Postingstijd interval gedetecteerd van 32.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 29 van 29  [ 1447 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Offline Kami
Die hard
wo 30 nov 2011, 22:40 Bericht 
Mijn zwager heeft een Anhorung im Bussgeldverfahren ontvangen.
Betreft te weinig afstand houden met de vrachtwagen op de A61 bij Sinzig.
Nu is het zo dat de eerste brief naar zijn werkgever is gestuurd (kentekenhouder), deze heeft zijn naam ingevuld en onze buren hebben mijn zwager dus aangeschreven.
Betekent dit nu dat de boete al op naam staat of vragen ze hem of hij die overtreding heeft gemaakt ?
In het laatste geval kunnen we toch een brief sturen met de vraag om alles in het nederlands toe te sturen ?

Alvast bedankt !
Offline Flep9
Master
do 01 dec 2011, 7:58 Bericht 
Je kunt altijd vragen om een Nederlandse vertaling. De vraag is of het gaat helpen behalve rekken :)
Offline blightzor
Die hard
do 01 dec 2011, 9:05 Bericht 

Kami schreef:
Betekent dit nu dat de boete al op naam staat of vragen ze hem of hij die overtreding heeft gemaakt ?

Een Anhorung is geen boete, je zwager moet zich bij de duitse politie melden en dan moet hij verklaren waarom hij dat gene heeft gedaan. Als je niet op komt dagen wordt je volgensmij (mits het geplande verdrag al in werking is) door de NL politie op de hoogte gesteld en zul je hiervan bezoek krijgen.

Ik kan je niet zeggen wat de straf hiervoor is of wat eruit zal komen, enige dat ik je kan vertellen: zon gesprek gaat niet over wat voor een fijne vent je zwager is en na/tijdens dit gesprek zal een toepasselijke straf/boete worden gegeven.

Er zijn in Duitsland een paar trajecten/autobahnen waar ze dit met speciale cameras waarnemen.

omtrent boetes/straf om je een idee te geven (weet niet of dit voor Nederlanders geldt):
http://www.kfz-auskunft.de/bussgeld/abstand.html
Offline viffer
Master
do 01 dec 2011, 9:09 Bericht 

Iech haab es niecht gewoest
Offline dna
Master
do 01 dec 2011, 9:11 Bericht 
Nog even terug komend op mijn vraag van een tijd geleden, na een aantal brieven en mailtjes in het nederlands te sturen naar duitsland....

Niets meer gehoord en ook niet betaald... :D
Offline blightzor
Die hard
do 01 dec 2011, 9:14 Bericht 

haha dat wordt een goede kerst in huize dna ;)
Offline FastFocus
Eendagsvlieg
di 13 dec 2011, 15:34 Bericht 

Even een update na mijn laatste schrijven.
We leven ondertussen op 13 december en er zijn reeds 3 maanden gepasseerd na de laatste briefwisseling. (1 september).
Vooralsnog denk ik dat ik ondertussen in de veilige zone zit, al hou ik nog wel een slag om de arm omdat ik op de laatste brief van Frau [censuur] niet gereageerd heb.

Mijn gedachte hierachter was om af te wachten hoe lang het zou duren voordat er een herinnering in de bus zou vallen.
Die is er dus tot op heden nog niet geweest.

Voor zover alvast mijn dank aan iedereen op dit forum.
Zonder jullie bijdragen had het lang niet zo leuk geweest om me tegen het Duitse ambt te verzetten :thumb: .

Grtz.
Offline Fredje de K.
Nieuwkomer
di 27 dec 2011, 21:31 Bericht 

Beste allemaal, de komende maanden zal ik 2 maal heen-en-weer door heel Duitsland gassen met de leaseauto waar ik vaak in rij.

Deze auto is afgelopen 13 juni in Duitsland geflitst met 24 te hard. Uiteraard heb ik de adviezen gevolgd en heb ik na een aantal briefwisselingen voor het laatst eind augustus een brief naar Duitsland gestuurd waarna ik niks meer heb vernomen. Ik heb nog niet een briefje gehad dat de opsporing gestaakt wordt en het verzoek om een kilometeradministratie bij te houden zoals ik wel eens gelezen heb.

Moet ik ergens rekening mee houden? Wat is mijn positie?

Vast bedankt voor de reactie(s).
Offline onewheeldrive
Master
wo 28 dec 2011, 5:52 Bericht 
Fredje de K. schreef:

Nix aan den hand hoor. Je staat (nog) niet in het opsporingsregister.
Offline KanarieVW
Master
wo 28 dec 2011, 6:49 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Fredje de K. schreef:

Nix aan den hand hoor. Je staat (nog) niet in het opsporingsregister.

En dat kom je ook niet. Geen zorgen en gaan met die handel. Als er zoiets was als een lijst met nederlandse kentekens die nog een boete open hebben staan, moet ik al 100x langs de kant gezet zijn. En dat word ik wel eens, maar slechts voor reguliere douane controle. Nog nooit iets gezegd over openstaande boetes.
Offline MR
Nieuwkomer
do 29 dec 2011, 17:17 Bericht 
Zo na een hele lange tijd zonder boetes stonden we weer mooi op de foto vlak over de grens bij Arnhem. :) Onderweg naar Dulmen voor een rijtest in wat Wiesmann's hadden ze ons te pakken. Simpelweg 70km/h bordje niet gezien en dan rij je ineens 37km/h te hard. :p Via een Duitse vriend al achter de schade gekomen en dat is 140 euro. Moet ik toch wel de volgende keer glimlachen op de foto. :D

Na alles hier gelezen te hebben, denk je ff een briefje sturen dat je graag alles in het Nederlands wilt hebben, maar wat schetst mijn verbazing de Nederlandse uitleg staat al op de achterkant van het "Zeugenfragebogen" artikel vermeld. Nu is mijn vraag wat te doen?

Ik kan Frau Gertz natuurlijk een schrijven sturen dat ze alles in het Nederlands moet geven, maar is dat voldoende als je al een Nederlandse uitleg hebt ontvangen.

MR
Offline Flep9
Master
do 29 dec 2011, 17:44 Bericht 
Als je de Nederlandse versie al hebt kun je het doen maar das niet geloofwaardig. Vraag ze eerst om een duidelijkere foto. Man wat is dat een slecht kiekje dat je nu hebt ;)
Offline MR
Nieuwkomer
do 29 dec 2011, 18:03 Bericht 
Voor iederen hier dus ff de nieuwe versie van het document dat men stuurt met de Nederlandse taal er op. :) Ze stoppen dus nu alvast Nederlandse teksten op de achterkant van het "Zeugenfragebogen", zodat ze die brieven van ons niet meer krijgen. Al het andere schrijven is nog steeds in het Duits.

Afbeelding

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Mijn eerste stap gaat zijn:

Contact opnemen voor een duidelijkere foto en dan met een officiele brief en email vanuit mijn BV verstuurt, want ze hebben mij niet dat ding gestuurd, maar mijn BV. Een persoon vanuit de organisatie en dan niet mijzelf vragen wat dit inhoudt, of er meer informatie beschikbaar is in het Nederlands omdat een deel nog steeds in het Duits is en of er een betere foto beschikbaar is, omdat niet duidelijk is wie er gereden heeft.

MR
Offline MR
Nieuwkomer
do 05 jan 2012, 22:05 Bericht 
Brief is ondertussen de deur uit en de mail volgt dit weekend richting de Fraulein. Verder wachten we rustig af. :)
Offline atsetenbrinke
Nieuwkomer
ma 09 jan 2012, 10:50 Bericht 

aii..

Vandaag kreeg ik een brief van een Nederlands incassobureau dat ik binnen 5 dagen 150,- euro moet overmaken op hun bankrekening. Het betreft een onbetaalde verkeersboete uit duitsland. Het Duitse kreis Düren heeft dus een Nederlands incassobureau ingeschakeld om een verkeersboete te innen.

In februari met een auto van iemand anders geflitst. Die heeft mij als bestuurder opgegeven. Maar gelukkig gebrekkig. Geen voorletters of geboortedatum. Enige wat ze hebben is een achternaam en verkeerd geschreven adres en een wazige foto waar je niemand uit kan herkennen.

Destijds met Kreis Düren contact proberen te zoeken omdat veel "onduidelijk" is (tijdrekken; flitsservice= :lol: ). Geen van mijn brieven hebben ze beantwoord. Ook die van "meneer A.M. El Mansour, woonachtig te Casablanca op 1832 Boulevard Aïn Dab heeft gereden" niet. O:) helaas...

Daarop hebben ze het complete dossier waarschijnlijk aan een incassobureau "verkocht".
Deze heeft alles zo overgenomen en dus een brief gestuurd (niet aangetekend, vind ik vreemd overigens) met als aanhef "familienaam zonder voorletters, verkeerd geschreven adres, postcode". Lijkt eerder op reclame dan een brief van een incassobureau. Maargoed, ik dus bellen met het incassobureau. (Dit gesprek bla bla 40 ct/m tot een maximum van 40,-
euro:-? ) Na veel doorvragen kreeg ik te horen dat met "ons kenteken" een verkeersovertreding in duitsland was gemaakt. Dit kenteken xx-xx-xx staat niet op onze naam dus ik vroeg: Hoe komt u hierbij? Via de RDW opgevraagd. Ik dus: "ga dat nog maar een keer doen." Ze bellen mij terug.

Is dit puur proberen of kunnen ze echt geld komen ophalen?

alvast bedankt..!
Offline viffer
Master
ma 09 jan 2012, 11:04 Bericht 

Mag een incassobureau dat soort gegevens opvragen bij de RDW?
Offline atsetenbrinke
Nieuwkomer
ma 09 jan 2012, 12:12 Bericht 

dat weet ik niet.. wel een rare gang van zaken! :[
Offline Gendrikje
Die hard
di 17 jan 2012, 17:54 Bericht 
GertJan schreef:
Mag een incassobureau dat soort gegevens opvragen bij de RDW?

Nee, een normaal incassobureau niet. Die mag net zoveel als jij en ik.

Lijkt heel sterk op een spelletje blufpoker :D
Offline Ruudie
Nieuwkomer
ma 23 jan 2012, 10:51 Bericht 

Goedemiddag leden,

Ook ik heb post uit Duitsland, eigenaardige post.. Ik heb namelijk een brief gekregen dat ik aan het plakken ben, en op de foto's ben ik het ook. Alleen op de bijgevoegde berekening is mijn auto met nog drie klevers achter me te zien. Nu hebben die grappenmakers dus op dat formulier met de berekening een ander kenteken geprint en doorgekrast en met pen mijn kenteken neergezet. Lijkt me niet helemaal de juiste gang van zaken daar en heb een idee dat de foto is gemaakt voor de klever achter mij, die op te foto nog iets dichter achter mij zat.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
ma 23 jan 2012, 12:58 Bericht 
@Ruudie

Scan jouw correspondentie even, anonimiseer de tekst (vergeet het dossiernummer en de Kix-code van de post niet) en plaats hem hier. Dan kunnen we even 'meekijken'.

De strafmaat voor 'kleven' is in Duitsland overigens fors. Was het een Anhörung? Het kan dus beslist de moeite zijn om hiertegen in het geweer te komen.

Overigens kun je ook overwegen een nieuw topic (onder Juridisch/Overige ...) aan te maken voor jouw casus. Vermeld dan wel uitdrukkelijk in de kop en in de openingspost dat het om Duitsland gaat.
Offline Ruudie
Nieuwkomer
ma 23 jan 2012, 13:36 Bericht 

Zal ik zeker doen! Vanavond even inscannen.
Offline hbb
Eendagsvlieg
wo 25 jan 2012, 14:05 Bericht 

Goedemiddag leden,

Heb gister een Bussgeldbescheid binnen gekregen van een parkeerboete in kranenburg.
Gelijk gemaild van dat ik het duitse taal niet beheers en niet weet wat er in staat en wat het is. Een mailtje terug gekregen in het duits met foto van m'n auto die verkeerd geparkeerd staat.
Ik mail terug dat het mijn auto is en waarom ze een foto hebben genomen niet weet wat er in de mail staat. Binnen een half uur krijg ik het volgende mail binnen ..

Sehr geehrter Herr hbb, ;))

ich versuche es mal mit dem Google-Übersetzer:

U bent de houder van de auto. Daarom bent U de ontvanger van de boete. Als u niet verantwoordelijk voor de overtreding bent, kunt u in beroep gaan. Het bezwaarschrift moet worden geschreven in het Duits. Je hebt ook te zeggen welke persoon heeft geparkeerd. De deadline hiervoor is 2 weken na kennisgeving van de boete bericht.

Gemeinde Kranenburg
Der Bürgermeister
Im Auftrag

(de Greeff)

Ordnungs- und Sozialamt
Tel.: 02826 / 7932
Fax.:02826 / 7977

iemand enig idee welke stappen ik nu kan nemen of wat ik terug kan mailen??
Offline onewheeldrive
Master
wo 25 jan 2012, 14:21 Bericht 
Lieber Herr Hbb,

Lees eerst even de eerdere 29 pagina's door... Doe dan wat je moet doen (het advies staat al 10.000 keer hier vemeld), en klop nog eens aan als het moeilijk wordt.

Mit Freundlichen Grüßen,

1WD
Offline sigur
Eendagsvlieg
do 26 jan 2012, 12:15 Bericht 

Hallo,
Na een tijdje lezen en volgen van deze topic heb ik toch nog een vraag,

De situatie:
Op 20-10-2011 ben ik geflitst omdat ik 34KM te hard heb gereden.
Nu heb ik daarover netjes op 14-11-2011 een brief gekregen. Natuurlijk in het duits dus gereageerd in het NL dat ik het niet snap.
Op 28-11-2011 weer een brief terug gekregen met hetzelfde geneuzel, dit keer in gebrekkig duits gereageerd dat ik hun niet begrijp en daarom uitleg wil in het NL of ENG.
Op 07-12-2011 weer een brief terug gekregen met daarbij uitleg in het duits wat ik moet invullen. Vervolgens dezelfde brief maar weer terug gestuurd om uitleg in het NL of ENG. Verder niks ingevuld of wat dan ook.
En toen was het stil..... tot vandaag, nu krijg ik een aangeketekende brief gedateerd op 18-01-2012, maar ontvangen op 26-01-2012 met daarbij een geldboete een brief in het NL en een acceptgirokaart. :(
En dit terwijl ik niks heb ingevuld. Maar goed mijn vraag:

Kan ik bezwaar maken omdat de 3 maand termijn verstreken is of kijken ze puur naar de datum van de brief.
Offline onewheeldrive
Master
do 26 jan 2012, 15:12 Bericht 
De driemaandentermijn start elke keer opnieuw wanneer de Polizei, de Verwaltungsbehörde of de Staatsanwalt een opsporingshandeling doet.
18 januari 2012 is dus OPNIEUW een driemaandentermijn ingegaan.
Offline lewis
Nieuwkomer
vr 27 jan 2012, 13:27 Bericht 

Zeggen dat de betaling niet lukt, komt vaker voor.
Offline KanarieVW
Master
vr 27 jan 2012, 14:37 Bericht 
wat dacht je van negeren? Elke keer als jij een brief met een vraag terug stuurt, krijg je weer een brief terug. zo kom je nooit over die 3 maanden termijn.
Offline Snellefries
Eendagsvlieg
do 16 feb 2012, 23:06 Bericht 

Hallo iedereen,

Heb vandaag mijn eerste fanmail gehad van onze oosterburen (Anhorung zur Ordnungswidrigkeit), heb daarom direct maar ff deze site doorgeplozen voor tips en trucs. Aanpak lijkt mij duidelijk, vertragen vertragen vertragen en net doen of je neus bloed.

Iemand is om half 9 ochtends (27-1-2012) gefotografeerd bij Arnsberg, de route naar Winterberg, waar hij reed 140 waar je 100 mocht. :nono:

Heb een mooie Duitse brief gekregen met heel veel moeilijke woorden én een brief "algemene informatie". Aangezien ik geen woord Duits spreek (zoals alle NL-ers die verzocht worden de Duitse staatskas te spekken), kan ik mij alleen richten op de brief met algemene informatie. Daarin staat heel veel, maar alleen twee alinea's hebben betrekking op mijn situatie: men verzoekt mij vriendelijk de precieze personalia van de bestuurder door te geven (dat is alinea 1), én men geeft de optie om alles per email of fax door te geven (alinea 2). Met geen woord rept men over uiterste inleverdata oid.

In de Duitse brief zelf, dreigt men wel met wat termijnen en dat je op moeten komen dagen geloof ik. Tevens schrijft men dat ik binnen een week moet aangeven wie er heeft gereden, in dezelfde zin schrijft men ook dat ik daartoe niet verplicht ben. Als de bewijsfoto's niet kloppen ("vorliegen"), wil men de ID hebben en ernaast leggen. Als iemand graag de brieven wil zien, dan post ik ze hier wel ff.

Maar goed, heb twee sterk uitvergrote foto's erbij gekregen waarin een vaag persoon herkenbaar is met vijfdagenbaard en met een grote zonnebril op: dus een en al grijze massa op de foto die teruggeleid kan worden aan half mannelijk Nederland. Foto van het kenteken is wel duidelijk. Overigens geen foto van het geheel. Heb nu nog steeds een twee dagen baardje, die moet er misschien komende week maar af om de vergelijkenis wat minder te maken mocht ik wel bezoek krijgen hier aan de deur.

Aangezien ik fries ben en fries een taal is, heb ik het volgende briefje gedicht (m'n fries is wat roestig heb ik gemerkt)

Goeie,
Ik hawwe woansdei in skriuwen fan jimme ûntfange yn it Dútsk. Ik ken gjin wurd Dútsk, mar op it skriuwen my algemiene ynformaasje die jimme my ek stoerd hawwe, kin ik lêze dat jimme graach witte wolle wy de bestjoerder west is. Ik heb hielandal gjin idee wie dy vent op ‘e foto is. Die hawwe ik noch nimmer sjoen.
Oan’t sjen
Even voor de niet-friezen onder ons:
Goedendag,
Ik heb woensdag een brief van jullie ontvangen in het Duits. Ik ken geen woord Duits, maar op de brief met algemene informatie die jullie mij ook gezonden hebben, kan ik lezen dat jullie graag willen weten wie de bestuurder is geweest. Ik heb helemaal geen idee wie de man op de foto is. Die heb ik nog nooit gezien.
Tot ziens.

Als ze hierop reageren, dan maar eens stap 2. Beetje normale brieven vragen in begrijpelijk Nederlands (verwijzen naar rechten van de mens) en vragen om meer informatie. Daarna maar eens verder kijken wat te doen.

Ik voldoe hier keurig aan hun verzoek, ik ken die gozer namelijk niet (iets met korsakov). Of is dit iets te zwart wit en moet m'n reactie iets uitgebreider?

Groet
Offline renkie
Master
wo 29 feb 2012, 19:09 Bericht 

KanarieVW schreef:
wat dacht je van negeren? Elke keer als jij een brief met een vraag terug stuurt, krijg je weer een brief terug. zo kom je nooit over die 3 maanden termijn.

Hoe zit dit bij nieuwe boetes? In de basis wordt toch altijd aangeraden om eerst de brieven WEL te beantwoorden in de trend van "Ik snap geen Duits kunt u een vertaling sturen" of "Ik kan niet herkennen wie er op de foto staat" ?

Of wat is de motivatie om het te gaan negeren?
Offline KanarieVW
Master
wo 29 feb 2012, 19:37 Bericht 
Ik heb geen idee wat die motivatie is. Maar reageren of niet, je hoopt uiteindelijk dat ZIJ niet meer reageren. Dus ik snap nooit zo goed waarom die eerste brief van ikke niet begrijp, maar dat kan iedereen voor zichzelf kiezen.
Ik rij 40k per jaar in DL en heb denk ik een keer of 5 per jaar een boete daar. Heb er nooit op gereageerd en ook bij steekproef controles van de Zoll hoor je er niemand over.

Maar goed je moet zelf kiezen of je reageert. Ik heb zoiets van, als je reageert weten ze wel gelijk dat er iemand aan de andere kant van de lijn is en dus de brief ontvangen is.
Offline renkie
Master
vr 02 maart 2012, 9:15 Bericht 

Trouwens, even een andere vraag. Ik heb eerder altijd 2 foto's ontvangen: 1 van de bestuurder en 1 van de auto + kenteken.

Ik heb nu slechts 1 foto ontvangen van de bestuurder, is dat een nieuwe procedure of voelen ze nattigheid omdat de foto te slecht zou zijn?

Is door dit ding gedaan, bello zag em helaas niet (optospeed idee)
http://radarfalle.de/technik/ueberwachu ... eso3.0.php
Offline jefta
Respect
di 03 apr 2012, 10:48 Bericht 
Niet geflitst, wel een vraagje over een boete in DE.

Gister voor de deur van mijn hotel een bekeuring gekregen voor het parkeren op een invalideparkeerplek. Ik heb oprecht nooit door gehad dit een invalide parkeerplek betrof, anders was ik er er niet gaan staan. Vind het zelf ook een vrij hufterige overtreding namelijk. In ieder geval, de bebording ter plaatse klopte in zoverre niet, dat ik zeker weet in NL onder de bekeuring uitgekomen te zijn. Gelukkig hebben onze Duitse vrienden wel geloofwaardige boetebedragen, en moet ik het gigantische bedrag van €35,- aftikken. Hetzelfde feit kan in Duitsland dus 9,5 keer gepleegd en bekeurd worden, voordat je aan de hoogte van de Nederlandse boete zit. Opmerkelijk!

Enfin, lang verhaal kort, wat is de strategie voor een boete van €35? Ik ben van plan gewoon te negeren, maar is dit de beste optie?
Offline NoCashCow
Master
di 03 apr 2012, 13:09 Bericht 

Het is ook een optie om gewoon te betalen. Tenminste, ik zou hier voor het gemak kiezen en me er verder niet druk over maken.
Offline KanarieVW
Master
di 03 apr 2012, 14:17 Bericht 
jefta schreef:
Niet geflitst, wel een vraagje over een boete in DE.

Gister voor de deur van mijn hotel een bekeuring gekregen voor het parkeren op een invalideparkeerplek. Ik heb oprecht nooit door gehad dit een invalide parkeerplek betrof, anders was ik er er niet gaan staan. Vind het zelf ook een vrij hufterige overtreding namelijk. In ieder geval, de bebording ter plaatse klopte in zoverre niet, dat ik zeker weet in NL onder de bekeuring uitgekomen te zijn. Gelukkig hebben onze Duitse vrienden wel geloofwaardige boetebedragen, en moet ik het gigantische bedrag van €35,- aftikken. Hetzelfde feit kan in Duitsland dus 9,5 keer gepleegd en bekeurd worden, voordat je aan de hoogte van de Nederlandse boete zit. Opmerkelijk!

Enfin, lang verhaal kort, wat is de strategie voor een boete van €35? Ik ben van plan gewoon te negeren, maar is dit de beste optie?

Duitse steden doen al helemaal geen moeite om het geld te incasseren. ALS je er al bericht van krijgt, lekker negeren die handel. Ik ben inmiddels al zover dat ik niet eens meer betaal in duitse steden. Ze doen er maar een boete op. Als hij de eerste brief al aankomt doen hebben ze bij mij nog nooit de moeite gedaan een 2e te sturen.
Offline hidski
Eendagsvlieg
wo 04 apr 2012, 12:58 Bericht 

KanarieVW schreef:

Wat zijn de ervaringen met het uitbesteden aa neen incassobureau / CJIB?

Ik ben op 6/1 in Freiburg gelitst bij rood licht. Dat klopt, maar ik was verrast door het snelle rood; was slecht weer, roodtijd was 0,6 seconden volgens de boete. Heb inderdaad als eerste een biref met 3 A4tjes Hochdeutsch gekregen, daarop in het Engels per mail gereeageerd. Daarna kreeg ik een aangetekende broef die echter niet correct gefrankeerd was (moets € 0,60 bijbetalen aan portokosten), dus die is niet opgehaald. Vervolgens kreeg ik per gewone post een brief met een kopie van de aangetekende brief: boete € 90 met wat kosten erbij € 108, sofort betalen. Allemaal van een ambtenaar van Stadt Freiburg. Locaal dus.

Ik heb dr geen zin an en ben wel bereid te zien wat ze doen, als de kans dat ze er werk van maken tenminste kleiner dan heel groot is.

Met andere woorden: wat zijn de ervaringen? Geeft men het uit handen, en zo ja, pakt het incassobureau door?
Offline Markrs
Eendagsvlieg
do 05 apr 2012, 17:33 Bericht 

Hallo,

Ook ik ben de sjors.

Ik heb de eerste brief niet beantwoord. Deze was ook niet aangetekend.

De tweede helaas... :boos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat nu, wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil misschien een brief sturen en zeggen dat ik de eerste niet ontvangen heb.. ik moet nog tot eind april.

Alvast bedankt.

groeten mark
Offline Sixty9
Master
wo 18 apr 2012, 20:07 Bericht 
Laat maar, alleen laatste blad gelezen en meende dat alles in het duits was......
Offline WimLex
Master
wo 18 apr 2012, 20:11 Bericht 
edit O:)
Offline WimLex
Master
wo 18 apr 2012, 20:13 Bericht 
Markrs schreef:
Ook ik ben de sjors.

B54 ..... daar staan 2 hele mooie groene kasten :kniktja:

Geen flits gezien ?
Offline Sixty9
Master
wo 18 apr 2012, 20:14 Bericht 
Alleen op de laatste :wink:

Had hem al aangepast!
Offline MR
Nieuwkomer
ma 14 mei 2012, 10:29 Bericht 
MR schreef:

Zoals eerder aangegeven zou ik terug komen op mijn brief die ik gestuurd heb begin dit jaar. Tot op heden helemaal niets meer gehoord vanuit de Duitse organisatie. De periode van reageren vanuit Duitsland is nu al met 1.5 maand verstreken dus ik ga ervan uit dat ik niks meer hoor.

Topwerk heren! Altijd mooi om goede hulp te krijgen die naderhand helemaal blijkt uit te werken. Bedankt voor alle tips en uitleg en keep it coming. :)

MR
Offline josdegroot
Eendagsvlieg
ma 14 mei 2012, 11:17 Bericht 

Ha allemaal,

Vorige week kreeg ik een brief uit Köln op de mat. (Stom... ik wist dat daar een paal stond).

Heb dit topic doorgespit maar heb de indruk dat de Duitsers al aardig aan het inspelen zijn op alle brieven. Zo zit er een Nederlandse uitleg bij waarin ook staat dat een Nederlandse vertaling voor eigen rekening zijn.

Zijn er al meer mensen met deze versie? Enig idee hoe we hier het handigste op kunnen reageren...

Heb ze voor jullie even ingescant. Heb mijn persoonlijke gegevens (nummerbord e.d.) er even afgehaald. Deze zijn op de foto wel goed leesbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Offline KanarieVW
Master
ma 14 mei 2012, 12:45 Bericht 
josdegroot schreef:
Ha allemaal,

Vorige week kreeg ik een brief uit Köln op de mat. (Stom... ik wist dat daar een paal stond).

Heb dit topic doorgespit maar heb de indruk dat de Duitsers al aardig aan het inspelen zijn op alle brieven. Zo zit er een Nederlandse uitleg bij waarin ook staat dat een Nederlandse vertaling voor eigen rekening zijn.

Zijn er al meer mensen met deze versie? Enig idee hoe we hier het handigste op kunnen reageren...

Vertaling voor eigen rekening ! Haha, word steeds gekker bij die lui. Wat gaan ze doen dan? Je de vertaling sturen met nog een acceptgiro voor de vertaling erbij!!?? Ze proberen er zo te horen op in te spelen, maar dit slaat nergens op.

Gewoon lekker negeren en afwachten. Mocht er ooit een 2e brief komen kan je dan nog om Nederlandse brieven vragen. Maar mijn ervaring is dat er vaak bij 1 brief blijft.
Offline WimLex
Master
ma 14 mei 2012, 12:56 Bericht 
KanarieVW schreef:
Vertaling voor eigen rekening ! Haha, word steeds gekker bij die lui. Wat gaan ze doen dan? Je de vertaling sturen met nog een acceptgiro voor de vertaling erbij!!?? Ze proberen er zo te horen op in te spelen, maar dit slaat nergens op.

Uit de OP (van Brakefire) van dit topic:
Citaat:
Iedere EU-burger heeft namelijk het recht een tenlastelegging van een strafbaar feit te horen/lezen in een (europese) taal die hij machtig is.

Dat zou mijns inziens betekenen dat er een EU-wet moet zijn waarin dit staat beschreven.
Offline EK055
Master
ma 14 mei 2012, 13:32 Bericht 
WimLex schreef:
Dat zou mijns inziens betekenen dat er een EU-wet moet zijn waarin dit staat beschreven.
EVRM

KanarieVW schreef:
Vertaling voor eigen rekening ! Haha, word steeds gekker bij die lui. Wat gaan ze doen dan? Je de vertaling sturen met nog een acceptgiro voor de vertaling erbij!!??
Dat staat er niet. Ze raden slechts aan, zelf een vertaling te laten opstellen als je hun brief niet begrijpt. Er staat nergens dat je verplicht bent om die vertaling te laten maken, of dat zij er zelf desgevraagd niet toe verplicht zouden zijn je e.e.a. in een taal naar wens op te sturen, of dat ze je er in dat geval een rekening voor sturen.
Offline Flep9
Master
ma 14 mei 2012, 22:14 Bericht 
Wat ik heb bewaard voor een volgende boete is dat ik heb geprobeerd de ringel s op m'n toetsenbord te vinden omdat ik het maar zelf in een online vertaalmachine (niet google translate, gewoon woord voor woord door een DE-NL van dale O:) ) ben gaan tikken en dat ik halverwege zin 3 ben en er al niet meer uitkom. Of ze me kunnen uitleggen hoe ik dat invoer want ik heb het idee dat het belangrijk is maar ik heb geen geld voor een vertaling. Zo. Succes d'rmee. :glaasje:
Offline Aanhanger
Master
ma 14 mei 2012, 22:19 Bericht 
Ik heb er ook eentje te pakken.
Hoewel ik mezelf best zou kunnen vermaken door geinige stukjes terug te schrijven ga ik het eerst eens proberen door die brief gewoon compleet te negeren. :glaasje:
 [ 1447 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29