Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Offline susanne1983
Eendagsvlieg
za 21 jan 2012, 10:52 Bericht 

Hi,

Ik heb gisteren voor mijn deur een parkeerboete (85 euro!!) ontvangen omdat ik in een blauwe zone stond en de parkeerschijf verlopen was. Ik moet als bewoner eigenlijk een parkeervergunning hebben maar omdat ik binnenkort een nieuwe auto krijg (en ik hier pas woon) leek het mij beter om die vergunning aan te vragen als ik de nieuwe auto heb.

Ik stond overigens niet langs een blauwe lijn maar half op de stoep (niet in een parkeervak). Als je bij mij het erf op rijdt dan hangt er geen bord dat je in een blauwe zone bent. Die borden hangen wel bij andere straten.

Hebben jullie enig idee wat de kans is als ik bezwaar ga maken? Ik blijf 85 euro echt zo bizar hoog vinden... het staat echt niet in verhouding met de overtreding. Zeker ook omdat het hier niet betaald parkeren is, maar de blauwe zone is ingesteld omdat je iets verderop kantoorgebouwen hebt en ze willen voorkomen dat die mensen hier gaan parkeren.

Wat denken jullie? Bezwaar gaan maken?

Groeten,
Susanne
Offline scooby!!
Master
za 21 jan 2012, 11:14 Bericht 
Heb je voor je huis een parkeervergunning nodig? :lol:

on topic:

Denk dat je weinig kans maakt,
je weet de regels in je eigen straat en de politie denkt dus dat je op kantoor zit.
Aan het begin van de straat zal waarschijnlijk staan : parkeerzone, , geld dus voor een gebied.

Bezwaar maken kan altijd, hooguit aanvoeren dat je net een andere auto hebt.
Offline shootme
Master
za 21 jan 2012, 12:12 Bericht 
Echter ze stond op de stoep.
Hier in mijn wijk is op de stoep staan 30 euro, in de vakken zonder kaartje 70 euro.

Mij lijkt dus verkeerde feitcode begaan, dus de overtreding heeft ts niet gepleegd!
Offline Hideyoshi
Master
za 21 jan 2012, 13:19 Bericht 
Sowieso moet je natuurlijk altijd bezwaar maken en Wob verzoeken indienen, je zou maar net een niet-bevoegde verbalisant treffen of verlopen Wob termijnen... Inhoudelijk maak je weinig kans.
Offline viffer
Master
za 21 jan 2012, 16:35 Bericht 

Als de straat niet binnen een parkeerschijfzone valt maak je wel degelijk een kans. Dit echter niet noemen in je bezwaar maar pas in een later stadium bij de rechter. Noem je dit gelijk zal de feitcode aangepast kunnen worden. Heb je een streetview link naar de straat?
 [ 5 berichten ]