Postingstijd interval gedetecteerd van 37.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 128 berichten ]
Offline Pen
Pro
ma 26 dec 2011, 16:20 Bericht 
Nog even een vraag over de termijnen, met name in deze periode met een aantal werkvrije dagen:

Op 12-12 heb ik het WOB-verzoek verzonden en uit de T&T blijkt dat deze op 13-12 in ontvangst is genomen. Op welke datum loopt de vier weken WOB-termijn af en kan ik de ingebreke versturen?
Offline viffer
Master
ma 26 dec 2011, 16:21 Bericht 

10-01 lijkt mij
Offline Pen
Pro
ma 26 dec 2011, 16:33 Bericht 
Oke, bedankt. Zit momenteel wat krap in de tijd, dus ik zet het briefje vast klaar, kan ik die tegen die tijd gelijk de 10e 's ochtends aangetekend versturen.
Offline viffer
Master
ma 26 dec 2011, 16:38 Bericht 

Tenzij er natuurlijk voor die tijd beslist of verlengd wordt.
Offline Pen
Pro
ma 26 dec 2011, 16:41 Bericht 
Ja, dat spreekt voor zich.
Offline Pen
Pro
wo 04 jan 2012, 18:29 Bericht 
Pff, heb mijn WOB-verzoek gedateerd op 12 december 2012 zie ik net, in plaats van 2011. Is dat nog nadelig voor mij?

Hier heb ik in ieder geval mijn in gebreke stelling, welke ik zal verzenden op de 10e indien hun antwoord uit blijft:

Citaat:
CVOM
Unit Mulder
Postbus 50000
3500 MJ UTRECHT

Betreft: Herrinering WOB-verzoek

Groningen, 10 januari 2012

Geachte Officier van Justitie,

Middels dit schrijven herinner ik u aan mijn verzoek ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artt. 6 en 7 lid 1a en lid 2, welke ik op 12 december jongstleden aan u heb verzonden als antwoord op uw brief met kenmerk XXXXX. Mijn verzoek behelst een afschrift van uw onderzoek waarop u uw beslissing mijn beroep ongegrond te verklaren heeft genomen. Specifiek heb ik gevraagd om informatie waaruit blijkt:
- waaruit heeft het door u ingestelde nader onderzoek bestaan;
- welke vragen zijn door u bij het onderzoek gesteld;
- welke wetgeving is door u geraadpleegd;
- wat zijn de resultaten en antwoorden van het door u ingestelde onderzoek.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken, wat niet is gebeurd.

Middels dit schrijven stel ik u in gebreke. Ik verzoek u vriendelijk tot een spoedige afhandeling van mijn verzoek te komen.

Hoogachtend,

Offline Flep9
Master
wo 04 jan 2012, 18:47 Bericht 
Pen schreef:
Pff, heb mijn WOB-verzoek gedateerd op 12 december 2012 zie ik net, in plaats van 2011. Is dat nog nadelig voor mij?

Dat snappen ze wel :) Daarbij heb je een tracktrace bewijsje :)
Offline Pen
Pro
di 10 jan 2012, 16:38 Bericht 
Vandaag de herinnering WOB-verzoek verzonden. Nu de 14-dagen termijn bewaken. Als ik het goed heb uitgerekend, loopt die af op 25 januari.
Offline Gendrikje
Die hard
di 10 jan 2012, 16:43 Bericht 
Nee, 26 januari. Vandaag is dag 0, morgen ontvangen. 25 januari is 14e beslis dag, dus zijn ze 26 januari in gebreke.
Offline Pen
Pro
vr 13 jan 2012, 12:38 Bericht 
Ja, dus als ik de 25 januari met de post niks heb gekregen, kan ik hem eruit sturen. Dan hebben ze hem de 26e omdat ze dan in gebreke zijn. Toch?
Offline Flep9
Master
vr 13 jan 2012, 12:49 Bericht 
Nee, je kunt ze pas ingebreke stellen als ze ingebreke zijn. Om gezeur te voorkomen kun je beter op de 26e de brief faxen. (formeel nadat je de post hebt gecontroleerd)
Offline edjejanssen
Weet de weg
vr 13 jan 2012, 13:33 Bericht 
Stel je voor dat ie wel in dienst was geweest; had je waarschijnlijk in de boeien afgevoerd geworden. De flinke vent. :thumb_d:
Offline Pen
Pro
do 19 jan 2012, 8:42 Bericht 
De eerste week is voorbij, en nog geen antwoord. Nog een weekje...
Offline flozzy
Pro
do 19 jan 2012, 9:26 Bericht 
Wat een zeik-agent! Hoe vaak in week moet ik nou wel niet aan de passagierszijde instappen omdat er weer eens iemand te dichtbij staat. Mijn deur is heel dik, waardoor hij nog verder open moet dan anderen. Die goedkope boodschappenkarretjes hebben een smalle deur, waardoor je dichterbij een andere auto kunt parkeren.
Offline Gendrikje
Die hard
do 19 jan 2012, 10:28 Bericht 
flozzy schreef:
Hoe vaak in week moet ik nou wel niet aan de passagierszijde instappen omdat er weer eens iemand te dichtbij staat.

Wanneer weer van dat asociale volk denkt op de streep - of erger over de streep - te moeten parkeren, vragen ze er om. Ter educatie parkeer ik mijn auto zo dat hun niet normaal meer kunnen instappen om ze in het vervolg er tot toe te bewegen netjes in een parkeervak te gaan staan. Mijn polo krijg ik nog wel snel ergens tussen O:)
Offline viffer
Master
do 19 jan 2012, 10:33 Bericht 

Gendrikje schreef:
Ter educatie parkeer ik mijn auto zo dat hun niet normaal meer kunnen instappen

:fp: Over schoolmeester gesproken
Offline Gendrikje
Die hard
do 19 jan 2012, 10:38 Bericht 
GertJan schreef:
Over schoolmeester gesproken

:nono: Ze zijn het blijkbaar nodig.
Offline viffer
Master
do 19 jan 2012, 10:42 Bericht 

Maar heeft het ooit geholpen?

Parkeervakken zijn vaak niet breed genoeg, ik moet goed kijken welk parkeervak ik neem om enigszins normaal te kunnen in- en uitstappen.
Offline flozzy
Pro
do 19 jan 2012, 10:43 Bericht 
Gendrikje schreef:
Wanneer weer van dat asociale volk denkt op de streep - of erger over de streep - te moeten parkeren, vragen ze er om. Ter educatie parkeer ik mijn auto zo dat hun niet normaal meer kunnen instappen om ze in het vervolg er tot toe te bewegen netjes in een parkeervak te gaan staan. Mijn polo krijg ik nog wel snel ergens tussen

Ik zou het graag willen, maar het is een splinternieuwe auto van de baas (met eigen risico 300 EUR). Dus laat ik de educatie maar achterwege.
Offline Pen
Pro
wo 25 jan 2012, 13:24 Bericht 
Even een overzicht:

Op 12-12 WOB-verzoek verstuurd inzake hun 'onderzoek' welke ten grondslag ligt aan de afwijzing van mijn bezwaar.
Deze is op 13-12 ontvangen (track en trace bewijs)
Op 10-01 heb ik hen, na uitblijven van een reactie na het verstrijken van vier weken, in gebreke gesteld.
Deze is op 11-01 ontvangen (track en trace bewijs)

Vandaag kwam er per post wederom geen antwoord hierop, dus zijn ze vanaf morgen in gebreke. Ik neem aan dat dus ook per morgen de Wet Dwangsom in werking treedt, wat €20 euro per dag was (?), tenzij iemand een reden kan vinden waarom mijn WOB-verzoek niet aan de vereisten voldeed om daarvoor in aanmerking te komen?

Dan nog een andere vraag: hoe lang duurt het voordat je antwoord hebt dat je zaak bij de kantonrechter ligt?
Offline Flep9
Master
wo 25 jan 2012, 14:27 Bericht 
Wacht even rustig een week. Dan weet je pas zeker of het goed gegaan is. Er komt vaak "met vertraging" post van het CVOM binnen, soms met een week vertraging. Kun je nog steeds je dwangsom eisen overigens. Ontvangstdatum min 2 aanhouden dan als "beslisdatum".
Offline Pen
Pro
wo 08 feb 2012, 21:06 Bericht 
Morgen zijn we 14 dagen verder sinds de Wet Dwangsom zijn intrede hier heeft gedaan. Hoe lang loopt dat eigenlijk alvorens de dwangsom volledig is en ik het geld krijg?
Offline Close Encounter
Pro
wo 08 feb 2012, 23:25 Bericht 
Uit mijn hoofd 42 dagen....

ff checken... yep
Als het bestuursorgaan hier niet op reageert begint automatisch een dwangsom te lopen. De maximale looptijd van de dwangsom is 42 dagen en de hoogte is maximaal € 1260,-. De dwangsom bedraagt de eerste 14 dagen € 20,-, de volgende 14 dagen € 30,- en de daarop volgende 14 dagen € 40,- per dag. Het bestuursorgaan stelt uiterlijk twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was het totaalbedrag aan verbeurde dwangsommen vast. De uitbetaling moet binnen zes weken na vaststelling hebben plaatsgevonden.

bron: http://www.juridischadviesbureaumaury.nl/dwangsom.html
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 2:20 Bericht 
Pen schreef:
Dan nog een andere vraag: hoe lang duurt het voordat je antwoord hebt dat je zaak bij de kantonrechter ligt?

Je mag nog naar de kantonrechter?
Mooi, want er is nog iets wat je kunt gebruiken. De boete is op naam van de kentekenhouder uitgeschreven, terwijl dit op naam van de bestuurder had moeten zijn.

Lees deze zaak door, waarin iemand op basis daarvan de zaak gewonnen heeft. Voorwaarde is dat de bestuurder niet ook de kentekenhouder is. O:)

http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... -00197.pdf
Offline Yvesart
Master
di 14 feb 2012, 6:14 Bericht 
heerlijk zo'n topic.. jammer alleen dat je er zo veel tijd in moet steken om je goed recht te halen..

Maar ach, je leert er ook wat van.. Dit soort zaken vinden kantonrechters ook heel leuk overigens.. :lol: O:)
Offline Pen
Pro
di 14 feb 2012, 9:45 Bericht 
dikkydik schreef:
Mooi, want er is nog iets wat je kunt gebruiken. De boete is op naam van de kentekenhouder uitgeschreven, terwijl dit op naam van de bestuurder had moeten zijn.

Lees deze zaak door, waarin iemand op basis daarvan de zaak gewonnen heeft. Voorwaarde is dat de bestuurder niet ook de kentekenhouder is.

Zoiets kwam ik ook al tegen. Ik was de bestuurder, en de persoon die beschikking ontving. De kentekenhouder is mijn neef die op moment van het uitdelen van de beschikking in Schotland verbleef.

Dat argument hou ik even mooi achter de hand tot op de zitting, dat mag he?

Inmiddels staat de teller voor de dwangsom alweer ruim over de €300, nu nog hopen dat ik er ooit nog iets van terug zie.
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 16:54 Bericht 
Pen schreef:
Dat argument hou ik even mooi achter de hand tot op de zitting, dat mag he?

Heel verstandig. :thumb:
Offline Pen
Pro
vr 23 maart 2012, 12:27 Bericht 
Vandaag CVOM gebeld. Na 15 weken nog altijd geen schrijven ontvangen over dat het aangemeld was bij de rechtbank, maar dat was reeds gedaan op 22 december.

Verder het OM bericht over dat ze geen besluit over dwangsom hadden genomen.
 [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3