Pagina 1 van 2  [ 73 berichten ]
Offline mwj
Master
wo 08 feb 2012, 18:58 Bericht 
Voor een familielid heb ik de volgende zaak overgenomen:

Begin december heeft een familielid een brief ontvangen namens van Intrum Justitia die namens NS Reizigers een vordering wil innen. Het gaat om een product, een voordeelurenkaart, waar niet voor zou zijn betaald, vermeerderd met incassokosten van Intrum Justitia.

Voor de zekerheid heb ik het bedrag van de voordeelurenkaart overgemaakt. Verder heb ik aangegeven dat alle correspondentie alleen schriftelijk naar mij dient plaats te vinden, en een machtiging bijgevoegd van het familielid, om mij de zaak te laten behartigen. Dit heb ik ook geschreven naar Intrum Justitia, en ik heb tevens het verzoek neergelegd om alle relevante correspondentie die namens de NS is verzonden naar mijn familielid mij te doen toekomen.

Eind december heeft mijn familielid wederom een brief ontvangen van Intrum Justitia dat niet het gehele bedrag was betaald. Ik heb ze toen nogmaals een brief verzonden dat alle correspondentie toch echt via mij dient te lopen en dat mijn familielid niet meer aangeschreven dient te worden. Dat op de reeds gedane betaling er zonder bewijs verder niks wordt betaald.
Tot mijn grote verbazing heeft mijn familielid van de week weer een brief ontvangen dat mijn reactie is ontvangen en dat de betwisting ongegrond is verklaard en er gewoon betaald dient te worden. Ze verzoeken en indien nodig sommeren om te betalen.

Ik ben er helemaal klaar mee, dat ze mij niet aanschrijven en stug mijn familielid blijven aanschrijven. Het gaat maar om een bedrag van 30 euro, maar het is nu een principe zaak geworden. De NS houdt namelijk vol dat er meerdere malen een herinnering is verzonden, maar waarschijnlijk naar een verkeerd adres i.v.m. een verhuizing van het familielid. De NS heeft uiteraard wel een adreswijziging ontvangen.

Iemand tips hoe dit nu verder aan te pakken ??
Offline kenny
Pro
do 09 feb 2012, 6:52 Bericht 
Intrum Justitia klonk al heel bekend in de oren. Ik heb al meerdere verhalen gehoord over dit bureautje.

Voornamelijk over de agresieviteit, waarmee ze geld proberen op te halen en negeren van verzoeken om informatie.

Misschien dat op een ander forum een succesvolle aanpak staat waar je wat aan hebt?
Offline Hideyoshi
Master
do 09 feb 2012, 7:12 Bericht 
Is niet al te complex:

(1) Klopt de stelling van Intrum Justitia(IJ)/NS? D.w.z. is inderdaad een product afgenomen en moet er nog voor worden betaald?

(2) Indien ja bij (1), is er dan voor gefactureerd door NS en evt. aangemaand? Indien niet, dan is het onredelijk om direct al een incasso te starten.

(3) Je geeft aan het bedrag te hebben betaald, was dat wel nodig? Is er een overeenkomst met NS?

(4) Zolang IJ of NS op jouw vragen naar achterliggende stukken (bewijs van het bestaan van een rechtgeldige koopovereenkomst) niet reageert, dan kan je kort zijn en aangeven dat eerst dat bewijs dient te komen. Overigens vind ik het wel vreemd dat je al betaald hebt, dat wekt de indruk dat je erkent iets verschuldigd te zijn.

Citaat:
Tot mijn grote verbazing heeft mijn familielid van de week weer een brief ontvangen dat mijn reactie is ontvangen en dat de betwisting ongegrond is verklaard en er gewoon betaald dient te worden.

Zo werkt het niet. Jij hebt nadere onderbouwing gevraagd van de vordering en IJ levert die niet. Ik zou nu verder niets meer doen, je hebt voldoende verzoeken tot informatie gedaan en men reageert consequent niet daarop.

IJ is een soort blaffende hond, en doorgaans bijten die niet. Men dagvaart vrij snel, maar wint bitter weinig zaken... vaak als je helemaal niet meer reageert dan hoor je totaal niets meer.
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 8:15 Bericht 
1) Er is inderdaad een produkt afgenomen.
2) Zowel de originele als een eventuele aanmaning zijn niet ontvangen.
3) Ik heb vast de normale kosten voor het produkt betaald. Mijn familielid gebruikt die voordeelurenkaart gewoon, dus dan is daar geen probleem mee.
4) Ik heb nu 3x maal verzocht om stukken in te zien, zowel de orginele factuur als de aanmaningen. Vooral het adres wat erop zou staan gaat het mij om. Dit i.v.m. een verhuizing ergens vorig jaar. Het betalen van het produkt heb ik gedaan om de zorgen van het familielid weg te nemen, die was bang dat anders de kaart ongeldig of iets dergelijks zou worden verklaard.

Hideyoshi schreef:
Zo werkt het niet. Jij hebt nadere onderbouwing gevraagd van de vordering en IJ levert die niet. Ik zou nu verder niets meer doen, je hebt voldoende verzoeken tot informatie gedaan en men reageert consequent niet daarop.

Akkoord :thumb:

Hideyoshi schreef:
IJ is een soort blaffende hond, en doorgaans bijten die niet. Men dagvaart vrij snel, maar wint bitter weinig zaken... vaak als je helemaal niet meer reageert dan hoor je totaal niets meer.

Dan wacht ik even af (f)

Tenk joe :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
do 09 feb 2012, 8:22 Bericht 
Heeft betreffend familielid wel de adreswijziging doorgegeven naar NS?

Ik zou nu niet meer reageren of nog eenmaal een faxje waarin je aangeeft nog steeds niet de onderliggende stukken te hebben ontvangen en je de zaak als afgehandeld beschouwd.

Ik kan je ook contactgegevens zenden van juristen van NS als je dat wilt, kan je wellicht e.e.a. snel mee kortsluiten (zijn niet de meest snuggere mensen).
Offline umpire
FS medewerker
do 09 feb 2012, 8:31 Bericht 
mwj schreef:
Voor de zekerheid heb ik het bedrag van de voordeelurenkaart overgemaakt.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je dit aan IJ of rechtstreeks aan de NS overgemaakt (f)
Offline viffer
Master
do 09 feb 2012, 8:32 Bericht 

Hideyoshi schreef:
vaak als je helemaal niet meer reageert dan hoor je totaal niets meer.

Inderdaad. Ook eens een geschil gehad met ze. Een levering welke ik niet heb ontvangen maar IJ was van mening dat ik deze toch zou moeten betalen. Bezwaar gemaakt en ik zou een dagvaarding ontvangen. Nu, 7 jaar later, moet ik deze nog steeds ontvangen.
Offline RAH
Master
do 09 feb 2012, 8:49 Bericht 
Niet meer reageren is toch iets wat ik niet zou aanraden. Niet meer inhoudelijk reageren, dat wel. Zodra er weer een brief komt een fax of mailtje terugsturen met daar in een tekst als:

" In opgemelde zaak verwijs ik u naar mijn voorgaande schrijven, waarop ik tot op heden geen (inhoudelijk) antwoord en onderliggende stukken van u mocht ontvangen. Gaarne ontvang ik deze alsnog per omgaande. "

Mocht het dan ooit toch tot een rechtszaak komen dan kun je in ieder geval niet het verwijt krijgen dat er niet werd gereageerd waardoor een gerechtelijke procedure noodzakelijk werd en je mogelijk (deels) in de proceskosten wordt veroordeeld.
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 9:01 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Heeft betreffend familielid wel de adreswijziging doorgegeven naar NS?

Yep, is gedaan

umpire schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je dit aan IJ of rechtstreeks aan de NS overgemaakt

Aan IJ overgemaakt
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 9:02 Bericht 
RAH schreef:
Niet meer reageren is toch iets wat ik niet zou aanraden. Niet meer inhoudelijk reageren, dat wel. Zodra er weer een brief komt een fax of mailtje terugsturen met daar in een tekst als:

" In opgemelde zaak verwijs ik u naar mijn voorgaande schrijven, waarop ik tot op heden geen (inhoudelijk) antwoord en onderliggende stukken van u mocht ontvangen. Gaarne ontvang ik deze alsnog per omgaande. "

Mocht het dan ooit toch tot een rechtszaak komen dan kun je in ieder geval niet het verwijt krijgen dat er niet werd gereageerd waardoor een gerechtelijke procedure noodzakelijk werd en je mogelijk (deels) in de proceskosten wordt veroordeeld.

Ik zal zo'n zinnetje verwerken in de laatste fax :thumb:
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 12:33 Bericht 
Update:

Ik heb zojuist een verschrikkelijke pleuris arrogante yup aan de lijn gehad van IJ. Wie ik dan wel niet was, en wat mijn relatie tot het familielid was, en dat er gegevens door de telefoon gecontroleerd dienen te worden. Ik heb de beste man toen even duidelijk gemaakt dat hij eerst maar eens mijn brieven moet gaan lezen en daarna met die onzin vragen kan komen. Dat ik bij de eerste brief al een machtiging heb meegezonden en dat dat ruim voldoende is.

Het antwoord van IJ was dat hij zo niet te werk gaat, en dat ik maar even mee meost werken. Ik heb de beste man een fijne dag gewenst en de hoorn erop gesmeten O:)

Wat een triest zooitje daar :fp: :fp:

Wordt vervolgd.....

Edit: valt me trouwens wel op dat ik 5 weken niks hoor, en dit bericht gisteren plaats en ze hangen aan de lijn....... :huh:
Offline Gianluca
Master
do 09 feb 2012, 12:38 Bericht 

Intrum Justitia stelt weinig voor. Een hoop geblabla, gedreig en onzin.

Ze proberen je te overbluffen en/of bang te maken. Bij veel mensen werkt dit en die betalen vervolgens.
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 12:47 Bericht 
Dat idee krijg ik :thumb_d:

Ik zou best een fatsoenlijk gesprek willen voeren met ze, maar volgens mij is dat onmogelijk.
Offline Gianluca
Master
do 09 feb 2012, 12:48 Bericht 

mwj schreef:
maar volgens mij is dat onmogelijk.

Is inderdaad onmogelijk...Weet ik ook uit eigen ervaring.. O:) :wink:
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 12:59 Bericht 
Zie je wel dat we het eens kunnen zijn (f)
Offline Gianluca
Master
do 09 feb 2012, 13:00 Bericht 

Natuurlijk kan dat...Alleen hebben we soms, over bepaalde zaken, een andere mening.. :wink:
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 13:06 Bericht 
Gianluca schreef:
Natuurlijk kan dat...Alleen hebben we soms, over bepaalde zaken, een andere mening

Ach ja......moet kunnen (f)
Offline dewaal
Pro
do 09 feb 2012, 20:22 Bericht 

helaas kunnen een beperkt aantal partijen de grote bulk verwerken zoals intrum. Een klein incasso buro kan geen aantallen van de ns verwerken.
Offline mwj
Master
do 09 feb 2012, 20:25 Bericht 
dewaal schreef:
helaas kunnen een beperkt aantal partijen de grote bulk verwerken zoals intrum. Een klein incasso buro kan geen aantallen van de ns verwerken.

En je punt hiermee is ??
Offline Hideyoshi
Master
do 09 feb 2012, 21:03 Bericht 
mwj schreef:
En je punt hiermee is ??

Dit was ook zo'n halleluja opmerking...
Offline Gianluca
Master
do 09 feb 2012, 21:06 Bericht 

dewaal schreef:
helaas kunnen een beperkt aantal partijen de grote bulk verwerken zoals intrum. Een klein incasso buro kan geen aantallen van de ns verwerken

Werknemer van Intrum Justitia ?
Offline mwj
Master
vr 10 feb 2012, 11:39 Bericht 
Gianluca schreef:
Werknemer van Intrum Justitia ?

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht O:)
Offline Hideyoshi
Master
vr 10 feb 2012, 11:40 Bericht 
Alsof je daar trots op zou moeten zijn... volgens mij werken er bijna alleen maar allochtonen daar, als ik soms de namen zie en hoor van de medewerkers...
Offline Brave Hendrik
Master
vr 10 feb 2012, 13:13 Bericht 
Had de NS ook al een verhoging (administratiekosten o.i.d.) op de oorspronkelijke vordering gegooid?
Dan mag je die in mindering brengen op de buitengerechtelijke kosten (voorwerk 2) van IJ.
Offline Gatlin
Master
vr 10 feb 2012, 13:38 Bericht 
Pffft... succes. Ben je nog wel ff mee bezig ben ik bang. Tip: probeer het direct met de NS te regelen, met IJ valt niet te praten.

Paar jaar geleden ook een akkefietje met IJ, levering niet ontvangen maar wel een factuur. Ze hadden geen poot om op te staan. Levering was afgegeven op een dag dat ik in het buitenland was, kon ik aannemelijk maken door buitenlandse pin-transacties en foto's. Handtekening op formulier van pakketbezorger was een kruisje dus niet mijn handtekening. Waarschijnlijk een buurman die het wel leuk vond of zo.

Factuur dus niet betaald maar wel geschreven en gebeld maar geen gehoor, na een paar aanmaningen hebben ze de zaak overgedragen aan IJ. Rechtsbijstand ingeschakeld, die hebben goed geholpen. Meermalen bewijsstukken opgestuurd. Maar iedere keer weer kwamen de brieven naar mij, inclusief dreiging met beslaglegging, sms-jes en andere ongein. Iedere keer weer brieven naar de rechtsbijstand door moeten sturen.

Toch hebben ze het bijna een jaar lang geprobeerd. Uiteindelijk heeft rechtsbijstand contact gezocht met de leverancier, pas toen die de keutel introk bond IJ uiteindelijk ook in.

PS: het bedrag dat ze aan incassokosten rekenen is altijd zwaar overdreven. Altijd op afdingen. PB voor voorbeeldtekst.
Offline regiorunner
Master
vr 10 feb 2012, 13:45 Bericht 
dewaal schreef:

Sja Bureau nabetalingen is grotendeels uitbesteed aan IJ door middel van cessie. Als Nabetalingen om de hoek komt: bergt u!

En verder: check bij een kaartautomaat vanaf wanneer het "product" op de kaart is geplant.
Offline viffer
Master
vr 10 feb 2012, 13:47 Bericht 

Wat mij opvalt is dat als je tegenwoordig een kortingskaart aanschaft (via de website van de NS) dit automatisch doorlopend is en je geen keuze hebt om dit bv voor een jaar te doen. Vroeger was dit automatisch voor een jaar, na een jaar moest je een nieuwe kaart halen.
Offline mwj
Master
vr 10 feb 2012, 13:48 Bericht 
regiorunner schreef:
check bij een kaartautomaat vanaf wanneer het "product" op de kaart is geplant.

Kun je dat zien bij een voordeelurenkaart ??

Sorry dat ik het vraag, ik heb al 10 jaar geen stap meer in een trein gezet :lol:
Offline mwj
Master
vr 10 feb 2012, 13:49 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Had de NS ook al een verhoging (administratiekosten o.i.d.) op de oorspronkelijke vordering gegooid?

Volgens mij niet. Ik geloof dat de ns alleen de prijs voor het produkt in rekening brengt.......weet hbet niet zeker, kijk ik nog even na :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
vr 10 feb 2012, 13:51 Bericht 
mwj schreef:
ik heb al 10 jaar geen stap meer in een trein gezet

dan mis je ook niet veel behalve een bak ellende...

afgelopen dinsdag nog met de trein richting Ht zoals de NS dat noemt, maar de terugweg bleek niet mogelijk, taxi genomen, kosten: 113,- euro...
Offline mwj
Master
vr 10 feb 2012, 13:55 Bericht 
Hideyoshi schreef:
dan mis je ook niet veel behalve een bak ellende...

Dat is ook precies de reden :P
Hideyoshi schreef:
afgelopen dinsdag nog met de trein richting Ht zoals de NS dat noemt, maar de terugweg bleek niet mogelijk, taxi genomen, kosten: 113,- euro...

:schudnee: :schudnee: :schudnee:
Offline regiorunner
Master
vr 10 feb 2012, 14:08 Bericht 
mwj schreef:
regiorunner schreef:
check bij een kaartautomaat vanaf wanneer het "product" op de kaart is geplant.

Kun je dat zien bij een voordeelurenkaart ??

Sorry dat ik het vraag, ik heb al 10 jaar geen stap meer in een trein gezet

Ja. je kan er zelfs een uitdraai van maken met begin- en einddatum 8) Bij een Chipkaart op naam kan dat ook online.

@ GertJan: de voordeel-urenkaart ( in onze taal: VDU) bestaat helemaal niet meer in zijn hoedanigheid. Voorwaarden, geldigheidsduur etcetera zijn behoorlijk gewijzigd. En daarbij hoort in beginsel een doorlopend abonnement, die 1 jaar duurt en daarna wel opzegbaar is.

Ht is inderdaad 's Hertogenbosch. Is een leuk geintje als je een nieuwe collega moet inwerken achter het loket. Is niet vindbaar onder s, Hertogen, maar ook niet onder Den (bosch). Code 320 en 321 dien je danook uit je hoofd te kennen. Net als Chevremont. Ook leuk :kniktja:
Offline michelr
Nieuwkomer
vr 10 feb 2012, 14:11 Bericht 
Incassotoko's hebben hun kosten al verwerkt in de toeslag(en); met al dat werk wat er voor jou bij komt kijken zou ik eens gaan schermen met het verhalen van gemaakte onkosten op IJ, of is jouw tijd soms gratis? Verder na goed onderbouwd weerleggen claims negeren of sommeren geen contact meer op te nemen tenzij ze met bewijs komen ed. Ze draaien vaak de bewijslast om; hun claimen iets - vaak zonder originele faktuur/contract - en jij moet maar aantonen dat die niet klopt. Kijk, ZO werkt dat niet :)
Offline mwj
Master
vr 10 feb 2012, 14:13 Bericht 
michelr schreef:
Incassotoko's hebben hun kosten al verwerkt in de toeslag(en); met al dat werk wat er voor jou bij komt kijken zou ik eens gaan schermen met het verhalen van gemaakte onkosten op IJ, of is jouw tijd soms gratis? Verder na goed onderbouwd weerleggen claims negeren of sommeren geen contact meer op te nemen tenzij ze met bewijs komen ed. Ze draaien vaak de bewijslast om; hun claimen iets - vaak zonder originele faktuur/contract - en jij moet maar aantonen dat die niet klopt. Kijk, ZO werkt dat niet

Het is gewoon voor een familielid, even tussendoor. Dit is geen werk, maar hobby :P
Offline Hideyoshi
Master
vr 10 feb 2012, 14:44 Bericht 
regiorunner schreef:
Code 320 en 321 dien je danook uit je hoofd te kennen. Net als Chevremont.

Met respect hoor, maar het werk bij de NS stijgt in aanzien! Wow, je moet twee codes uit je hoofd kennen... zware selectiecriteria zeker?!

Ik ben ooit zo achterlijk geweest om bij NS te werken, dus ik ken de club wel. :zzz:
Offline regiorunner
Master
vr 10 feb 2012, 14:46 Bericht 
Hideyoshi schreef:
regiorunner schreef:
Code 320 en 321 dien je danook uit je hoofd te kennen. Net als Chevremont.

Met respect hoor, maar het werk bij de NS stijgt in aanzien! Wow, je moet twee codes uit je hoofd kennen...

Ik ben ooit zo achterlijk geweest om bij NS te werken, dus ik ken de club wel.

Eh een ding kan ik je zeggen. Als je weg "gaat" bij NS (t/m taakgroep 61) dan heb je bij mij wel de schijn een beetje tegen. Verder maar even per PB.

On topic: ik ben erg benieuwd naar de afloop, maar ook naar WELKE SOORT Voordeelkaart is aangeschaft.
Offline Hideyoshi
Master
vr 10 feb 2012, 14:48 Bericht 
regiorunner schreef:
t/m taakgroep 61

Je begrijpt natuurlijk dat ik niet in t/m schaal 61 zat. Enne, zo geweldig is de inschaling in 58 t/m 61 ook niet hoor... mijn vader zei destijds: "je hebt een baantje waarin je 100 kan worden". Dat was voor mij de druppel om er niet te blijven...
Offline mwj
Master
vr 10 feb 2012, 14:49 Bericht 
regiorunner schreef:
ik ben erg benieuwd naar de afloop

Blijf volgen :thumb:

regiorunner schreef:
maar ook naar WELKE SOORT Voordeelkaart is aangeschaft.

Heb je nog verschillende ook :o :o
Ga ik uitzoeken :thumb:
Offline regiorunner
Master
vr 10 feb 2012, 14:52 Bericht 
Ja. En die hebben andere voorwaarden. Oude stijl, en nieuwe stijl. Misschien zit daar nog een opening (geen verstand van dit soort zaken eigenlijk)

oude voorwaarden art 9.5 schreef:
Indien het automatisch incasseren van de jaartermijn
niet lukt, ontvangt u een aanmaning.
Indien de aanmaning niet tijdig (na 21 dagen)
wordt betaald, wordt op de jaartermijn –
zonder dat daartoe aan aanmaning of
ingebrekestelling nodig is – een toeslag in
rekening gebracht. Het betreft een verhoging
ad € 27,- en administratiekosten ad € 4,50.
Daarnaast zijn verschuldigd buitengerechtelijke
kosten voor incasso ter hoogte van 15% van toepassing
Offline Brave Hendrik
Master
vr 10 feb 2012, 16:46 Bericht 
regiorunner schreef:
Het betreft een verhoging
ad € 27,- en administratiekosten ad € 4,50.

Mooi, die 2 bedragen mag je dus al in mindering brengen op de kosten van IJ, als ze bij de hoofdsom gerekend waren. 8)
Offline regiorunner
Master
vr 10 feb 2012, 19:04 Bericht 
Dat bedoel ik. De voorwaarden "nieuwe stijl" kennen deze clausule dus niet.
Offline Hideyoshi
Master
vr 10 feb 2012, 20:17 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Mooi, die 2 bedragen mag je dus al in mindering brengen op de kosten van IJ, als ze bij de hoofdsom gerekend waren.

Goede analyse!
Offline Brave Hendrik
Master
vr 10 feb 2012, 22:05 Bericht 
Eigenlijk gaat het soms net als bij de politie.
Ze zullen jou en mij wel even uitleggen wat wel en niet kan of mag.
Maar zelf doen ze vaak precies hetzelfde.
Van een incassobureau mag je toch verwachten dat ze dondersgoed weten dat ze geen dubbele kosten moeten/mogen rekenen?
Ik noem dat het volk doelbewust en grootschailg oplichten.
De politie moest er eens naar kijken. :D
Offline michelr
Nieuwkomer
vr 10 feb 2012, 23:21 Bericht 
mwj schreef:
Het is gewoon voor een familielid, even tussendoor. Dit is geen werk, maar hobby :P

Dat snap ik, maar jij doet in je vrije tijd ook liever wat anders dan IJ BV met op fouten wijzen. Daar gaan best uren in zitten; dan mag daar best wat tegenover staan als IJ zich er ook nog eens makkelijk vanaf probeert te maken. Schandpaal bij Kassa, Radar of Consumentenbond wil ook wel 'ns helpen.
Offline regiorunner
Master
za 11 feb 2012, 0:11 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Enne, zo geweldig is de inschaling in 58 t/m 61 ook niet hoor...

Jij kent overduidelijk schaal 61 niet. En 100 worden? Ik hoop het. Maar voorlopig is het gewoon hard werken.
:kniktja: En met Chinezen heb ik op dit forum niet zo'n beste ervaringen. Geen idee hoe dat komt...

Is al duidelijk welke Voorwaarden van toepassing zijn? Want in de "nieuwe" voorwaarden wordt er met incasso gewerkt. En dan is er m.i. wat anders aan de hand.
Offline Christafari
Master
za 11 feb 2012, 0:18 Bericht 
Hideyoshi is volgens mij Japans.
Offline Hideyoshi
Master
za 11 feb 2012, 8:34 Bericht 
regiorunner schreef:
Jij kent overduidelijk schaal 61 niet.

Ik ken ze niet meer uit mijn hoofd, maar ik herinner me iets van max 75k per jaar.

regiorunner schreef:
Maar voorlopig is het gewoon hard werken.

Hoezo dat? Ken je mijn pensioenplanning dan?

Christafari schreef:
Hideyoshi is volgens mij Japans.

Correct.
Offline regiorunner
Master
za 11 feb 2012, 19:07 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Hoezo dat? Ken je mijn pensioenplanning dan?

:kniktja: Harikeri :x

Ik heb hier eens nagevraagd: maar Bureau Nabetalingen schijnt het nog steeds te doen. Wellicht kun je met hen eens contacteren?

NS Hoofdkantoor kan je vast doorverbinden. telefoon: 0900 - 202 1163 (ofwel 21-4000) of de klantenservide: 0900 - 8306 (030 - 295 0888)

De rijkstelefoonnummers komen uit mijn lijstje en zijn personeelsnummers. Succes NIET gegarandeerd!
Offline Hideyoshi
Master
zo 12 feb 2012, 8:29 Bericht 
regiorunner schreef:
Succes NIET gegarandeerd!

Zoals wel vaker bij NS...
Offline sacredfour
Weet de weg
di 14 feb 2012, 12:26 Bericht 

IJ en Lindorff incassobureaus.
Beide bedrijven kopen soms vorderingen op (cessie) voor 10% of minder dan de originele waarde. Voordat je in moeilijke discussie gaat met hun, vraag ze voor het bewijs dat ze de nieuwe eigenaar zijn van de vordering. De kans is groot dat je hierna niks meer van ze hoort!
Ik heb een standaard brief voor IJ en Lindorff incasso.

Citaat:
<>
Betreft <>
Geachte <>

Er zijn een aantal zaken besproken met <>, hierna te noemen eiseres,waarvan u geen kennis schijnt te hebben. ( Maak hier je zaak duidelijk)
Het is o.a. daarom dat ik uw bevoegdheid in deze zaak betwist.

Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen, mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging, intimidatie en afpersing, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen,( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:
Met kennisgeving:
dat Ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft verpand. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW om nadere informatie vragen)

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd ben om voor eiseres te handelen, dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
Ik ga er dan vanuit dat u akkoord gaat met de volgende voorwaarden:

Dat er geen vordering is die ik wettelijk schuldig ben.
Of Dat u niet bevoegd bent om in deze zaak op te treden.

Mocht ik binnen 14 dagen niks van u vernemen dan houdt dat in dat u het gerechtvaardigd vertrouwen heeft gewekt akkoord te gaan (stilzwijgende aanvaarding) met de bovengenoemde bepalingen (in geval van conflict zal ik mij beroepen op Art3:35 BW):

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,
Hoogachtend, <>
Adres <>
Datum<>
 [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende