Postingstijd interval gedetecteerd van 100.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 60 berichten ]
Offline swiftjee
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 19:32 Bericht 

niet iedereen krijgt toch een ASP het is steeksproefgewijs toch? en als ik ben vrij gesproken en geen 4 maanden rijontzegging heb maar bijvoorbeeld een voorwaardelijke straf komt die asp daarna dan nog? of kunnen ze in plaats van het ASP geven een hogere boete voorschrijven als ik voor moet komen?
Offline Aanhanger
Master
wo 04 jan 2012, 19:39 Bericht 
Voor de duidelijkheid, het ASP/CBR traject staat geheel los van het strafrechtelijke traject.

Zelfs indien je door de strafrechter wordt vrijgesproken, dan nog zit je aan dat ASP vast.

En nee, het is niet steekproefsgewijs.
Offline liesiex
Nieuwkomer
zo 22 jan 2012, 14:03 Bericht 

ik heb hetzelfde beginnend bestuurder en blies 506 ug had 4 kleine heineken twist biertjes op niet gegeten..niet netjes voor het rijden en moet daarvoor zeker gestraft worden.

ik binnen 10 dagen een brief gekregen dat het nog 4 maanden kon duren heb meteen klaagschrift opgestuurd naar rechtbank en mocht voorkomen om me brief te motiveren binnen een week bij de rechtbank is besloten dat ik me rijbewijs voorlopig terug krijg die kreeg ik netjes opgestuurd per post, maar afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van cbr dat ik me rbw weer moest inleveren en dat een ASP word opgelegd :'( zwaar balen en verdrietig...ik ga maandag kijken wat ik nog kan doen.

ik heb zeker recht op straf, maar vind dit best zwaar ik drink bijnaa noooit en zeker niet als ik moet rijden. ik was met een vriend die was zwaar aangeschoten die blies een P ?? ondanks dat verdien ik straf, maar ik ben mijn rbw al een maand kwijt geweest moet iedere dag 80km naar werk ik heb al super veel moeten regelen om naar me werk te komen kon niet meer naar school in de avond dus heb al veel geleden.... en volgende maand start ik me nieuwe job voel me zwaar voor lul nu..

word nog vervolgd ;)
Offline viffer
Master
zo 22 jan 2012, 14:29 Bericht 

Liesiex, open even een eigen topic om zo de boel een beetje overzichtelijk te houden
Offline swiftjee
Nieuwkomer
za 04 feb 2012, 11:54 Bericht 

Hallo, ik heb inmiddels op 20 Januari mijn rijbewijs terug gekregen van de rechter.
Nog niks gehoord van het cbr, terwijl ik rond december ben aangehouden? en normaal doen ze binnen 4 weken een melding.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
za 04 feb 2012, 12:09 Bericht 
@Swiftjee,

Heb je eigenlijk een vraag? Zo ja, welke?

Voor wat het ASP betreft. De politie (evt. OvJ) moet binnen 6 maanden na invorderingsdatum een melding aan het CBR doen. Vanaf de datum van ontvangst van de melding heeft het CBR 28 dagen om een besluit te nemen (tot LEMA, EMA, onderzoek alcohol en/of ASP). Als je op deze site veel meeleest zul je merken dat het CBR sedert begin december 2011 (ingangsdatum ASP) vaak pas op de uiterste beslisdatum een besluit neemt. Het kan daarna nog enkele dagen duren voor die beslissing aan jou bekend wordt (verzendperiode post/aangetekende post).
'Ze' hebben dus hoogstens zeven maanden, maar na een maand of drie zou ik wat rustiger worden. Maar juich vooral niet te vroeg. Dit soort besluiten komen altijd één dag na het ontkurken van de champagne alsnog binnen. :thumb_d:
Bij een invorderingsdatum van 24 december is het nu nog (veel) te vroeg om te juichen.

En het ASP is zeer beslist niet steekproefsgewijs. :schudnee:
(Als het CBR ergens goed aan kan verdienen, zullen ze het zeker niet laten).

Sterkte ermee.
Offline Close Encounter
Pro
do 09 feb 2012, 0:25 Bericht 
Dit soort besluiten komen altijd één dag na het ontkurken van de champagne alsnog binnen.

En als je dan de champagne ontkurkt en opdrinkt.... Niet achter het stuur gaan zitten. Sterkte in ieder geval!
Offline Richy1992
Nieuwkomer
za 19 mei 2012, 20:05 Bericht 

Ik zit sinds vandaag in hetzelfde schuitje. ben ook gepakt met teveel alcohol (1,024 promille) en bij <1 promille blijft het bij een EMA cursus. oftewel net dat ene slokje bier teveel kost me in totaal 4000 euro aan slotkosten en aan een motivatieprogramma.iets minder en het was bij een EMA maatregel gebleven. zit er behoorlijk over in, is toch een flinke klap voor een negentienjarige die nog nooit eerder problemen heeft veroorzaakt in het verkeer.
Offline Aanhanger
Master
za 19 mei 2012, 20:09 Bericht 
Dit is al het tweede topic waarin je aan probeert te haken met jouw geval.
Maak gewoon een eigen topic aan, dat houdt het overzichtelijker zowel voor jezelf als voor anderen.
Offline Richy1992
Nieuwkomer
za 19 mei 2012, 20:26 Bericht 

I know, excuus daarvoor.
zit gewoon behoorlijk in de rats;P
 [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2