Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Offline DavidB
Eendagsvlieg
di 24 jan 2012, 20:46 Bericht 

Hallo,

ik heb een bekeuring gekregen voor het parkeren op een plek voor vergunninghouders.
Maar nu heeft de ambtenaar een fout gemaakt, er stond alleen een bord (zie foto) en in dit geval was het dus geen straat/zone voor vergunninghouders.
Ik stond hier ook geparkeerd op een aangegeven parkeervak en dat mag met dat verkeersbord.

Ik heb hier dus geen fout gemaakt en ten onrecht een bekeuring gekregen.

Nou ben ik in beroep gegaan en daar zijn ze dus over gaan beslissen, met een beslissingstermijn. Een beslissingstermijn van 16 weken?! Zijn ze overheen gegaan en hebben ze nog een brief gestuurd dat ze het met 10 weken verlengen?!
De 16 weken zijn allang voorbij en nou zijn er al 8 weken van de 10 weken voorbij.

Persoonlijk vind ik het bizar dat ze zo een lange beslissingstermijn hebben. En ik vraag me af, mag dit?
En ik wil eigenlijk ook graag de ''Dwangsom bij te laat beslissen'' maken. Kan ik hier van gebruik maken en wanneer? En na wie moet ik dit opsturen?

Afbeelding
Offline umpire
FS medewerker
di 24 jan 2012, 20:50 Bericht 
DavidB schreef:
Persoonlijk vind ik het bizar dat ze zo een lange beslissingstermijn hebben. En ik vraag me af, mag dit?

De Termijn is 16 weken, die éénmalig met maximaal 10 weken verlengd mag worden. Helaas is dat dus zo; ik heb het ook niet verzonnen :koffie:
Offline Pen
Pro
do 26 jan 2012, 8:45 Bericht 
umpire schreef:
En ik vraag me af, mag dit?

Ja, dat mag. Staat in de Algemene wet bestuursrecht.

Bovendien heb je nog twee weken voor je antwoord dient de krijgen. De ervaring leert dat je meestal ergens in die laatste twee weken een standaard afwijzing krijgt. Ik kreeg hem drie dagen voor het verstrijken van de termijn...

Heb je je documenten wel geWOBt?
Offline DavidB
Eendagsvlieg
do 02 feb 2012, 18:40 Bericht 

Documenten WOBben? Ken alleen de ''Wet Openbaarheid van Bestuur'', maar dan denk ik aan de gemeente waar je documenten wilt opvragen. Ik snap het niet helemaal.

Maar idd, ze hebben een beslissing gemaakt. Ze beweren dat de bekeuring wel terecht is en dat ze een doorslaggevende bekentenis hebben van een parkeercontroleur. Zelfs een bijlage van de parkeercontroleur. Hij zegt dat hij een fout heeft gemaakt en de verkeerde feitcode heeft gebruikt. Deze moest zijn R584 zijn en hij had R592 op geschreven (zelfs een ambtsbelofte erbij).

Maar nu komt het leuke, ze werken weer allemaal langs elkaar.
Want ze zetten in de brief dat ik geen gelijk heb, maar dat is niet zo. Er is een fout gemaakt door de controleur alleen staat dat nergens in de brief, maar wel in de bijlage.
Krijg ik nu opnieuw een bekeuring binnen, maar er staat nog steeds als omschrijving bekeuring:
Voertuig parkeren op een parkeerplaats voor vergunninghouders zonder parkeervergunning.

Ik ben daar in beroep gegaan en heb nou zelfs bewijs van de parkeercontroleur dat dat niet correct is.
Die bekeuring is dus niet geldig.

Maar ik was ook al behoorlijk pissig dat hij zo maar ff die bekeuring verandert omdat hij een fout heeft gemaakt. Dat kan je toch niet zomaar doen?

Want als ik nu in beroep ga moet ik naar de kantonrechter toe. Ik heb nu geen flauw idee hoe ik dat ga aanpakken.
 [ 4 berichten ]