Pagina 7 van 8  [ 389 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Online ZX-driver
Master
za 21 jan 2012, 23:36 Bericht 

Ging weer lekker met die eerste twee...

RAH schreef:
Hier iemand die maar niet kan besluiten op welke rijstrook hij/zij wil rijden.

Irritant! :fp:
Offline Turkosariba
Master
zo 22 jan 2012, 11:41 Bericht 

Zooo... ik word zeeziek van zo'n onvaste bestuurder... :dood:
Offline plankie
Die hard
zo 22 jan 2012, 12:35 Bericht 

Ik ga met Turbosariba mee in zijn zeeziekte (terwijl ik daar helemaal geen last van heb)

In de andere twee filmpjes je had geen snelheid in je scherm staan, dus ik was al ff gaan strepentellen (ff oefenen voor het geval geelhoed op vakantie zou zijn) en kwam op +/- 129km/h uit. Niet slecht al zeg ik het zelf :)

Desalwelteplus wordt je niet blij van dat soort acties dat je vol in de ankers moet omdat iemand anders zo nodig wil inhalen (zeker als er achter je genoeg ruimte is)...
Offline RAH
Master
za 28 jan 2012, 22:58 Bericht 
Ik doe het niet vaak, de wasstraat maar vooral in de winter wil het wassen van de auto met de hand er wel eens bij inschieten. Om te zorgen dat het vuil er naderhand niet met een hamer en beitel af gebikt moet worden ga ik dan toch maar door de wasstraat. Zo ook vandaag. En aan het einde van de wasstraat is het uiteraard de bedoeling dat mijn voorganger weg rijdt. Hetgeen hij dus niet doet en daardoor wordt de ruimte als vrij snel vrij krap. Gelukkig heeft de wasstraat een beveiliging dat, indien iemand op de rem gaat staan, deze automatisch uitschakelt.

Link
Online ZX-driver
Master
za 28 jan 2012, 23:22 Bericht 

Met een Franse auto door de wasstraat is iets dat je nooit moet doen! Bij de ene komt het water naar binnen (dat is bij mij het geval) en een andere wil niet meer starten. Toen ik het merk zag dacht ik ook al dat het niet willen starten de oorzaak was.

Ik ga zelf altijd naar de wasbox, niet alleen omdat mijn auto daar beter tegen kan, maar ook omdat dat veel goedkoper is!
Offline renew40
Die hard
zo 29 jan 2012, 0:16 Bericht 
waarom doe je ook je motor uit :o
gewoon laten draaien :kniktja:
Offline rikski
Pro
zo 29 jan 2012, 0:50 Bericht 

Inderdaad, ik laat de motor ook gewoon draaien.
Maar ik was hem zeker nooit, wat te zien is aan de alg...
Online bx gek
Master
zo 29 jan 2012, 10:35 Bericht 
ZX-driver schreef:
Met een Franse auto door de wasstraat is iets dat je nooit moet doen! Bij de ene komt het water naar binnen (dat is bij mij het geval) en een andere wil niet meer starten.

:o
Daar heb ik nooit last van gehad, en ik heb veel frase auto's gehad.
Online ZX-driver
Master
zo 29 jan 2012, 14:03 Bericht 

bx gek schreef:

Dan heb jij kennelijk iets betere exemplaren gehad. :P
Offline shootme
Master
zo 29 jan 2012, 14:15 Bericht 
bx gek schreef:

Rij op dit moment ook een franse auto.. ik klaag nog niet.... O:)
Online ZX-driver
Master
zo 29 jan 2012, 14:21 Bericht 

shootme schreef:
ik klaag nog niet.

NOG niet? :P
Offline shootme
Master
zo 29 jan 2012, 14:56 Bericht 
ZX-driver schreef:
NOG niet? :P

Jullie hebben mij bang gemaakt :cry:
Online bx gek
Master
zo 29 jan 2012, 15:46 Bericht 
shootme schreef:
Jullie hebben mij bang gemaakt :cry:

Ik toch niet? :o
Ik heb 8 X BX gehad, 1X een GSA, 1 X een Renooit 5 , 1 X Simca 1501 en nu een Xantia.
De beroerdste was de Renooit de Citroëns en Simca waren goed.
Offline flozzy
Pro
zo 29 jan 2012, 15:54 Bericht 
Welke wasstraat is dat? Beverwijk (naast de BP)?
Offline RAH
Master
zo 29 jan 2012, 17:29 Bericht 
Ik heb ook een Franse auto (Peugeot 406 Coupe) en die is ook gewoon waterdicht in de wasstraat. Mijn vorige Peugeot's (406 sedan, 406 sedan, 605 en een 309) ook. Ik zie ook niet in waarom je je motor uit zou zetten in de wasstraat. In een minuut ben je er door en moet je weer starten en als dat net even niet snel genoeg lukt...

De wasstraat is in Den Haag, aan de Waldorpstraat.
Offline Morbid Angel
Master
ma 30 jan 2012, 19:49 Bericht 
Bij dit soort wasstraten moet je je motor laten draaien (staat vaak bij de ingang aangegeven).
Online ZX-driver
Master
ma 30 jan 2012, 22:40 Bericht 

Morbid Angel schreef:
Bij dit soort wasstraten moet je je motor laten draaien (staat vaak bij de ingang aangegeven).

Volgensmij zijn er ook wasstraten waar je je motor uit moet zetten.
Offline RAH
Master
di 31 jan 2012, 11:05 Bericht 
Ik kan me niet herinneren dat bij deze wasstraat staat aangegeven dat je de motor moet laten draaien. Die waar je de motor moet uitzetten zijn waarschijnlijk de wasstraten waar je de auto in rijdt en waar de machine over de auto heen beweegt in plaats van het door de wasstraat heen rijden.
Online ZX-driver
Master
di 31 jan 2012, 20:03 Bericht 

RAH schreef:
Die waar je de motor moet uitzetten zijn waarschijnlijk de wasstraten waar je de auto in rijdt en waar de machine over de auto heen beweegt in plaats van het door de wasstraat heen rijden.

Ik meen me te herinneren dat het in Emmen bij de WasDas wel zo'n bordje staat. Of ik ben in de war met het bordje waaropstaat dat je de handrem eraf moet doen en de auto in zijn vrij. Ik zal de volgende keer als ik met mijn vader mee ben (hij gaat ongeveer maandelijks door de wasstraat) even opletten.
Offline djidee
Master
di 31 jan 2012, 21:44 Bericht 
Ach ja, zo vergeet ik ook wel eens iets in de wasstraat :fp:

Link
Online ZX-driver
Master
di 31 jan 2012, 21:51 Bericht 

:lol:
Offline shootme
Master
di 31 jan 2012, 22:03 Bericht 
Regensensor :lol:
Offline RAH
Master
do 02 feb 2012, 21:07 Bericht 
Een bocht maken of van rijstrook wisselen blijft moeilijk.

Link
Online ZX-driver
Master
do 02 feb 2012, 22:10 Bericht 

Oops, dat ging niet echt handig...
Offline RAH
Master
zo 05 feb 2012, 12:46 Bericht 
Ik heb wel vaker het idee dat mensen die een BMW rijden altijd vooraan willen staan. Het is een beetje generaliserend maar ja, het valt me nu eenmaal op. Hier moet de BMW rijder mij nog even inhalen terwijl de ruimte tussen mij en mijn voorligger dat eigenlijk niet toelaat en de weg op dat punt overgaat van 2 stroken naar 1 strook. Verder boeit het me weinig dat de BMW er daar nog even voor wilde.

Link

Wat me dan wel ongelooflijk irriteert is dat als we 2 stoplichten verder staan de BMW rijder uiteraard weer vooraan moet staan en vervolgens bij het op groen gaan van het verkeerslicht nagenoeg stil blijft staan.

Link
Offline Dennis_on_the_road
Master
zo 05 feb 2012, 13:32 Bericht 
Ik had zeker de claxon even getest :thumb_d:
Offline plankie
Die hard
zo 05 feb 2012, 13:54 Bericht 

En je zou 'm graag een handje/bumpertje geholpen hebben om 'm op gang te helpen, omdat de BMW dat zelf niet kan ;-)
Online ZX-driver
Master
zo 05 feb 2012, 17:20 Bericht 

BMW maakt rijden geweldig ingewikkeld. :lol:
Offline |FZ|
Master
zo 05 feb 2012, 21:23 Bericht 

Lekker glad :P Die Renault ook...
Offline RAH
Master
zo 05 feb 2012, 23:13 Bericht 
Die Renault is pas een echt dikke wagen, die trekt die BMW er gewoon vierkant uit. :kniktja:
Offline RAH
Master
ma 06 feb 2012, 18:11 Bericht 
Vandaag een tuthola met het verkeersinzicht van een wc bril. Ik moet naar rechts, rechtdoor is met pionnen afgezet omdat er aan het eind van de straat een vrachtauto staat te lossen. Mevrouw heeft de keuze keren of naar links (straat in waar ik uit kom). Ze rijdt eerst een stukje achteruit, staat daardoor midden op de weg, een weg waar je met wat moeite elkaar nog wel zou kunnen passeren. Vervolgens gaat ze mij aanwijzen dat ik maar links om haar heen moet, in plaats dat ze zelf even een stukje opzij gaat. Na een aantal keer wijzen wat ik zou moeten doen ben ik het zat en rij op haar af. Ze beseft dan waarschijnlijk dat ik niet links om haar heen zal gaan en rijdt vervolgens op. En in plaats van een beetje ruime bocht schampt ze nog bijna de achterkant van mijn auto.

Buiten dat ze op zomerbanden reed (zie de tractie die ze heeft, of liever het gebrek daaraan, als ze weg rijdt) en de auto dus gewoon in het parkeervak had moeten blijven staan vraag ik me toch serieus af hoe zulke mensen aan een rijbewijs komen.

Link
Offline shootme
Master
ma 06 feb 2012, 18:23 Bericht 
RAH schreef:
Vandaag een tuthola met het verkeersinzicht van een wc bril

:lol:

RAH schreef:
Buiten dat ze op zomerbanden reed

Ey! ik heb ook zomerbanden..
Maar dat is ook meer omdat 4 winterbanden duurder zouden zijn dan mijn hele auto :P
Offline geelhoed
Master
ma 06 feb 2012, 19:49 Bericht 
RAH schreef:

Buiten dat ze op zomerbanden reed en de auto dus gewoon in het parkeervak had moeten blijven staan

Och och och och....
Online ZX-driver
Master
ma 06 feb 2012, 22:29 Bericht 

Ik denk niet dat ze je kon verstaan vanuit de auto... :lol:

shootme schreef:
Maar dat is ook meer omdat 4 winterbanden duurder zouden zijn dan mijn hele auto

Hier hetzelfde. :P

RAH schreef:
vraag ik me toch serieus af hoe zulke mensen aan een rijbewijs komen.

Opgeven voor het nieuwe seizoen van #dacvn zou ik zeggen...
Offline shootme
Master
ma 06 feb 2012, 23:02 Bericht 
ZX-driver schreef:
Opgeven voor het nieuwe seizoen van #dacvn zou ik zeggen...

jaaaaaa wanneer komt dat weer?
Online ZX-driver
Master
ma 06 feb 2012, 23:27 Bericht 

shootme schreef:
jaaaaaa wanneer komt dat weer?

Ik weet wel zeker dat er weer een nieuw seizoen komt. Maar wanneer weet ik niet. Misschien weer rond mei/juli.
Offline shootme
Master
ma 06 feb 2012, 23:31 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik weet wel zeker dat er weer een nieuw seizoen komt. Maar wanneer weet ik niet. Misschien weer rond mei/juli.

Ja die gast van de lama's zei op het eind wel "we kregen zoveel aanmeldingen dat het verontrustend was, dat beloofd wat voor het volgende seizoen"
Nu maar afwachten....
Online ZX-driver
Master
ma 06 feb 2012, 23:37 Bericht 

shootme schreef:
we kregen zoveel aanmeldingen dat het verontrustend was, dat beloofd wat voor het volgende seizoen"
Nu maar afwachten....

Dat betekent dus dat er nog heel veel slechte rijders op de weg zitten. Klopt ook wel, aangezien er iedere dag wel nieuwe filmpjes online staan. :P

Misschien ga ik mij wel opgeven. Dan begin ik als stuntel en zorg ik dat ik steeds meer vorderingen maak, dan heb ik aan het eind een nieuwe auto verdiend. :lol: Nu alleen nog iemand vinden die meewil. :P
Offline shootme
Master
di 07 feb 2012, 0:00 Bericht 
ZX-driver schreef:
Nu alleen nog iemand vinden die meewil.

wanneer gaan we?
Online ZX-driver
Master
di 07 feb 2012, 0:00 Bericht 

shootme schreef:
wanneer gaan we?

Tweede seizoen.
Offline RAH
Master
di 07 feb 2012, 10:18 Bericht 
shootme schreef:
Maar dat is ook meer omdat 4 winterbanden duurder zouden zijn dan mijn hele auto

Mijn zomerbanden zijn duurder dan de winterbanden (winterbanden zijn een maatje kleiner). Dus wellicht verstandiger om het hele jaar door op winterbanden te gaan rijden. Deze hebben bij zomerse omstandigheden wel wat minder grip, maar bij lange na niet zoveel minder als zomerbanden in winterse omstandigheden.

ZX-driver schreef:
Ik denk niet dat ze je kon verstaan vanuit de auto... :lol:

:lol: Waarschijnlijk niet, maar ik gebaarde ook nog een beetje en playbacken ben ik nooit goed in geweest.
Offline geelhoed
Master
di 07 feb 2012, 10:25 Bericht 
RAH schreef:
Deze hebben bij zomerse omstandigheden wel wat minder grip, maar bij lange na niet zoveel minder als zomerbanden in winterse omstandigheden.

Vergeet je niet een paar wegingsfactoren?
Offline RAH
Master
di 07 feb 2012, 18:20 Bericht 
Zoals?
Offline shootme
Master
di 07 feb 2012, 18:43 Bericht 
RAH schreef:
Zoals?

remweg, olie op de weg, nat wegdek, hardere slijtage, hoger brandstofverbruik etc. etc.
Offline RAH
Master
wo 08 feb 2012, 11:07 Bericht 
shootme schreef:
remweg, olie op de weg, nat wegdek, hardere slijtage, hoger brandstofverbruik

Remweg, daar heb ik het voor het merendeel over als ik spreek van "grip". Tractie bij het optrekken is uiteraard ook belangrijk, maar remvermogen wat mij betreft toch meer. En dan doen zomerbanden het beduidend slechter bij winterse omstandigheden dan winterbanden bij zomerse omstandigheden. Olie op de weg geeft altijd slipgevaar, maar ik denk dat een winterband daarbij toch ook meer grip heeft maar daar heb ik geen enkel bewijs voor. Hardere slijtage heeft niets met grip te maken. Hoger brandstof verbruik evenmin.

En wellicht moet ik even mij definitie van winterse en zomerse omstandigheden geven, onder zomerse omstandigheden versta ik droog weer, temperaturen boven de 25 graden. Winterse omstandigheden zijn bij mij temperaturen rond het vriespunt of lager en sneeuw.
Offline geelhoed
Master
wo 08 feb 2012, 11:12 Bericht 
Nee, ik bedoel bijvoorbeeld de gereden snelheid en hoeveel km's je in de omstandigheden rijdt.

Als je op winterbanden een 20% langere remweg hebt boven de 15graden en op zomerbanden een 100% langere remweg op sneeuw/ijs, dan is het hele jaar door op zomerbanden rijden veiliger.
Offline RAH
Master
wo 08 feb 2012, 15:24 Bericht 
Ah, daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Alleen die 20% kun je volgens mij wel aardig naar beneden bijstellen, dat zal eerder 10% en minder zijn.

Daarbij, als je de percentages in meters vertaald zal een zomerband in zomerse omstandigheden (bij circa 50 km/u) een remweg van circa 12.5 meter hebben, de winterband 14 meter. Dat kan uiteraard precies de anderhalve meter zijn die je te kort komt, maar aan een dergelijke remkarakteristiek kun je jezelf aanpassen. De kans dat je een noodstop moet maken is niet zo heel groot en buiten de noodstop zul je weinig problemen hebben met een winterband in de zomerse omstandigheden. Ik gok zomaar dat onder deze omstandigheden een goede winterband nauwelijks onder zal doen voor een slechte zomerband.

Nu in winterse omstandigheden met dezelfde snelheid wordt de remweg van de winterband bijna verdubbeld, je dan 25 meter nodig, de remweg van de zomerband wordt verviervoudigd! Dat is een verschil, daar kun je je niet op instellen, zelfs als je voorzichtiger rijdt lukt het je niet om continue meer dan een dubbele volgafstand te hanteren om het simpele feit dat er dan altijd wel iemand tussenvoegt. Nagenoeg elke remactie met een winterband zou in de winterse omstandigheden voor de zomerband resulteren in een noodstop.

Ik ben overigens van mening dat in Nederland winterbanden niet strikt noodzakelijk zijn. Maar dan wel volgens Duitse regelgeving, dus op dagen dat er sneeuw ligt (en dat ligt er op sommige wegen nu nog steeds) alleen de weg op indien winterbanden gemonteerd, zo niet auto laten staan.
Offline RAH
Master
do 16 feb 2012, 19:34 Bericht 
Dit is ook een manier op als eerste bij het stoplicht weg te zijn. Het is overigens allemaal heel veilig want de bestuurder of bestuurster houdt zich netjes aan de maximum snelheid.

Link
Offline shootme
Master
do 16 feb 2012, 21:16 Bericht 
RAH schreef:
Dit is ook een manier op als eerste bij het stoplicht weg te zijn. Het is overigens allemaal heel veilig want de bestuurder of bestuurster houdt zich netjes aan de maximum snelheid.

Mja die ging gewoon door rood :P
Offline RAH
Master
do 16 feb 2012, 21:38 Bericht 
En buiten dat, geen licht. En of je het nog licht genoeg vindt of niet, het was 18.15 uur en volgens mij dus verplicht om licht aan te hebben.
 [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende