Pagina 1 van 1  [ 45 berichten ]
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 13:48 Bericht 
Marcje: jij zegt altijd dat je auto 2 maand stil mag staan zonder APK.

Het volgende:
Op 15 februari schorsing via internet opgezegd. Je moet dan wachten op het nieuwe deel 1B, dit duurt max 5 werkdagen.
Ik heb dus snel de garage gebeld voor een APK afspraak voor de 19e. Dit zou net kunnen en jawel de 18e had ik deel 1B in de bus. Ook belasting en verzekering alles netjes weer aangemeld.

Krijg vandaag boete binnen voor geen APK, datum 18februari! Een dag dus voordat mn auto gekeurd is.

Geldt de 2 maand nu ook? Na het opnieuw aanmelden van je auto? APk is officieel van aug 2009. Maar omdat ik hem toen dus schorste heb je geen APK plicht en kun je dat uitstellen tot na de schorsing.
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 14:06 Bericht 
ik denk dat Marcje bedoelt dat de auto 2 maanden stil mag staan nadat de APK verlopen is.

Hoewel jouw auto geschorst was, en daarom niet APK-plichtig, is de vervaldatum van de APK nog steeds Augustus 2009. Dus zodra je de schorsing opheft zonder in een geldige APK te voorzien (je had hier blijkbaar zelfs nog 2 dagen de tijd voor) ben je in overtreding.

RDW schreef:
Weer aansprakelijk

Zodra de schorsing is opgeheven, bent u weer aansprakelijk voor de voertuigverplichtingen die horen bij uw voertuig, zoals de APK, de verzekering en de motorrijtuigenbelasting. Zorgt u ervoor dat de verzekering van uw voertuig weer geldig is en (indien van toepassing) uw voertuig een geldige APK heeft op de dag dat de schorsing wordt opgeheven.

Bron: http://burger.rdw.nl/schorsingopheffen/ ... fault.aspx

En dat is dezelfde pagina als waar jij de schorsing ongedaan gemaakt hebt (f)
Offline marcje
Master
do 04 maart 2010, 14:10 Bericht 
Wat Walker zegt.... :thumb:
Offline Aanhanger
Master
do 04 maart 2010, 14:10 Bericht 

besluit voertuigen artikel 11 schreef:
Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden na het tijdstip waarop de geldigheidsduur van een voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen afgegeven keuringsbewijs verstrijkt, op de weg staan zonder dat voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen een keuringsbewijs is afgegeven waarvan de geldigheidsduur niet is verstreken.
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 14:16 Bericht 
Maar dat is dus zo leuk: je mag niet rijden met je auto als je nog geen deel 1B hebt, maar je moet alwel je auto hebben gekeurd. Dit kan dus nooit.
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 14:20 Bericht 
Jawel, daar hebben ze auto-ambulances voor uitgevonden. Zelfde als bij het invoeren van een auto vanuit het buitenland: Je wilt iets bijzonders (in jouw geval schorsen), dan moet je ook rekening houden met de afwijkende regels.
Offline Aanhanger
Master
do 04 maart 2010, 14:24 Bericht 

besluit voertuigen, artikel 9 schreef:
Artikel 72, eerste lid, van de wet (dat is het hebben van een geldige apk, aanhanger) geldt niet voor een motorrijtuig of een aanhangwagen op de dag waarop dat voertuig naar aanleiding van de aanvraag van een keuringsrapport aan een keuring wordt onderworpen.

Je mocht dus wel degelijk naar de keuring rijden.
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 14:26 Bericht 
En als mijn auto nou eens op een ambu is geweest dan? Zij weten niet of ik ermee gereden heb of niet. :schudnee:
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 14:31 Bericht 
De 15e is de schorsing opgeheven.
Uiterlijk de 15e had hij gekeurd moeten zijn. En om ermee op de weg te rijden moet hij op dat moment ook verzekerd zijn.
De 19e is hij gekeurd....

Oh ja: met een geschorste auto mag je dan weer niet op de weg rijden. Kom je toch weer op de auto-ambulance uit.
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 14:45 Bericht 
Al die kut regeltjes ook altijd. Je doet alles goed, houd je overal netjes aan en dan net 1 dag (19e gekeurd, boete op de 18e) moet je even 90+6 euro dokken. Ze hebben al genoeg verdiend aan 60 euro om de auto te schorsen :thumb_d:
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 14:54 Bericht 
Wat heb je bespaard aan MRB en verzekeringen in dat halve jaar dat je auto geschorst is geweest?
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 14:56 Bericht 
Hij heeft toch ook stilgestaan? Dus geen kans op ongevallen en geen gebruik van de weg ;)
Offline Walker
Master
do 04 maart 2010, 15:01 Bericht 
Dat is geen antwoord op mijn vraag... Maar om jouw vraag te beantwoorden: de MRB bestaat uit houderschapsbelasting en Provinciale Opcenten. Het feit dat jij voor het in eigendom houden van een auto niet hoefde te betalen, heeft jou geld bespaard.
Offline 944 guy
Master
do 04 maart 2010, 15:10 Bericht 
Maarja, je kon hem ook niet gebruiken ;)
Wij hebben hier een vergelijkbaar probleem furr, alleen bij ons gaat het om een circuitauto die helemaal niet geschikt is voor de weg. Mn broer gaat m nog aanvechten maar ik geef hem weinig kans, tenzij hij een rechter treft die zegt:
1) vooruit, je was druk met je verhuizing
2) je auto kan inderdaad redelijkerwijs niet eens de openbare weg op

Ik wens hem succes...
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 21:43 Bericht 
Ik kan uiteraard wobben naar RDW en de OVJ

OVJ: zaakoverzicht?

RDW: Akte van beediging
Akte van aanstelling
Certificaat??

En wat nog meer?
Offline Aanhanger
Master
do 04 maart 2010, 22:10 Bericht 

Misschien kun je het beter voor laten komen en hopen op een begripvolle rechter.
Zeg dat je niet wist dat je zonder apk al naar de keuring mocht rijden. Je kunt aantonen dat het nooit je bedoeling is geweest om zonder apk te zitten en dat ie een dag erna al gekeurd was etc.
Vertel ook nog dat je vanwege je studie/stage in het Australie zat zijn rechters ook vaak gevoelig voor.
Met wat geluk .....
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 22:32 Bericht 
Dat wilde ik ook, maar een Wobje is altijd leuk :)
Offline Aanhanger
Master
do 04 maart 2010, 23:10 Bericht 

Kijken of ze bij het RDW zitten te slapen en tegen een dwangsom willen oplopen? :lol:
Offline Furr
Master
do 04 maart 2010, 23:28 Bericht 
:thumb:
Offline MofkaP
FS Juridisch
vr 05 maart 2010, 9:24 Bericht 

Furr, een typisch geval voor de rechter.
Dit is niet billijk.
Niet voor een pennenlikker die alleen kan zeggen : regels zijn regels.
Online Outback
Master
vr 05 maart 2010, 10:32 Bericht 

Maar wat ik nu niet hoor als reactie op de situatie van Furr is het volgende.

Is deel 1B van belang voor de APK keuring. Want zoals ik het heb begrepen dien ik mijn kentekenbewijs bij de APK keuring af te geven zodat de gegevens gecontroleerd kunnen worden.

En is deel 1B nodig om de weg op te mogen.
Offline Walker
Master
vr 05 maart 2010, 11:16 Bericht 
Je oude deel 1B zal voor de APK ook voldoen. Het voertuig staat nog steeds op jouw naam, dus is 1B nog steeds geldig.
Offline Furr
Master
vr 19 maart 2010, 16:39 Bericht 
Naja briefje is weg :) incl een verstopte WOB, kijken of het systeem het opvalt :P
Offline Furr
Master
di 30 maart 2010, 14:49 Bericht 
Nou ik heb een OVB terug, maar nog geen beslissing over de WOB, ben benieuwd :)
Offline Furr
Master
wo 07 apr 2010, 12:50 Bericht 
SHit vandaag een beslissing :[
Offline Walker
Master
wo 07 apr 2010, 13:16 Bericht 
ongegrond?
Offline Furr
Master
wo 07 apr 2010, 13:40 Bericht 
Sorry, beslissing op WOB ;) -> doorgestuurd naar RDW
Offline Furr
Master
vr 09 apr 2010, 11:17 Bericht 
Ik heb zaakoverzicht gekregen van OVJ daarin staat verb nummer: 404040 ( lijkt me beetje veel 6 cijfers)

En vandaag van RDW aanstelling en beediging en daarin kan ik nergens opmaken dat het deze verbalisant is... alleen de naam staat in de aktes, maar in het zaakoverzicht staat nergens die naam...

Geen bewijs lijkt me dat het om deze verb. gaat?
Offline marcje
Master
vr 09 apr 2010, 16:25 Bericht 
Furr schreef:
Ik heb zaakoverzicht gekregen van OVJ daarin staat verb nummer: 404040 ( lijkt me beetje veel 6 cijfers)

Is een normaal nummer.. Dus niet teveel cijfers.. (f)
Offline Arno
FS Meldingen
vr 09 apr 2010, 16:45 Bericht 
Maar wel heel toevallig O:)
Offline Furr
Master
vr 09 apr 2010, 16:48 Bericht 
Lijkt mij beetje vreemd... een B O A heeft toch altijd 4 cijfers?? Dus zou het 4040 moeten zijn... Is dat waar Marcje, weet jij dat>?

En dan tjah op aktes staat alleen een naam en geen nummer en op het ZO staat alleen een nummer en geen naam...

Lijkt me beetje vreemd.
Offline marcje
Master
vr 09 apr 2010, 16:50 Bericht 
Furr schreef:
Is dat waar Marcje, weet jij dat>?

De "nieuwere" collega's hebben een 6 cijferig verbalisanten-nummer..Dus het nummer wat jij aangeeft kan kloppen (404040)..
Offline Furr
Master
vr 09 apr 2010, 17:25 Bericht 
Maar dan moet dat wel overeen komen met de gegevens, en dat is hier niet aan de orde, hij is in dienst sinds 2002 en beedigd sinds 2007, kan het dan nog steeds?
Offline Furr
Master
za 10 apr 2010, 10:17 Bericht 
Krijg de volgende brief binnen van de OVJ ( waar ik van sta te kijken :o )

De OVJ overweegt dat de beschikking formeel terecht is opgelegd. Maar het door u gestelde geeft voldoende aanleiding om het sanctiebedrag te matigen tot 0 euro.

OLEEEE hoef geen 96 euro te betalen voor de APK, sta er van te kijken, dit was slechts bezwaar en ze hebben hem gewoon gelezen :D
Offline BommelDing
FS Meldingen
za 10 apr 2010, 10:30 Bericht 
:thumb: Post jouw brief zoals je het verstuurd had dan?
Offline Furr
Master
za 10 apr 2010, 10:32 Bericht 
Citaat:
De Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3503 VB Utrecht

Almelo, 18-3-2010
Betreft: Bezwaarschrift en wob verzoek xxxxxxxxxx.

Geachte heer, mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer 9062 xxxxxxxxxxxx. Volgens de beschikking heb ik volgens het RDW register op 18 februari 2010 om 00.00 uur, mijn auto niet APK gekeurd.

Ik maak bezwaar, omdat ik vind dat de boete niet in proportie staat met de keuringsdatum. Mijn auto was namelijk geschorst in verband met mijn stage in Australië. De schorsing heb ik via internet opgezegd op 15 februari 2010. Hierbij kreeg ik de melding dat ik nog niet met de auto mocht rijden, zonder deel 1B, deel 1B zou ik binnen 5 werkdagen krijgen. Ik heb dus ook gelijk de garage gebeld (Peterman Enschede) alwaar mijn auto altijd naar toe gaat, voor een keuringsafspraak. Deze heb ik gepland voor 19 februari, omdat ik eerder er nog niet mee mocht rijden volgens de RDW (5 werkdagen). Dit is heel krom, aangezien de auto gekeurd moet zijn voordat je ermee de weg opgaat. Dit kan echter niet omdat je deel 1B nog niet krijgt. Vandaar de keuring voor 19 februari 2010.

Ik ben dus 19 februari voor de keuring geweest. Ook heb ik van tevoren alles netjes aangemeld, verzekering, belasting etcetera.
Nu krijg ik op 3 maart 2010 een boete van € 90 + € 6 euro voor geen geldige APK op 18 februari. De afspraak stond al langer dan 18 februari en op de 19e is mijn auto gekeurd.

Ik vind deze straf dan ook buiten proportie en vraag u om de boete te seponeren.

Tevens verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik verzoek u echter wel om binnen 16 weken een beslissing te nemen en niet te verlengen met 8 weken! Volgens de overeenkomst tussen de Minister van Justitie en de Nationale Ombudsman is een automatische verlenging van 8 weken niet toegestaan. Hiertegen maak ik dan ook bezwaar.

Ten slotte vraag ik onder de Wet Openbaarheid van Bestuur de volgende documenten op:
Akte van beëdiging van RDW controleur;
Akte van aanstelling RDW controleur;
CJIB zaakoverzicht.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Hoogachtend,

FURR

Bijlage: RDW keuringsrapport

Offline Christafari
Master
za 10 apr 2010, 10:42 Bericht 
Hij flikt het gewoon weer :lol:

Tijd voor een promotie. Sjonnie wordt Sjonnie Koning :respect:
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 10 apr 2010, 16:31 Bericht 
Furr schreef:
( waar ik van sta te kijken :o )

Ik niet.
De opgelegde bekeuring was gewoon niet billijk.
Bij de CVOM hebben ze inmiddels leesles gehad en er wordt nu echt gelezen.

Anyway: GEFELICITEERD :thumb:
Offline marcje
Master
za 10 apr 2010, 16:59 Bericht 
Furr..

:respect: :respect: (f)
Online Maserati Teun
FS medewerker
za 10 apr 2010, 17:43 Bericht 
Furr, gefeliciteerd. :thumb: :thumb: :thumb:
Offline Furr
Master
za 10 apr 2010, 17:50 Bericht 
Thnx peepz :D scheelt me toch mooi weer wat geld :)
Offline Speedyman
Master
za 10 apr 2010, 23:32 Bericht 
Gefeliciteerd Furr !

Even ter aanvulling; als je een geschorste auto via internet weer aanmeld kan je vanaf dat moment direct weer de weg op, gebruikmakend van deel 1B met de schorsingsdatum erop. Voor de APK heb je tegenwoordig geen papieren meer nodig, en voorheen kon je een geschorste auto gewoon ter keuring aanbieden. Je mag zelfs van de stallingsplaats naar het keuringstation rijden en terug met een geschorste auto !
Offline Furr
Master
do 15 apr 2010, 13:12 Bericht 
En vandaag CJIB post met allemaal ***************** dus dat is doorgegeven :)

Case closed! :D
Offline fb
Master
do 15 apr 2010, 13:20 Bericht 
Furr schreef:
Case closed!
Nou joh, snel naar de winkel voor een nieuwe jas!
:colaatje:
Offline Furr
Master
do 15 apr 2010, 13:33 Bericht 
Wat je niet betaald krijg je ook niet terug ;)
 [ 45 berichten ]