Postingstijd interval gedetecteerd van 52.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 12 van 14  [ 656 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 21 nov 2012, 22:46 Bericht 
laika schreef:
Het alcoholslot heeft als doel een scheiding leren maken tussen alcohol en verkeer!!! etc etc

Al die "problemen" die jij aanhaalt stellen helemaal niets voor in vergelijking met het leed dat bezopen automobilisten anderen aanrichten.

Offline fl
Master
wo 21 nov 2012, 23:09 Bericht 

viffer schreef:
En voor je het mocht gaan vragen; ja, ik heb ook in een auto gereden met een alcoholslot.

Nu al mee gestopt?

Offline Feitelijk
Master
wo 21 nov 2012, 23:14 Bericht 
laika schreef:
Je mag geen homeopathisch geneesmiddel gebruiken, want daar zit alcohol in.

D14?

Je mag sowieso geen homeopatisch middel (let op de afwezigheid van genees-) gebruiken. Die tasten je je vermogen tot logisch nadenken aan. En ja ze werken zo goed dat ze dat al doen voor je ze koopt, heeft iets te maken met moleculen die al in aanraking geweest zijn met het middel en dat onthouden hebben toen jij ze inademde.

Offline John24
Master
do 22 nov 2012, 2:00 Bericht 
laika schreef:
Deze jongen heeft niemand aangereden of verwond!!!!

Moet dat niet zijn "Deze jongen heeft GELUKKIG niemand aangereden of verwond."

laika schreef:
En moet nu 2 jaar lang met gevaar voor eigen leven en dat van anderen met het ASP rijden!

Overdrijven is ook een kunst. Maar je kan in ieder geval niet meer bezopen achter je eigen stuur kruipen, dus het gevaar voor mij neemt in ieder geval af. Mijn dank daarvoor.

laika schreef:
Je mag geen homeopathisch geneesmiddel gebruiken, want daar zit alcohol in.

Ik zat laatst inderdaad te tollen in mijn auto nadat ik wat spiroflor op mijn been had gesmeerd. Om nog maar niet te spreken over de druppels van A.Vogel. Na 3 pallets kon in inderdaad niet meer rijden.

Citaat:
Krijg ik, als ik druppels gebruik, niet teveel alcohol binnen?

Dat valt erg mee. Iemand die een maand lang iedere dag 25 druppels inneemt, krijgt die maand een hoeveelheid alcohol binnen die gelijk is aan een glas lichte wijn. Dat is dus erg weinig

laika schreef:
Pak het bij de kern aan!!! En geef meer voorlichting!!! Voorkomen is beter dan genezen!!!!

Dat ben ik dan wel weer met je eens.

Offline Feitelijk
Master
do 22 nov 2012, 6:02 Bericht 
John24 schreef:

Dat ben ik dan wel weer met je eens.

Serieus? Ik niet.

Meer voorlichting? Als je stok achter de deur in de vorm van de kosten of ongemakken van een ASP nodig hebt om niet met drank achter het stuur te kruipen, dan is er al wel iets mis met je.

Of begrijp ik het verkeerd en moet er meer voorlichting komen voor de gevaren van bezopen rijden? Ja echt? Zijn er mensen die dat nu nog niet onderkennen? En dat is de schuld van slechte voorlichting?

Offline viffer
Master
do 22 nov 2012, 6:19 Bericht 
fl schreef:
Nu al mee gestopt?

:kniktja: Was niet mijn auto en ook niet min ASP. Je hoort er veel over en ik wilde dit wel eens ervaren dus toen ik die mogelijkheid kreeg heb ik die aangenomen. Ik heb het niet zo ervaren al laika het beschrijft.

Offline Aanhanger
Master
do 22 nov 2012, 9:01 Bericht 

geelhoed schreef:
Meer voorlichting? Als je stok achter de deur in de vorm van de kosten of ongemakken van een ASP nodig hebt om niet met drank achter het stuur te kruipen, dan is er al wel iets mis met je.
Ik heb je er al vaker op gewezen; voor de veiligheid van andere weggebruikers is het irrelevant wat de motivering is van iemand om te besluiten niet onder invloed te gaan rijden.
Voorlichten dus.

Offline fl
Master
do 22 nov 2012, 9:51 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Zou natuurlijk kunnen duiden op fraude (een bypass).

Bypass, een parallel geschakelde accu? Dan zal het slot weer gewoon zijn werk doen.
En kun je niet starten voor er is geblazen.

Offline laika
Laat zich horen
do 22 nov 2012, 10:00 Bericht 

viffer schreef:
Was niet mijn auto en ook niet min ASP. Je hoort er veel over en ik wilde dit wel eens ervaren dus toen ik die mogelijkheid kreeg heb ik die aangenomen. Ik heb het niet zo ervaren al laika het beschrijft.

Ik rijd regelmatig met iemand mee die zo een ding in zijn auto heeft. En niet maar één keer!!!! één keer gaat altijd wel goed. Maar nu in de spits, als de vluchtstrook een spitsstrook is, en je nergens afkunt en er dan ook nog eens een stormwind staat, waardoor je tijdens het rijden niet kan blazen. Moet je toch om de 4 minuten op oké drukken.Dit omdat het slot anders blijft piepen.En als je helemaal niet binnen de gestelde termijn van 12 minuten hebt kunnen blazen, gaat er zonder nog een kans om te blazen, een sirene die niet meer te stoppen is. Er komen allerlei teksten in beeld. Met stop de auto onmiddellijk.En dit terwijl je met je hoofd bij het verkeer moet blijven!! Ook verschijnt er een tekst dat je de auto binnen 5 dagen moet uit laten lezen, anders blokkeert de auto!! Dit kost je dan ook nog eens €59,00. Dit terwijl je al €105,00 per maand betaald. Als er op zo een moment een ambulance of politie auto met sirene aankomt, hoor je deze niet eens.Op zo een moment ben je alleen nog maar bezig met dat alcoholslot!!! Ook krijg je van het CBR een brief waarinstaat dat je een foute her-test hebt, en dat je in het hele ASP traject niet meer dan 3 foute testen mag hebben.Bij meer als 3 foute her-testen, wordt je uit het ASP gezet.Deze foute her-testen staan gelijk aan het drinken van alcohol.En dit dan, terwijl je de veiligheid in acht houdt en 0,0% alcohol gedronken hebt.!!! Al deze dingen hebben niets meer met rijden onder invloed te maken!!!!! Deze jongen kreeg laatst ook een melding dat hij het slot uit moet laten lezen binnen 7 dagen. Het geheugen zat vol. Ook deze kosten moet je zelf betalen!!! Weer €59,00. Zoals ik al eerder zei, de echte alcoholisten doen echt niet mee aan het ASP!!! Die vinden die alcohol veel belangrijker dan de veiligheid, en rijden vrolijk beschonken verder zonder rijbewijs.

Offline laika
Laat zich horen
do 22 nov 2012, 10:09 Bericht 

geelhoed schreef:

Ik heb het over voorlichting van alcoholmisbruik op o.a scholen en bij de rijopleiding!!!! Je hebt toch ook seksuele voorlichting gehad?? Of niet?? Is het dan zo verkeerd om het bij de kern aan te pakken?

Offline viffer
Master
do 22 nov 2012, 10:17 Bericht 
laika schreef:
Hoop uitroeptekens

Ik neem aan dat degene met wie jij meerijdt geen gesprek aangaat met de passagiers, geen radio aan heeft, geen telefoon handsfree gebruikt en geen snoepjes eet of blikje fris drinkt onderweg? Dat zijn namelijk ook allemaal factoren die afleiden en wellicht is het beter om dat eerst uit te bannen alvorens te gaan klagen over het alcoholslot. Waar kun je trouwens 12 minuten rijden zonder een afslag te kunnen nemen? Ik kan mij die afstand, binnen Nederland in elk geval, niet heugen tenzij er file staat. En laat je in de file nu juist de mogelijkheid hebben om een hertest uit te voeren, oké, niet zodat niemand het kan zien, maar dat kun je de wetgever moeilijk kwalijk nemen.

Offline Feitelijk
Master
do 22 nov 2012, 10:25 Bericht 
laika schreef:

Ik heb het over voorlichting van alcoholmisbruik op o.a scholen en bij de rijopleiding!!!

Daar is overvloedige voorlichting, als je daar niet voldoende van hebt meegekregen is er wel wat anders mis met je.

laika schreef:
Je hebt toch ook seksuele voorlichting gehad?? Of niet??

Ik woon in de Alblasserwaard.

Offline laika
Laat zich horen
do 22 nov 2012, 10:47 Bericht 

viffer schreef:
gebruikt en geen snoepjes eet of blikje fris drinkt onderweg

Dit is ook iets wat niet mag. Ook hier kan het slot op reageren. Je mag niet eten, niet drinken (vruchtensappen) en niet roken, 10 minuten voor je gaat blazen. Ook dit heeft niets met alcohol te maken!!!
viffer schreef:
Hoop uitroeptekens

De uitroeptekens zijn speciaal voor jou!!!!!!!!!!!!!

Offline John24
Master
do 22 nov 2012, 10:53 Bericht 
geelhoed schreef:
Meer voorlichting? Als je stok achter de deur in de vorm van de kosten of ongemakken van een ASP nodig hebt om niet met drank achter het stuur te kruipen, dan is er al wel iets mis met je

De meeste mensen die met drank achter het stuur kruipen hebben geen in-your-face filmpjes gezien. Ik heb ze al eens eerder gepost geloof ik, maar let even op het verschil.

Frankrijk:

Link

US:

Link

Duitsland:

Link

En dan de selectie uit de immer kansloze Nederlandse commercials:

Link

Link

Link

De overheid heeft het in Nederland alleen over het promoten van een BOB. Wou jij zeggen dat je daarvan onder de indruk bent? Dat je denkt, "o jee, als ik wel met 8 bier ga rijden ben ik niet de BOB?" Nee toch?
Niet over de gevolgen van het rijden onder invloed, hoe schokkend / ver weg ze ook mogen zijn. Doe mij dus maar filmpje #1, 2 of 3. (Kei)hard en in your face. De consequenties (een ASP) kunnen we er in een nieuw Nederlands filmpje ook mooi in verwerken.

Je moet er vanuit gaan dat iedereen zo onderhand wel weet dat je niet met drank op achter het stuur gaat zitten. Alleen gebeurd het toch. Dus je zou het tweeledig aan moeten pakken: meer voorlichten en programma's zoals een ASP. Dat ASP hebben we al. De NOS heeft er welgeteld 1 keer aandacht aan besteed afgelopen jaar, en 1 december 2012 bestaat het ding 1 jaar! Geef er eens wat meer aandacht aan. Ook aan de consequenties, de slachtoffers, het geld wat het je kan kosten en wijs mensen er gewoon op hoe dom ze wel niet zijn. Dat is echt niet zoveel moeite vergeleken met een reclame waarin iemand de BOB speelt.

Offline viffer
Master
do 22 nov 2012, 10:56 Bericht 
laika schreef:
De uitroeptekens zijn speciaal voor jou

Laat ze dan maar achterwege. Maar zou je misschien een keer inhoudelijk willen reageren op mijn vragen?

Offline John24
Master
do 22 nov 2012, 11:00 Bericht 
laika schreef:
Dit is ook iets wat niet mag. Ook hier kan het slot op reageren. Je mag niet eten, niet drinken (vruchtensappen) en niet roken, 10 minuten voor je gaat blazen. Ook dit heeft niets met alcohol te maken!!!

Zit je wel lekker gezond in de auto, dat dan weer wel.

Offline bx gek
Master
do 22 nov 2012, 11:06 Bericht 
John24 schreef:
Zit je wel lekker gezond in de auto, dat dan weer wel.

Dat is wat ik ook gelijk dacht. :lol:

Offline laika
Laat zich horen
do 22 nov 2012, 11:09 Bericht 

John24 schreef:
Doe mij dus maar filmpje #1, 2 of 3. (Kei)hard en in your face. De consequenties (een ASP) kunnen we er in een nieuw Nederlands filmpje ook mooi in verwerken.

Je hebt helemaal gelijk. De filmpjes hebben op mij in ieder geval indruk gemaakt. Behalve dat BOB filmpje dan.

Offline laika
Laat zich horen
do 22 nov 2012, 11:12 Bericht 

viffer schreef:
Maar zou je misschien een keer inhoudelijk willen reageren op mijn vragen?

Ik heb al genoeg vragen beantwoord. Maar dat jij dat niet of niet goed leest, kan ik niets aan doen.

Offline Feitelijk
Master
do 22 nov 2012, 11:14 Bericht 
John24 schreef:

De overheid heeft het in Nederland alleen over het promoten van een BOB. Wou jij zeggen dat je daarvan onder de indruk bent?

Ja, maar het is misschien niet eerlijk om mijn leercurve te vergelijken met die van de alcoholmisdadigers.

Zo leer ik ook van het lezen van RVV21, en heb dan grote moeite met snelheidsovertreders die klagen dat de boete pas 6 weken later op de mat ligt en dat daarom het leer-moment al is vervlogen.

Offline viffer
Master
do 22 nov 2012, 11:26 Bericht 
laika schreef:
Ik heb al genoeg vragen beantwoord. Maar dat jij dat niet of niet goed leest, kan ik niets aan doen.

Klein voorbeeldje

viffer schreef:
Ik neem aan dat degene met wie jij meerijdt geen gesprek aangaat met de passagiers, geen radio aan heeft, geen telefoon handsfree gebruikt en geen snoepjes eet of blikje fris drinkt onderweg? Dat zijn namelijk ook allemaal factoren die afleiden en wellicht is het beter om dat eerst uit te bannen alvorens te gaan klagen over het alcoholslot. Waar kun je trouwens 12 minuten rijden zonder een afslag te kunnen nemen? Ik kan mij die afstand, binnen Nederland in elk geval, niet heugen tenzij er file staat. En laat je in de file nu juist de mogelijkheid hebben om een hertest uit te voeren, oké, niet zodat niemand het kan zien, maar dat kun je de wetgever moeilijk kwalijk nemen.

Jij antwoord enkel op het eten/drinken stukje.

laika schreef:
Maar dat jij dat niet of niet goed leest, kan ik niets aan doen.

Misschien lees je zelf selectief?

Offline poesie73
Eendagsvlieg
ma 03 dec 2012, 15:18 Bericht 

Beste ASP'ers....
Ik heb dus sinds april een slot in de auto en natuurlijk heb ik wel mijn lesje geleers...nooit meer drinken en rijden.
Dat heb ik ook echt niet meer gedaan.
Maar!! Dat fijne slot is behoorlijk lichtgevoelig voor een hoop andere zaken!.
Dus wees gewaarschuwd. Ik heb dus op dit moment al 3 foute hertesten op mijn naam staan...en alle 3 niet door alcohol gebruik...en ja dat is behoorlijk zuur en erg frustrerend!!
De eerste keer....Had ik een een stuk of 5 pepermuntjes gegeten en wat menthos snoepjes...dat ding vraagt om een hertest...foute boel!!
Terwijl bij de starttest er niks aan de hand was...
De tweede keer...was ik 4 weken op vakantie in de zomer. Mijn man heeft een eigen auto en was nog in nederland,..maar door pech aan zijn auto heeft hij de mijne meegenomen...gaat allemaal goed....hij parkeert voor de deur...dat ding vraagt net op dat moment een hertest...man lief stapt gewoon uit en is het vergeten(even voor de duidelijkheid! Mijn man drinkt niet!!) Ik was natuurlijk woest...brief geschreven naar het CBR...en de tickets van mijn reis bijgevoegd dat ik het echt niet ben geweest want de data's stonden erop...maar nee hoor het CBR is niet voor rede vatbaar.
Maar goed...de derde keer!!! Afgelopen vrijdag had het lekker gevroren en ik had al zeker een paar maanden geen ruitensproeimiddel meer in de auto. Dus heb hem lekker gevuld...even goed de ramen schoongemaakt. Auto starten...niks aan de hand...na een paar minuten weer een hertest...Alle alarm knoppen en bellen gingen rinkelen...alweer foute boel!!!
Ik durf nu amper meer te rijden...ben als de dood dat ik straks mijn rijbewijs kwijt ben!!

Dus let goed op! Verboden pepermunt te eten en zeker verboden om je ramen schoon te maken met dat spul :boos:

Offline laika
Laat zich horen
ma 03 dec 2012, 16:00 Bericht 

Wat erg hee!!!! Het is net of ze willen dat je die 2 jaar niet doorkomt. Deze hele alcoholslotwet moet verwijdert worden uit het wetboek.Dit alles heeft niets meer met alcohol te maken. De echte alcoholist blijft toch wel rijden en doet niet mee aan het ASP!!!Die laat gewoon zijn rijbewijs ongeldig verklaren en rijdt dan gewoon zonder rijbewijs beschonken verder!!!! Dat je de ruitensproeier niet kan gebruiken is een kwalijke zaak. Het is een verplicht onderdeel bij de keuring. Dus die moet werken.De ASP-ers worden nu twee jaar lang keer op keer gestraft!!! En je hoopt als ASP-er dat je op deze manier die twee jaar doorkomt!!!! Want dit wordt je op deze manier onmogelijk gemaakt.
Je kan tegenwoodig nog beter iemand beroven, dan een eenmalige fout maken door met te veel drank op achter het stuur te gaan zitten. Als je iemand beroofd hebt, mag je 3 maanden zitten of je krijgt een taakstraf!!!

Offline Middle
Pro
ma 03 dec 2012, 16:15 Bericht 
Moet jullie voorraad uitroeptekens op voor 31 december?

Offline poesie73
Eendagsvlieg
ma 03 dec 2012, 16:21 Bericht 

Tsja...ik word er behoorlijk nerveus van als ik moet blazen!! Ik zou op mijn gemak die 2 jaar kunnen uitrijden hoor met dat slot... Gewoon niet drinken.
Ik vind het schandalig dat het slot reageert op zoveel andere dingen die in principe niks met alcohol misbruik te maken hebben en dat ik straks de dupe ben omdat ik pepermunt heb gegeten. En ja mensen...dan denkt iedereen pepermunt???? Jaaa. daar schijnt dan weer suikeralcohol in te zitten.
Het uitleesstation waar ik altijd komt vertelde mij ook eens dat ze een keer een slot gingen testen en dat sloeg ook verkeerd uit na het eten van tomatensoep!!!.
Maar ik wacht nog even af...ik heb vandaag weer gebeld naar cbr en mijn verhaal verteld. Ik zou worden terug gebeld binnen 48 uur...wordt vervolgt!!
En laika...je hoort nog van mij!

Offline Maveric
Pro
ma 03 dec 2012, 18:49 Bericht 
Je mag inderdaad van een dergelijk -door het cbr gekeurde- slot verwachten dat het alléén aanslaat bij drank gebruik.

ow bijna vergeten... in de nalevering dan maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Maveric
Pro
do 06 dec 2012, 18:57 Bericht 
http://www.dumpert.nl/mediabase/6469662 ... rders.html

Offline jitzzzze
Master
zo 09 dec 2012, 10:46 Bericht 
poesie73 schreef:
wordt vervolgt!!

Om maar even in dezelfde stijl te typen: Het is al een week later!!! Waar is de update?!!?

:slotje:

Offline laika
Laat zich horen
wo 30 jan 2013, 17:22 Bericht 

Hier kunnen ASP-ERS hun ervaringen plaatsen over het alcoholslot.

http://www.bloggers.nl/alcoholslot/7770 ... lslot.html

Offline Plague
Die hard
do 31 jan 2013, 8:48 Bericht 

Beste Laika,

Ik zit zo even in vogelvlucht te lezen wat je allemaal te vertellen hebt. Ik denk dat je best steekhoudende argumenten hebt maar je verpakt ze in een bijna onleesbare, schreeuwerige boodschap. Probeer eens rustig zonder al die uitroeptekens je verhaal te doen. En accepteer sowieso dat hier mensen komen met een andere mening. Ookal kunnen die mensen die mening op een enorm irritante manier spuien...

Ik ben zelf ook zeer kritisch tegenover het ASP. Ik heb geen veroordeling met drank achter mijn naam staan. Ken ook niemand in mijn directe omgeving met zo'n ASP. Maar alles wat ik er over lees en hoor bevalt me helemaal niet. Ik denk ook niet dat de notoire drankrijder zich iets zal aantrekken van zo'n slot. Zoals we in een ander topic al lazen pakken die gewoon een auto zonder slot als ze drinken en rijden... Kansloos.

Ik krijg veel signalen van mensen die aangeven dat het slot overgevoelig is voor allerlei andere zaken. Wat poesie73 ook aangeeft. Dat is foute boel. En absoluut een goed idee om dergelijke verhalen te verzamelen. Samen sta je immers sterker.

Maar de manier waarop je dat doet is belangrijk. Het grote voordeel van een forum is dat je niet direct hoeft te reageren. Je kunt nadenken over je reactie alvorens je deze post. Dat heeft zo z'n voordelen.

Ik ben van mening dat het ASP in z'n huidige vorm het doel ver voorbij schiet en alleen dient ter meerdere eer en glorie van het CBR en gelieerde bedrijven zoals Dräger. Helaas lijkt de politiek dat nog niet helemaal in te zien. Je kunt hier verandering in brengen als je mensen bij elkaar brengt. Hun verhalen bundelt en deze in de mailbox van een politicus (of meerdere) achterlaat.

Maar dan moet je beginnen met je boodschap iets anders te verpakken ;)

Offline laika
Laat zich horen
do 31 jan 2013, 10:27 Bericht 

Ik hoop inderdaad gegevens te verzemelen. Dit slot zoals het nu is, is levensgevaarlijk. Mijn zoon heeft een alcoholslot. Iedereen op dit forum zal wel gelezen of gehoord hebben over die rechtszaak van de gevaarzetting. Nou, wij zijn door de afleiding van het slot van de weg geraakt. Niet omdat mijn zoon op dat moment aan het blazen was of niet rijden kan, maar omdat het slot een sirene gaf wat we nog nooit gehoord hadden. Wij waren op dat moment alletwee afgeleid.En wisten niet waarom het slot met zoveel toeters en bellen afging. Dit had onze dood kunnen worden en dat van andere.Wij hadden bijna de doodstraf gehad. Terwijl ik als passagier ernaast zat.Er zijn heel veel mensen op dit forum die vooroordelen hebben. Die zeggen, je hebt altijd wel een moment om te blazen. Zo werkt dat niet. Doordat wij van de weg waren geraakt, en op het randje van de sloot zijn geland, had mijn zoon een foute test. Ondanks dat wij het bewijs hadden dat mijn zoon niets gedronken had (het politierapport), zegt het CBR vast te moeten houden aan de uitlees gegevens van het slot. Dit is dus geen eerlijke maatregel. Wij stonden aan de kant van de weg. Auto op het randje van de sloot en geen recht op hulp. Er is dan ook niemand die gevraagd heeft hoe het met ons ging.Het CBR niet, de draeger niet helemaal niemand! Mijn zoon heeft een sleepauto moeten inhuren om de auto bij het uitlees station te krijgen. De auto moest gerepareerd worden. ook dit kwam voor eigen rekening.Hij is nog geen jaar verder, en is nu al een kleine €5000,00 kwijt.Inclusief de boete.

Daarna zijn er nog veel meer dingen gebeurd. Ik kreeg een tip om informatie te verzamelen over de ervaringen van het alcoholslot. Ik heb het CBR gesproken, en gevraagd hoe het zit als ik met mijn gezin op vakantie ben en in Italie in rij in een hele lange tunnel met van die haarspeld bochten en ik moet blazen, dan komt mijn hele gezin in gevaar. Zegt die man, nou, ik zou zo niet in een tunnel gaan rijden, ik ga mijn gezin zeker niet in gevaar brengen.Ik zeg, dus nu mag ik ook al niet op vakantie van het CBR!! En trouwens, wij zijn door de afleiding van het slot in Nederland van de weggeraakt. Zegt die man weer, dan zou ik als ik u was vaker met de bus gaan. Waarop ik zeg, wat heeft dit alles met alcoholmisbruik te maken? Ja, zegt hij, niets. Nou ja zeg! Dit zijn ongelofelijke antwoorden.Ik zeg, ook reageert het slot op ruitensproeier vloeistof. Dit was volgens deze meneer niet waar want dit is uitvoerig getest. Ook reageert het slot op heel veel andere dingen die niets met alcohol te maken hebben.

Ik wil dan ook alle informatie verzamelen, en hoop dan ook dat er mensen zijn die hun varhaal naar de ANWB willen mailen.Die zijn bezig een dossier aan te leggen over het alcoholslot. Ook het CBR moet meerdere klachten binnen krijgen, nu krijg ik steeds te horen dat wij de enige zijn.Ik stuur alle reacties door naar de advocaat van mijn zoon, zodat hij dit ook als bewijs kan invoeren bij de rechtbank.
Zodat er eindelijk ingezien wordt, dat het slot wel degelijk een gevaarzettend karakter heeft.

Geloof het of niet. Dit was voor mijn zoon echt de eerste keer dat hij met een te hoog alcoholpercentage heeft gereden. Het OM heeft zoveel indruk op hem gemaakt.Hij zal echt nooit meer onder invloed gaan rijden. Was hij een ervaren chauffeur geweest had hij het alcoholslot niet gehad en had hij op een normale manier kunnen bewijzen dat hij niet alcoholafhankelijk is! Hij had aan de boete en de cursus genoeg gehad.Net als zoveel mensen op dit forum. Het is natuurlijk nooit goed te praten dat je met alcohol oprijdt, maar dit slot levert geen bijdrage aan de verkeersveiligheid op.

Ik hoop mijn verhaal genoeg te hebben toegelicht.

Offline Aanhanger
Master
do 31 jan 2013, 10:31 Bericht 

Afbeelding

Offline Sherlock
Master
do 31 jan 2013, 10:35 Bericht 
Wat een verhaal. :lol:

Als je van een onverwacht geluidje bijna jezelf en je moeder te pletter rijdt is een alcoholslot misschien wel te goed ja.

Offline Plague
Die hard
do 31 jan 2013, 10:38 Bericht 

Kijk eens aan. Duidelijk leesbaar en met goede argumenten :). Ik begrijp je standpunt. Ik kan me ook voorstellen dat het ASP in het geval van jouw zoon een overtrokken maatregel lijkt. Het ASP zou in beginsel ook opgelegd worden aan notoire overtreders. Mensen die ondanks meerdere fouten niet willen leren (in mijn optiek moet je dergelijke mensen gewoon hun rijbewijs afpakken).

Voor die doelgroep is het alcoholslot bedacht. Suprise! In de praktijk blijkt dat ook first offenders door het CBR tot een slot worden veroordeeld. Nou ja, niet door het CBR, door de regelgeving. Dat is raar... Dat was helemaal niet de bedoeling? Zou er misschien een flinke lobby hebben plaatsgevonden door bedrijven zoals Dräger? Who knows... :)

Offline laika
Laat zich horen
do 31 jan 2013, 10:49 Bericht 

In het onderstaande rapport over afleiding in het verkeer van de SWOV kan je lezen dat afleiding een steeds groter probleem wordt in het verkeer.

Een definitie die vaak gebruikt wordt typeert afleiding als 'een verschuiving van aandacht weg van de handelingen die kritisch zijn voor een veilige uitoefening van de rijtaak naar een andere activiteit'. In de praktijk wordt in onderzoek naar afleiding vaak een meer operationele definitie gebruikt, bijvoorbeeld: er is sprake van afleiding wanneer een verkeers-deelnemer zich bezighoudt met een extra taak die niet noodzakelijk is voor de uitvoering van de eigenlijke verkeerstaak

Alles is te lezen in onderstaande link.

http://www.swov.nl/rapport/R-2012-04.pdf

Offline Aanhanger
Master
do 31 jan 2013, 11:35 Bericht 

laika schreef:
Zegt die man weer, dan zou ik als ik u was vaker met de bus gaan.

Lijkt me een prima advies.
laika schreef:
Waarop ik zeg, wat heeft dit alles met alcoholmisbruik te maken? Ja, zegt hij, niets.

Heeft ook niets met alcoholmisbruik te maken, maar met rijvaardigheid.
Wanneer je de berm instuurt door een onverwacht geluid heb ik mijn twijfels over die rijvaardigheid.
Na enige oefening moet je ook op de snelweg best kunnen blazen zonder je ogen langer dan een halve seconde van de weg te hoeven halen.
Wanneer je dat niet kunt heb je te weinig rijvaardigheid om aan het verkeer deel te kunnen nemen.
Daar zit het probleem, niet in dat slot zelf.

Als jij niet kunt rijden met zo'n slot dan denk ik dat je (ook zonder slot) een gevaar op de weg bent.
De enige juiste keuze is dan de auto te laten staan.
Er zijn nu eenmaal mensen die geen enkel talent hebben voor autorijden, een percentage daarvan krijgt na herhaalde pogingen (helaas) toch een rijbewijs ook al zou het beter zijn van niet. Ik zou mijzelf eens afvragen of je wellicht tot die groep behoort.

Offline Sherlock
Master
do 31 jan 2013, 11:38 Bericht 
Volgens mij gaat het om haar zoon en niet om haar, maar ik onderstreep je punt niettemin. :kniktja:

Offline viffer
Master
do 31 jan 2013, 11:39 Bericht 
laika schreef:
in een hele lange tunnel met van die haarspeld bochten

Welke tunnel is dat?

Offline Sherlock
Master
do 31 jan 2013, 11:40 Bericht 
:lol: Scherp.

Offline Aanhanger
Master
do 31 jan 2013, 11:48 Bericht 

Sherlock schreef:
Volgens mij gaat het om haar zoon en niet om haar

Volgens mij rijden ze beiden in die auto en hebben ze beiden hetzelfde probleem.

Offline MissRis
Master
do 31 jan 2013, 12:32 Bericht 
:lol: Geweldig verhaal :thumb: Vooral het stukje dat dat hun dood had kunnen worden en dat van andere. Iets met mosterd na een maaltijd, als iemand daar eerder aan gedacht had scheelde dat waarschijnlijk een alcoholslot.

Wees maar blij dat er geen artikel 5 of iets is gegeven.

Offline Plague
Die hard
do 31 jan 2013, 12:53 Bericht 

Ongelofelijk wat een moraalridders, betweters en beste stuurlui zijn hier verzamelt zeg... Ongeacht wat je vind van alcohol, snelheid, asociaal gedrag en noem het allemaal maar op. Een beetje terughoudendheid zou velen van jullie sieren.

Het lijkt me goed om de discussie vooral inhoudelijk te voeren. Persoonlijk denk ik dat het iet of wat overdreven is dat een hertest levensgevaarlijk zou zijn. Maar dat het afleidt, zeker weten.

Wat ik raar vind is dat de overheid die er alles aan gelegen is om mensen de aandacht op de weg te laten houden (denk aan de campagne, handsfree bellen - liever niet, doe het op de parkeerplaats enz) het wel oké vind dat er een apparaat in je auto zit dat tijdens het rijden op een zeer vervelende manier om aandacht vraagt. Natuurlijk kan je (meestal) stoppen, maar dat neemt niet weg dat zo'n apparaat zorgt voor afleiding van datgene waar je mee bezig dient te zijn: het verkeer.

Verbazingwekkend dat alle argumenten die aantonen dat het apparaat voor afleiding zorgt bij het CBR geen gehoor vinden. Zij zijn toch het instituut dat veilig gedrag op de weg wil promoten / moet afdwingen? Rijden met alcohol op is absoluut fout. De persoon vervolgens een apparaat opleggen wat zorgt voor afleiding en stress is wel de juiste manier om die naleving af te dwingen?

Ik geloof er niks van.

Offline viffer
Master
do 31 jan 2013, 13:01 Bericht 
Plague schreef:
Een beetje terughoudendheid zou velen van jullie sieren.

Waarom moet ik terughoudend reageren? Ikzelf heb het rijden met een alcoholslot niet als gevaarlijk ervaren, zowel in een drukke binnenstad als op de snelweg.

Offline Feitelijk
Master
do 31 jan 2013, 13:03 Bericht 
laika schreef:
De auto moest gerepareerd worden. ook dit kwam voor eigen rekening.

Joh! :o

Offline Plague
Die hard
do 31 jan 2013, 13:04 Bericht 

viffer schreef:
Waarom moet ik terughoudend reageren? Ikzelf heb het rijden met een alcoholslot niet als gevaarlijk ervaren, zowel in een drukke binnenstad als op de snelweg.

Ik zei nergens: een beetje terughoudendheid zou viffer sieren. Ik zei velen van jullie. De mensen die zich aangesproken voelen weten dan wel waarom. Jij hoeft dat blijkbaar niet gezien je ervaring hebt met zo'n slot. Overigens kan ook jij niet ontkennen dat wanneer het slot vraagt om een hertest je aandacht (al is het maar even) bij het slot is en niet bij de weg en het verkeer.

Offline viffer
Master
do 31 jan 2013, 13:06 Bericht 
Plague schreef:
Overigens kan ook jij niet ontkennen dat wanneer het slot vraagt om een hertest je aandacht (al is het maar even) bij het slot is en niet bij de weg en het verkeer.

Veel minder dan de afleiding die veroorzaakt wordt door pratende passagiers, autoradio, navigatie etc.

Offline Sherlock
Master
do 31 jan 2013, 13:07 Bericht 
Niemand zal ontkennen dat het de aandacht - hoe kort ook - afleidt van het verkeer. Maar dat doet van alles, daarin is het alcoholslot niet uniek. Niet-verkeersgerelateerde afleidingen komen soms ook onverwachts. Vreemde geluiden op de radio, een passagier die een onverwachte beweging maakt of uitspraak doet, een telefoon die afgaat... En in die lijn ligt dus ook een alcoholslot dat ineens een geluid kan gaan maken. Als je daardoor jezelf bijna om een boom vouwt kan dat met elke andere afleiding ook gebeuren en moet je overwegen een busabonnement te kopen. Ik wil niet weten wat er gebeurt als er bij hen (Laika en co) een ambulance vanuit het niets opduikt, met allerlei onverwachte 'toeters en bellen'.

Offline Feitelijk
Master
do 31 jan 2013, 13:07 Bericht 
viffer schreef:

Veel minder dan de afleiding die veroorzaakt wordt door pratende passagiers, autoradio, navigatie etc.

Of 600 uggels.

Offline viffer
Master
do 31 jan 2013, 13:09 Bericht 
geelhoed schreef:
Of 600 uggels.

Daar kan ik dan weer niet over meepraten in combinatie met autorijden.

Offline laika
Laat zich horen
do 31 jan 2013, 13:14 Bericht 

Iedereen die zijn rijbewijs net heeft gehaald moet alles wat het rijden aangaat nog eigen maken. Je leert pas rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald.Je komt in verkeersituaties die je nog nooit eerder hebt gehad. Die situaties zal je in de loop der jaren vaker tegen komen. En dan gaat op een gegeven moment alles op de automatisch piloot. Als beginnend bestuurder, gevorderde trouwens ook, heb je je aandacht bij het verkeer nodig. Zie de link die ik eerder geplaatst heb.

Als jij geleerd hebt voor dokter loopt er ook eerst een ervaren dokter met je mee om het vak te leren. Doordat je in verschillende situaties terecht komt leer je met bepaalde situaties omgaan. En kan je ook een goede diagnose stellen.

Als je geleerd hebt voor advocaat, begin je ook niet meteen aan een hele grote zaak. Dan krijg je ook eerst een makkelijke zaak. En ook hierbij zal je gesteund worden door een ervaren advocaat.Tot je ervaring genoeg hebt, om ook aan een grote zaak te werken.

Als je geleerd hebt voor timmerman, begin je ook niet met een heel huis maar met b.v een stoel.

Moet ik nu nog meer voorbeelden noemen? Of begrijp je wat ik bedoel?

Ikzelf ben niet gezond en heb geen rijbewijs. Mijn zoon brengt mij , als mijn man niet kan,dan ook vaak waar ik wezen moet. Ook zijn wij NIET alcoholafhankelijk, zoals hierboven gesuggereerd wordt.

Mijn zoon is zelf 2 keer overvallen geweest. Waarvan hij één keer ongeveer 2 uur bewusteloos op straat heeft gelegen. En daarna 2 dagen in het ziekenhuis!! Dat hij nog wakker geworden is, is nog steeds een raadsel. De tweede keer is hij met geweld van zijn fiets geduwd, en heeft onder bedreiging van een steekwapen alles af moeten geven. De daders zijn nooit gepakt. En als ze gepakt zouden zijn, dan zouden ze waarschijnlijk een taakstraf van 40 uur gehad hebben. En hooguit een boete van €150,00
En weet je hoe de omgeving reageert? Ja, moet je daar maar niet alleen lopen.Je moet altijd met een groepje lopen!! Hier wordt het dus allemaal omgedraaid!! Mijn zoon wordt nu beschouwd als zware misdadiger. En de echte misdadiger wordt niet gestraft!!Mijn zoon(en vast nog meer mensen op dit forum) hebben geleerd van hun fout.

Hij is mede door deze oplegging zijn baan kwijt, heeft schulden, zijn auto is bekrast, en nog veel meer.
Natuurlijk is het niet goed te praten dat hij eenmalig onder invloed van alcohol gereden heeft, maar deze oplegging bij deze jongen is totaal overbodig.En trouwens met onze ervaringen, is het voor iedereen gevaarlijk om met het alcoholslot te rijden. Niemand zou zo rond mogen rijden!

Elk ongeluk of bijna ongeluk spelen zich af in de 3 seconde voor het ongeluk of bijna ongeluk. Dus blazen tijdens het rijden is onverantwoord! Ook is de afleiding die je hebt, ''niet zomaar een geluidje'' Er gaat een hele sirene af en omdat er zoveel spelregels zijn waar je je aan moet houden, wordt je toch afleidt. Anders ben je je rijbewijs kwijt. Met deze druk zou niemand op de weg moeten rijden! Ook moet je bij dat alcoholslot op oké drukken, anders blijft hij gillen. Ook dan ben je afgeleid van de rijtaak. Dit moet je om de 4 minuten doen. Ook dit kan niet zonder een blik van de weg af te wenden.Er komen ook teksten op het display van het alcoholslot.En als het verkeer het helemaal niet heeft toegelaten om te blazen, krijg je een foute test. En gebeurt dit meer dan 3 keer, wordt je rijbewijs ongeldig verklaart.Zonder dat je ook maar één druppel alcohol gedronken hebt en je alleen maar hebt bezig gehouden met de verkeersveiligheid.Je kan niet bewijzen dat je niets gedronken hebt. Ook al heb je hier wel bewijs van.Daar kijkt het CBR niet naar. Het CBR gaat uit van de uitlezingen van het slot.Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. Het alcoholslot vergroot echt de verkeersveiligheid niet.

[ 656 berichten ]