Pagina 3 van 7  [ 329 berichten ]
Offline helistarter
Nieuwkomer
wo 08 feb 2012, 12:49 Bericht 

geelhoed schreef:
Dat kan kloppen want die zat boven de bovengrens van een ASP.

Ben je dan niet je rijbewijs kwijt voor langere tijd?
Moet je dan geen onderzoek laten doen?
Ook hier niets over bekend...
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 12:51 Bericht 

helistarter schreef:
Ook hier niets over bekend...

Dat iets niet uitgebreid in de media komt wil niet zeggen dat het niet zo is.
Offline geelhoed
Master
wo 08 feb 2012, 13:02 Bericht 
Het is een links knuffelhippiecomplot om strafverlichting door te voeren en bandeloosheid te promoten!
Lees deze site eens door hoeveel keer er geroepen wordt dat er strenger gestraft moet worden of dat het rijbewijs door de schredder moet.
En dan zijn er dus mensen die vinden het leuk, om de drankrijder zijn rijbewijs terug te geven als hij een groepsknuffelsessie bijwoont of in een pijpje blaast.

Nou tegen zulke mensen zeg ik, knuffel eens een cactus!
Offline helistarter
Nieuwkomer
wo 08 feb 2012, 13:23 Bericht 

Even terug waar mijn Topic allemaal om begonnen was...
1. SVP reacties die meehelpen om het ASP en justitie te doorgronden.
2. Alle nieuwe relevante informatie is welkom.
3. SVP geen inmenging meer van de "Masters" van dit forum die graag hun zegje willen doen, niet in dezelfde situatie verkeren en niet echt bijdragen aan mijn topic. (Als dit niet mogelijk is gooi er dan maar een slotje op)

Hallo, ik ben ontzettend stom geweest op 23 december 2011, ja ik weet het.
590 ug/l (1,357 prom.) na 25 jaar zonder enige aanhouding.
Geen klaagschrift ingediend.

Voor degene die er nog over zitten denken om met alcohol op te gaan rijden:
1. Rijbewijs ingevorderd door officier van justitie voor 6 maanden onvoorwaardelijk en in afwachting van de terechtzitting.
2. CBR besluit is oplegging alcoholslotprogramma voor 2 jaar + motivatie cursus.
(Geen onderzoek)

Kosten:
1. Sanctie rechter >750 Euro en rijontzegging van ... maanden?
2. CBR betaling opleggingskosten maatregel = 300 Euro. (Inmiddels betaald)
3. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 1e periode = 370 Euro. (incl. motivatie programma) (Inmiddels betaald)
4. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 2e periode +/- 250 Euro. (schatting)
5. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 3e periode +/- 250 Euro. (schatting)
6. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 4e periode +/- 250 Euro. (schatting)
7. Eenmalige kosten in/uitbouw alcoholslot = 299 Euro.
8. Minimaal 2 jaar lease alcoholslot = 2448 Euro. (102 Euro per maand incl verzekering tegen diefstal)
9. 2x aanschaf rijbewijs +/- 90 Euro.

Voor het forum:
1. Hoelang duurt het ongeveer voordat de dagvaardiging komt na het bericht van de officier van justitie?
2. Wat kan ik voor straf verwachten van de rechter in mij situatie? Ik hoorde dat de eis van de OvJ veel hoger ligt....

Alvast bedankt....

Laatst bijgewerkt door helistarter op wo 08 feb 2012, 13:24, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Uwe Alzaligheid
Master
wo 08 feb 2012, 13:23 Bericht 
GertJan schreef:
Ik zie het niet als een straf maar een methode om herhaling te voorkomen.

Oké. Duidelijk. (En excuses als ik je ten onrechte ideeën heb toegedicht (f) ).

Laat ik mijn vraag dan over een andere boeg gooien. Denk jij dat de LEMA, de EMA, de EMG en het ASP beter-werkzame maatregelen zijn om recidive te voorkomen dan een evenredige (dus even kostbare en langdurige) strafrechtelijke sanctie (boete, rij-ontzegging, eventueel gevangenisstraf)?
Ik geef toe dat je dan een inschatting moet maken, maar mijn inschatting is dat dit niet het geval is. Ik denk dat strafrechtelijke sancties 'harder' aankomen en daarmee ook effectiever zijn om recidive te voorkomen.
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 13:45 Bericht 

helistarter schreef:
1. Hoelang duurt het ongeveer voordat de dagvaardiging komt na het bericht van de officier van justitie?

Dit mag 3 jaar duren maar gebruikelijk is binnen een half jaar.

Laat ik mijn vraag dan over een andere boeg gooien. Denk jij dat de LEMA, de EMA, de EMG en het ASP beter-werkzame maatregelen zijn om recidive te voorkomen dan een evenredige (dus even kostbare en langdurige) strafrechtelijke sanctie (boete, rij-ontzegging, eventueel gevangenisstraf)?

Ik geef toe dat je dan een inschatting moet maken

Allereerst moet je in aanmerking nemen dat de pakkans erg laag is. Ik vermoed dat het gros van degenen die gepakt worden meermaals met alcohol op hebben gereden en dat het dus geen incident is. Krijgt iemand een LEMA of EMA dan heb je het over relatief lichte gevallen. Wellicht mensen die de situatie onderschat hebben (ach, 3 of 4 biertjes kan ook nog wel) en in deze cursus tot een beter inzicht komen.

Zwaardere gevallen krijgen een ASP opgelegd. Hier is een gedragsdoorbreking nodig. Dit kan wellicht bereikt worden met het ASP. Immers met alcohol op kan niet meer worden gereden of dient een BOB te rijden.

Ik denk dat strafrechtelijke sancties 'harder' aankomen en daarmee ook effectiever zijn om recidive te voorkomen.

Voor een bepaalde groep wellicht, je hebt ook nog de groep die het zich financieel allemaal wat makkelijker kan permitteren en die lachend een boete van een paar duizend euro betalen. Die zullen wellicht ook lachend de kosten voor het ASP neerleggen, echter dan wordt dat apparaat wel in de auto ingebouwd. Dus niet meer met een borrel op bij de golfclub vertrekken en wel gezien worden door je vrindjes dat jij zo'n apparaat in je auto hebt. Ik vermoed dat zo'n apparaat ook een schaamte gaat veroorzaken. "Kijk hem/haar nu eens, die kan niet zonder de drank".

(En excuses als ik je ten onrechte ideeën heb toegedicht (f) ).

(f)
Offline Asp-er
Weet de weg
wo 08 feb 2012, 14:03 Bericht 

@ gert jan

Kijk dat bedoel ik nou met vooroordelen! Je doet niets anders! Lees je laatste bericht daarvoor nog maar eens terug! Ben blij dat jij over dat soort zaken kan oordelen! Je scheert iedereen over 1 kam! Vervolgens ben je volgens mij niet echt op de hoogte van alle ontwikkelingen, lema en ema zijn samengevoegd. Ema valt nu onder asp. Als iemand voor een 2e keer >0,5 blaast krijgt diegene ook asp opgelegd.
Verder is het recidive percentage bij personen die aangehouden zijn met een promillage tussen 1,3 en 1,8 promille ong 20%. Dat houdt in dat 80% van de mensen ervan leert! Maar ook die zijn met deze dure maatregel de klos! Cbr scheert ook iedereen over 1 kam!
Verder moet je het SWOV factsheet alcoholslot maar eens lezen, deze is van december 2011. Ook worden hier de kosten van het asp geschat op 1500 euro, welke inwerkelijkheid 3600 euro zijn! Verder is er maar 1 fabrikant van zo'n slot. Wederom monopolie positie!

En wat betreft die dagvaarding; die moet er zijn binnen 6 maanden bij dit soort misdrijven! Dus geen 3 jaar.

