijbewijs zien (en ik vraag dus op welke grond.. ja wegenverkeerswet.. en nu het artikel daarvan?.. ehhhh 160). Nou oke, als dat duidelijk is mag je het rijbewijs inzien. Wil zijn mobiel of porto ofzo pakken uit zijn broekzak om het te controleren. Ik vraag dus waar dit voor nodig is? Vertrouw je me niet? <Onduidelijk verhaal van agent> en hij slaat het over.

Hij zegt dus dat ik meerdere malen inhaalde over de doorgetrokken streep, ik beaamde dat en gaf aan dat ik de inhaalactie gewoon begon voordat de lijn doorgetrokken was inhaalde. Toen begon ie over de snelheid, vroeg dus hoe hij dit correct heeft kunnen constateren in het oude barrel van hem, kon hij niet. Toen begon hij over "artikel 5" en toen had ik het eigenlijk wel gehad, dus maar afgeblaft over zijn onwaarheden en dat als hij dat toch zou doen dat het een schending is van zijn ambtseed/belofte.

Dus ik wijs naar mijn camera "wat zie je daar?". Hij schrok (f) en ik legde uit dat ik scheitziek ben van al die leugens van de politie en het op deze manier op probeer te lossen. Als je dus iets noteert wat niet juist is, heb ik er beelden van. Gezien beelden bijna niet liegen.. eeh NOOIT. Hij was dus een beetje geschrokken en zag al snel dat hij totaal fout zat.

Nou hij wilde mij matsen, hij wilde het bij een waarschuwing laten. Nou daar was ik het eigenlijk ook niet mee eens en gaf dus aan dat ik niks fout deed en dus niet snap wat hij wil bereiken. Hij gaf aan dat hij het gevaarlijk is, dat mocht van mij. Ik moest voortaan oppassen want ik "zou nog tegen de verkeerde agent" aan lopen ivm invordering rijbewijs. Nou dat zie ik dan wel weer.

Dus vraag een beetje door wat voor rang hij heeft (aspirant all-round medewerker - 1 streper) en hij net geslaagd was. Dus maar vriendelijk gevraagd om voortaan zulke dingen niet uit te halen. Ooit loop ook jij tegen de verkeerde aan..

Daarna was de discussie weer vriendelijk en begon ik over de snelheid en gaf aan dat het gewoon een 80km weg is omgetoverd door een gekke ambtenaar tot een 60km zone en dat ik daar dus altijd rond de 90 rijdt. Hij begreep dat wel en gaf aan dat hij daar ook nooit voor wilde bekeuren.

Filmpje van de inhaalctie waar de agent op doelde

Link

Staandehouding; dit kan beter (!!)

Link
Offline BenSnel
Die hard
vr 10 jul 2009, 18:33 Bericht 
strakke actie.. goed ingedekt!
Offline salush
Master
vr 10 jul 2009, 18:34 Bericht 
Knooppunt Everdingen richting het zuiden in de middagspits; op dit stuk zie je altijd mensen die nog "ffkes" er voor kruipen via de uitvoegstrook naar de A27. Strikt gezien pleegt deze meneer een ernstig misdrijf; de pijlen liggen er al en mag dus niet maar naar links. Dit weerhoud echter niemand. Dit tafereel zie ik dagelijks ook op de A27 op de regionale strook, 20 kilometer verder op. Politie controleert hier amper op, het levert veel tijdswinst op dus ik kan het ze niet kwalijk nemen. Zorg er echter wel voor dat je het VEILIG doet en dus niet op de uitvoegstrook abrupt snelheid mindert !! :boos:

Verder op is de kunt van veel mensen om de moeilijke route te nemen, de linkerbaan. Bekenden weten dat het 4 strook naar 3 gaat en dus 1 verdwijnt tussen de rechter 3 stroken. Zeker in de file is dit levensgevaarlijk. Vaak moet je hier mensen rechts inhalen. Tijdens het inhalen kan je de hele bocht door kijken.

Link
Offline boersma
Master
vr 10 jul 2009, 18:36 Bericht 
Wat een jochie nog die uitstapt!! echt zo'n huilie huilie figuur!
Goede reden idd om tóch te stoppen (ook al ben je het niet verplicht) om ze een LAF te voorkomen, deze keer slimmie zet denk ik!
Verder toont je camera maar weer aan dat het nuttig is te filmen!

Inhoudelijk: je mag je niet links van de doorgetrokken middenstreep bevinden, je had formeel gezien (denk ik) toen je ging inhalen meteen weer terug moeten gaan, dat kon ook wel volgens mij.
En anders had je na de eerste auto meteen naar rechts gekunt maar je kiest er voor om aan de linkerkant te blijven. Daar had je op gepakt kunnen worden, mazzelaar ;-)
Offline salush
Master
vr 10 jul 2009, 18:38 Bericht 
En nog eentje;

's Ochtends in de spits zie je dit tafereel bijna elke dag. Iedereen op de rechterstrook gaat naar de A2. De rest blijft lekker links "snoozen". Soms gaan mijn inhaalacties hier iets minder. Als je hier rekening mee houd is er niks aan de hand. Bij nood kon ik ook de A27 vervolgen, maakt voor mij amper uit maar de A2 is fijner.

Link
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 10 jul 2009, 18:42 Bericht 
Whehehe...klasse hoor, maar ik vind die inhaal actie dubieus. Niet om het feit dat er genoeg ruimte is, maar puur om die doorgetrokken streep die net begint als jij in gaat halen. Vraag me af of dat mag en wat een rechter hier van zou zeggen als je er toch voor bekeurd zou worden. Misschien niet helemaal een goede vergelijking, maar als je voor een spoorwegovergang staat en de lichten beginnen te branden, zodat je weet dat binnen enkele seconden de spoorbomen naar beneden gaan en er een trein langskomt, dan rijd je ook niet door, ondanks dat de bomen nog niet naar beneden zijn. Mjah, je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Offline salush
Master
vr 10 jul 2009, 18:43 Bericht 
boersma schreef:
Inhoudelijk: je mag je niet links van de doorgetrokken middenstreep bevinden, je had formeel gezien (denk ik) toen je ging inhalen meteen weer terug moeten gaan, dat kon ook wel volgens mij.
En anders had je na de eerste auto meteen naar rechts gekunt maar je kiest er voor om aan de linkerkant te blijven. Daar had je op gepakt kunnen worden, mazzelaar ;-)

Ja klopt, maar ik kon niet naar rechts, dat zie je toch !!!
:lol:

MRE schreef:
Whehehe...klasse hoor, maar ik vind die inhaal actie dubieus. Niet om het feit dat er genoeg ruimte is, maar puur om die doorgetrokken streep die net begint als jij in gaat halen.

Staat nergens in de wet zulke dingen met voorbedachte reden gedaan moet worden. Meer info over de regels hierover:

verkeersbeleid/u-wilt-hier-inhalen-mag-dat-t52887.html

Ook al ligt er een streep, aangezien je met je hart moet rijden haal ik gewoon in. Heeft voorlopig nog geen cent gekost.
Offline Dave
FS Webmaster
vr 10 jul 2009, 19:13 Bericht 
Je gaat toch naar rechts over die doorgetrokken streep. Ik denk dat je mazzel hebt gehad dat je een inwerkagent getroffen had want eentje die al wat langer in de incasso zit had zich niet zo snel laten overbluffen.

Waar is het geluid eigenlijk? Heeft die camera geen microfoon?
Offline Shooting Star
Master
vr 10 jul 2009, 20:13 Bericht 
Dave heeft het laatste filmpje niet gekeken O:)
Offline salush
Master
vr 10 jul 2009, 20:30 Bericht 
Mja, strict gezien kán je er veel twijfel over brengen over die doorgetrokken streep.
Strict gezien zat ik natuurlijk ook fout.
Kantonrechter Dordrecht zal het echter ook wel van tafel vegen, maar ja.
Hij had waarschijnlijk een ja-knikker verwacht, voor z'n ego.

Geluid: geen idee. Moet ik nog naar kijken, origineel is ook zonder geluid.
Ander filmpje wat ik net gemaakt heb gaat wel goed, zal wel bugje ofzo zijn, had 'm ook op de verkeerde manier aangezet (blijkt te kunnen met 2 verschillende knoppen).
Offline Yvesart
Master
za 11 jul 2009, 14:30 Bericht 
waar heb je die camera geregeld Salush? deze is beter toe te passen in mijn auto dan de X-Driven..

verder tonen de beelden aan dat het heel handig is om er een te hebben..
Overigens neem ik de A27 en A2 op zelfde wijze als jij doet.. berg slaaprijders daar altijd.. in beide richtingen overigens.. :dood:
Offline salush
Master
za 11 jul 2009, 15:14 Bericht 
Ik heb 'm besteld bij Qmarket (den haag). Eerste via de post laten komen. Die was na een tijdje echter kapot. Nieuwe heb ik daar zelf maar opgehaald (verzendkosten zijn te hoog).
http://qmarket.nl/
Offline Dave
FS Webmaster
za 11 jul 2009, 15:43 Bericht 
Shooting Star schreef:
Dave heeft het laatste filmpje niet gekeken O:)

:duh: :lol:
Offline salush
Master
za 11 jul 2009, 16:46 Bericht 
Iets te hard geremd..

Link

Hoort bij (was rond die tijd nog niet gemeld/verwerkt)
radar ut a2 den bosch ri utrecht thv hmp 68.8 bij afslag nieuwegein

Afbeelding
Offline Vroeg op
Master
za 11 jul 2009, 17:42 Bericht 
Welke VW rijd jij Salush. Ik wil ook die wissers op de ruit.
Offline salush
Master
za 11 jul 2009, 17:50 Bericht 
Ik heb geen duitse degelijkheid maar ik heb echte franse degelijkheid.
Om specifieker te zijn.. Peugeot 207 in crisis uitvoering
Offline BB
Master
za 11 jul 2009, 18:19 Bericht 
Die auto die jou op de A2 bij Nieuwegein inhaalde is goed de sjaak... :boos:
Offline salush
Master
za 11 jul 2009, 18:26 Bericht 
Misschien heeft hij geluk dat hij achter de vrachtwagen zat.
Offline aapje89
Pro
za 11 jul 2009, 18:27 Bericht 

Je remt wel overdreven hard ja, volgens mij reedt je 60 km/h nadat je geremd had. :x
Ik neem aan dat je wist dat er niemand dicht achter je reedt?
Offline Vroeg op
Master
za 11 jul 2009, 18:49 Bericht 
salush schreef:
Ik heb geen duitse degelijkheid maar ik heb echte franse degelijkheid.

Het zijn net wissers van een transporter. Toch nog iets goed aan die peus. 8)
Offline salush
Master
za 11 jul 2009, 19:01 Bericht 
aapje89 schreef:
Je remt wel overdreven hard ja, volgens mij reedt je 60 km/h nadat je geremd had. :x
Ik neem aan dat je wist dat er niemand dicht achter je reedt?

Ik zag inderdaad 65 op de teller. Tijdens het remmen zag ik nog 130 staan dus remde nog iets harder.
Bij zulke snelheden kijk ik regelmatig in de spiegels, mocht er een moraalridder/niet-spiegelaar aan komen dan kan ik rekening houden met mensen die harder willen. De groene auto had ik gezien en reed op de eerste rijstrook, niemand heeft er last van gehad (behalve de man in de bus langs de snelweg en misschien de wegbeheerder)
Offline MartijnHo
Pro
za 11 jul 2009, 19:05 Bericht 

Vroeg op schreef:
Welke VW rijd jij Salush. Ik wil ook die wissers op de ruit.

Die wissers zien er uit als aerowtin wissers
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
za 11 jul 2009, 19:38 Bericht 
salush schreef:
Peugeot 207 in crisis uitvoering

Niet de S5 van je Avater? Of ben je daarvoor aan het sparen :thumb:
Offline salush
Master
za 11 jul 2009, 19:49 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Niet de S5 van je Avater? Of ben je daarvoor aan het sparen :thumb:

Tja, gezien de langer levertijden/onmogelijkheid van Nissan GT-R moet het maar een S5 worden.
Volgende automerk gaat waarschijnlijk beginnen met een R, maar zo'n logo kan ik moeilijk als avatar gebruiken !
Offline dexter79
Master
za 11 jul 2009, 21:32 Bericht 
Hehe nette disclaimer in je openingspost. :thumb: Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat dat mede is naar aanleiding van mijn filmpjes en de reacties daarop... O:) Hoe dan ook, ik kan me er helemaal in vinden. Net als in je rijstijl trouwens.

Over het filmpje @ 19:24 : Mooi beeld. En zo te lezen ook een mooi gesprek gehad bij de staandehouding. Jammer dat je daar geen geluid van hebt, want ik had de staandehouding graag in audio gehad (ook leerzaam voor mij & andere forummers). Inhaalactie begrijp ik volkomen, maar een doorgetrokken streep zit toch juridisch net iets anders dan wat jij stelt. Volgens RVV artikel 76 is het niet alleen verboden de streep naar links te overschrijden, maar is het óók verboden je links van een doorgetrokken streep te bevinden, dus het argument dat je al links zat toen die streep begon, houdt bij een rechter geen stand. Je moet (volgens de wet dan) voordat de streep begint, alweer op de rechter strook zitten.

Dave schreef:
Je gaat toch naar rechts over die doorgetrokken streep.
Dat op zich is het probleem niet (het is alleen verboden die streep naar links te overschrijden, niet om die streep naar rechts te overschrijden), echter: het is ook verboden om je links van die streep te bevinden.

@ 19:34 : Rijd met je hart, haal slaaprijders rechts in. :lol: :thumb:
Offline onewheeldrive
Master
za 11 jul 2009, 22:47 Bericht 
salush schreef:
ik geen X-Driven maar een Vholdr Contour HD.

Mooie beeldkwaliteit hoor! :thumb:
Offline salush
Master
zo 12 jul 2009, 10:34 Bericht 
dexter79 schreef:
Hehe nette disclaimer in je openingspost. :thumb: Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat dat mede is naar aanleiding van mijn filmpjes en de reacties daarop...

Klopt, ik heb geen zin in gezeur. Als je een probleem met mijn rijstijl hebt moet je maar agent worden en mij opwachten. Ik rijd dagelijks toch ongeveer dezelfde route.

dexter79 schreef:
Jammer dat je daar geen geluid van hebt, want ik had de staandehouding graag in audio gehad (ook leerzaam voor mij & andere forummers)

Klopt, maar ik blijf liever niet in de auto zitten bij een staande houding, ik ga ook rechts in de berm staan. Meneer agent bleef heletijd tussen de auto's staan. Uit veiligheidsredenen zou ik dat echt nooit doen. Je hebt hier even later een versmalling dus op zich wel een gevaarlijk punt om te staan. Volgende keer zet ik het raampje wel open, kijk of er dan iets van te verstaan is.

dexter79 schreef:
Inhaalactie begrijp ik volkomen, maar een doorgetrokken streep zit toch juridisch net iets anders dan wat jij stelt. Volgens RVV artikel 76 is het niet alleen verboden de streep naar links te overschrijden, maar is het óók verboden je links van een doorgetrokken streep te bevinden, dus het argument dat je al links zat toen die streep begon, houdt bij een rechter geen stand. Je moet (volgens de wet dan) voordat de streep begint, alweer op de rechter strook zitten.

Ik had het inderdaad zelf hiervoor nog niet helemaal gecrystaliseerd, heb die avond ook nog gezocht en ik had inderdaad het verkeerde. Zag ook dat links bevinden van doorgetrokken streep ook gewoon 150 euro was. Agent twijfelde denk ik toch aan mijn verhaal en dacht toch maar voor het veilige te gaan.

Overigens had deze meneer het ook over zijn geweldige rijervaring. In het dorp verderop heb je een smal stuk in de weg, daar blokkeerd hij finaal de bus die er aan kwam. Eigenlijk wou ik 'm verder op weer inhalen maar hij sloeg af :duh:
Offline Guppenklup
Master
zo 12 jul 2009, 10:48 Bericht 
salush schreef:
Een korte opmerking, zoals ook bij anderen, ik rijd niet altijd "asociaal". Niemand heeft last van mijn actie, behalve moraalridders. Soms maak ik ook wel foutjes en hinder ik andere personen. Ik probeer hier echter vroegtijdig rekening mee te houden en tot het minimum te beperken.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :respect:
Offline salush
Master
zo 12 jul 2009, 17:54 Bericht 
Niet geheel duidelijk in het filmpje maar op dit kruispunt als de ene richting oranje heeft gaat rechts al rijden. Remmen voor deze oranje is in meeste gevallen niet handig, je komt net van de snelweg af en je gaat dus met een snelheid van 70/80 en je remt in de bocht. Ik heb meerdere malen de ABS hier getest voor oranje, hij doet het goed maar ik heb liever veiligheid in een andere vorm. In het filmpje kan je nog net zien dat het busje beweegt (zat ook al snel op mijn bumper).

Daarna kom je op een voorrangsweg met gescheiden fietspad. Als je daarna nogmaals rechts afslaat heb je een bedrijventerrein. Veel mensen zetten eerst de auto neer en gaan dan pas kijken of ze kunnen rijden. Dit leidt dagelijks tot ontstoppingen. Door deze asocialiteit van de mensen haal ik regelmatig links in. Alleen soms heb je iemand die een andere route wil nemen.

Link
Offline Turkosariba
Master
zo 12 jul 2009, 18:10 Bericht 

Dit is wel hinderlijk rijden hoor. Ook van die bestuurder die te laat voorsorteert maar jij wilt blijkbaar inhalen via voorsorteerstrook voor linksaf. :schudnee:
Offline ruudt
Master
zo 12 jul 2009, 18:45 Bericht 
Turkosariba schreef:
Dit is wel hinderlijk rijden hoor. Ook van die bestuurder die te laat voorsorteert maar jij wilt blijkbaar inhalen via voorsorteerstrook voor linksaf.

Hoe moet hij het anders doen? Er is voor de rest geen ruimte om in te halen. :[

Mooie filmpjes salush (f) Ik hou wel van deze nette, maar doortastende rijstijl :thumb:
Offline salush
Master
zo 12 jul 2009, 18:46 Bericht 
Waarom is dat fout? Onderbouw het eens. Ik hinder niemand
Offline JonnyJohnson
Master
zo 12 jul 2009, 18:54 Bericht 
net filmpje, lekker vlot doorrijdend.
Offline Turkosariba
Master
zo 12 jul 2009, 19:10 Bericht 

salush schreef:
Waarom is dat fout? Onderbouw het eens. Ik hinder niemand

Volgens mij staan er auto's opgesteld in de zijstraat (rechts) om de voorrangsweg op te rijden. Die zien jou links voorsorteren en uiteindelijk ook je trage voorligger zodat voor hun de weg rechtsaf vrij is. Maar dan blijk je toch rechtdoor te gaan. Hiermee hinder je de auto in de zijstraat die rechtsaf willen slaan.
Offline Vroeg op
Master
zo 12 jul 2009, 19:17 Bericht 
Turkosariba schreef:
Volgens mij staan er auto's opgesteld in de zijstraat (rechts) om de voorrangsweg op te rijden. Die zien jou links voorsorteren en uiteindelijk ook je trage voorligger zodat voor hun de weg rechtsaf vrij is. Maar dan blijk je toch rechtdoor te gaan. Hiermee hinder je de auto in de zijstraat die rechtsaf willen slaan.

Mee eens. Door zo'n debiele actie had ik bijna de linker zijkant/achterkant in me kaar. :thumb_d:
Offline ExGast
Die hard
zo 12 jul 2009, 19:18 Bericht 

Vroeg op schreef:
Mee eens. Door zo'n debiele actie had ik bijna de linker zijkant/achterkant in me kaar.

Lullig maar had je maar beter moeten uitkijken :x
Offline ruudt
Master
zo 12 jul 2009, 21:24 Bericht 
Die Peugeot gaat wel over de doorgetrokken lijn hoor! Wie is er nu fout? (f)
Offline salush
Master
zo 12 jul 2009, 22:20 Bericht 
Turkosariba schreef:

Uiteindelijk heb ik over de juiste rijstrook de kruising overgestoken.
Die persoon die linksaf/rechtdoor wil kon toch sowieso niet door vanwege de beige peugeot. De auto van rechts die rechts wilde en moet toch voorrang verlenen. Als je kijkt naar de definitie van hinder, dan hinder ik die persoon inderdaad. Maar dat zou ook zonder verkeer voor mij hinder ik die persoon toegang tot de voorrangsweg.

Wel bedankt voor je opmerking, ik zal voortaan meer rekening houden met mensen van rechts.
Offline boersma
Master
zo 12 jul 2009, 22:28 Bericht 
Je verkeerslicht staat bij 5 seconden op oranje en als je hem op 8 seconden even stil zet (3 seconden later dus) staat het licht op rood.
Volgens mij rij jij nu door rood en niet door oranje!
Kijk maar naar het meest linker verkeerslicht die staat bij 8 seconden op rood.
Offline salush
Master
zo 12 jul 2009, 22:37 Bericht 
Gelukkig heb je ook wetten/voorschriften waar een verkeerslicht aan moet voldoen (4 seconden geeltijd) en ontruimingstijd (correcte woord vergeten).
Dit verkeerslicht deugt al jaren niet. Ik heb dit schriftelijk ontvangen van de gemeente.
Voor de rest was het op seconde 8 ook gewoon taxi oranje (f)

Je mag daar overigens volgens mij nog gewoon 120, staat nergens een einde snelweg bord.

Ook mijn eerste lafje van een agent die van rechts kwam, wilde mij in de flank rammen. 3 maanden later een mooie brief van het CJIB.
Offline Turkosariba
Master
ma 13 jul 2009, 1:16 Bericht 

De hinder bestaat niet uit het feit dat de rechtsafslaande auto alsnog voorrang moet verlenen maar vanwege de onverwachte koersverandering. Je sorteert immers voor op linksaf en dan verwacht die auto niet dat je alsnog rechtdoor rijdt.

De afslaande auto blijft (gelukkig) wachten, waarschijnlijk omdat er nog meer verkeer aankomt of omdat hij geen goed zicht heeft op de kruising door de auto die naast hem staat maar in deze situatie had de auto ook kunnen oprijden in de veronderstelling dat alle naderende auto's linksaf slaan en dus geen voorrangsconflict geven.

Overigens vind ik het sowieso niet verstandig om ter hoogte van een (voorrangs)kruising te willen inhalen. Stel dat de Peugeot rechtsaf wilde en jij was daar links omheen gegaan dan loop je het risico dat de wachtende auto's in de zijstraat (zowel voor rechtdoor als rechtsaf) gaan oprijden omdat ze geen verkeer verwachten en wellicht niet eens kunnen zien.
Offline salush
Master
di 14 jul 2009, 18:00 Bericht 
Nou hier zal nog veel meer reacties op komen:

Link

De personen in de oranje busjes ken ik inmiddels wel, halen zelf in over uitvoegstrook/bumperkleven/scheuren over parkeerplaatsen om files te ontwijken/rijden daarna strict aan de vmax (of onder)/noem maar op. Volk om dus liever voor te zijn.

De situatie op knooppunt Gorinchem acht ik nog steeds onduidelijk. Volgens mij zijn er twee uitvoegstroken (1 waar ik over rijd en 1 waar de bus over gaat). Nog even een recap: toledo gaat over de doorgetrokken streep, hindert al het verkeer achter hem door stil te staan om de bus (die geen voorrang heeft) voorrang te geven. Oranje bus rijders toeterde enkele keren waardoor ik maar terug toeterde. Ja ik zal ook niet helemaal goed zijn, anders had ik ook gewoon de toledo voorbij kunnen gaan.

Waarom de oranje bus rijderts besloten om mij op een punt in te halen waar het niet mogelijk is; geen idee. Maar dan bekijk je het maar. Moraalridder hang je maar thuis uit.

Voor de klagers:
Afbeelding
Offline blackevil
Master
di 14 jul 2009, 18:12 Bericht 
mag ik jouw rij gedrag bestempelen als hoogs asociaal!?

edit..

hoe is de verkeersituatie aan het begin?
je hebt doorgetrokken streep? toch?
maar toch mag je daar van baan wisselen? wel heel raar.

verder als ik zo zag wel een hele rare inhaal gedrag door al die andere auto`s via de vluchtstrook in te halen..

en goed je was dus moedwillig die oranje bestel auto aan het blokkeren??
Offline salush
Master
di 14 jul 2009, 18:14 Bericht 
Dat mag je doen, maar lees eerst de topic start maar eens door.
Offline blackevil
Master
di 14 jul 2009, 18:28 Bericht 
had ik gedaan...maar desondanks zeg ik het toch even...

en verder hoe zit het nou met die verkeers situatie aan het begin?
Offline MRE
FS Weldoener!
di 14 jul 2009, 18:38 Bericht 
Mjah...weinig mis mee, eigenlijk niks. Gewoon creatief met asfalt omgaan heen zoiets. Doe het ook wel eens.
Offline Michiel
Pro
di 14 jul 2009, 18:43 Bericht 
Hahaha was dat dezelfde oranje busje dat je inhaalde over de doorgetrokken streep?! Zo ja, dan schiet je er niets mee op om gevaarlijke/asociale toeren uit te halen.

Dit filmpje is wat minder.......maar de rest is: :thumb: :thumb:
Offline dexter79
Master
di 14 jul 2009, 18:47 Bericht 
Om te beginnen: viel me eerder ook al op, maar je camera zit iets scheef gemonteerd. Is dat niet recht te draaien?

Op 0:14, wat een rare situatie daar... Die strookt begint als vluchtstrook, maar eindigt als een kruising waar je voorrang dient te verlenen. :huh:
Bij het opgaan van de vluchtstrook ligt wel ongeveer mijn grens: dat doe ik alleen als alles echt praktisch stilstaat, en zelfs dan is het uitzonderlijk (eigenlijk alleen om gatenlatenvallers in te halen, of de uitvoegstrook te pakken als ik kan zien dat die doorrijdt en het rechtdoorgaande verkeer niet). Ik zou bovenstaande situatie in elk geval te onoverzichtelijk vinden, en te bang zijn dat die koninginnedagvierder me zou snijden. Maar als je hier dagelijks rijdt, en die gast ook vaker tegenkomt, ligt dat misschien anders.

Op 0:20 ga je wachtend verkeer rechts voorbij, wederom half over de vluchtstrook... Ik snap eigenlijk niet waarom ze staan te wachten, maar dat terzijde... Ben je niet bang dat je met jouw snelheidsverschil niet meer kunt remmen als er een schoolmeester tussenzit?

Op 0:24 blijf je wachten achter die Toledo. Grappig, zo inschattend had ik het precies andersom gedaan: die eerste groep auto's niet rechts via de vluchtstrook voorbijgegaan, maar die Toledo juist weer wel. Omdat die situatie overzichtelijker is (vind ik) en het maar 1 auto is, die dus niet schoolmeesterend zal reageren want voordat hij goed en wel doorheeft wat er gebeurt, ben je er al voorbij. Dat die Toledo jou niet had zien aankomen, kan ik trouwens wel begrijpen (als je auto's stil ziet staan wachten, verwacht je niet dat daar nog iemand rechts langs gaat die wel gewoon door wil), en daar had je zo te zien zelf ook al rekening mee gehouden.

Op 0:34 toeteren had ik niet gedaan, en op 1:34 het gat dichtrijden had ik ook niet gedaan. Op die momenten is het al duidelijk dat die ander agressief is, en je wint er niks mee die agressieve houding verder aan te wakkeren.

Verder ben ik het niet eens met blackevil. De enige asociale acties zijn acties richting die sinaasappel, en laat die zich nu net zelf ook asociaal gedragen (onnodig toeteren & proberen een gat te creëren dat er niet is), dus daar heb ik niet zo'n medelijden mee.

Michiel schreef:
Hahaha was dat dezelfde oranje busje dat je inhaalde over de doorgetrokken streep?! Zo ja, dan schiet je er niets mee op om gevaarlijke/asociale toeren uit te halen.
Die mandarijn moet ook over die vage vluchstrook/kruising en rechts inhalend langs de rest zijn gegaan, anders had die op dat moment nooit achter salush kunnen zitten. Kijk maar eens naar het verkeer dat 'gewoon' wil uitvoegen.
Offline Yvesart
Master
di 14 jul 2009, 18:49 Bericht 
dat kleine stukje busbaan (lees: afslagje) tussen A27 naar A15 is een "normaal" punt om zo die stilstaande knakkers voor de A27 te omzeilen.. Als die toledo je niet geblokkeerd had, had die oranje bus je ook niet zo raar hoeven passeren.. [alhoewel je hem ook geen ruimte geeft].. :\
 [ 2376 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende