Pagina 1 van 3  [ 128 berichten ]
Offline Pen
Pro
vr 29 apr 2011, 11:16 Bericht 
Vanochtend een boete ontvangen bij de plaatselijke supermarkt. Situatie als volgt:

De 'nieuwe' Aldi aan de Borderwijklaan. Ik stond in dat meest linkse parkeervak in de hoek. Maar er stond een fiets tegen dat paaltje dus ik had de auto iets naar rechts gezet om geen schade op te lopen. Kom ik terug, staat er een agent in burger een boete uit te schrijven. De auto waar ik hem naast gezet had was zijn privé auto en hij had nu 'moeite met uitparkeren'. Gewoon frustratie dus.

Ik wil dus in bezwaar gaan tegen de boete, maar daar loop ik (denk ik) tegen het volgende op.
Auto is van een familielid die in een andere provincie woont. Kan ik dan wel in bezwaar gaan en het eventueel voor laten komen?

En hoe groot is de kans dat ik mijn gelijk haal? Want deze meneer was overduidelijk boodschappen aan het doen, en heeft dus eigenlijk in privé tijd de boete geschreven.
Offline Elwood
Master
vr 29 apr 2011, 11:17 Bericht 
Prive tijd maakt niks uit.....simpel.

Waarvoor heb je een boete gekregen?
Offline Ambtenaar13
Laat zich horen
vr 29 apr 2011, 11:21 Bericht 
Pen schreef:
deze meneer was overduidelijk boodschappen aan het doen, en heeft dus eigenlijk in privé tijd de boete geschreven.
Een buschauffeur mag in zijn vrije tijd ook een bus besturen.

Wat voor bord stond er bij de parkeerplaatst ?
Een vierkante blauwe met een witte "P" er in ?
Offline Pen
Pro
vr 29 apr 2011, 11:24 Bericht 
Volgens de agent kreeg ik de boete omdat ik niet binnen de lijntjes parkeerde. Maar hij kon mij niks laten zien en ik zou de boete op kenteken thuis krijgen. Het is overigens gewoon het parkeerterrein bij een supermarkt en bij een school. Een blauw bord met een witte P kan ik mij niet heugen, zal er morgen eens gaan kijken.
Offline Aanhanger
Master
vr 29 apr 2011, 18:19 Bericht 
Ik ben benieuwd wat voor feitcode dat dan zou moeten zijn.
Offline Pen
Pro
vr 29 apr 2011, 23:53 Bericht 
Ik vroeg hem ook hoe hij de boete had geschreven, maar hij zei op kenteken. Hij kon mij ook niet laten zien dat hij de boete had geschreven, 'maar het was zo'.
Offline Aanhanger
Master
za 30 apr 2011, 8:19 Bericht 
Wacht maar even af tot je post thuiskrijgt en laat het hier dan even weten.
Offline Miniman
Pro
za 30 apr 2011, 8:29 Bericht 

Heeft de 'agent' aan jou zijn legitimatie laten zien?
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 10:10 Bericht 
Ja, een geplastificeerd kaartje waarop stond Regiopolitie Groningen met een logo. Heb zijn naam niet kunnen zien want hij stopte hem heel snel weer weg.
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 30 apr 2011, 10:23 Bericht 
Hij heeft zich dus niet gelegitimeerd.

Hoe zit het met dat "P" bord, staat dat er?
Offline Ambtenaar13
Laat zich horen
za 30 apr 2011, 10:34 Bericht 
Pen schreef:
Ja, een geplastificeerd kaartje waarop stond Regiopolitie Groningen met een logo. Heb zijn naam niet kunnen zien want hij stopte hem heel snel weer weg.
Je bent niet staande gehouden, en ook niet gearresteerd, dus is het legitimeren niet strikt noodzakelijk.
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 30 apr 2011, 10:43 Bericht 
Ambtenaar13 schreef:
dus is het legitimeren niet strikt noodzakelijk.

Dat is het ook niet.
Echter als om legitimaite wordt gevraagd dan dient dat ook te gebeuren.
Het zwaaien met een toegangspasje voor de politie videotheek is geen legitimeren.
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 13:04 Bericht 
MofkaP schreef:
Hoe zit het met dat "P" bord, staat dat er?

Dat is een goede, daar ga ik nog even naar kijken straks.

Wat betreft dat legitimeren. Er liep een meneer op mij af in burgerkleding en die stelde mij de vraag waarom ik de auto deels buiten het vak geparkeerd had. Toen ik vroeg waarom ik de beste man om verantwoording verschuldigd was, toonde hij een geplastificeerd kaartje met daarop het logo van de Regiopolitie Groningen en zijn naam erop (welke ik niet heb kunnen zien) en zei hij dat hij van de politie was. Hij zei toen ook dat hij verder geen verklaring nodig had en ik de boete op kenteken tegemoet kon zien.
Offline bruintje beer
Master
za 30 apr 2011, 13:21 Bericht 
:zzz: grote kans dat die niet komt. Meneer was gewoon pissig en wilde je even terugpakken.
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 16:44 Bericht 
Dat hoop ik ook eigenlijk en dat zeiden ze hier in de omgeving ook al, dat het 'blufpoker' was.

Wat betreft dat blauwe bord met een witte P, die staat er niet. Niet bij het begin, niet bij de parkeerplaatsen zelf. Op de grond zijn met andere kleur steen wel rechthoekige vlakken aangebracht welke zouden moeten insinueren dat dat een afgemeten parkeervlak is. Deze zitten echter alleen buiten om, de middencirkel is allemaal éénkleurig van steen.
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 30 apr 2011, 17:12 Bericht 
Pen schreef:
Wat betreft dat blauwe bord met een witte P, die staat er niet.

Al parkeer je dan dwars over drie of vier lijnen, dat is niet verboden.
Weliswaar niet zo sociaal, maar niet verboden.
Een blaffende agent met een grote mond en een klein ..... eh ..... eh ..... hartje.
Weer een positieve bijdrage voor de beeldvorming van de beroepsgroep.
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 17:15 Bericht 
Heb je ook ergens een wettelijke onderbouwing waar ik dat terug kan vinden? Is wel handig voor mijn bezwaarschrift.

En over bezwaarschrift gesproken. De boete komt binnen op het adres van de persoon van wie ik de auto leende. Kan ik dan wel het bezwaar voeren of moet die persoon mij even machtigen?
Offline frankram
Master
za 30 apr 2011, 17:16 Bericht 
Pen schreef:
Kan ik dan wel het bezwaar voeren

:schudnee:
Pen schreef:
of moet die persoon mij even machtigen?

:kniktja: :kniktja: :thumb: :thumb:
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 17:18 Bericht 
Oké, dat kan wel geregeld worden.

Heeft het nog zin om te WOB'ben of kan dat niet met een parkeerboete?
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 30 apr 2011, 17:19 Bericht 
Pen schreef:
De boete komt binnen

Is hij al binnen?

Nog wel een vraag.
Is het een parkeerverbod zone?
Offline Aanhanger
Master
za 30 apr 2011, 17:22 Bericht 
Pen schreef:
Is wel handig voor mijn bezwaarschrift.

Hier hoor je toch nooit meer van, ik zou er op dit moment geen enkele moeite meer in gaan stoppen.
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 17:26 Bericht 
Nee, als ik de agent moet geloven heeft hij de boete gisteren op kenteken uitgeschreven. Geen idee hoe lang dat gaat duren voordat hij binnen is.

Wat bedoel je precies met parkeerverbod zone? Je hebt geen schijf, ticket oid nodig, het is een pleintje bij een supermarkt, zoals je op de onderstaande Maps link kunt zien.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 9,,0,12.41

Ik stond rechts van de lantaarnpaal naast de witte bestelauto in het hoekje geparkeerd.
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 30 apr 2011, 17:29 Bericht 
Aanhanger schreef:
Hier hoor je toch nooit meer van

Ook mijn idee.
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 17:40 Bericht 
Hmm. Ik wacht het wel af, en mocht ik toch een beschikking binnen krijgen dan kom ik hier wel weer posten. Dat kan toch?

Ik mag nu in ieder geval eerst 120 euro aftikken voor een flitsboete :[ Hopelijk blijft deze dan achterwege.
Offline Aanhanger
Master
za 30 apr 2011, 17:44 Bericht 
Pen schreef:
mocht ik toch een beschikking binnen krijgen dan kom ik hier wel weer posten. Dat kan toch?

Tuurlijk :thumb:
Offline Vjenne
Master
za 30 apr 2011, 19:26 Bericht 
Pen schreef:
Ik mag nu in ieder geval eerst 120 euro aftikken voor een flitsboete :[ Hopelijk blijft deze dan achterwege.

:nono: Wil je een ban of ga je eerst braaf wobben? :fp:
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 20:29 Bericht 
Als je denkt dat je hier iets mee kunt?:

http://i51.tinypic.com/jhxapk.jpg
Offline Mikkie
Master
za 30 apr 2011, 20:34 Bericht 
Hopeloos. Als zo'n vent je dan gewoon even aanspreekt krijgt ie veel meer respect dan wanneer ie autoritair met het bonnenboekje zwaait zonder dat er een wettelijke basis voor is.
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 20:39 Bericht 
Mja, wat is die wettelijke basis dan precies? Ben nu toch wel even benieuwd waar in de Wegenverkeerswet staat dat een parkeerplaats zonder blauw bord met witte P geen parkeerplaats is.
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 30 apr 2011, 22:32 Bericht 
Dat heeft niemand hier beweerd.
Alleen bij parkeerplaats met het "P" bord ben je verplicht binnen de lijntjes of in de vakken te parkeren.
Offline Aanhanger
Master
za 30 apr 2011, 22:55 Bericht 
MofkaP schreef:
Alleen bij parkeerplaats met het "P" bord ben je verplicht binnen de lijntjes of in de vakken te parkeren.

Als je in dat geval de begrenzing/belijning tussen parkeervakken onderling overschreidt, zonder buiten de vakken te staan, wat zou je dan vekeerd doen?
Offline Pen
Pro
za 30 apr 2011, 23:50 Bericht 
@MofkaP

Je hebt gelijk. Ben niet duidelijk geweest in wat ik bedoelde. Maar wat ik dus bedoelde is of je jou stelling dat je 'al parkeer je dan dwars over drie of vier lijnen, dat is niet verboden. Weliswaar niet zo sociaal, maar niet verboden.' kan terug vinden in de Wegenverkeerswet.
Offline MofkaP
FS Juridisch
zo 01 mei 2011, 6:52 Bericht 
Iets wat niet verboden is, dat vind je in de verkeerswetgeving niet terug.
Alleen iets wat verboden is met de uitzonderingen daarop.
B.v. fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar.
Of bij een parkeerverbod (E1) mag op de weg niet worden geparkeerd, behalve op die weggedeelten met een parkeerbestemming (zoals parkeervakken en bermen).
Offline Pen
Pro
zo 01 mei 2011, 7:39 Bericht 
Ik geloof niet dat ik het helemaal snap.

Hoe kan ik de link leggen tussen het 'mogen' parkeren over twee vakken icm het ontbreken van het blauwe bord met de witte P?
Offline MofkaP
FS Juridisch
zo 01 mei 2011, 7:55 Bericht 
Je kunt niet verwijzen naar een wettekst die niet bestaat.
Er bestaat ook geen wettekst die toestaat dat je een onderbroken streep mag overschrijden; alleen een verbod voor het overschrijden van de doorgetrokken streep.
Er bestaat ook geen wettekst die je toestaat op de rijbaan langs de weg te parkeren; alleen een verbod bij een gele streep, een bord, bij een zebra, op/bij een kruising e.d.
Er bestaat ook geen wettekst die je verbiedt in te halen, alleen bij een inhaalbord is het verboden.

Zo is het ook met parkeren in de vakken van een parkeerplaats. Het is niet verboden om buiten de vakken of buiten de lijntjes te parkeren, behalve bij een "P" bord.
Offline Pen
Pro
zo 01 mei 2011, 7:58 Bericht 
Dus omdat er geen blauw bord met een witte P staat mag ik over twee vakken heen parkeren? Ik geloof niet dat ik daarmee mijn bezwaar red eigenlijk..

Maar goed, ik wacht de beschikking wel af. Misschien staat daar wel een heel andere feitcode ofzo op.
Offline MofkaP
FS Juridisch
zo 01 mei 2011, 7:59 Bericht 
Pen schreef:
Dus omdat er geen blauw bord met een witte P staat mag ik over twee vakken heen parkeren?

Dat klopt.
Alsdan bestaat er geen verplichting om binnen het vak te parkeren.
Al zet je de auto dwars over de vakken.
Offline Pen
Pro
zo 01 mei 2011, 12:47 Bericht 
Prima, nu is het duidelijk. Ik wacht de beschikking af en dan zien we wel weer. Bedankt in ieder geval.
Offline Appeltje
Master
ma 02 mei 2011, 8:20 Bericht 

Het is voor jou dus alleen zaak om te bestrijden dat die wet (waarop de agent zn boete zal baseren) niet van toepassing is... daarvoor dus idd afwachten.
Offline edoos
Eendagsvlieg
ma 16 mei 2011, 21:42 Bericht 

Aanhanger schreef:
Hier hoor je toch nooit meer van,

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. reken er maar wél op.
Ik heb ooit een bekeuring gekregen van 3 x 160 euro door een agent in burger in burgerauto die pissig was omdat ik de politie belde met de vraag wat te doen als er een onbekende man met een vaag plastic kaartje om je rijbewijs vraagt omdat ie beweert van de politie te zijn. Op het politiebureau boden ze hulp; ik moest om een speciale code vragen en dan zou ik weten of het vertrouwd was.
De man naast mijn auto dus zwaar pissig over zoveel zorgvuldigheid van mijn kant.
Hij zei dat ik getelefoneerd had (wat waar was) en drie x door rood was gereden (wat pertinent niet waar was) en dat hij geen bonnenboekje bij zich had.
Ik gaf bellen toe en ontkende de 3 x door rood waarop hij zei: "ok, 2 x dan" en vervolgens weer in z'n auto stapte en vertrok.
Weken later lag de acceptgiro in de bus!
Aanvechten heeft niets geholpen.
Offline umpire
FS medewerker
ma 16 mei 2011, 21:48 Bericht 
edoos schreef:
Aanvechten heeft niets geholpen.

Door de rechter veroordeeld??
Offline Pen
Pro
ma 16 mei 2011, 21:58 Bericht 
Ik wacht het wel af. Heb tot op heden nog niks gehoord in ieder geval.
Offline bruintje beer
Master
di 17 mei 2011, 6:22 Bericht 
edoos schreef:
3 x 160 euro
:o
Alleen maar omdat z'n vrouw hoofdpijn had. :[
Offline Pen
Pro
za 28 mei 2011, 15:13 Bericht 
Goed, de parkeerboete is binnen gekomen op het adres van de kentekenhouder. Als het goed is, wordt hij nu ingescand en dan krijg ik hem in mijn postvak. Zal straks even een bewerkte kopie posten. Dat ik in bezwaar ga en het voor laat komen staat vast, maar even kijken of het haalbaar is.
Offline Pen
Pro
zo 29 mei 2011, 14:46 Bericht 
Hier de scan:

Afbeelding

'Parkeren op parkeergelegenheid op andere dan aangegeven wijze'; er is geen wijze aangegeven.

Lijkt mij nu eerst WOB'ben en dan bezwaar indienen? Ik wil eigenlijk ook een foto bij het PV hebben, dat doe ik allemaal bij het verzoek naar de politie toch?

En wat moet ik doen als ik de WOB stukken niet voor de bezwaartermijn binnen heb gekregen?
Offline Pen
Pro
zo 29 mei 2011, 14:58 Bericht 
Hier alvast het WOB-Document voor de Politie Groningen, waar kan ik nog meer om vragen?

Citaat:
Politie Groningen
Transactiemodule
Postbus 588
9700 AN GRONINGEN

Groningen, 30 mei 2011

Bezwaarschrift in eerste termijn

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze overweeg ik bezwaar te maken tegen de beschikking met beschikkingsnummer (...). De gronden van mijn bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv cq. andere wettelijke regelingen op te vragen stukken.

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende stukken, met ten minste hierbij inbegrepen:

1) Het brondocument
2) Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de overtreding is waargenomen.
3) Een foto [op originele grootte] van de genoemde overtreding, welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moeten duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er verschillende voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet duidelijk zijn met welk voertuig de overtreding zou zijn begaan.

Tevens wil ik u verzoeken dat indien de kosten voor het opvragen van de door mij gevraagde gegevens het bedrag van ?5,00 te boven gaan, mij hierover schriftelijk op de hoogte te stellen.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens artikel 4 bent u, als bestuursorgaan verplicht om dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter ten alle tijden verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan.

Naar aanleiding van dit schrijven verzoek ik u mij een nadere termijn te stellen voor in het indienen van mijn gemotiveerde bezwaarschrift.

Met vriendelijke groet,

PEN + Adres + Rekeningnummer

Bijlage: Kopie beschikking niet nodig, aangezien beschikkingsnummer duidelijk is vermeld
Offline SeatIbizarijder
Master
zo 29 mei 2011, 17:38 Bericht 
Pen schreef:
Bij deze overweeg ik bezwaar te maken tegen de beschikking met beschikkingsnummer (...). De gronden van mijn bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv cq. andere wettelijke regelingen op te vragen stukken.

Weglaten. Bezwaar maken doe je niet bij de politie, dus dit is niet relevant.

Pen schreef:
Naar aanleiding van dit schrijven verzoek ik u mij een nadere termijn te stellen voor in het indienen van mijn gemotiveerde bezwaarschrift.

Idem. Is overigens ook bij CVOM zinloos om dit te vragen.

Pen schreef:
Tevens wil ik u verzoeken dat indien de kosten voor het opvragen van de door mij gevraagde gegevens het bedrag van ?5,00 te boven gaan, mij hierover schriftelijk op de hoogte te stellen.

Niet fout, maar kun je weglaten. Politie vraagt geen geld voor Wob-verzoeken. Alleen gemeentes doen dat soms.

Pen schreef:
PEN + Adres + Rekeningnummer

Rekeningnummer is niet relevant (politie Groningen gaat geen geld naar jou overmaken).
Offline Pen
Pro
zo 29 mei 2011, 17:57 Bericht 
Oke, aangepast. Bedankt.

Mijn andere brief is exact hetzelfde maar dan vraag ik alleen het zaakdocument op en richt ik die aan het CVOM?
Offline SeatIbizarijder
Master
zo 29 mei 2011, 18:10 Bericht 
Pen schreef:
Mijn andere brief is exact hetzelfde maar dan vraag ik alleen het zaakdocument op en richt ik die aan het CVOM?

Ja, en je begint met 'Hierbij maak ik bezwaar' (dus niet 'ik overweeg bezwaar te maken').
Offline Pen
Pro
wo 01 jun 2011, 17:07 Bericht 
Brieven worden vrijdag verstuurd, nog dingen waar ik specifiek op moet letten na het verzenden?
 [ 128 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende