Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Offline Drinkyoghurt
Respect
za 07 jan 2012, 14:12 Bericht 
In Augustus 2011 zijn we met de auto en een motoraanhanger richting engeland vertrokken om een motor te kopen. Onderweg ook nog eens door London geweest, domme vergissing achteraf want vandaag lag er een boete voor de Congestion Charge in de bus. 75 euro( of 60GBP) te voldoen in 14 dagen of anders wordt het verdubbeld.

Nu vraag ik me af hoe het zit met het voldoen van zo'n boete en wat de consequenties zijn als je dit niet doet? Vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om op de hoogte te moeten zijn van een belasting in een bepaald deel van een stad in Groot Britannie als buitenlander.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Offline jitzzzze
Pro
za 07 jan 2012, 14:27 Bericht 
Worden die zone's niet met borden aangegeven?
Offline Drinkyoghurt
Respect
za 07 jan 2012, 14:37 Bericht 
jitzzzze schreef:
Worden die zone's niet met borden aangegeven?

Jawel, volgens mij heb ik wel een bord gezien met daarop "congestion charge", maar had verder geen idee wat het inhield en op wat voor voertuigen het van toepassing was. Dacht gewoon voor vrachtauto's ofzo, niet voor een normale personenauto.
Offline Kenji
Master
za 07 jan 2012, 14:47 Bericht 
Je even inlezen in de regels in een ander land / stad doet wonderen :fp: . Binnenstad van London is al jaren lang belast met de Congestion Charge. Geldend voor alle motorvoertuigen (enkele uitzonderingen daargelaten), en dus ook buitenlandse auto's.
Betalen kan op vele manieren, zowel per telefoon, creditcard, cash (in veel winkeltjes aan de rand van de CC-zone). Vooraf en zelfs, op dezelfde dag dan de reis, achteraf.

De zone staat ook goed aangegeven met borden, tekst op straat e.d.

Afbeelding
Drinkyoghurt schreef:
Vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om op de hoogte te moeten zijn van een belasting in een bepaald deel van een stad in Groot Britannie als buitenlander.

Voortaan toch maar even vantevoren wat dingen uitpluizen? (f)
Offline jitzzzze
Pro
za 07 jan 2012, 14:49 Bericht 
Drinkyoghurt schreef:
Jawel, volgens mij heb ik wel een bord gezien met daarop "congestion charge", maar had verder geen idee wat het inhield en op wat voor voertuigen het van toepassing was. Dacht gewoon voor vrachtauto's ofzo, niet voor een normale personenauto.
En als ik het mij goed herinner staat op die borden precies wat je wel en niet mag. En daarbij had je dit ook best even kunnen uitzoeken van tevoren.
Offline Dave
FS Webmaster
za 07 jan 2012, 14:54 Bericht 
Jaja, ik moest niet eens IN London zijn en voordat ik het wist zat ik in zo'n zone. Het is dat ik blijkbaar weer net op tijd eruit was want ik heb er nog niets van gehoord.
Offline Drinkyoghurt
Respect
za 07 jan 2012, 16:52 Bericht 
jitzzzze schreef:
En als ik het mij goed herinner staat op die borden precies wat je wel en niet mag. En daarbij had je dit ook best even kunnen uitzoeken van tevoren.

Ik heb alleen een bord gezien waarop stond congestion charge applies. Stond niet bij hoe en wat.

Dit bord dus

Afbeelding

Hoe moet je daar duidelijkheid uit krijgen? En het is echt niet de eerste keer dat ik door London heb gereden, ben er wel vaker geweest, dus toen die dit keer binnen kwam stond ik een beetje verbaasd te kijken. Ik dacht eerst dat het voor snelheid was ofzo, maar dit is een beetje kul :')
Offline jitzzzze
Pro
za 07 jan 2012, 17:12 Bericht 
Drinkyoghurt schreef:
Hoe moet je daar duidelijkheid uit krijgen? En het is echt niet de eerste keer dat ik door London heb gereden, ben er wel vaker geweest, dus toen die dit keer binnen kwam stond ik een beetje verbaasd te kijken.

Dat is toch zo duidelijk als maar zijn kan? Tussen 7 en half 7 moet je betalen. Hoe en hoeveel moet je net als hier zelf uitzoeken.
Offline regiorunner
Master
za 07 jan 2012, 17:31 Bericht 
Dave schreef:
Jaja, ik moest niet eens IN London zijn en voordat ik het wist zat ik in zo'n zone. Het is dat ik blijkbaar weer net op tijd eruit was want ik heb er nog niets van gehoord.

Het is voor mij een openbaring dat er nu kennelijk gejaagd wordt op buitenlanders
:o
Offline Drinkyoghurt
Respect
za 07 jan 2012, 17:40 Bericht 
jitzzzze schreef:
Dat is toch zo duidelijk als maar zijn kan? Tussen 7 en half 7 moet je betalen. Hoe en hoeveel moet je net als hier zelf uitzoeken.

Ja, zo helder heb ik het nog nooit gehad :fp:

Staat geen nummer bij wat je kunt bellen o.i.d. . Waar moet je heen om zoiets uit te vinden? Als ik zo'n bord zie staan denk ik: "vast iets met milieuzones voor vrachtauto's" , zoals dat hier en in bijv. Duitsland ook is.

Maar, dit wijkt af van mijn vraag. Moet ik dit betalen of is het meer een wanhoopspoging van hen om geld te innen?
Offline jitzzzze
Pro
za 07 jan 2012, 17:41 Bericht 
Ja, je moet betalen. Dat staat toch net zo duidelijk in die brief van je?
Offline Rover
Master
za 07 jan 2012, 17:46 Bericht 
Drinkyoghurt schreef:
zoals dat hier en in bijv. Duitsland ook is

Duitsland is het ook voor pkw's hoor (f)
Offline snovvdog
Master
za 07 jan 2012, 18:24 Bericht 
Wat zijn de gevolgen van niet betalen? Ik zou weigeren te conformeren aan zo iets debiels als ''congestion charge''.
Offline aapje
Master
za 07 jan 2012, 18:42 Bericht 
Ik geef je groot gelijk, zo'n bord zou mij ook totaal niet opvallen. De vraag is hoe hard ze bijten als je niet betaald.
Offline Guppenklup
Master
za 07 jan 2012, 19:36 Bericht 
Drinkyoghurt schreef:

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Niet met die congestion charge, wel met een bekeuring uit UK. Ik heb toen een briefje teruggestuurd dat ik geen flauw idee had wat ze nou gestuurd hadden en of ze het even in het Nederlands konden vertalen. Weken later een in gebrekkig (gokje: Google translator) briefje dat ze van verdere vervolging afzagen.
Offline Aanhanger
Master
za 07 jan 2012, 19:59 Bericht 
Citaat:
Drivers of foreign-registered vehicles are not exempt from the charge but the current lack of an international legal framework for the assessment and collection of traffic fines makes enforcement and recovery difficult. In 2005, The Guardian obtained documentation under the Freedom of Information Act 2000 which showed that out of 65,534 penalty tickets issued to non UK registered vehicles, only 1,993 had been paid. http://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge

Niet betalen dus.
Offline Dabien
Master
za 07 jan 2012, 21:05 Bericht 
Ik vraag me af hoe groot de keutel in de ventilator zou zijn als ze zoiets in Nederland zouden invoeren.
Offline RF900RS2
Die hard
zo 08 jan 2012, 12:15 Bericht 
Briefje in het NL terugsturen.

Beste.... ik heb helaas geen batterijoplader voor uw conciƫrge. Ik kan deze wel bestellen op Ebay maar die zijn 150 euro. Wilt u deze dan kopen?

Groeten Drinkyoghurt
Offline bruintje beer
Master
zo 08 jan 2012, 12:20 Bericht 
Drinkyoghurt schreef:
Vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om op de hoogte te moeten zijn
:[
Dus een Duitser mag hier 250 op de snelweg rijden?
Dus een Marokkaan mag z'n vrouw 'gewoon' slaan?
Als je ergens naartoe gaat heb je je naar de plaatselijk geldende gewoontes en gebruiken te gedragen. Aanpassen heet dat.
Offline Bramdaman
Master
zo 08 jan 2012, 12:26 Bericht 
Kennelijk geeft NL vrij inzage in de kenteken gegevens.
Offline Drinkyoghurt
Respect
zo 08 jan 2012, 22:14 Bericht 
bruintje beer schreef:

Dus een Duitser mag hier 250 op de snelweg rijden?
Dus een Marokkaan mag z'n vrouw 'gewoon' slaan?
Als je ergens naartoe gaat heb je je naar de plaatselijk geldende gewoontes en gebruiken te gedragen. Aanpassen heet dat.

Hoezo dat? Snelheid staat hier DUIDELIJK aangegeven op de borden, die congestion charge is alles behalve duidelijk.

De brief was wel in het Nederlands trouwens, wel een beetje vaag maar niet bijzonder onleesbaar. Er is dus geen kans op verdere vervolging? Ik ben namelijk nog wel van plan eens terug te gaan naar Engeland
Offline Raaf
Master
zo 08 jan 2012, 22:21 Bericht 
Bramdaman schreef:
Kennelijk geeft NL vrij inzage in de kenteken gegevens.

Als een overheid denkt een reden te hebben om iemand te bekeuren zal NL daar aan meewerken ja.
Offline ray1969
Eendagsvlieg
di 07 feb 2012, 18:37 Bericht 

Ik heb ook zo'n congestion charging bekeuring 2X gehad. Kan u mij vertellen .
wat er gaat gebeuren als ik niet betaal 24/10/11 en 24/11/11
war gaat er gebeuren als ik niet bataal ben zeer nieuwschierig
ik had geen idee dat ik moest betalen daar!
heb een beetje het gevoel da ze me willen oplichten :boos:
groeten Ray
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 07 feb 2012, 18:46 Bericht 
@ray1969, open even een eigen topic. Kaping van iemand anders zijn topic wordt niet gewaardeerd.
 [ 24 berichten ]