Tot slot vallen in 8% van de dodelijke ongevallen deze door alcohol. Natuurlijk 8% teveel. Maar ik zit dagelijks op de weg voor mijn werk, rij minimaal 40.000 km per jaar. Je moet eens weten wat voor andere malloten er op de weg zitten. Afsnijden, rechts inhalen, door rood licht, absurd te hard rijden, etc. Noem het maar op. Hiermee wil ik mijn fout niet goed praten, maar ik kan ook niet bewijzen dat ik van mijn fout heb geleerd!
Offline Tweedledum
Weet de weg
wo 08 feb 2012, 14:06 Bericht 
Citaat:

@Heli-starter

Om sowieso op je volgende punten te reageren.

4. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 2e periode +/- 250 Euro. (schatting)
5. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 3e periode +/- 250 Euro. (schatting)
6. CBR betaling uitvoeringskosten alcoholslotprogramma 4e periode +/- 250 Euro. (schatting)

Deze bedragen zijn 110 euro, in totaal ben je 1000 euro kwijt aan het CBR

3x 110 (330)
oplegginskosten (300)
1e termijn uitvoering (370)

Ik zou gewoon een klaagschrift in dienen, dan zou Justitie eerder je rijbwijs terug geven, jij moet het dan afgeven bij het CBR zodat je eerder het ASP in kunt stappen ..
Offline geelhoed
Master
wo 08 feb 2012, 14:13 Bericht 
Asp-er schreef:
Vervolgens ben je volgens mij niet echt op de hoogte van alle ontwikkelingen, lema en ema zijn samengevoegd. Ema valt nu onder asp.

:roflol:
Lees artikel 7 tot en met 13 even door... http://wetten.overheid.nl/BWBR0030613/g ... 08-02-2012
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 14:23 Bericht 

@Asp-er

Veelvuldig gebruik van hoofdletters maakt niet dat je meer gelijk hebt ofzo. Het bericht waar jij op doelt is inderdaad mijn mening. Dat staat er ook duidelijk en daar is ook om gevraagd. Niet door jou, maar door Uwe Zaligheid.

Asp-er schreef:
lema en ema zijn samengevoegd. Ema valt nu onder asp.

Waar haal je dat vandaan? In het RMRG dat vandaag geldig is wordt nog gesproken over een LEMA, EMA, ASP en onderzoek. Wellicht heb je een bron?

Asp-er schreef:
Ook worden hier de kosten van het asp geschat op 1500 euro, welke inwerkelijkheid 3600 euro zijn!

Heb ik ergens anders beweerd?

Asp-er schreef:
Tot slot vallen in 8% van de dodelijke ongevallen deze door alcohol.

En welk percentage van de bestuurders op een willekeurig moment is onder invloed van alcohol? En hoeveel ongevallen met letsel worden er veroorzaakt onder invloed van alcohol?

Asp-er schreef:
absurd te hard rijden

Heb je de vergelijking met betrekking tot de snelheid van geelhoed gelezen?

geelhoed schreef:
Vertaald naar snelheid zou die overschrijding goed voor een ASP 207km/h op een 80 weg zijn.
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 14:36 Bericht 

Asp-er schreef:
En wat betreft die dagvaarding; die moet er zijn binnen 6 maanden bij dit soort misdrijven! Dus geen 3 jaar.

Hier kan ik niets over terug vinden. Valt het niet onder artikel 70 WvS?
Offline Uwe Alzaligheid
Master
wo 08 feb 2012, 14:55 Bericht 
GertJan schreef:
Hier kan ik niets over terug vinden. Valt het niet onder artikel 70 WvS?

Mogelijk kan ik hier iets toevoegen. In principe heeft GertJan gelijk. In deze zaak moet formeel binnen drie jaar gedagvaard worden. Maar: Artikel 164 lid 6 van de WegenVerkeersWet geeft de OvJ de bevoegdheid om een rijbewijs ten hoogste zes maanden ingevorderd te houden. Er wordt dan ook in de regel naar gestreefd om het 'onderzoek ter zitting' (dus de strafzitting) binnen deze zes maanden te laten plaatsvinden. Daarmee heeft de strafrechter de vrijheid om de (aaneengesloten) invorderingstermijn, mocht hij/zij dit in deze situatie gepast achten, ook na die zes maanden te laten voortduren.
Offline Asp-er
Weet de weg
wo 08 feb 2012, 15:00 Bericht 

@ gert jan

Ik hou ermee steeds te reageren op die punten die je steeds naar voren haalt om je gelijk te krijgen. Moest trouwens wel lahen om je opmerking over die golfers, alsof dat enkel de rijke mensen zijn. Wat dacht je van voetbal en tennis kantines ;) je hebt wel een apart beed van onze maatschappij.
Waar kan ik trouwens de formule terugvinden waarbij je het promillage kan omrekenen naar km/u? Lol.
Heb je het swov factsheet al gelezen?

@ helistarter

Totale kosten cbr mbt asp is 1000 euro. Je mag pas deelnemen na betaling van opstartkosten a 300 euro en 1e termijn 370 euro. Restant van 330 euro betaal je in overige termijnen. Het slot kan je in 1 keer betalen of in lease termijnen. Bij begin betaal je 299 euro voor in/uitbouw en registratiekosten. Pas daarna wordt het slot ingebouwd. Blijft vreemd dat je van het cbr contact met Drager op moet nemen, en zij je direct doorverwijzen naar autosound? Die hebben weer dealers die de inbouw doen! Dit is nogal dubieus! Je betaalt maandelijks aan autosound, maar daarop staat wel weer Drager genoemd?!
Je kan ook n verzekering nemen, echter als je kijkt wt je dan uitindelijk vergoed krijgt, lijkt dit ook op makkelijk geld verdienen! Blijf het vreemd vinden dat het Cbr je een maatregel oplegt en dat een andere instantie, die los staat van het cbr en de overheid (een commercieel bedrijf die wel vaart bij deze maatregel!) het moet uitvoeren.
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 15:01 Bericht 

Er wordt dan ook in de regel naar gestreefd om het 'onderzoek ter zitting' (dus de strafzitting) binnen deze zes maanden te laten plaatsvinden

Daarom ook

GertJan schreef:
gebruikelijk is binnen een half jaar

(f)

Valt dit trouwens niet onder art 70 lid 2?
Offline Tweedledum
Weet de weg
wo 08 feb 2012, 15:19 Bericht 
Citaat:
Blijft vreemd dat je van het cbr contact met Drager op moet nemen, en zij je direct doorverwijzen naar autosound? Die hebben weer dealers die de inbouw doen! Dit is nogal dubieus! Je betaalt maandelijks aan autosound, maar daarop staat wel weer Drager genoemd?!

@ASP-er je betaald niet aan autosound.. je betaald aan Drager, neem eerst eens contact op met die mensen voordat je zulke dingen zomaar neer zet zonder het zeker te weten
Offline geelhoed
Master
wo 08 feb 2012, 15:49 Bericht 
Asp-er schreef:

Ik hou ermee steeds te reageren op die punten die je steeds naar voren haalt om je gelijk te krijgen.

Stop er dan ook mee onwaarheden te verkondigen...
Offline Asp-er
Weet de weg
wo 08 feb 2012, 16:53 Bericht 

@ geelhoed

Onwaarheden? Verklaar je nader!

@ tweedledum

De automatische incasso loopt via Drager safety inderdaad, maar vertel jij mij eens dan waarom alle communicatie via autosound loopt? Zij maken de afspraak voor het inbouwen en uitlezen bij een dealer van autosound. Is voor mij even niet meer te volgen.
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 16:55 Bericht 

Asp-er schreef:
Moest trouwens wel lahen om je opmerking over die golfers, alsof dat enkel de rijke mensen zijn. Wat dacht je van voetbal en tennis kantines ;) je hebt wel een apart beed van onze maatschappij.

Ik noemde maar een voorbeeldje hoor, volgens mij hoeven we hier geen lijst van sporten op te noemen.

Asp-er schreef:
Heb je het swov factsheet al gelezen?

Ik begrijp niet wat jij mij wilt laten zien in de SWOV factsheet. Dat het SWOV stelt dat het alcoholslot ongeveer 1500 kost en dit meer is? Daar kan ik (gelukkig) geen invloed op uitoefenen.

geelhoed schreef:
Stop er dan ook mee onwaarheden te verkondigen...

Inderdaad. Of als je van mening bent dat je wel goed ingelicht bent, kom dan met een linkje waar dat staat. Als je mij om een linkje vraagt over iets wat ik stel zal ik daar vrijwel nooit een probleem mee hebben die te geven.
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 16:59 Bericht 

Asp-er schreef:

Asp-er schreef:
lema en ema zijn samengevoegd. Ema valt nu onder asp.

Asp-er schreef:

Heb je een linkje waar dit na te lezen is? Ik kan je wel linkjes geven waar staat dat dit niet zo is namelijk.
Offline Aanhanger
Master
wo 08 feb 2012, 17:11 Bericht 
helistarter schreef:
8. Minimaal 2 jaar lease alcoholslot = 2448 Euro. (102 Euro per maand incl verzekering tegen diefstal)

Autosound verkoopt hem zelf voor 1519,- euro zie ik.
Wat zou daar nog bijkomen aan uitleeskosten en wellicht nog andere zaken?
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 17:15 Bericht 

Zou dat dan de reden zijn dat het SWOV de kosten op € 1500,- schat?
Offline Aanhanger
Master
wo 08 feb 2012, 17:20 Bericht 
Ding moet ook nog (jaarlijks?) gecalibreerd worden.
Verzekeringetje erbij.
Blijft een pittig verschil bijna 1000 euro meer om te leasen.

Te meer daar dat ding na twee jaar weer bij iemand anders ingebouwd kan worden.
http://www.autosound.nl/beveiliging/alcoholslot.html
Offline Close Encounter
Pro
wo 08 feb 2012, 17:31 Bericht 
Aanhanger schreef:
incl verzekering tegen diefstal

Hehe wie steelt zo een ding om voor zichzelf in te bouwen... just wishfull thinking! :biertje:
Offline Sherlock
Master
wo 08 feb 2012, 17:38 Bericht 
Hoe gaat die inbouw in z'n werk eigenlijk? Het lijkt me dat het bij een Bentley iets lastiger gaat dan bij een Astra uit '92?
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 08 feb 2012, 18:03 Bericht 
Sherlock schreef:
Hoe gaat die inbouw in z'n werk eigenlijk? Het lijkt me dat het bij een Bentley iets lastiger gaat dan bij een Astra uit '92?

op de politiek correcte manier.
Offline Asp-er
Weet de weg
wo 08 feb 2012, 19:43 Bericht 

Hierbij de link http://www.draeger.com/IK/nl/alcoholwet ... atregelen/

Het alocholslot komt bovenop de ema ofwel gezamelijk asp.

Alles is sinds 1 december veranderd.

Verder heb ik van een kennis die in de verslavingszorg werkt begrepen dat al die cursussen de overheid veels te veel geld kosten en de resultaten niet zijn zoals door cbr was verondersteld. Maar ja dat zal je ook wel niet van me aannemen?

Prijs van dat autoslot gaat rap naar beneden, 1 maand geleden kostte datzelfde slot bij hun nog ruim 1700 euro!
En ja het uitlezen, blaasmondjes , etc zijn niet meegerekend.
Verder bestaat het asp ook nog uit die cursus en adm kosten van het cbr a 1000 euro welke ook niet zijn meegerekend.

Wat betreft de dagvaarding binnen 6 maanden dat is me verteld door een advocaat welke ik telefonisch om advies heb gevraagd.

Verder was ik niet op de hoogte dat jullie van alle waarheden een link willen hebben. Maar zal er aan proberen te denken. Hahaha

Wat betreft dat swov factsheet zou ik zeggen lees het eens dan begrijp je wel wat ik bedoel.

@ tweedledum
Morgen wordt dat slot bij mij ingebouwd dus denk jij dat ik dan nog geen contact heb gehad met dat bedrijf??
Offline swiftjee
Nieuwkomer
wo 08 feb 2012, 19:54 Bericht 

Helistarter en as-per op welke datum zijn jullie aangehouden en hoe lang daarna hebben jullie bericht gekregen van het cbr?
Offline viffer
Master
wo 08 feb 2012, 19:55 Bericht 

Asp-er schreef:
Hierbij de link http://www.draeger.com/IK/nl/alcoholwet ... atregelen/

Eén van ons zal terug naar school moeten om te leren lezen, ik kan daar niet uithalen dat een EMA bij het ASP hoort. Wel een begeleidingsprogramma maar dat is niet hetzelfde lijkt mij.

Asp-er schreef:
Wat betreft de dagvaarding binnen 6 maanden dat is me verteld door een advocaat welke ik telefonisch om advies heb gevraagd.

Zou het kunnen dat deze advocaat gezegd heeft dat men er naar streeft om de zaken binnen 6 maanden voor te laten komen?

Asp-er schreef:
Verder was ik niet op de hoogte dat jullie van alle waarheden een link willen hebben.

Als jij dingen beweert die in de wetboeken anders beschreven zijn lijkt het mij handig dat je daar even een linkje van plaatst. Ik ben nooit te beroerd om iets te leren.

Asp-er schreef:
Wat betreft dat swov factsheet zou ik zeggen lees het eens dan begrijp je wel wat ik bedoel.

Ik heb deze factsheet in december al eens doorgelezen, voor de derde keer vraag ik je waar je op doelt. Op dit moment heb ik geen idee waarom jij mij in relatie brengt met deze factsheet.
Offline geelhoed
Master
do 09 feb 2012, 6:35 Bericht 
Asp-er schreef:

post2702293.html#p2702293
Asp-er schreef:

:nono:
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 8:32 Bericht 
Citaat:
@ tweedledum

De automatische incasso loopt via Drager safety inderdaad, maar vertel jij mij eens dan waarom alle communicatie via autosound loopt? Zij maken de afspraak voor het inbouwen en uitlezen bij een dealer van autosound. Is voor mij even niet meer te volgen.

Omdat Autosound is aangesteld als contactpunt, hun nemen de zaken voor Drager waar, kan toch zijn dat iemand hun inhuurt ? Dat is wat ik me heb laten vertellen iniedergeval.
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 8:35 Bericht 
Citaat:
Autosound verkoopt hem zelf voor 1519,- euro zie ik.
Wat zou daar nog bijkomen aan uitleeskosten en wellicht nog andere zaken?

@Aanhanger, je kunt een alcoholslot wel los kopen, maar dan valt het niet onder het ASP.

Als je bijvoorbeeld 2 auto's hebt moet je in beiden een ASP alcoholslot laten zetten, je kunt er niet 1 los kopen. De losse verkoop is bedoeld voor preventie.
Offline viffer
Master
do 09 feb 2012, 8:39 Bericht 

Tweedledum schreef:
@Aanhanger, je kunt een alcoholslot wel los kopen, maar dan valt het niet onder het ASP.

Is dat een voorwaarde van het CBR? Zou je de correspondentie die je tot nu toe hebt ontvangen van het CBR eens kunnen inscannen en hier zonder persoonlijke gegevens plaatsen? Aangezien deze regelgeving allemaal nieuw is is het wel interessant om eens te lezen.
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 8:52 Bericht 
Citaat:
Is dat een voorwaarde van het CBR? Zou je de correspondentie die je tot nu toe hebt ontvangen van het CBR eens kunnen inscannen en hier zonder persoonlijke gegevens plaatsen? Aangezien deze regelgeving allemaal nieuw is is het wel interessant om eens te lezen.

Ik heb gesproken een man van de helpdesk, bel er zelf eens heen zou ik zeggen.
Offline helistarter
Nieuwkomer
do 09 feb 2012, 9:30 Bericht 

Citaat:
Swiftjee: Helistarter en as-per op welke datum zijn jullie aangehouden en hoe lang daarna hebben jullie bericht gekregen van het cbr?

23 december aangehouden en 14 januari de brief van het CBR.
Offline Asp-er
Weet de weg
do 09 feb 2012, 9:40 Bericht 

@ Gert Jan

Knap dat jij het gehele wetboek uit je hoofd kent. Ipv dat je hier steeds iedereen op van alles wijst zou je ook eens kunnen nadenken over hoe hier tegen te ageren valt. Verder valt het ASP onder het bestuursrecht en niet onder het strafrecht. Of ken je dat boek ook uit je hoofd? Verder vertelde ik je al dat ik vanuit een betrouwbare bron die in de verslavingszorg werkt deze informatie deelde met mij. En goh welke bedrijven geven die lema, ema ? Trouwens het ASP is de naam van het totale programma, ema + alcoholslot, maw Alcohol Slot Programma.

Verder zit ik nu al 2 maanden in die gehele procedure dus begin ondertussen een ervaringsdeskundige te worden, en jij?
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 9:42 Bericht 
@ ASP-er :respect:
Offline Aanhanger
Master
do 09 feb 2012, 9:43 Bericht 
Tweedledum schreef:

Ik begrijp niet wat je hier probeert te zeggen.
Indien een typegoedgekeurd alcoholslot op voorgeschreven wijze wordt ingebouwd door een erkende installateur kun je ermee aan het ASP deelnemen.
Of je een koop of huurconstrutie hebt met de leverancier doet niet terzake.

Het zou wel kunnen dat in het huidige monopolie de erkenninghouder Drager het simpelweg verdomd om service te verlenen aan mensen die een kooptoestel wensen.
Maar dat is niet omdat de wet niet in die optie voorziet.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 09 feb 2012, 9:46 Bericht 
helistarter schreef:
1. SVP reacties die meehelpen om het ASP en justitie te doorgronden.
2. Alle nieuwe relevante informatie is welkom.
3. SVP geen inmenging meer van de "Masters" van dit forum die graag hun zegje willen doen, niet in dezelfde situatie verkeren en niet echt bijdragen aan mijn topic. (Als dit niet mogelijk is gooi er dan maar een slotje op)

Kunnen we vanaf nu de wens van TS respecteren?
Graag alle discussies die niet bijdragen aan de vragen van TS elders voortzetten. Start een nieuw topic, ga naar de koffiekamer, allemaal prima maar niet (meer) hier.

De enige uitzondering is een (één) verwijzing naar een ander topic waar de discussie wordt voortgezet. Als het door blijft gaan haal ik de bezem door alle offtopic posts.

Bedankt O:)
Offline Aanhanger
Master
do 09 feb 2012, 9:53 Bericht 
Asp-er schreef:
Trouwens het ASP is de naam van het totale programma, ema + alcoholslot, maw Alcohol Slot Programma.

Volgens mij doel je nu op het motiveringsprogramma waarmee het ASP begint; dat is iets anders dan de EMA.
Offline viffer
Master
do 09 feb 2012, 10:00 Bericht 

Sandeman schreef:
Graag alle discussies die niet bijdragen aan de vragen van TS elders voortzetten. Start een nieuw topic, ga naar de koffiekamer, allemaal prima maar niet (meer) hier.

Je hebt gelijk.

@ASP-er: reactie
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 10:35 Bericht 
@aanhanger

De erkende installateurs bouwen geen alcoholslot in voor het ASP zonder goedkeuring van het CBR. Bij het bedrag wat je betaald voor het alcoholslot via het ASP zitten servicebeurten / uitleesafspraken / inbouw / uitbouw / werkplaatsuren / reserveringen inbegrepen. Het CBR meld bijvoorbeeld ook per brief wanneer je het alcoholslot moet uitlezen.

Je kunt dus een alcholslot wel los kopen, alleen zul je er niet mee mee kunnen doen aan het ASP, de losse verkoop is bedoeld voor preventie
Offline Aanhanger
Master
do 09 feb 2012, 10:43 Bericht 
Dat zeg ik toch?
De erkenninghouder verdomt het die diensten te verlenen aan mensen die een slot willen kopen. Dat is de luxepositie van de monopolist.
Citaat:
§ 1 Algemeen

Artikel 132a

1. Een alcoholslot als bedoeld in artikel 132e, eerste lid, van de wet wordt alleen ingebouwd in motorrijtuigen van de rijbewijscategorie B, met uitzondering van driewielige motorrijtuigen die onder deze rijbewijscategorie vallen.
2. Het in het eerste lid bedoelde alcoholslot wordt door betrokkene gehuurd of gekocht van de erkenninghouder, bedoeld in artikel 132f, eerste lid, van de wet of van de erkenninghouder, bedoeld in artikel 132k, eerste lid, van de wet.
Offline Glorfindel
Pro
do 09 feb 2012, 11:00 Bericht 

De erkenninghouder (Dräger) heeft geen landelijk netwerk waarmee ze deze diensten uit zou kunnen voeren. Dat zou betekenen dat je voor het uitlezen van je apparaat 1x per 6 weken naar Zoetermeer zou moeten, ook al woon je in Groningen.
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 11:06 Bericht 
Citaat:
De erkenninghouder (Dräger) heeft geen landelijk netwerk waarmee ze deze diensten uit zou kunnen voeren. Dat zou betekenen dat je voor het uitlezen van je apparaat 1x per 6 weken naar Zoetermeer zou moeten, ook al woon je in Groningen.

Dat is onzin, er zitten meerdere inbouwstations door heel Nederland, en altijd wel eentje in de buurt van een ieder zijn woonplaats, een bekende van mij woont in Blaricum, laat inbouwen in Laren... en daarbij het slot word in het begin 1x in de 6 weken uitgelezen, naarmate het programma vordert word dat steeds langer, dus 1 keer per 2 maanden etc.
Offline Aanhanger
Master
do 09 feb 2012, 11:07 Bericht 
Waarom zou autosound geen koopsloten kunnen uitlezen?
Offline Sandeman
FS medewerker
do 09 feb 2012, 11:13 Bericht 
Jongens, nogmaals:
Sandeman schreef:

Link: overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/algemeen-alcoholslot-programmatopic-t72023.html
Offline Tweedledum
Weet de weg
do 09 feb 2012, 11:15 Bericht 
@ Sandeman, dit hoort toch bij deze Topic .. of doel je niet op mij ? Hier word iedereen wijzer van die deelneemt aan het ASP lijkt me..
Offline Sandeman
FS medewerker
do 09 feb 2012, 11:18 Bericht 
Als het over algmeen ASP gaat graag in het algemene topic, alleen zaken die daadwerkelijk bijdragen aan de specifieke situatie van TS in dit topic bespreken.

Anders wordt het één grote onoverzichtelijke puinhoop (wat het al begint te worden).

Thanks.
Offline Asp-er
Weet de weg
vr 10 feb 2012, 0:02 Bericht 

Sandeman schreef:

Volgens mij dragen dereacties bij aan deze topic, aangezien de starter (helistarter) vraagt om reacties die hem helpen het asp en justitie te doorgronden! Lees maareven terug in 1 van je eigen reacties :woop: aangezien niemand op dit moment het asp en justitie op dit front kan doorgronden , zijn ze in mijn ogen relevant.
Hoor graag je mening hierop mr. Sandeman. Dat is toch trouwens ook een alcoholische drank? :colaatje:
Offline Ownedbylag
Die hard
vr 10 feb 2012, 1:17 Bericht 
Asp-er schreef:
Hoor graag je mening hierop mr. Sandeman

Maak hem nou niet boos. Ik zal dan rennen als ik jou was, zelfs Thor de Dondergod zou nog bang zijn voor hem.
 [ 329 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende