Pagina 2 van 3  [ 147 berichten ]
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 23:48 Bericht 
TuxX schreef:
2 jaar beginnend bestuurder

Dit had je op een idee kunnen brengen fl. :wink:

Geen idee overigens wat de Belgische wet hierover zegt.
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 23:52 Bericht 
De Belgische wet houdt dit niet tegen. Volgens mij kan het wel...

Maar toch zit ik te wachten op iemand die de stelling onderuit schopt.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 23:57 Bericht 

Is er niet iets met een bepaalde tijd dat je ergens moet wonen om een rijbewijs te halen? Of is dat alleen als je een buitenlands rijbewijs wilt laten omzetten naar een Nederlands rijbewijs?
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 0:01 Bericht 
Voor zover ik weet moet je niet een bepaalde tijd in belgie wonen om daar je rbw te halen.

edit: wetgeving geeft me gelijk

Art. 3.

§ 1. Een Belgisch rijbewijs kunnen verkrijgen :

1° de personen die ingeschreven zijn in het bevolkingsregister, in het vreemdelingenregister of het wachtregister van een Belgische gemeente en die houder zijn van een van de volgende in België afgegeven geldige documenten :
de identiteitskaart van Belg of voor vreemdeling;
het bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister;
de bijlage 7bis, de bijlage 8, de bijlage 8bis, de bijlage 9 of de bijlage 9bis bij het koninklijk besluit van 8 oktober 1981 betreffende toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen; de verblijfskaart van onderdaan van een Lid-Staat van de Europese Economische Gemeenschappen; (gewijzigd door : K.B. 23.12.2008, art. 3; inwerkingtreding : 30.12.2008)
het attest van immatriculatie;

2° de personen die het bewijs leveren van hun inschrijving in een Belgische onderwijsinstelling gedurende een periode van ten minste zes maanden en die houder zijn van het geldige verblijfsdocument bedoeld in bijlage 33 van het koninklijk besluit van 8 oktober 1981 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen;

3° de personen die houder zijn van een van de volgende in België afgegeven geldige documenten:

de diplomatieke identiteitskaart;

de consulaire identiteitskaart;

de bijzondere identiteitskaart.

4° de personen van Belgische nationaliteit die het bewijs leveren van hun inschrijving in een Belgische onderwijsinstelling gedurende een periode van ten minste zes maanden en die ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische consulaire post en houder zijn van een geldige identiteitskaart, bedoeld in het koninklijk besluit van 23 januari 2003 aangaande de consulaire bevolkingsregisters en identiteitskaarten. 4° toegevoegd KB 24 aug 2007 - invoege op 1 sept 2007.
Offline viffer
Master
do 22 dec 2011, 0:12 Bericht 

TuxX schreef:
Maar toch zit ik te wachten op iemand die de stelling onderuit schopt.

Ik probeer ook maar wat (f)

Lijkt mij trouwens wel een interessante om uit te proberen. Maar liever niet zelf :schudnee:
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 0:18 Bericht 
Ik denk niet dat het probleem ligt in het halen van het BE rijbewijs. Als er problemen gaan komen zal dat met de verhuis terug zijn. Stel je doet het en dan ga je rijden met een Nederlandse auto, op ene Belgisch rijbewijs. Dat mag, dat doe ik ook. Maar wat als je dan wordt tegengehouden bij controle en men ziet in de computer dat jou NL rijbewijs ongeldig is verklaard. Kan je dan zomaar doorrijden op dat BE rijbewijs want jah... je bent wel in bezit van een geldig rbw natuurlijk.
En wat als je nou (doodstom ofc) nog eens met alcohol wordt gepakt. Dan kan het CBR in principe niks want je rbw is niet uitgegeven in NL.

En 't laatste waar ik aan denk. Stel dat je je belgische papiertje verliest. Dan moet je een NL rbw aanvragen op basis van je in belgie gecreerde rijbevoegdheid. Gaat het daar niet misgaan? Want in NL heb je je rbw ingeleverd...

Stof tot nadenken lijkt me.
Offline fl
Master
do 22 dec 2011, 0:20 Bericht 

[quote="TuxX"] en komt met een Belgisch rijbewijs terug naar Nederland. Dit rijbewijs is onbeperkt geldig.[/quot

Is dan de Nederlandse wet niet van toepassing?
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 0:21 Bericht 
Ik zei IN Belgie! IN IN IN IN!!!!!
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 0:21 Bericht 
Ik ben ervan overtuigd dat het door Tuxx voorgestelde scenario werkt.

Het CBR en alle maatregelen die daaraan hangen vallen onder bestuursrecht.
Het Nederlandse bestuursrecht heeft over buitenlandse rijbewijzen niets te vertellen en kan deze zeker niet ongeldig verklaren.

Wat overblijft is het Nederlandse strafrecht, dat wel buitenlandse rijbewijzen in kan vorderen en bestuurders een ontzegging kan geven, maar geen maatregelen op kan leggen zoals het CBR dat kan.

Ik voorspel over een half jaar kamervragen over de "Belgie-route" die Nederlandse besturders nemen om het ASP te kunnen omzeilen.
Offline fb
Master
do 22 dec 2011, 9:41 Bericht 
TuxX schreef:
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat een achterpoortje is. Iemand zin om het af te schieten?
Zomaar even bomen: Als dit achterdeurtje zou werken zou je, als alleen maar het rijbewijs ongeldig verklaard is, toch net zo goed in NL opnieuw je rijbewijs halen?
Ik neem toch aan dat ongeldig verklaring van je rijbewijs (rijbevoegdheid dus???) ook betekent dat dit geldt voor buitenlandse rijbewijzen.

TuxX schreef:
132 lid 2
Spreekt inderdaad expliciet over rijbewijs. Raar. Waar is het addertje?

OT: Iedereen valt wel over de schoolmeester-opmerking van mwj, maar waarom niet over de "Want dit gaat namelijk echt te ver!" opmerking van TS. M.i. geldt ook voor hem dat als hij zo'n straf te zwaar vind hij dat maar moet gaan ventileren in de koffiekamer.
Offline ericj
Pro
do 22 dec 2011, 9:51 Bericht 
Als je rijbewijs ongeldig is verklaard wegens het niet meewerken aan het alcoholslotprogramma, kun je binnen 5 jaar IN NEDERLAND geen nieuw rijbewijs aanvragen. Dat is geregeld. Wat niet geregeld kan worden, is dat je in het buitenland geen rijbewijs mag halen, want daar gaat Nederland niet over.

En intrekking rijbewijs (CBR) <> ontzegging rijbevoegdheid (strafrecht)

Ik zie ook niet waarom het niet zou kunnen eigenlijk.
Offline Walker
Master
do 22 dec 2011, 9:59 Bericht 
Dus na 5 jaar kun je gewoon je Belgische rijbewijs weer omzetten naar een NL...? O:)
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 10:07 Bericht 
Walker schreef:
Dus na 5 jaar kun je gewoon je Belgische rijbewijs weer omzetten naar een NL...?

Dat zou ik denken ja.
Offline Scaniafan
Master
do 22 dec 2011, 10:46 Bericht 
Wordt een ontzegging van de rijbevoegdheid niet op naam / BSN geregistreerd? Dwz, dat je met een buitenlands rijbewijs (Belgisch of whatever) in Nederland nog altijd niet mag rijden?

Natuurlijk is het aan de politie om bij een controle de link te leggen tussen naam / rijksregisternummer / BSN O:)
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 10:47 Bericht 
Volgens de wegenverkeerswet art. 132 lid 7 zou het CBR lid 2, de ongeldigverklaring van rijbewijzen, ook kunnen toepassen op buitenlandse rijbewijzen.

Wat deze "ongeldigverklaring" dan inhoudt wordt echter niet duidelijk.
Dit 7e lid komt me nogal absurd voor aangezien dit het CBR via het strafrecht alsnog bestuursrechtelijke zeggenschap over een buitenlands rijbewijs zou geven.
Doordat de bestuurder in Nederland woont en het rijbewijs door het CBR wordt ingepikt wordt je dan eigenlijk gedwongen je rijbewijs om te zetten in een Nederlandse, dat is de stok achter de deur die het CBR hier heeft.

Al houdt niets je natuurlijk tegen om daarna een nieuw rijbewijs uit Be. te halen.
Offline Loekieloekie
Die hard
do 22 dec 2011, 11:08 Bericht 
Zou met de belgie route ook goed uitzoeken of je wel verzekerd bent als blijkt dat je nederlandse rijbewijs niet geldig meer is.
De ASP gaat wel erg ver en het is inderdaad zuur dat ze bijna ervaren bestuurder was en daarmee deze maatregel niet opgelegd had gekregen.
Toch is een grens een grens en die moet ergens getrokken worden.

Ben heel benieuwd naar hoe het je vriendin vergaat en wat ze gaat doen.
Heeft ze een eigen auto waar ze een alcoholslot in kan laten bouwen?

Probeer te achterhalen of er tussen de voorselectie op straat en het blazen op het bureau minimaal 20 minuten heeft gezeten.

Een advocaat inhuren zou ik niet doen, gaat al duur genoeg worden en verzachtende omstandigeden houden ze echt geen rekening mee. Zuur voor je vriendin maar het is niet anders. Wees blij dat ze geen ongeluk heeft veroorzaakt met 460ugl op. Dan was het ASP programma het minste van dr zorgen geweest.
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 11:09 Bericht 
Aanhanger schreef:
bestuursrechtelijke zeggenschap over een buitenlands rijbewijs zou geven.

Dat kan gewoon niet. Ik loop constant tegen het legaliteitsbeginsel aan. Alleen het land in kwestie kan het rbw ongeldig verklaren. Het enige wat het CBR zou kunnen doen is wettelijk laten vastleggen dat een Nederlands ingezetene niet met een buitenlands rijbewijs mag rijen maar dat staat er tot dusver nog niet in.
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 11:22 Bericht 
Scaniafan schreef:
Wordt een ontzegging van de rijbevoegdheid niet op naam / BSN geregistreerd? Dwz, dat je met een buitenlands rijbewijs (Belgisch of whatever) in Nederland nog altijd niet mag rijden?

Ja, maar we hebben het hier niet over een OBM.
OBM is iets dat uit het strafrecht komt, en niet toegepast kan worden door het CBR.
TuxX schreef:
Dat kan gewoon niet.

Voor zover het al zou kunnen zou dit alleen binnen Nederland het geval zijn, waarmee de term "ongeldigverklaring" nergens op slaat want dat is het dan dus niet.
Zoals gezegd is de enige stok die ze hebben om je mee te slaan dat dat rijbewijs in een laatje ligt bij het CBR en men je min of meer "dwingt" in plaats daarvan een Nederlands rijbewijs met ASP beperking te halen.
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 16:44 Bericht 

@tuxx volgens mij moet je wel eerst 3 maanden de Belgische identiteit hebben om met het rijbewijs te mogen beginnen daar of heb ik het mis? Opzich wel een erg slim idee fuck dit allemaal en doe het op die manier :kniktja:
Offline NooitTeSnel
Master
do 22 dec 2011, 16:51 Bericht 
GertJan schreef:
Je slaat de plank nu een beetje mis. De OvJ heeft niets te zeggen over het alcoholslot. Het CBR volgt de richtlijnen die zijn opgesteld door de overheid. Ben je het hier niet mee eens kun je naar de bestuursrechter gaan en jouw situatie voorleggen. Indien de richtlijnen goed zijn gevolgd is de kans klein dat de bestuursrechter anders zal beslissen.

Ik weet dat het nu anders is. Maar mijn mening is dat het dus absurd is dat het CBR gewoon op basis van een simpel tabelletje zelf een straf oplegt. Dat tabelletje zou bij de OvJ moeten liggen, die eist dan wat er in de tabel staat (net als ze bij grote snelheidsovertredingen een tabel gevolgd wordt voor het bedrag en de lengte van de OBM), volgens is het aan de strafrechter om de zaak inhoudelijk te beoordelen en een passende straf op te leggen.

De bestuursrechter beoordeelt puur en alleen of de regeltjes gevolgd zijn, het is geen inhoudelijke beoordeling van de zaak. Dat gaat dus gewoon nergens over :schudnee:

AlainDeman schreef:
de Belgische identiteit hebben

Daarvoor moet je het volkslied kunnen zingen en met het juiste accent praten, voor de Belgische nationaliteit gelukkig niet (f)
Offline viffer
Master
do 22 dec 2011, 17:01 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
Ik weet dat het nu anders is. Maar mijn mening is dat het dus absurd is dat het CBR gewoon op basis van een simpel tabelletje zelf een straf oplegt. Dat tabelletje zou bij de OvJ moeten liggen, die eist dan wat er in de tabel staat (net als ze bij grote snelheidsovertredingen een tabel gevolgd wordt voor het bedrag en de lengte van de OBM), volgens is het aan de strafrechter om de zaak inhoudelijk te beoordelen en een passende straf op te leggen.

Maar het alcoholslot is geen straf. Net als een EMA, EMG en onderzoek geen straffen zijn.
Offline Arieb
Die hard
do 22 dec 2011, 19:17 Bericht 
TuxX schreef:
Dit rijbewijs is onbeperkt geldig

Wat heb je aan een geldig Belgisch rijbewijs als je een rijverbod krijgt? Als je NL rijbewijs wordt ingenomen, zal dit toch worden aangemerkt als OBM, of is het dan alleen een ingevorderd rijbewijs? In het eerste geval mag je dan dus gewoon niet rijden in NL, alleen in de rest van de wereld.
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 20:26 Bericht 
AlainDeman schreef:
@tuxx volgens mij moet je wel eerst 3 maanden de Belgische identiteit hebben om met het rijbewijs te mogen beginnen daar of heb ik het mis?

je hebt het mis. De enige vereiste is ingezetene zijn en dat kan op 1 dagje geregeld worden.

Arieb schreef:

Wat heb je aan een geldig Belgisch rijbewijs als je een rijverbod krijgt?

Dat is 't 'm net. Je krijgt geen rijverbod, je geeft gewoon je NL rijbewijs op. of bedoel jij via het strafrechterlijke traject. Want dat rijverbod duurt helemaal niet zo lang hoor.
Offline NooitTeSnel
Master
vr 23 dec 2011, 0:13 Bericht 
GertJan schreef:
Maar het alcoholslot is geen straf. Net als een EMA, EMG en onderzoek geen straffen zijn.

Formeel juridisch is het geen straf, maar praktisch is een verplichte cursus die je zelf moet betalen (of dus het ASP) natuurlijk gewoon op te vatten als een straf.
Offline viffer
Master
vr 23 dec 2011, 0:29 Bericht 

Volgens het CWOV dient het alcoholslot onder bestuursrecht te vallen om de volgende reden:

Citaat:
De ASP's dienen onder het bestuursrecht te vallen en te worden uitgevoerd door de instantie die
de rijbewijzen uitgeeft. Dit criterium vloeit voort uit het feit dat justitiële instanties niet altijd in staat
blijken te zijn om een consistent vorderings- en veroordelingsbeleid uit te voeren en op de naleving
van vonnissen te controleren.

http://www.swov.nl/rapport/factsheets/n ... olslot.pdf
Offline NooitTeSnel
Master
vr 23 dec 2011, 0:45 Bericht 
GertJan schreef:
Volgens het CWOV dient het alcoholslot onder bestuursrecht te vallen om de volgende reden:

De SWOV is gelukkig niet opgericht voor hun juridische inzicht. Ik vind het prima als het CBR of de RDW in samenwerking met de politie de uitvoering en controle doen, maar om nu te zeggen dat je de strafrechter moet overslaan omdat die niet in staat zou zijn consistent regeltjes uit te voeren is natuurlijk gestoord. We hebben juist een onafhankelijke strafrechter die elke zaak inhoudelijk beoordeelt, omdat domweg regeltjes uitvoeren in de echte wereld niet werkt ;(

Met regeltjes strak uitvoeren onder bestuursrecht krijg je onrealistische uitkomsten waarbij de straf (ik blij bij straf) voor 's nachts op een lege autoweg 81 rijden tussen twee betonwandjes* stukken hoger is dan voor 80 langs een school die net uit is**.

*S116 Amsterdam, autoweg bibeko, normaal 100, nu 50 met wegwerkzaamheden (ze werken ver van de weg af), daardoor is 81 EMG-waardig
**80 is maar 30 te hard en daarmee gewoon een muldertje zonder verdere gevolgen
Offline ACT-F
Pro
do 29 dec 2011, 16:28 Bericht 
TuxX schreef:
je hebt het mis. De enige vereiste is ingezetene zijn en dat kan op 1 dagje geregeld worden.

Én je moet je uitschrijven in Nederland. Je mag als ingezetene van Nederland niet met een buitenlands rijbewijs rijden. Hooguit een bepaalde periode nadat je vanuit het buitenland in Nederland gevestigd hebt.
Offline The Driver
Master
do 29 dec 2011, 16:48 Bericht 

Uitschrijven in Nederland betekent ook voor die periode een verrekening van de AOW voor na je 65 jaar.
Offline viffer
Master
do 29 dec 2011, 17:04 Bericht 

ACT-F schreef:
Je mag als ingezetene van Nederland niet met een buitenlands rijbewijs rijden.

Waar staat dat beschreven?
Offline Gianluca
Master
do 29 dec 2011, 17:08 Bericht 

Daar ben ik ook benieuwd naar... 8)
Offline Tita_NL
Weet de weg
do 29 dec 2011, 17:38 Bericht 

The Driver schreef:
Uitschrijven in Nederland betekent ook voor die periode een verrekening van de AOW voor na je 65 jaar.

Maar dan volgens mij weer niet als je in NL blijft werken.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 29 dec 2011, 18:21 Bericht 
Wonen in Nederland met buitenlands rijbewijs

Komt u in Nederland wonen, dan kunt u nog een bepaalde periode gebruik maken van uw geldige buitenlandse rijbewijs. Deze periode is afhankelijk van het land waar u het rijbewijs heeft gehaald. Na deze overgangsperiode moet u een Nederlands rijbewijs hebben. In bepaalde gevallen kunt u uw buitenlandse rijbewijs omwisselen voor een Nederlands rijbewijs. Dit zijn de regels:

Rijbewijs afgegeven in de EU of EVA
Is uw rijbewijs afgegeven in een land van de EU of EVA, dan kunt u hier tot 10 jaar na afgifte in Nederland mee rijden. Is uw rijbewijs ouder dan 9 jaar, dan mag u nog 1 jaar in Nederland blijven rijden met uw rijbewijs. Dit is gerekend vanaf de datum van inschrijving in een Nederlandse gemeente.

Rijbewijs afgegeven buiten de EU of EVA
Is uw rijbewijs afgegeven in een ander land dan een EU of EVA lidstaat of op het Caribische deel van het Koninkrijk der Nederlanden, dan kunt uw rijbewijs nog tot 185 dagen na vestiging in Nederland gebruiken. Binnen die 185 dagen moet u zorgen voor een Nederlands rijbewijs.

Bron http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nemen.html
Offline TuxX
Master
vr 30 dec 2011, 12:14 Bericht 
ACT-F schreef:
Én je moet je uitschrijven in Nederland. Je mag als ingezetene van Nederland niet met een buitenlands rijbewijs rijden. Hooguit een bepaalde periode nadat je vanuit het buitenland in Nederland gevestigd hebt.

Mag wel gedurende 10 jaar. Wat daarna gebeurt is nog ene blinde vlek. Formeel mag het niet maar het IS wel een geldig rijbewijs. Ik zou nog wel eens willen zien wat er gebeurt als je gewoon met je Belgische rijbewijs blijft rijden. Over 10 jaar breng ik verslag uit :wink:

Maar goed je hebt dus 10 jaar en je moet niet meer afrijden. Je kan gewoon je RBW wisselen.

The Driver schreef:

Zoals Tita zei, als je maar in NL blijft werken en hier loonbelasting betaald.

Maar schop rustig verder. Ik wil nog steeds mijn stelling ontkracht zien :)
Offline Redlin
Pro
vr 30 dec 2011, 13:15 Bericht 
Misschien even rare vraag maar wat geeft het CBR het recht om in bv mijn eigendom zo'n slot te bouwen gaan ze dan ook alle storingen betalen omdat dat dat ding iet goed werkt en ik de garage moet bellen omdat mijn auto niet start.
Bij een lease auto zullen ze daar ook niet blij mee zijn aangezien je daar niet zomaar apparaten in mag bouwen ?
Offline Aanhanger
Master
vr 30 dec 2011, 13:17 Bericht 
Je moet dat slot door een derde partij in laten bouwen, dat gaat het CBR niet voor je doen.
Offline fl
Master
vr 30 dec 2011, 14:05 Bericht 

Redlin schreef:
Misschien even rare vraag maar wat geeft het CBR het recht om in bv mijn eigendom zo'n slot te bouwen gaan ze dan ook alle storingen betalen omdat dat dat ding iet goed werkt en ik de garage moet bellen omdat mijn auto niet start.
Bij een lease auto zullen ze daar ook niet blij mee zijn aangezien je daar niet zomaar apparaten in mag bouwen ?

Je hoeft niet mee te doen. Ga je gewoon 5 jaar op de fiets.
Offline huffie
Die hard
vr 30 dec 2011, 14:44 Bericht 
fl schreef:

Of de brommer toch?
Offline Aanhanger
Master
vr 30 dec 2011, 14:59 Bericht 
Nee, ook geen brommer dan.

Edit: ik zie dat AM ook blijft staan bij ongeldigverklaring.
Offline shootme
Master
vr 30 dec 2011, 15:25 Bericht 
fl schreef:

En daarna kun alsnog in aanmerking komen voor ASP (geleert van Gert-Jan), dus ze naaien je goed!
Offline ACT-F
Pro
vr 30 dec 2011, 16:47 Bericht 
GertJan schreef:
Waar staat dat beschreven?

Hier.
Offline liesiex
Nieuwkomer
zo 22 jan 2012, 14:36 Bericht 

TuxX schreef:
Vriendin laat RBW ongeldig verklaren. Verhuist ff officieel naar Belgie (tijdelijk appartementje). Haalt daar opnieuw het examen (snelste manier kost 3 maanden en 1000 euro en tijdens die 3 maand mag je gewoon rijden) en komt met een Belgisch rijbewijs terug naar Nederland. Dit rijbewijs is onbeperkt geldig.

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat een achterpoortje is. Iemand zin om het af te schieten?

ja hoe zit dat dan precies kan je je rijbewijs in een ander EU land halen en dan zonder de concequenties die zijn opgelegd in NL ? of moet dat dan een land zijn buiten de EU?
Offline bx gek
Master
zo 22 jan 2012, 14:47 Bericht 
Je kan overal ter wereld een rbw halen, maar het rijverbod in NL blijft gewoon staan.
Offline liesiex
Nieuwkomer
zo 22 jan 2012, 14:57 Bericht 

en je bent verplicht de eerste kosten van asp betalen! dus of het financieel voordeliger is ??

dan kan je maar beter mee werken en verwacht dat je binnen 3 maanden weer auto rijd met om de 6 weken controle en blazen onder het rijden en lekker aan de :colaatje:
Offline viffer
Master
zo 22 jan 2012, 15:04 Bericht 

Je moet ook afwegen hoe lang je niet in NL zou willen rijden. Na 5 jaar wordt opnieuw gekeken of jij je rijbewijs terug kunt krijgen of toch nog moet deelnemen aan het ASP. Het kan dus een erg langdurige kwestie worden.
Offline Suomi
Respect
zo 22 jan 2012, 16:55 Bericht 
Kunnen ze eigenlijk ook op een motor een alcoholslot bouwen? Lijkt me niet, of wel?
Offline TuxX
Master
zo 22 jan 2012, 17:09 Bericht 
Ok, vanaf 2012 voert Belgie rijbewijzen in met geldigheidsduur. Ik ontsnap er net aan maar voor andere mensen is het een feit... helaas, daar gaat het achterpoortje.
Offline viffer
Master
zo 22 jan 2012, 17:20 Bericht 

Suomi schreef:
Kunnen ze eigenlijk ook op een motor een alcoholslot bouwen? Lijkt me niet, of wel?

Nee, Alcoholsloten worden alleen in personenvoertuigen ingebouwd. Je eventuele overige behaalde rijbewijzen zijn in de periode dat je met een alcoholslot moet rijden ook niet geldig (met uitzondering van AM).
Offline Aristonos
Weet de weg
zo 22 jan 2012, 17:27 Bericht 

Een rijbewijs is eigenlijk een vergunning om te mogen rijden net als je een vergunning hebt voor een kroeg.gebeurt er wat met drugs in de kroeg dan zal justitie dat vervolgen.De gemeente kan besluiten om de vergunning tijdellijk of voor onbepaalde tijd in te trekken.Krijg je de vergunning terug dan kunnen daar voorwaarden aan vast zitten.Hou je je niet aan de voorwaarden dan is het einde kroeg.Zo is het ook met rijbewijzen.Er wordt gewoon te veel gereden onder invloed en vroeger strafte justitie je daarvoor.Verder niks.Of eventueel een AVC cursus die je zelf niks kostte als je over de 2.0 promille kwam.Nu heeft het CBR de bevoegdheid om ook in geval van ernstige zaken maatregelen te nemen.Boven een bepaald promillage krijg je met de uitgever van de rijbewijzen te maken en dat is nog strenger voor beginners.
Ik zou gewoon meewerken...en next time een taxi nemen als je wat op hebt.
Offline umpire
FS medewerker
zo 22 jan 2012, 17:46 Bericht 
Suomi schreef:

in zoverre, je kunt alleen deelname aan een ASP opgelegd krijgen als je categorie B hebt op je rijbewijs. Wordt je met "teveel op" op de motor aangehouden, dan hangt het dus af wat voor categorietjes je nog meer op je rijbewijs hebt.
Offline Gaiajohan
Pro
zo 22 jan 2012, 18:30 Bericht 

Toch even een vraag hierover:
Stel ik ga op de fiets naar een feest, kom terug en wordt gepakt met een hoeveelheid die ASP waard is.
Ik heb al eens gezien dat ze dan je rijbewijs af kunnen pakken, ondanks dat je geen motorvoertuig bestuurde. Hierover stond laatst een stukje op Wegenforum uit een bericht van ik vermoed de telegraaf..

Kan je voor zoiets dan ook een ASP krijgen?
 [ 147 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende