Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 9:19 Bericht 

Nadat ik gisteravond tot een uurtje of 01:00 en bijna alle posts van 2011 over de APK heb gelezen ga ik toch maar een eigen topic openen.

Ik ben de team leider van een van de Carbagerun teams (http://www.blingblingbmw.nl) en als oud gedienden van deze tour door europa ben ik in het bezit van een oude maar goed werkende BMW 525i uit 1993.

Het volgende is de situatie, de auto staat op dit moment droog gestald bij mij om de hoek in Amstelveen. De auto is natuurlijk geschorst omdat we er al anderhalf jaar niet meer mee rijden. De APK is dus nu ook verlopen 20-01-2011.

Straks in april/mei willen we de auto uit de schorsing halen en dan moet de auto voor de APK. We weten al dat hij niet in 1x door de APK komt, de dorpels zijn verrot en de schokdempers zijn ook stuk.
Verder kan ik nog niks zeggen over de remmen, maar ik verwacht dat deze ook vernieuwd moeten worden. Natuurlijk zal de motor ook een beurt nodig hebben om aan de juiste normen te voldoen kwa uitstoot. Dat zijn zover ik weet de grote APK afkeurpunten.

Wij hebben 2 bedrijven gevonden die ons willen sponsoren tijdens de Carbagerun die zitten beide in Leiden. Eentje is een schade herstel bedrijf de andere de familie garage waar iedereen van de familie zijn auto in onderhoud heeft en die we blind vertrouwen.

Wanneer we de auto willen "ont-schorsen" dan moet de auto voorzien zijn van een APK. Wel mag ik een "Kenteken voor een dag" aanvragen om de auto van Amstelveen naar Leiden te rijden.

Nu is het alleen zo dat onze sponsoren even de tijd nodig hebben om onze auto APK klaar te maken. De dorpels, het vervangen van diverse onderdelen, het kost allemaal tijd dat deze garages doen naast het helpen van hun (betalende) klaten. Dat betekend dat de auto wel eens buiten op straat zal staan en dat mag natuurlijk niet als deze geschorst is. De garages zijn helaas niet groot genoeg dat zij in het bezit zijn van een eigen (afgesloten) terrein waar de auto even geparkeerd kan worden.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken om ervoor te zorgen dat ik niet een boete krijg voor het niet hebben van een APK? De garages hebben aangegeven dat ze ongeveer 6 weken nodig hebben om de auto gekeurd te krijgen. Waarschijnlijk kan het korter maar daar geven ze geen garanties voor omdat de auto al een tijd stil heeft gestaan.

Toen ik dit bovenstaande voorlegde aan de RDW heb ik de volgende reactie gekregen:

Ik begrijp uw probleem. Helaas zijn er geen uitzonderingen (behalve op dag van afspraak APK) op de wet- en regelgeving APK en schorsen.

Als uw voertuig niet door de APK-keuring komt, mag u er niet meer mee op de openbare weg rijden. De APK-keuring is een wettelijke verplichting waarvoor geen uitstel mogelijk is. Alleen als een auto is geschorst hoeft u niet voldoen aan de APK-verplichting, maar met een geschorst voertuig mag u niet rijden.

En hier schiet ik natuurlijk niet mee op!

Ik had al gelezen dat de garage de auto ook kan "afkeuren" voor de APK. Maar nergens op de website kan ik dan vinden dat je 2 maanden dan de tijd hebt om wel een APK te regelen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Offline 944 guy
Master
di 31 jan 2012, 10:15 Bericht 
Aanhanger. Zo ver is amstelveen-leiden nou ook weer niet. Ontschorsen betekent dezelfde dag nog een geldige APK, zo niet -> boete (die wordt direct de volgende dag automagisch aangemaakt).
Bespaar je een hoop gedoe, regel een aanhanger en gooi dat ding daarop. Het is vast niet het antwoord waar je op hoopte (anders had je dat allang gedaan) maar de moeite die je moet doen om een aanhanger te vermijden is 100x meer dan met de aanhanger op pad.
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 10:18 Bericht 

944 guy schreef:
Aanhanger. Zo ver is amstelveen-leiden nou ook weer niet. Ontschorsen betekent dezelfde dag nog een geldige APK, zo niet -> boete (die wordt direct de volgende dag automagisch aangemaakt).
Bespaar je een hoop gedoe, regel een aanhanger en gooi dat ding daarop. Het is vast niet het antwoord waar je op hoopte (anders had je dat allang gedaan) maar de moeite die je moet doen om een aanhanger te vermijden is 100x meer dan met de aanhanger op pad.

Het naar de APK brengen is niet het probleem.
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 10:32 Bericht 

@944 Guy, het klopt wat Gianluca schrijft, de auto naar leiden krijgen is echt geen probleem. Misschien pak ik een auto ambulance of een kenteken voor een dag, dat is echt mijn minste zorg.
Offline bruintje beer
Master
di 31 jan 2012, 10:35 Bericht 
Trogdor schreef:
Dat betekend dat de auto wel eens buiten op straat zal staan en dat mag natuurlijk niet als deze geschorst is.
Zet 'm dan weer terug op de aanhanger, eventueel met een doek eroverheen.
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 10:36 Bericht 

@Trogdor

Kijk eens in het "Besluit Voertuigen", artikel 11.....

8)
Offline Scaniafan
Master
di 31 jan 2012, 10:36 Bericht 
Ik begrijp dat het een zorg is om de auto te laten staan bij het garagebedrijf. Ook hier zou ik zeggen: autoaanhanger.

Auto er op en parkeren maar. Wel even de APV in de gaten houden hoe lang een aanhanger ergens geparkeerd mag staan. :wink:
Offline 944 guy
Master
di 31 jan 2012, 10:52 Bericht 
O, als parkeren het probleem is. Is het alleen een garage of verkopen ze ook auto's? In geval van het laatste: dealer platen erop als die geparkeerd staat. Maar gezien het gebrek aan terrein zal dat wel niet zo zijn. Misschien dat je daar ergens net buiten een dorp een schuur kan huren bij een boer, of stallingsruimte? Of sponsoring regelen bij een bedrijf in de buurt voor stalling ;)
Wat scaniafan zegt klopt ook. Een geschorste auto mag niet met de wielen op de openbare weg staan. En het is ook echt onmogelijk om de auto 95% vd tijd op eigen terrein te hebben staan? Ze hebben toch vast wel een klein stukje oprit? Bij mn ouders heeft ook een half jaar een geschorste auto op de oprit gestaan. En Kenji heeft een hele autohandel aan de straat :lol:
Ik zou me minder druk maken in zo'n geval. Maar je hebt wel gelijk, 1x een boete en je bent niet zo blij.
Offline Kiwi45
Master
di 31 jan 2012, 11:11 Bericht 
Gewoon daar neerzetten en de kentekenplaten in de kofferbak leggen? Of is die oplossing te simpel?
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 11:11 Bericht 

Hmm... auto op aanhanger is een optie... alleen waar haal ik een ambulance vandaan voor 2 maanden! :huh: Eentje kopen is een beetje kostbaar en die krengen zijn ook niet goedkoop om te huren.

Helaas geen dealer, anders waren dealer platen zeker een optie!! 8) Nee de garages staan in een industriegebied, in de straat hebben ze wel "parkeerplaatsen" maar die vallen volgens mij onder openbare weg en de auto zou dan zichtbaar zijn vanaf de openbare weg wat ook weer niet mag...

Helaas in de buurt is er geen loods waar we even de auto kwijt kunnen. Tenminste, dan moet de garage iedere keer de auto daar ophalen voor het onderhoud op de zaterdag middag of even tussendoor dat is ook niet echt handig.

Als je een grote auto hoes gebruikt met het logo van de garage houder erop en dan netjes neerzet denken jullie dat ze dan moeilijk doen?
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 11:12 Bericht 

Gianluca schreef:
@Trogdor

Kijk eens in het "Besluit Voertuigen", artikel 11.....

Al gedaan ??
Offline bruintje beer
Master
di 31 jan 2012, 11:12 Bericht 
Trogdor schreef:
in de straat hebben ze wel "parkeerplaatsen" maar die vallen volgens mij onder openbare weg en de auto zou dan zichtbaar zijn vanaf de openbare weg wat ook weer niet mag...
Hoe groot is de kans dat je auto gecontroleerd wordt? Als 'ie er een beetje netjes uitziet loopt het misschien wel los.
Offline Tweebel
Master
di 31 jan 2012, 11:18 Bericht 
sowieso, zonder platen kunnen ze je toch niets maken lijkt me... En om nou bij op een industrieterrein autobedrijven te gaan klieren met dergelijke ongein lijkt me zelfs in NL wat ver gaan...
Offline Kiwi45
Master
di 31 jan 2012, 11:20 Bericht 
bruintje beer schreef:
Als 'ie er een beetje netjes uitziet loopt het misschien wel los.

En anders een autohoes eroverheen?
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 11:27 Bericht 

@Gianluca, je bedoelt: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025554/geldigheidsdatum_31-01-2012 ??

Als je dan Artikel 11 lid 1 bedoelt met de verwijzing naar Artikel 72 lid 1 dan gaat dat niet op. Want dat heeft alleen betrekking op de oorspronkelijk APK verval datum volgens mij en dat was op 20-01-2011. Of lees ik dit nu verkeerd?

@Bruintje Beer,
bruintje beer schreef:
Hoe groot is de kans dat je auto gecontroleerd wordt? Als 'ie er een beetje netjes uitziet loopt het misschien wel los.

Ik weet niet of je de foto's al gezien hebt op de website... maar de auto is niet echt meer in orginele staat... :lol:
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 11:29 Bericht 

Trogdor schreef:
Als je dan Artikel 11 lid 1 bedoelt met de verwijzing naar Artikel 72 lid 1 dan gaat dat niet op. Want dat heeft alleen betrekking op de oorspronkelijk APK verval datum volgens mij en dat was op 20-01-2011. Of lees ik dit nu verkeerd?

Lees eens lid 2.....
Offline bruintje beer
Master
di 31 jan 2012, 11:31 Bericht 
Trogdor schreef:
Ik weet niet of je de foto's al gezien hebt op de website...
Nou wat denk je zelf :duh:
Ik zal gelijk eens even kijken...

Edit: okee :lol:
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 11:32 Bericht 

Gianluca schreef:
Lees eens lid 2.....

Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden na het tijdstip waarop de geldigheidsduur van een voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen afgegeven keuringsbewijs verstrijkt, op de weg staan zonder dat voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen een keuringsbewijs is afgegeven waarvan de geldigheidsduur niet is verstreken.

Tenzij ik dit verkeerd begrijp, maar ook nu gaat het toch om de oorspronkelijke verval datum van de APK?
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 11:36 Bericht 

Trogdor schreef:
De APK is dus nu ook verlopen 20-01-2011

Trogdor schreef:
Tenzij ik dit verkeerd begrijp, maar ook nu gaat het toch om de oorspronkelijke verval datum van de APK?

Klopt inderdaad...20-01-2011, geen 20-01-2012.... :oops:
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 13:57 Bericht 

@Gianluca, maakt niet uit... ik moest laatst een tentamen maken en daar heb ik ook gewoon 2011 op geschreven... waar de tijd blijft?!

Wat denken jullie van een auto hoes? en daar dan het logo van de garage op laten zetten. Als de auto stilstaat kan je de conditie van de auto niet zien en ook het kenteken niet. Je ziet wel eens auto's met autohoezen op straat staan. Wel gewoon natuurlijk de auto netjes verzekeren maar nog niet "ont-schorsen".
Offline Gianluca
Master
di 31 jan 2012, 14:00 Bericht 

Trogdor schreef:
Wat denken jullie van een auto hoes? en daar dan het logo van de garage op laten zetten. Als de auto stilstaat kan je de conditie van de auto niet zien en ook het kenteken niet. Je ziet wel eens auto's met autohoezen op straat staan. Wel gewoon natuurlijk de auto netjes verzekeren maar nog niet "ont-schorsen".

Goed idee..Maar waarom dan de auto verzekeren ? Kost je extra geld..
Offline 944 guy
Master
di 31 jan 2012, 15:42 Bericht 
Trogdor schreef:
Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden na het tijdstip waarop de geldigheidsduur van een voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen afgegeven keuringsbewijs verstrijkt, op de weg staan zonder dat voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen een keuringsbewijs is afgegeven waarvan de geldigheidsduur niet is verstreken.

Gaat denk ik niet werken ivm de lange tijd sinds de laatste APK. Daarnaast: de auto is GESCHORST. Apk plicht is daarmee opgeheven dus dit punt is irrelevant. Een geschorste auto mag officieel niet met de wielen op de openbare weg.
Zonder kentekenplaten zou ik sowieso niet proberen. Dan neem ik eerder mijn risico MET platen en dan langs de weg parkeren, of op een parkeerplaats vlakbij. Voor 100m rijden gaan ze je echt niet pakken, daarnaast kun je dat omzeilen door eerst in de straat te kijken of er polizei aankomt ;)
Een auto die stilstaat trekt weinig aandacht, en als je'm elke paar dagen duidelijk verplaatst valt die ook niet op als zijnde niet in gebruik. Dat lijkt mij persoonlijk nog het beste. De enige kans dat je er dan bij genaaid wordt is als ze dat ze expliciet dat kenteken na gaan trekken, en dat zal niet gebeuren.
Offline Scaniafan
Master
di 31 jan 2012, 15:55 Bericht 
944 guy schreef:
en dat zal niet gebeuren.

Heb je gezien hoe de auto er uit ziet?

bruintje beer schreef:
Ik zal gelijk eens even kijken...

Edit: okee :lol:
Offline 944 guy
Master
di 31 jan 2012, 16:13 Bericht 
:lol:
Ja misschien was t handig geweest dat als laatste te doen.
Offline ericj
Pro
di 31 jan 2012, 16:22 Bericht 
En kan de auto niet tijdelijk worden overgeschreven naar het garagebedrijf? Die hebben toch normaal gesproken ontheffing voor apk en verzekering en mrb voor bedrijfsvoorraad, of heb ik het mis?
Offline Trogdor
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 17:31 Bericht 

ericj schreef:
En kan de auto niet tijdelijk worden overgeschreven naar het garagebedrijf? Die hebben toch normaal gesproken ontheffing voor apk en verzekering en mrb voor bedrijfsvoorraad, of heb ik het mis?

Tja... het is een onderhouds bedrijf dus zelf hebben ze geen voorraad. Ze hebben 2 kleine leen auto's maar die hebben natuurlijk APK.
Hoe het zit met bedrijfsvoorraad heb ik geen idee, omdat ook nu weer de auto alsnog op de openbare weg terecht komt.
Offline viffer
Master
di 31 jan 2012, 18:33 Bericht 

Kunnen ze niet even groene platen op de auto plakken als deze tijdelijk op straat staat?
Offline Rover
Master
di 31 jan 2012, 20:05 Bericht 
GertJan schreef:
Kunnen ze niet even groene platen op de auto plakken als deze tijdelijk op straat staat?

Mag ook niet (f)
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 0:33 Bericht 

Zal de wielen de weg niet mogen raken , zou de BMW op bokken kunnen zetten :lol:
Geintje. De autoambluance lijkt mij de enige optie. ZO'n ding koop je gewoon op marktplaats en als je het niet meer nodig hebt verkoop je het weer.

Maar even een lichtelijke off-topic vraag.
Hoe staat het met de verzekering tijdens de Carbagrun ??
Wordt deze door de organisatie gedekt?
Offline Trogdor
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 10:19 Bericht 

@Johnt64
Alle verzekeringen dien je zelf te regelen. Je kan je auto dus gewoon verzekeren zoals een normale personen auto het enige wat anders is dat hij wat "gepimpt" is. Maar verder dient de auto nog wel aan alle verkeersregels te voldoen (remmen, apk, lampen etc...)

Het is ook geen snelheids rally het is een grote puzzelrit waarbij je dus ochtends een opdachten A4'tje krijgt en je dan foto's moet maken van een allerlei zaken. Zodra het een echte snelheid of tijd rally gaat worden dan gelden er hele andere regels wat betreft verzekeringen en dekking van de ANWB. Want vergeet niet het zijn allemaal auto's van 500 euro of minder.

Dan zo'n auto ambulance kopen.... "De autoambluance lijkt mij de enige optie. ZO'n ding koop je gewoon op marktplaats en als je het niet meer nodig hebt verkoop je het weer."

Eehhh... heb net even snel gekeken, maar die dingen zijn duurder dan de auto zelf!!!! :boos:
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 11:07 Bericht 

Trogdor schreef:
Het is ook geen snelheids rally het is een grote puzzelrit waarbij je dus ochtends een opdachten A4'tje krijgt en je dan foto's moet maken van een allerlei zaken. Zodra het een echte snelheid of tijd rally gaat worden dan gelden er hele andere regels wat betreft verzekeringen en dekking van de ANWB. Want vergeet niet het zijn allemaal auto's van 500 euro of minder.

Ik lees al jaren de Auto,Motor & Klassiek. Daarin is al meerdere malen gewaarschuwd voor de werkwijze van onze "vrienden"van de verzekeringsmaatschappijen als het aankomt op toertochtjes, puzzelritten e.d.
Deze worden doodleuk als race aangemerkt, met gevolg dat bij een ongeval ter plekke je verzekering vervalt. Verzekering stelt ; er valt een prijs te winnen ( ook al is het een pen als aandenken) dus is het een vorm van compentie!
Als organisatie ben je dan ook verplicht om iedere deelnemer er op te wijzen dat hij of zij zijn verzekeringsvoorwaarden op dat gebied nakijkt of als organisatie zelf een verzekering voor alle deelnemers af te sluiten.
Offline Trogdor
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 11:34 Bericht 

Johnt64 schreef:
Ik lees al jaren de Auto,Motor & Klassiek. Daarin is al meerdere malen gewaarschuwd voor de werkwijze van onze "vrienden"van de verzekeringsmaatschappijen als het aankomt op toertochtjes, puzzelritten e.d.
Deze worden doodleuk als race aangemerkt, met gevolg dat bij een ongeval ter plekke je verzekering vervalt. Verzekering stelt ; er valt een prijs te winnen ( ook al is het een pen als aandenken) dus is het een vorm van compentie!
Als organisatie ben je dan ook verplicht om iedere deelnemer er op te wijzen dat hij of zij zijn verzekeringsvoorwaarden op dat gebied nakijkt of als organisatie zelf een verzekering voor alle deelnemers af te sluiten.

Goh... geen idee van gehad eigenlijk.... ik heb onze auto gewoon verzekerd bij de verzekeraar zonder winstoogmerk. Daarbij heb ik aangegeven toen waarvoor de auto in gebruik genomen zou worden en dat was allemaal geen probleem. Dus dat zal het voor dit jaar ook wel weer worden.

Weet je toevallig of er een bepaalde editie is geweest waar dit uitgebreid in gestaan heeft? Dan kan ik netjes de Carbagerun organisatie hiervan op de hoogte brengen en dan heb ik netjes mijn burgerplichten weer gedaan. 8)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan weer terug naar het onderwerp want daarvoor heb ik natuurlijk dit topic geopend.

Zover ik het zie zijn er dus 2 mogelijkheden.

1. Auto op een ambulance parkeren zodat de banden de grond niet raken. Hierdoor lijkt het natuurlijk dat de auto bij de garage staat en zal ik niet zo heel snel een boete krijgen.

2. Een mooie auto hoes met het logo van de garage zodat we de auto op de openbare weg kunnen parkeren maar dat de auto niet direct "herkenbaar" is.

Optie 1 lijkt met het makkelijkste, alleen deze is wel echt peperduur. Een ambulance huren voor een week of 4 kost al gauw een paar honderd euro... eentje kopen kost meer dan dat de auto waard is!

Optie 2 is ook prima te doen, net helemaal volgens de letter van de wet, maar genoeg om voor een paar weken mee weg te komen denk ik zo. Probleem is alleen dat ik geen idee heb waar je een auto hoes kan laten bedrukken en wat dat kosten gaat!

Als iemand suggesties heeft, dan houd ik me echt aanbevolen, op dit moment zit ik echt met het handen in het haar hoe je dit zou moeten oplossen op een nette manier.
Offline djee
Master
do 02 feb 2012, 11:38 Bericht 
Trogdor schreef:
Daarbij heb ik aangegeven toen waarvoor de auto in gebruik genomen zou worden en dat was allemaal geen probleem.

Als je dit zwart op wit heb is dat idd geen probleem, bij het afsluiten van een verzekering doen ze nooit lastig, maar bij schade uitkeren des te meer.
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 17:55 Bericht 

@ Trogdor. Zal effe voor je zoeken. Verwacht geen antwoord daarop binnen 24 uur. Heb het spul nog in verhuisdozen zitten :D
Offline RucphenNB
Master
do 02 feb 2012, 17:58 Bericht 
Bij de klassiekerverzekering hier staat zelfs dat georganiseerde toertochten of klassieke rally's binnen de verzekering vallen zolang ze de maximale afstand van 4500km niet overschrijden en je het maximum van 12000km per jaar niet overschrijd. Daarom zijn de klassiekers ook daar verzekerd.
Offline Trogdor
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 18:40 Bericht 

@Djee en RucphenNB
Ok... puntje van aandacht wat betreft de verzekeringen! Waarvoor mijn dank! 8)

@Johnt64
Super dank je wel!!

Alleen.... ik blijf zitten met mijn orginele probleem!! ;(
Offline Arieb
Die hard
do 02 feb 2012, 20:51 Bericht 
Heb even naar de foto's gekeken...geen roest te bekennen hoor, glimt allemaal mooi! :lol:

Autohoes en kentekenplaten verwijderen lijkt me inderdaad het handigst. Waarom zou je die autohoes bedrukken? Heb al gezien dat jullie creatief zijn met tape, dus...
Offline Rover
Master
do 02 feb 2012, 21:24 Bericht 
Arieb schreef:
Waarom zou je die autohoes bedrukken?

Zou ik ook niet doen... gewoon lekker onder een universele hoes 8)
Offline wildplasser
Pro
do 02 feb 2012, 22:09 Bericht 
Als je een auto schorst dan is deze niet meer verzekerd.
Zelfs als je de premie betaald. :schudnee:
Dus langs de openbare weg een onverzekerde auto stallen lijkt mij niet slim.
Als je schorst bij het RDW ook je verzekering schorsen.
Je hebt een speciale verzekering nodig om een geschorste auto te verzekeren.
Offline viffer
Master
do 02 feb 2012, 22:40 Bericht 

wildplasser schreef:

Oh? Ook niet als deze all-risk verzekerd is en afbrand?
Offline Kiwi45
Master
do 02 feb 2012, 22:44 Bericht 
Rover schreef:

Zou ik ook niet doen... gewoon lekker onder een universele hoes 8)

Of met viltstift op de hoes een kenteken opschrijven van een identieke auto die wel op de openbare weg mag staan.
Mocht een pennenlikker dan een kenteken in een computer willen zetten ziet hij niks geks.
Offline Arieb
Die hard
do 02 feb 2012, 22:54 Bericht 
wildplasser schreef:
Zelfs als je de premie betaald.
Dus langs de openbare weg een onverzekerde auto stallen lijkt mij niet slim.
Als je schorst bij het RDW ook je verzekering schorsen.

Ik heb dit zelf nagevraagd en bij stalling zou mijn premie iets naar beneden gaan, het WA gedeelte hoefde ik namelijk niet te betalen, maar de auto zou nog steeds zijn verzekerd voor schade, brand, diefstal etc. Op geen enkele wijze is toen een geheel andere verzekering ter sprake geweest. Heb wel besloten om mijn auto gewoon onverzekerd te stallen, want de premie was wel errug hoog voor een auto waar je toch 3 jaar niet in rijdt.
Offline Flep9
Master
vr 03 feb 2012, 1:19 Bericht 
944 guy schreef:
Een geschorste auto mag niet met de wielen op de openbare weg staan.

Wielen eraf en houten blokjes eronder?
Offline RucphenNB
Master
vr 03 feb 2012, 6:04 Bericht 
wildplasser schreef:

Onzin!
Offline viffer
Master
vr 03 feb 2012, 8:27 Bericht 

Flep9 schreef:
Wielen eraf en houten blokjes eronder?

Dat kan als wrak aangemerkt worden en mag als zodanig helemaal niet op de openbare weg staan.
Offline Trogdor
Nieuwkomer
vr 03 feb 2012, 10:10 Bericht 

Voor iedereen die het weten wil:

Een geschorste auto hoeft niet verzekerd te worden. Mocht je je auto parkeren in een stalling en wil je hem verzekeren tegen brandschade, waterschade, natuurschade of tegen je vrouw... dan kan je hem apart verzekeren voor deze schades.
Wat ik begrepen heb is het geen bijzondere verzekering maar een ander type product speciaal gericht op auto's in de stalling.

Maar genoeg over verzekeren.... mijn hele topic loopt ervan onder... :(
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Terug naar het grote plan van een geschorste auto op straat.

De reden waarom ik de autohoes wilde laten bedrukken was omdat als er dan politie of iets langsrijd dan weten ze gelijk waar de auto met auto hoes bij hoort. De kans lijkt mij dan aanzienlijk kleiner dat ze even gaan kijken als er een auto staat waar geen naam en rugnummer opstaat.
Daarnaast leek het me ook een leuk presentje aan de garagehouder voor zijn moeite.

Nu heb ik al universele hoezen gezien voor een kleine 50 euro, maar nergens ook niet bij de grote internet winkels kan ik iemand vinden die hem kan bedrukken?! Iemand suggesties?
Offline Trogdor
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 17:02 Bericht 

Goed nieuws, we hebben vandaag (op zondag zelfs!! 8) ) van een van onze sponsoren gehoord dat we zijn groene kenteken platen mogen gebruiken!! Nou dit is natuurlijk fantastisch!!!

Alleen ik heb geen idee wat de regelgeving is omtrend groene kenteken platen! Moet de auto overgeschreven worden? of is het alleen even de kentekenplaten monteren en dan is het probleem opgelost? Hoe zit het dan ook met de auto dat hij geschort is? Vragen... vragen vragen....
Offline Scaniafan
Master
zo 05 feb 2012, 17:14 Bericht 
Trogdor schreef:
regelgeving is omtrend groene kenteken platen!

Onder andere:

Citaat:
Gebruik handelaarskenteken in Nederland

Het gebruik van het handelaarskentekenbewijs is beperkt tot:
o Voertuigen die tot uw bedrijfsvoorraad behoren;
o Voertuigen die voor herstel of bewerking bij u zijn gebracht;
o Voertuigen waarvoor (nog) geen kenteken is afgegeven (en fysiek tot uw (bedrijfs)voorraad behoren).

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet gebruikt mag worden voor uitleendoeleinden.

Citaat:
Openbare weg

Over voertuigen die in de handelsvoorraad staan bent u geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd. U mag dan echter uw handelsvoorraad niet op de openbare wegzetten (zie hoofdstuk 3.2 Informatiemap voor de voertuigbranche). De motorrijtuigenbelasting verstaat onder openbare weg:
o Paden
o Bermen;
o Zijkanten van wegen;
o Openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages.

Vooral in dat laatste, de openbaar toegankelijke parkeerterreinen en -garages, zit het addertje. Vele autobedrijven stallen de handelsvoorraad op het voorterrein van het bedrijf, dat meestal eigendom en deel uitmaakt van het bedrijf. Dat betekent dat het terrein dan wel door moet kunnen worden afgesloten van de openbare weg.

http://extranet.bovag.nl/afdeling/autod ... n%20V3.pdf

Zie ook:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/he ... laten.aspx
Offline viffer
Master
zo 05 feb 2012, 17:20 Bericht 

Scaniafan schreef:
o Voertuigen die voor herstel of bewerking bij u zijn gebracht;

Dat is toch het geval? Er staat niet bij hoe lang dat mag duren
Offline Scaniafan
Master
zo 05 feb 2012, 17:35 Bericht