Pagina 24 van 25  [ 1209 berichten ]
Offline Sjaaky
Master
do 12 jan 2012, 21:21 Bericht 
Een Aygo: check
Niet te snel rijden: check

Ach als je een Aygo onder de Vmax rijd hoef je toch niet op te letten, bovendien had jij niet zo snel die rotonde moeten nemen :roll: :fp:

Heb het al meerdere keren gezegd maar zal het nog een keer vermelden als jij in Nederland een nieuwe auto wilt kan je in in Nederland binnen 1 dag je auto total loss rijden terwijl dit verzekeringstechnische niet jouw schuld is. Enige wat je moet na laten is om te remmen. Just saying O:)
Offline salush
Master
za 14 jan 2012, 14:18 Bericht 
Volgens mij is het geen Aygo, maar een Opel Corsa.
Maar dat valt in principe tegenwoordig ook in dezelfde categorie.
Offline boersma
Master
za 14 jan 2012, 19:57 Bericht 
@Sjaaky: of men neemt steeds makkelijker voorrang en denkt: die ander remt wel voor mij.
Offline boersma
Master
di 17 jan 2012, 19:58 Bericht 
Hoe irritant... beetje naast een vrachtwagen blijven hangen!
Of is dit A4L die een nieuwe inhaaltruc uitprobeert???

Link
Offline shootme
Master
di 17 jan 2012, 20:06 Bericht 
boersma schreef:
beetje naast een vrachtwagen blijven hangen!

Durft niet in te halen denk ik?

BTW, lekker muziekje! dacht eerst dat je het er later had opgeplakt, maar toen de muziek eerder stopte dan het filmpje, had je dat gewoon in je auto!
:thumb:
Offline boersma
Master
di 17 jan 2012, 20:25 Bericht 
Staat wel een flitspaal maar dat is nou net leuk om dan rond de 90 te gaan rijden naast de vrachtwagen (doe ik met regelmaat) waarbij je zeker moet weten dat je kentekenplaat niet zichtbaar is.
Offline Sjaaky
Master
di 17 jan 2012, 22:29 Bericht 
Zo wat een geduld heb jij! Ik zou haar dus bij het ritsen gewoon klem hebben gereden hoor, ben ik normaal niet van maar zo'n actie als dit verdien je het gewoon om weer bij start te mogen beginnen :fp:
Offline boersma
Master
di 17 jan 2012, 22:41 Bericht 
tja... was deze keer inderdaad geduldig, had geen haast. Ben hem/haar later wel voorbij geknalt (even de 150 aantikken).
Offline Aanhanger
Master
di 17 jan 2012, 22:44 Bericht 
Sjaaky schreef:
Ik zou haar dus bij het ritsen gewoon klem hebben gereden hoor

Wat schiet je daar dan mee op?
Offline Dennis_on_the_road
Master
wo 18 jan 2012, 1:37 Bericht 
Zulke prutsers moet je altijd achter je hebben. Als ze het daarna dan alsnog voor jouw weten te verprutsen (bijvoorbeeld bij je achterop rijden) dan is het verzekering technisch wat makkelijker om je centen te krijgen.
Offline Sjaaky
Master
wo 18 jan 2012, 2:52 Bericht 
Aanhanger schreef:
Wat schiet je daar dan mee op?

Zo'n 30 km/h sneller dan achter haar zitten :lol:
Offline RAH
Master
wo 18 jan 2012, 9:31 Bericht 
Ik ben het met Sjaaky eens. Als je het niet voor elkaar krijgt om in te halen dan heb je niets op die rijstrook te zoeken. Zodra ik merk dat ik er niet meer voorbij zal kunnen komen voeg ik in en laat ik meestal wel wat ruimte zodat er voor me wel kan worden ingevoegd, maar als dat niet snel gebeurd geef ik gas en sluit ik aan, dan mag er achter me ingevoegd worden.
Offline aygo4life
Master
wo 18 jan 2012, 14:31 Bericht 
RAH schreef:
Zodra ik merk dat ik er niet meer voorbij zal kunnen komen voeg ik in en laat ik meestal wel wat ruimte zodat er voor me wel kan worden ingevoegd, maar als dat niet snel gebeurd geef ik gas en sluit ik aan, dan mag er achter me ingevoegd worden.

leuk verhaal maar je mag mevrouw niet rechts inhalen, dus is het wel zo hoffelijk gewoon ruimte te laten...

daarbij merk ik nogal vaak het woord 'ik ik ik' in je verhaal op. dat werkt niet zo lekker in't verkeer.
Offline boersma
Master
wo 18 jan 2012, 15:12 Bericht 
Volgens mij is er geen sprake van rechts inhalen op het moment dat de persoon op de linkerbaan zijn gas los laat.
Het is hooguit passeren, maar dan nog mag dat als de ander besluit het gas helemaal los te laten en vaart te minderen in plaats van constante snelheid of snelheid vermeerderen.

Gaat dus niet op A4L.
Maar even concreet: wat is jouw mening over dit rijgedrag van de betreffende linksrijder?
Offline RAH
Master
wo 18 jan 2012, 15:40 Bericht 
aygo4life schreef:

daarbij merk ik nogal vaak het woord 'ik ik ik' in je verhaal op. dat werkt niet zo lekker in't verkeer.

RAH past aan schreef:
Als je het niet voor elkaar krijgt om in te halen dan heb je niets op die rijstrook te zoeken. Zodra iemand zo aan het treuzelen is dat degene daarachter merkt er niet meer voorbij te zullen komen is het beter om in te voegen. Daarbij is het verstandig om een beetje ruimte voor de treuzelaar te laten zodat die er voor kan invoegen, maar als dat niet snel gebeurd is het, om de doorstroming van het verkeer te bevorderen aan te raden gas te geven en weer aan te sluiten zodat de treuzelaar voldoende ruimte heeft om er achter in te voegen

Zelfde verhaal, zonder ik. Werkt zo inderdaad veel beter. :devil:

En ingeval van file vorming mag ik mevrouw best rechts inhalen. En of het nu wel of niet mag, ik ga toch echt niet stilstaan omdat iemand op een verkeerde baan rijdt of zeven kleuren in de onderbroek heeft zitten en een vrachtauto niet durft in te halen. Ik gok zomaar dat, indien meer automobilisten zo reageren, en dan liefst helemaal geen ruimte overlaten om in te voegen, een treuzelaar het vrij snel zal leren om, of in te halen, of helemaal niet op die baan te komen. Alleen door de hoffelijkheid van de meeste automobilisten denken deze treuzelaars IK rijd hier prima, IK hoef niet harder, IK kan straks toch wel invoegen, IK heb poep aan de rest achter me en IK rijd niet te hard dus ben IK veilig bezig.

Je hebt helemaal gelijk, dat ik in het verkeer werkt niet zo lekker.
Offline |FZ|
Master
wo 18 jan 2012, 16:26 Bericht 

aygo4life schreef:

Zegt degene die vrachtwagenchauffeurs naait om zo zuinig mogelijk in te kunnen halen :x
Online ZX-driver
Master
wo 18 jan 2012, 18:29 Bericht 

boersma schreef:
Hoe irritant...

Inderdaad! Heel irritant zo'n rijstijl!
Offline boersma
Master
vr 27 jan 2012, 14:05 Bericht 
Stoppen voor roodlicht is zooooo 2011....

Link

Tenminste op de IJsselallee in Zwolle vindt men het maar onzin.

Link
Offline blightzor
Die hard
vr 27 jan 2012, 14:15 Bericht 

@ dat eerste filmpje als jij niet zit op te letten en gewoon vmax komt aan rijden is het een lekkere crash... Wat een mafkezen...
Offline boersma
Master
vr 27 jan 2012, 14:30 Bericht 
Ja, was eerder ook al op dezelfde kruising:

Link

en verderop:

Link

Het lijkt net of de lichten niet goed afgesteld zijn, maar dat is niet zo, de mensen negeren rood gewoon.
Online ZX-driver
Master
vr 27 jan 2012, 23:18 Bericht 

:o Wat een door-roodrijders (of slaaprijders die blindelings achter de voorganger aanrijden) ik had denk ik hard en lang getoeterd zodat ze wakker schrikken. Vooral bij die laatste waar je ervoor op de rem moest.
Offline Cweepz
Master
za 28 jan 2012, 0:56 Bericht 
Groot licht + Claxon, laat ze zich maar helemaal de bloedbubbels schrikken met dit soort dingen :thumb_d:
Offline Cygnum
Pro
za 28 jan 2012, 20:34 Bericht 
Tja, als je in Zwolle woont ben je je leven niet zeker :nah:
Offline boersma
Master
di 31 jan 2012, 13:37 Bericht 
Vanmorgen op de (hoe kan het ook anders) IJsselallee aangetikt door een vrachtwagentje die ineens van baan wisselde.
Hij kon niet genoeg remmen voor de auto voor hem en om daar niet op te knallen gooide hij hem naar rechts waar ik dus reed.
Pakte hij mij net op de bumper...
Zal wel niks van op film te zien zijn, gebeurde achter me maar goed...
Vanaaf maar eens kiek'n.
Offline shootme
Master
di 31 jan 2012, 13:47 Bericht 
Veel schade?
Offline boersma
Master
di 31 jan 2012, 14:58 Bericht 
nee wat krassen op bumper en op spatbord een beschadiging, geen deuken gelukkig.
Offline boersma
Master
di 31 jan 2012, 19:23 Bericht 

Link

Het witte bedrijfswagentje raakt me nog net op mijn linksachterbumper.
Aan het eind hoor je ook een bons dat ie me geraakt heeft (bij 23/24 seconden).
Snelheid van mij is 58 km/uur @ 70 toegestaan.
Online ZX-driver
Master
di 31 jan 2012, 20:18 Bericht 

Het is inderdaad wel te horen! Voor hem was het waarschijnlijk kiezen, of jij of zijn voorligger.
Offline boersma
Master
di 31 jan 2012, 20:23 Bericht 
Klopt zei hij ook tegen mij.
Online ZX-driver
Master
di 31 jan 2012, 20:42 Bericht 

boersma schreef:
Klopt zei hij ook tegen mij.

Dan is het een goede keuze geweest denk ik. Met diezelfde snelheid tegen zijn voorligger had het wel een kettingbotsing kunnen worden...
Offline boersma
Master
di 31 jan 2012, 20:53 Bericht 
Betere keuze was om de snelheid eerder aan te passen, als je ziet hoe hard hij mij passeert.
Maar goed beter zo'n lichte schade dan vol bij een ander achterin, dat snap ik wel.
Offline RAH
Master
di 31 jan 2012, 21:12 Bericht 
boersma schreef:
Snelheid van mij is 58 km/uur @ 70 toegestaan.

Volgens mij is snelheid hier de de oorzaak. Je reed veel te langzaam. O:)
Offline boersma
Master
di 31 jan 2012, 21:36 Bericht 
;-) je ziet al dat ik uitwijk voor dat vrachtwaggeltje omdat hij me te hard remt.
Gelukkig reed ik niet harder, zat overigens niks achter mij en naast mij, want ik maak ook best een slinger.
Offline aygo4life
Master
wo 01 feb 2012, 10:14 Bericht 
boersma schreef:
Betere keuze was om de snelheid eerder aan te passen

Hopelijk word ik vanaf nu niet meer als ketter behandeld hier...

Wel ontzettend balen van het ongeval.
het zal wel gefixed worden op kosten van't bedrijf maar toch...

voor m'n gevoel weet je dan dat die schade er zit op 1 of andere manier...
Offline boersma
Master
wo 01 feb 2012, 11:08 Bericht 
als de schade hersteld wordt is het toch weer klaar?
Offline RAH
Master
wo 01 feb 2012, 14:18 Bericht 
Als het goed gedaan wordt wel, maar het is wel iets wat je zelf weet, al ziet niemand het, je weet dat er schade heeft gezeten.
Offline geelhoed
Master
wo 01 feb 2012, 14:26 Bericht 
boersma schreef:
zat overigens niks achter mij en naast mij,

Yeah, about that... Ga eens rechts rijden!
Offline boersma
Master
wo 01 feb 2012, 15:09 Bericht 
De Ijsselallee heeft hier borden boven de weg hangen met rijstrook-aanduidingen.
Rechterbaan is voor rechtsaf (Windesheim), middelste twee voor rechtdoor en linkerstrook (verderop 2 stroken) voor linksaf.
Ik wilde hier linksaf en ging daarom achter de vrachtwagen invoegen.
Vervolgens gaat de vrachtwagen krachtig remmen en wijk ik uit en ga terug naar de vrije rechterstrook (strook voor rechtdoor).
De vrachtwagen komt erachter dat hij niet genoeg kan remmen om niet op de auto voor hem te knallen en gaat op het laatst ook naar de rechterstrook waar ik dan rij.

Kortom: heeft niks met rechtshouden te maken in dit geval.
Online regiorunner
Master
wo 01 feb 2012, 17:18 Bericht 
aygo4life schreef:
Hopelijk word ik vanaf nu niet meer als ketter behandeld hier...

:boos: :boos: Eh aygo: die bus reed niet sneller dan de maximumsnelheid. Toch ging het mis.... Hoe kon dit?! Zou er dan toch iets meer zijn dan alleen regels=snelheid (andere regels gelden volgens jou niet) en toch nog zoiets als vooruit kijken, spiegels en dergelijke? Zou je ons dan al een hele lange tijd voor het lapje gehouden hebben? :[ :x
Offline boersma
Master
wo 01 feb 2012, 18:07 Bericht 
schade laten taxeren, komt toch op 875 euro!
Offline Dennis_on_the_road
Master
wo 01 feb 2012, 18:16 Bericht 
gaat hard he, lekker zwart laten doen en geld wat je overhoud in je zak steken :D
Offline boersma
Master
wo 01 feb 2012, 18:36 Bericht 
Nee hoor, ik laat het officieel doen omdat de verzekering het ook gewoon betaald.
De auto is verder nog als nieuw en dat wil ik zo houden (en heb geen geld probleem ;-) ).
Spatbord en bumper moet gespoten worden nadat er toch een heel mini deukje uitgehaald wordt.
Tja de experts zien dat allemaal beter dan ik.
Offline geelhoed
Master
do 02 feb 2012, 6:08 Bericht 
regiorunner schreef:

:boos: :boos: Eh aygo: die bus reed niet sneller dan de maximumsnelheid. Toch ging het mis.... Hoe kon dit?!

Correctie, de bus reed niet sneller dan de maximumsnelheid volgens RVV 62, hij reed echter wel sneller dan toegestaan in RVV 19.
Offline KanarieVW
Master
do 02 feb 2012, 17:28 Bericht 
boersma schreef:
Het lijkt net of de lichten niet goed afgesteld zijn, maar dat is niet zo, de mensen negeren rood gewoon.

Had hem gewoon voor die V50 gezet hoor. Aan zijn snelheid te zien twijfelde hij zelf ook wel of jij zou stoppen. Was mooi de kans geweest om hem vast te zetten. :honger:
Online regiorunner
Master
do 02 feb 2012, 18:36 Bericht 
geelhoed schreef:
regiorunner schreef:

:boos: :boos: Eh aygo: die bus reed niet sneller dan de maximumsnelheid. Toch ging het mis.... Hoe kon dit?!

Correctie, de bus reed niet sneller dan de maximumsnelheid volgens RVV 62, hij reed echter wel sneller dan toegestaan in RVV 19.

Nog zo'n belangrijke verkeersregel. Maar daar hoor je aygo ook niet over. :duh:

@ Boersma: 875 E is nog een best bedrag! En nou eens kijken hoeveel schade mijn lieve fietsster heeft aangericht dan vanmiddag :o :[
Offline boersma
Master
do 02 feb 2012, 19:00 Bericht 
Ik zag je filmpje, jammer dat er geen geluid bij zit. Maar dat ging maar net 'goed'...
Was het een dame of meisje (was even benieuwd naar leeftijd).
Offline Dave
FS Webmaster
vr 03 feb 2012, 8:39 Bericht 
boersma schreef:
Kortom: heeft niks met rechtshouden te maken in dit geval.

Het lijkt er op dat je vrijwel dagelijks in Zwolle bent... Eerste keer dat er hier een file staat voor het verkeerslicht?
Offline boersma
Master
vr 03 feb 2012, 12:23 Bericht 
File staat er soms wel, soms niet.
Maakt niet uit toch?
Ik kan ook een afslag later nemen, wat ik nu wilde doen omdat het helemaal vol staat, alleen verwacht dan niet dat de bus voor me op het laatst ook naar mijn baan komt he.
Offline boersma
Master
ma 13 feb 2012, 19:34 Bericht 
Ik verwachtte al dat een Scoda die van links kwam mij geen voorrang zou geven, hij kwam zo hard aangereden...
En inderdaad: maar goed dat ik geen voorrang nàm:

Link
Offline RAH
Master
ma 13 feb 2012, 20:26 Bericht 
Wat dan wel eens een leuk effect geeft is een heel klein stukje schielijk optrekken. Zo van, ik ga rijden.. hee waar kom jij opeens vandaan. Natuurlijk niet te ver optrekken want je wil wel de neus van de auto heel houden (tenzij je wegens gladheid ergens tegen aan gegleden bent, dan is het een goedkope reparatie).
 [ 1209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende