Pagina 1 van 2  [ 57 berichten ]
Offline Ruudie
Nieuwkomer
ma 23 jan 2012, 20:54 Bericht 

Ola Senors,

Ik kreeg zaterdag post uit Duitsland. Normaal is de post die ik ontvang wel te begrijpen en is vrij weinig mis mee en is het een kwestie van betalen en klaar. Nu is het iets anders. :)

Ik heb namelijk een brief gekregen dat ik aan het plakken ben, en op de foto's ben ik het ook. Alleen op de bijgevoegde berekening is mijn auto met nog drie klevers achter me te zien. Nu hebben die grappenmakers dus op dat formulier met de berekening een ander kenteken geprint en doorgekrast en met pen het kenteken van mijn auto neergezet. Lijkt me niet helemaal de juiste gang van zaken daar en heb een idee dat de foto is gemaakt voor de klever achter mij, die op te foto nog iets dichter achter mij zat. Bijgevoegd de scans :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Offline Wimpster
Die hard
ma 23 jan 2012, 21:05 Bericht 

Grrr, linksplakkende bejaardenmobiel!
Offline Ruudie
Nieuwkomer
ma 23 jan 2012, 21:29 Bericht 

Haha mooi ;) Ik zou het er ook op kunnen gooien dat de bestuurder niet rechts reed ;)
Offline viffer
Master
ma 23 jan 2012, 21:37 Bericht 

Ik zou een keurig briefje sturen dat je begrijpt dat je beschuldigd wordt van onvoldoende afstand houden tot je voorligger maar dat jouw kennis van de Duitse taal niet ver genoeg gaat om het begeleidend bewijs te kunnen begrijpen. Dit wens je uiteraard in het Nederlands te ontvangen.

[moralistisch]Je hield ook wel erg weinig afstand[/moralistisch]

Mocht je al in bezwaar willen gaan zou ik aangeven dat de bestuurder voor je plotseling naar links is gekomen en jij op het moment dat de foto gemaakt werd nog geen tijd hebt gehad om de afstand te vergroten.
Offline VTEC_Driver
Master
ma 23 jan 2012, 21:37 Bericht 
Het eerste papier kan ik nog wel lezen, het tweede blaadje niet. Iets over een video en messen?
Laat ze eerst blad 2 en 3 in fatsoenlijk Nederlands opsturen, dan weet je waar ze het over hebben. Bovendien heb je daar gewoon recht op binnen de EU O:)
Offline mwj
Master
ma 23 jan 2012, 22:12 Bericht 
Inderdaad door het plotseling naar links komen van de auto voor je is deze situatie onstaan. Ook met het oog dat achterop komend verkeer dusdanig hard moest afremmen, kon jij niet nog harder afremmen, daar je dan waarschijnlijk een ongeluk zou hebben veroorzaakt.

De auto's achter je geven dit ook aan, door het remmen zaten ze al heel dicht op je :wink:

Wie weet.....

Ik ken dat stukje trouwens maar al te goed daar, ik rij zelf ook heel vaak, heel hard over dat stuk van de A3, zal daar ook eens wat meer in de gaten gaan houden :oops: :oops:
Offline Aanhanger
Master
ma 23 jan 2012, 23:11 Bericht 
Notbremsung. :kniktja:
Offline Boralis
Master
di 24 jan 2012, 1:29 Bericht 

Aanhanger schreef:
Notbremsung.

Die dacht ik ook meteen. Alleen dan in het Nederlands ... :)
Offline Rens
Die hard
di 24 jan 2012, 8:52 Bericht 

Als ik het goed begrijp is TS de voorste auto. Ga eens heel snel naar rechts voortaan! :thumb_d:
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 8:58 Bericht 

@ Rens dan begrijp je er niet veel van :P

TS is de 8) Jag man (2e auto)
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 8:59 Bericht 
Ik spreek helaas alleen maar Fries, kunt u e.e.a. vertalen?
Offline Rens
Die hard
di 24 jan 2012, 9:47 Bericht 

blightzor schreef:
@ Rens dan begrijp je er niet veel van

"Alleen op de bijgevoegde berekening is mijn auto met nog drie klevers achter me te zien." Drie klevers, 4 auto's = dus voorste auto. Of dit is onderdeel van het onder de boete uitkomen? (f) Lijkt me niet zinvol aangezien alle kentekens zichtbaar zijn.
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 10:12 Bericht 

Ahzo haha ja sorry, maargoed ik weet zeker dat die Duitsers niks ontvangen hebben, vraag me ook af wanneer ze die foto gemaakt hebben want op die ene foto kan je je nummerbord niet zien pas op een latere foto.
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 10:54 Bericht 
blightzor schreef:
Ahzo haha ja sorry, maargoed ik weet zeker dat die Duitsers niks ontvangen hebben, vraag me ook af wanneer ze die foto gemaakt hebben want op die ene foto kan je je nummerbord niet zien pas op een latere foto.

In dat geval vraag ik mij af hoe men wil bewijzen dat het precies die auto is geweest. Misschien reden er wel meer dezelfde auto's daar tegelijk?!
Offline Guppenklup
Master
di 24 jan 2012, 11:08 Bericht 
mwj schreef:
Inderdaad door het plotseling naar links komen van de auto voor je is deze situatie onstaan. Ook met het oog dat achterop komend verkeer dusdanig hard moest afremmen, kon jij niet nog harder afremmen, daar je dan waarschijnlijk een ongeluk zou hebben veroorzaakt.

Prima, niets meer aan doen! :thumb:
Offline gerardwb
Laat zich horen
di 24 jan 2012, 11:29 Bericht 

Wat mij opvalt bij deze foto s dat de bijrijder te zien is en normaal in dld wordt die altijd voorzien van een zwarte balk , het was toch verplicht in dld om de bijrijder onherkenbaar te maken ? Ivm privacy bestuurder , stel je voor dat de bijrijder een vreemde vrouw was geweest en je krijgt deze post thuis , heb je toch kans op echt scheiding?
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 11:40 Bericht 

Bijrijder heeft een zonnebril is volgensmij ook genoeg...

Hideyoshi schreef:
In dat geval vraag ik mij af hoe men wil bewijzen dat het precies die auto is geweest. Misschien reden er wel meer dezelfde auto's daar tegelijk?

Correcto mundo, daar is je verweer ;)
Offline Ruudie
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 12:08 Bericht 

Ik ga eerst eens een Nederlandse berekening opvragen. In het Nederlands is het toch iets anders, daarna zal ik het waarschijnlijk op het naar links komen gooien. Daarnaast vind ik het nog steeds vreemd dat het kenteken met pen erop is gezet. Niet heel duidelijk te zien op deze scan.

Ik ben inderdaad de 2e in de Jaguar. Telde me zelf mee ;)
Offline hugov
Eendagsvlieg
di 24 jan 2012, 14:15 Bericht 

Je wordt trouwens geholpen doordat ze ook de snelheid erop gezet hebben. Die is met 105 (tussen t2 en t4) lager dan de max snelheid. Een remactie doordat de voorganger plotseling naar links komt is geen raar idee. Helemaal als je de snelheidsberekeing doet voor de afstand tussen t1 en t3. Dan kom je op 106,4 km/h uit. Maw je hebt afgeremd. (alleen niet erg veel)
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 19:24 Bericht 
Rens schreef:
Als ik het goed begrijp is TS de voorste auto. Ga eens heel snel naar rechts voortaan

Ik denk dat jij eens heel snel je bril m0et gaan opzetten :kniktja: :kniktja: :kniktja:

:fp: :fp:
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 19:31 Bericht 
Hideyoshi schreef:
In dat geval vraag ik mij af hoe men wil bewijzen dat het precies die auto is geweest. Misschien reden er wel meer dezelfde auto's daar tegelijk

De twee foto's waar de voorkant van de auto op te zien is, worden van een lager punt, rechts in de middenberm, genomen. Je ziet immers van bovenaf het kenteken niet (TS zit er best wel erg dicht op namelijk).
Offline onewheeldrive
Master
di 24 jan 2012, 23:06 Bericht 
Dat van de naar links komende of afremmende eerste auto kan je wel vergeten.
In de meetgegevens blijkt, en in de tekst op het derde blad wordt dat nog eens bevestigd, dat de afstand tussen de eerste en de tweede auto GROTER werd tijdens de meting.

"Keine Abstandsverringerung dürch abbremsen des Vorausfahrenden oder Einscheren eines andered KFZ."
Offline Aanhanger
Master
di 24 jan 2012, 23:14 Bericht 
Het ding heet ook "videobruecken" oftewel het staat op film en niet slechts op foto.
Blijkbaar krijg je per post slechts een screenshotje.
Kan me niet voorstellen dat Duitsers de controlemethode niet helemaal dicht zouden timmeren.
Offline Rover
Master
wo 25 jan 2012, 0:40 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Dat van de naar links komende of afremmende eerste auto kan je wel vergeten.
In de meetgegevens blijkt, en in de tekst op het derde blad wordt dat nog eens bevestigd, dat de afstand tussen de eerste en de tweede auto GROTER werd tijdens de meting.

Logisch auto kwam naar links, TS kwam er net niet tegenaan en was weer afstand aan het opbouwen :[
Offline Dr. Dave
Laat zich horen
wo 25 jan 2012, 11:09 Bericht 

Als ik het even snel doorreken is het meer als 20% van je halve snelheid, dat betekent 100 euro, 3 punten en 1 maand rijontzegging in Duitsland. Als je er de volgende keer (voorzichtig) rechts voorbij gaat is het 50 euro en 3 punten..
Offline Dr. Dave
Laat zich horen
wo 25 jan 2012, 11:10 Bericht 

Als ik het even snel doorreken is het meer als 20% van je halve snelheid, dat betekent 100 euro, 3 punten en 1 maand rijontzegging in Duitsland. Als je er de volgende keer (voorzichtig) rechts voorbij gaat is het 50 euro en 3 punten..
Offline onewheeldrive
Master
wo 25 jan 2012, 11:19 Bericht 
Nope (11.38 m afstand bij 105 kmh):

Weniger als 15.75 m Abstand: 160 Euro und 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot.
Offline Ruudie
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 18:37 Bericht 

Heren,

Even een snelle vraag. Aan wie moet ik de brief richten dat ik een Nederlandse versie wil van dit verhaal en dat ik een uitdraai wil met mijn kenteken geprint ipv met pen? Is dat gewoon het adres rechtsbovenin? Onder vermelding van mijn zaaknummer?
Offline onewheeldrive
Master
wo 25 jan 2012, 19:12 Bericht 
Ja, aan Frau Alms van de Bußgeldstelle.

Wees hoffelijk edoch lastig en volhardend. Vraag om een Nederlandse vertaling, omdat je het niet begrijpt.

Bewaar de verwarring rondom het met de hand geschreven kenteken tot de volgende brief.

Op argumenten ga je hem niet winnen, hooguit op uithoudingsvermogen.
Offline Sietse
Die hard
wo 25 jan 2012, 19:19 Bericht 
Ik zou zeggen mevrouw Tanja Alms, haar adres staat recht bovenaan in jouw brief

Ik voel weer een mooie brief in steenkolenduits aankomen :lol:
Offline Ruudie
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 20:48 Bericht 

Sehr geehrte Frau Alms,

Mein Deutsch ist leider nicht gut genug, um die dritte Seite zu verstehen. Gib mir eine niederländische Version dieses Dokuments an mich weiterzuleiten? Dies ist die Nummer XXXXXX. Ich habe diesen Brief mit google translate vorbereitet. Daher das deutsche Wort. Ich mag von Ihnen zu hören eine positive Antwort auf niederländische Version.

Gruß

Ditis wel voldoende toch? ;)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 25 jan 2012, 20:50 Bericht 
@Ruudie, gewoon in het Nederlands sturen. Geen woord Duits gebruiken.
Offline NooitTeSnel
Master
do 26 jan 2012, 0:04 Bericht 
Citaat:
Bjeste Djuitse Pjølitie,

Ik hjeb vjan uj ejejn bjrief øjntvangen djie gjedeeltelijk ijn hjet Djuits ejn gjedeeltelijk ijn hjet Njederlanjds ijs øjpgesteld. Ijk bjen vjan øjøjrsprøjng Fjries ejn zjøu djaarøm gjelijk dje vjølledige bjrief ijn mjijn ejigejn tjaal øjntvangen.

Met vjriendelijke gjrøet,
Ruudie

(Of ff wachten op een echte Fries, die kan er vast nog iets mooiers van maken)
Offline basgitaar
Master
do 26 jan 2012, 1:59 Bericht 
:fp: :roflol:
Offline Wimpster
Die hard
do 26 jan 2012, 7:40 Bericht 

Ruudie Ruudesma
Offline Sietse
Die hard
do 26 jan 2012, 10:32 Bericht 
Geachte mefrau Alms,

Vielen dank fur uw brief. Da ich gein deutscher ben, schnapp ich nicht alles aus uw brief. Mein excusus da vor.

Zuvallig ist es das u ein foto van mein auto gemacht habt! Dieses geval auf die foto kan ich mir nog gut fur die geist holen. Es war am end von december im voriges jahr, das ich mit mein wagen nach ein gute freund in deutschland unterweg was fur sein verjahrdagsfest. In das moment von uw foto kwam dort ein kleinwagen ohne richtung anweiser zu brauchen abrubt nach die linker fahrstrekke. Da was ich so von geschokken das ich mein herz in kehle hatte! Ich muste ein notbremsung machen um ein unfall zu vorkommen, so wie die leute hinten mein wagen. Ich kontte auch nicht zu hard bremsen anders hatte ich ein andere auto bij mir ins kofferbach gehat. Darum kwam ich dicht auf mijn vorganger zu fahren, aber so als ik uwe messungen begreif, habe ich geleich nach diesen geval mijn gas losgelassen und die abstand vergrosst, auch da ich bang was das mijn vorganger nog mehr rare capriolen ausholen ging.

Wenn sie noch mehr von mir wissen willen, dan kunnen sie bitte am bestens in Hollands zu mir schreiben, da ich dan viel besser schnapp was u bedoelen. Das sind sie auch verplicht auf frund von artikel 6 von das Europese Verdrag voor de Rechten von de Mensch.

Herzlichen grussen,
Ruudie aus holland
Offline bruintje beer
Master
do 26 jan 2012, 10:50 Bericht 
Als die 'Videobrücke' inderdaad nog een filmpje van het voorval tevoorschijn kan toveren, ga je dus mooi alsnog nat met dat 'plotseling naar links komen' :-?

Welk kenteken is doorgekrast; kunnen we er achter komen of dat van een van de auto's achter je is?
Offline Sietse
Die hard
do 26 jan 2012, 11:06 Bericht 
bruintje beer schreef:
Als die 'Videobrücke' inderdaad nog een filmpje van het voorval tevoorschijn kan toveren, ga je dus mooi alsnog nat met dat 'plotseling naar links komen'

Volgens de brief gebeurd dit alles bij slechts 105 km/h... Het is dus niet ondenkbaar dat TS er met fors hogere snelheid aan kwam rijden en natuurlijk een behoorlijke remweg nodig had omdat er auto's dicht achter hem zaten zodat hij niet vol in de ankers kon. Maar als er inderaad een filmpje is, dan sta je bij een eventuele zitting wel met de bek vol tanden
Offline Ruudie
Nieuwkomer
do 26 jan 2012, 18:46 Bericht 

Haha. k heb nu het verzoek de deur uit gedaan voor een Nederlandse versie. Daarna kan ik het nog op het kenteken gooien en vervolgens meen ik me te herrineren dat ik een keer een noodstop heb moeten maken en dat het maar een haartje scheelde. Mischien was dat hier het geval ;)
Offline Ruudie
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 10:44 Bericht 

Nog geen nieuws, weet niet of jullie op de hoogte gehouden willen worden ;)
Offline Walker
Master
di 07 feb 2012, 10:47 Bericht 
Altijd! :wink:
Offline Furr
Master
di 07 feb 2012, 12:33 Bericht 
Dát zijn nog eens duidelijke fotos :o
Offline NoCashCow
Master
di 07 feb 2012, 14:28 Bericht 

Hoop dat ze die linksplakker ook een mooie bon sturen. Die kon al heel lang naar rechts. Eigenlijk moet je die aanklagen wegens hinderen. De Duitse politie is verplicht er dan ook iets mee te doen.
Het is in Duitsland nogal streng geregeld op dit vlak. Ik moet er ook altijd op letten als er weer een Nederlander de auto naar links kwakt...
Offline Ruudie
Nieuwkomer
di 14 feb 2012, 17:35 Bericht 

Goeiemiddag!

Het was vorige week natuurlijk de goden verzoeken ;) Ik heb de volgende brief ontvangen met nog wat andere schrijven wat niet interessant is.. Ik heb dus nog niet ontvangen wat ik vroeg en ook geen Nederlandse berekening zoals gevraagd.

Geachte Mevrouw Alms,

Helaas is mijn Duits niet toereikend genoeg om de berekening die is toegevoegd te snappen. Graag wil ik u dan ook vriendelijk verzoeken om deze pagina in het Nederlands te doen toekomen zodat ik mij eventueel kan verweren aan mijn tenlaste legging. Het betreft hier om AktenzeichenXXXXXte gaan.

Wat raad men mij aan? Het rijverbod gaat toch pas in als ik mijn kopie rijbewijs heb opgestuurd? Moet 24 maar naar Duitsland namelijk ;)

Afbeelding
Afbeelding
Offline Ruudie
Nieuwkomer
wo 15 feb 2012, 9:50 Bericht 

Ik heb er nog eens over nagedacht na de eerste brief waar mijn kenteken met pen is neergezet. Kan ik daar nog bezwaar tegen indienen?§
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 15 feb 2012, 10:04 Bericht 
Ik dacht dat ze binnen 3 maanden iemand moesten hebben, anders wordt de boete ongeldig verklaard? :S Ik meen dat ik dat ergens op het forum heb gelezen.
Offline Ruudie
Nieuwkomer
wo 15 feb 2012, 16:57 Bericht 

Ze hebben mij al, dat is zeker ;) Gaat er mij meer om dat het niet helemaal klopt heb ik het idee. Zie eerste scans :)
Offline KanarieVW
Master
wo 15 feb 2012, 17:16 Bericht 
Heb je een bestuurder opgegeven dan??! Zo niet hebben ze nog helemaal niks of iemand. Staken die communicatie en die 3 maanden rekken.

Die 3 maanden gaat na elke communicatie opnieuw in.
Offline Existenz
Respect
wo 15 feb 2012, 17:48 Bericht 
Ik kan niet knippen/plakken uit je brief, maar ik neem brieven met als inhoud

Citaat:
gelieve mij binnen de 4 maanden een kopie van uw rijbewijs over te maken

doorgaans niet serieus.

Existenz
(kan zich geen rijverboden in D permitteren)
Offline e46m
Nieuwkomer
wo 15 feb 2012, 20:20 Bericht 

Dit zijn toch dezelfde portalen die ook voor de maut gebruikt word voor de vrachtwagens?

Voortaan dan toch maar opletten met afstand houden daar.
 [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende