Pagina 2 van 3  [ 104 berichten ]
Offline pottendijk
Pro
wo 25 jan 2012, 8:40 Bericht 

cars1950 schreef:

Aantrekkelijke Gelijkwaardige auto aanbieden op marktplaats.
Wel andere gegevens gebruiken, hè,
Offline cars1950
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 12:02 Bericht 

Heb net een vervangend kenteken + tenaamstelling ontvangen van de rdw.
Offline Scaniafan
Master
wo 25 jan 2012, 12:15 Bericht 
scooby!! schreef:
Juridisch ben je nog steeds de eigenaar, tenslotte staat het kenteken nog steeds op jouw naam, dat is eigenlijk het enigste bewijs wat je hebt.

Oja? Kenteken staat wel op de naam van TS, maar het kentekenbewijs zegt ook:

"De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geidentificeerd als eigenaar"

Verder is voor de wet

Maserati Teun schreef:
Bezit is de meest volkomen vorm van eigendom.

Zeker als er geld voor ontvangen is, wat TS in de ambtelijke molen al heeft aangegeven...
Offline Mikkie
Master
wo 25 jan 2012, 12:19 Bericht 
Staat er op papier dat je het geld ontvangen hebt? Is daar enig bewijs van? Zo niet, dan zeg je daar dus gewoon niets van.
Offline Dennis_on_the_road
Master
wo 25 jan 2012, 13:44 Bericht 
Scaniafan schreef:
"De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geidentificeerd als eigenaar"

Heeft dat stukje tekst betrekking op de eigendomsregistratie van het voertuig of over de identificatie van bestuurders?
Ik dacht altijd het eerste, maar het 2e is ook erg aannemelijk
Offline Scaniafan
Master
wo 25 jan 2012, 13:53 Bericht 
Ik dacht altijd het eerste, maar het 2e is ook erg aannemelijk

Stukje heeft betrekking op dat de persoon die vermeld wordt op het kentekenbewijs niet noodzakelijk de eigenaar van het voertuig hoeft te zijn.

Zo hadden wij bij mijn vorige werk vrachtwagens welke op naam van ons stonden, maar eigendom waren van Scania Finance.

Het kentekenbewijs is verder inderdaad ook geen legitimatiebewijs.
Offline cars1950
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 14:21 Bericht 

Er staat nergens op papier dat ik geld ontvangen hebt, maar meneer agent weet dat wel dus zal lastig worden.
Offline Brave Hendrik
Master
wo 25 jan 2012, 15:13 Bericht 
Dus eerst vragen, dan doen.
En niet andersom.
Geldt uiteraard ook voor de aanleiding van dit topic.
Offline bak opt dak
Respect
wo 25 jan 2012, 15:33 Bericht 

als je nu je nieuwe papieren hebt kun je een vrijwaring krijgen. voor slopen in eigen beheer is de auto te jong. ik zou nu naar de rdw gaan en hem opgeven voor export naar afrika oid. krijg je zo een vrijwaring en de centen had je al dus opgelost toch?
Offline viffer
Master
wo 25 jan 2012, 16:00 Bericht 

En bij wie denk je dat er aangeklopt wordt als er toch te snel wordt gereden met het voertuig?
Offline WimLex
Master
wo 25 jan 2012, 16:43 Bericht 
GertJan schreef:
En bij wie denk je dat er aangeklopt wordt als er toch te snel wordt gereden met het voertuig?

CVOM en CBR :kniktja:
Offline cars1950
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 16:48 Bericht 

Waarschijnlijk komen ze toch bij mij aankloppen want ik ben de laatste bekende eigenaar en originele platen zitten nog op de auto. Ik heb ze dan bijgemaakt( is geregistreerd) en oude kentekenpapieren liggen in de auto. Als de auto grote schade aanricht en bestuurder vlucht dan heb ik een probleem want de originele platen zitten nog op de auto en ik heb hem toch geexporteerd?
Als ik er zo makkelijk van af zou kunnen had ik hem vanmiddag direct bij rdw geexporteerd.
Offline 18vti
Master
wo 25 jan 2012, 17:47 Bericht 
cars1950 schreef:
laatste bekende eigenaar

Ook geen kopie ID van de "koper"?
Offline cars1950
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 17:59 Bericht 

18vti schreef:

Nee, helaas niet.
Offline bak opt dak
Respect
wo 25 jan 2012, 19:50 Bericht 

je hebt dan toch een vrijwaring? hoe ze aan die platen komen is jouw een raadsel. als ze iets flikken met die platen terwijl je nog geen vrijwaring hebt heb je een groter probleem.
Offline Berijder
Pro
wo 25 jan 2012, 19:55 Bericht 
Middle schreef:
Zie hier het relevante topic.

En nog een paar topics over hetzelfde:
deze
en deze
en deze

En let ook eens op dit antwoord van Marcje in vergelijking met dit antwoord van Gianluca :x
Offline cars1950
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 20:23 Bericht 

bak opt dak schreef:

Zou ik wel het liefst doen, maar lijkt me als de auto voor export gegaan is en ik heb papieren en platen opnieuw laten maken, ze mij straks beschuldigen van oplichting als de auto ergens bij betrokken raakt. Of ben ik nu te bang? :roflol:
Offline cars1950
Nieuwkomer
vr 27 jan 2012, 17:08 Bericht 

Iemand nog een idee? :)
Offline scooby!!
Master
zo 29 jan 2012, 20:49 Bericht 
kenteken bestaat niet meer
Offline mwj
Master
zo 29 jan 2012, 20:51 Bericht 
Opgelost ??
Offline boersma
Master
zo 29 jan 2012, 21:10 Bericht 
Of hebben twee F16's de auto van de weg geschoten?
Online red devil1
Master
zo 29 jan 2012, 21:36 Bericht 
scooby!! schreef:
kenteken bestaat niet meer

inderdaad, gewist uit databeest (f)
Offline scooby!!
Master
zo 29 jan 2012, 22:03 Bericht 
maar door wie :lol:
Offline WNS2.0D
Master
zo 29 jan 2012, 22:17 Bericht 
Gianluca schreef:
Er is een overeenkomst gesloten, waarbij beide partijen hebben ingestemd. TS heeft het goed (auto) geleverd en de andere persoon heeft de afgesproken prijs betaald.

Bijna....
Ze zijn een en ander overeengekomen waarbij ze verplichtingen naar elkaar aangegaan zijn. Een van de verplichtingen is de betaling, een andere is de levering. Die levering heeft niet plaats gevonden, de "koper" kon niet wachten en heeft zich de auto toegeëigend, met andere woorden gestolen.
Offline Qwerty12
Weet de weg
ma 30 jan 2012, 0:09 Bericht 
Kun je de auto niet gewoon op export laten zetten bij de RDW?
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/u ... oeren.aspx
Offline Gianluca
Master
ma 30 jan 2012, 7:50 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Bijna....
Ze zijn een en ander overeengekomen waarbij ze verplichtingen naar elkaar aangegaan zijn. Een van de verplichtingen is de betaling, een andere is de levering. Die levering heeft niet plaats gevonden, de "koper" kon niet wachten en heeft zich de auto toegeëigend, met andere woorden gestolen.

Bijna..

De koper geeft het geld aan TS. Op dat moment is de koop gesloten en is koper eigenaar geworden. Hij rijd vervolgens weg met zijn eigen auto..Er is geen enkele sprake van diefstal van de auto.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 8:09 Bericht 
Als het NL-kenteken niet meer bestaat heeft TS maar 1 groot voordeel, de wegenbelasting en boetes worden niet meer aan hem gekoppeld, voor de rest blijkt maar weer hoe alert je moet zijn.
NOOIT alle delen van het kenteken-bewijs bij elkaar stoppen maar handelen volgens de aanwijzingen hierboven (staan ook op de kentekendelen volgens mij).
Offline gerardwb
Laat zich horen
ma 30 jan 2012, 9:37 Bericht 

je hebt geluk gehad
Kenteken

Datum eerste toelating

09-01-2001(11,1 jaar)

Datum aanvang laatste tenaamstelling

10-09-2011(4 mndn/20 dgn)

Datum eerste afgifte Nederland

09-01-2001(11,1 jaar)

Status kenteken

Geëxporteerd
Offline 944 guy
Master
ma 30 jan 2012, 9:43 Bericht 
Smookey schreef:
NOOIT alle delen van het kenteken-bewijs bij elkaar stoppen maar handelen volgens de aanwijzingen hierboven (staan ook op de kentekendelen volgens mij).

Het staat ook gewoon op het kentekenbewijs volgens mij :fp: Vrije interpretatie van wat er staat: "Als je de auto verkoopt dien je de auto pas mee te geven als je het vrijwaringsbewijs van de koper hebt ontvangen."
Offline Brave Hendrik
Master
ma 30 jan 2012, 10:32 Bericht 
De keren dat ik particulier verkocht heb ging ik met de koper naar het postkantoor.
Daar liet ik het geld door de koper en beambte aan de balie uittellen (ook i.v.m. echtheid) en liet het vervolgens op m'n (bank)rekening storten.
Kenteken werd daarna overgeschreven en koper kreeg alle papieren mee.
En ik het vrijwaringsbewijs.

Midden in de nacht een auto van mij kopen?
Geef maar handgeld en kom morgen als het postkantoor open is maar terug!
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 10:41 Bericht 
De sloper die hier een auto ophaalde schreef handmatig een vrijwaring uit, belde met de zaak en kreeg een nummer die blijkbaar de RDW uitgaf via de computer en schreef die erbij op.

Nou stond er op zijn auto wel eea aan gegevens dus ik maakte me eigenlijk niet eens zoveel zorgen.
Offline Brave Hendrik
Master
ma 30 jan 2012, 12:06 Bericht 
Smookey schreef:
Nou stond er op zijn auto wel eea aan gegevens dus ik maakte me eigenlijk niet eens zoveel zorgen.

Bij Bananasplit maken ze er ook altijd een hoop werk van iets bedrieglijk echt te laten lijken.
En daar gaat het nog maar om een geintje en niet om geld of goederen.
Offline cars1950
Nieuwkomer
ma 30 jan 2012, 13:02 Bericht 

Hij kon de auto niet overschrijven omdat ik een vervangend kenteken thuis hebt.

De RDW heeft na het ontvangen van mijn brief de kentekengegevens uit de database gegooid. Zie je toch maar weer als je gewoon eerlijk het verhaal uitlegd aan de politie en RDW het ook opgelost wordt binnen een week.

Heeft de nieuwe eigenaar er nog plezier van tot hij aangehouden wordt :roflol:
Kan die gelijk naar de sloop ghehe
Kan het kenteken nu naar de rdw sturen...
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 13:05 Bericht 
cars1950 schreef:
De RDW heeft na het ontvangen van mijn brief de kentekengegevens uit de database gegooid. Zie je toch maar weer als je gewoon eerlijk het verhaal uitlegd aan de politie en RDW het ook opgelost wordt binnen een week.

:o Good for you! Maaruhm... Wat heb je daar allemaal voor moeten doen? Kan ik ook naar de RDW bellen om het kenteken van mijn buurman te laten verdwijnen?
Offline Lowry
Pro
ma 30 jan 2012, 13:14 Bericht 

Idd :huh: heel vaag hoor??

En auto bedrijven kunnen van 09.00 tot 21.00 mobiel overschrijven.
Trouwens sinds 1 Januari kunnen auto bedrijven niet eens bij de postkantoor overschrijven.
Offline cars1950
Nieuwkomer
ma 30 jan 2012, 13:25 Bericht 

Sandeman schreef:
Good for you! Maaruhm... Wat heb je daar allemaal voor moeten doen? Kan ik ook naar de RDW bellen om het kenteken van mijn buurman te laten verdwijnen?

Kun je altijd proberen :D

Heb een nette brief samen met koopcontract en politierapport opgestuurd.
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 13:28 Bericht 
Ok, prettig dat er dan toch nog een organisatie is die meewerkt. :thumb:
Offline Walker
Master
ma 30 jan 2012, 14:05 Bericht 
Je hebt met recht geluk gehad! En een goed leermoment voor een volgende keer....

:thumb: (f)
Offline Brave Hendrik
Master
ma 30 jan 2012, 14:18 Bericht 
cars1950 schreef:
De RDW heeft na het ontvangen van mijn brief de kentekengegevens uit de database gegooid.

Zag ik het goed, stond daar voorheen niet "mijn brief en contract ......"?
Dan vraag ik mij even af, welk contract?
Je had toch geen enkel papier meer?
Ach, wat maakt het ook uit, iedereen is lief bezig geweest voor je.
Maar als ik het goed gezien heb, snap ik je:
Zie je toch maar weer als je gewoon eerlijk het verhaal uitlegd
niet zo bijster goed.
Offline 944 guy
Master
ma 30 jan 2012, 15:09 Bericht 
:lol: ALS de auto nog in NL is, is de koper idd de sjaak. Maar dat is zeer twijfelachtig. Grote kans dat er iets anders mee gaat gebeuren (omkatten, klonen)
Offline Lowry
Pro
ma 30 jan 2012, 15:13 Bericht 

Citroen? Omkatten ? :lol: :lol: :lol:
Offline cars1950
Nieuwkomer
ma 30 jan 2012, 16:18 Bericht 

Haha, nee citroen berlingo zal niet meer omgekat worden :lol:
Hij zal nog denken dat ik alles voor m betaald, heeft ie niet lang van kunnen genieten haha.

Ik wil hiermee iedereen super bedanken voor alle suggesties, wat te doen etc. :colaatje:
Offline Superkoe
Master
di 31 jan 2012, 11:53 Bericht 
Beetje mosterd naar de maaltijd, maar je had bij de politie aangifte moeten doen van OPLICHTING. Die aangifte hadden ze wel prima kunnen opnemen.
Offline gerardwb
Laat zich horen
di 31 jan 2012, 12:46 Bericht 

Alleen je hebt het probleem van dat de criminelen wel je adres hebben die op hun kenteken staat
Offline Boralis
Master
di 31 jan 2012, 17:48 Bericht 

Volgens mij heeft iedereen die vindt dat er gewoon een koop is gesloten en de koper nu eigenaar is het fout. Er is een mondelinge overeenkomst gesloten, zonder contract. Voor het op een normale manier verkopen van een auto is het vanzelfsprekend dat deze verkoop het volgende inhoudt:

1. Geld overhandigen
2. Overschrijving op postkantoor
3. Overdragen kentekenpapieren

Zolang stap 2 niet gedaan is en er niet uit een andere overeenkomst blijkt dat dit bewust is gebeurd is er geen sprake van eigendomsoverdracht. Dat bezit de meest volkomen vorm van eigendom is slaat nergens op: dan zou elk gestolen of gevonden goed van eigendom veranderen. TS is dus gewoon nog steeds juridisch eigenaar van de auto. TS heeft de andere persoon geen toestemming gegeven de auto en/of kentekenpapieren mee te nemen voordat deze overschrijving is gebeurd. Er is dus gewoon nog sprake van diefstal artikel 310 WvSr:

Citaat:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Dat er al geld is betaald en er papieren zijn overhandigd doet daar niets aan af. Het maakt hooguit het daadwerkelijk strafrechtelijk bewijzen van bovenstaande wat lastiger.
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 18:41 Bericht 

Boralis schreef:
Volgens mij heeft iedereen die vindt dat er gewoon een koop is gesloten en de koper nu eigenaar is het fout.

Nee hoor..Degene die hier anders over denken, zoals jij, hebben het het fout..

Boralis schreef:
Dat bezit de meest volkomen vorm van eigendom is slaat nergens op: dan zou elk gestolen of gevonden goed van eigendom veranderen.

Weer een opmerking van je die volkomen onjuist is...Indien iemand iets steelt is hij bezitter geworden.
Offline WimLex
Master
di 31 jan 2012, 18:44 Bericht 
Zoals al vaker verwoord hier in +31, de "badguys" hebben meer rechten dan goedwillende burgers :thumb_d:
Offline Boralis
Master
wo 01 feb 2012, 8:33 Bericht 

Gianluca schreef:
Weer een opmerking van je die volkomen onjuist is...Indien iemand iets steelt is hij bezitter geworden.

Je haalt mijn opmerking uit zijn verband. De dief is in zo'n geval wel bezitter geworden, maar zeker geen eigenaar. Alleen in geval van doorverkoop waarbij sprake is van derden bescherming wordt een ander alsnog eigenaar. Als bezit de meest volkomen vorm van eigendom zou zijn (daar ging mijn opmerking over), zou heling volgens de wet niet eens meer bestaan.

Nu in dit specifieke geval de koper de auto tegen de wil van de verkoper heeft meegenomen voordat de overschrijving van het kenteken heeft plaatsgevonden, is de koop niet afgerond en is er geen sprake geweest van eigendomsoverdracht. Ondanks de betaling is er dus wel degelijk sprake van diefstal.
Offline djee
Master
wo 01 feb 2012, 8:53 Bericht 
Boralis schreef:
Ondanks de betaling is er dus wel degelijk sprake van diefstal.

JA, maar als marcje dit gaat accepteren dan moet "hij" (lees politie) meer aangifts opnemen, wat weer het oplospercentage naar beneden brengt.
Offline Gianluca
Master
wo 01 feb 2012, 9:33 Bericht 

djee schreef:
JA, maar als marcje dit gaat accepteren dan moet "hij" (lees politie) meer aangifts opnemen, wat weer het oplospercentage naar beneden brengt.

Probeer eens een keertje niet zo dom te reageren..Jouw onzin komt een zinvolle discussie niet ten goede.. :nono:
 [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende