Pagina 1 van 3  [ 147 berichten ]
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 20:42 Bericht 

Hallo allemaal,

Mijn vriendin is vorige week gepakt met te veel drank op 1,0456 promille ong.
Over 2 maanden heeft zij haar rijbewijs 5 jaar en dit is haar eerste keer kwa aanhouding i.v.m. Te veel drank op.

Nu kreeg zij onlangs een brief van het CBR dat zij verplicht mee moet doen met het alcohol slot programma ASP dit is sinds 1 dec 2011 ingevoerd. En zij schijnt ook gelijk het proefkonijn te zijn.

Weten mensen hier al wat meer van? Want dit gaat namelijk echt te ver! Je krijgt gedurende 2 jaar een slot in je auto gebouwd en moet voor het starten van de auto en steekproef gewijs blazen. Tegen deze beslissing van het CBR willen wij in bezwaar maar weten niet goed waar te beginnen.....

Kan iemand ons helpen? Ook al is daar een kleine vergoeding voor nodig geen probleem.

Groeten Alain en Daisy
Offline mwj
Master
wo 21 dec 2011, 20:45 Bericht 
AlainDeman schreef:
Kan iemand ons helpen

Als je gaat rijden niet drinken, en als je dat wel doet, dan binnen wat toelaatbaar is :x
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 20:49 Bericht 
Je bent de eerste op dit forum met deze vraag, welkom.

Er is weinig aan te doen tenzij je aan kunt tonen dat ze niet gereden heeft, geen beginnend bestuurder is of de ademanalyse niet klopt.
Bezwaar op andere gronden is kansloos.

Ik zou het op prijs stellen als je de ervaringen met het ASP hier zou willen delen.
Offline Walker
Master
wo 21 dec 2011, 20:51 Bericht 
mwj: Schoolmeesters zoeken maar een andere school. Dit is het juridische topic op FS

Alcoholslot is verplicht voor beginnend bestuurders vanaf 1,0 promille. Zij blies net even meer, met nog 2 maanden te gaan. Idd zuur....
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 20:53 Bericht 

Drankje erg behulpzame reactie
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 20:53 Bericht 
Je kan helaas niets doen. Alleen meewerken :(
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 20:55 Bericht 

Dit lijkt geheel volgens de geldende regels te zijn opgelegd, mits er geen fouten zijn gemaakt rondom de aanhouding.

Hoe is de aanhouding in zijn werk gegaan? Heeft er minimaal 20 minuten tijd gezeten tussen eerste contact en het blazen op het ademanalyseapparaat? Dit heeft weliswaar met het strafproces te maken (CBR beslissingen vallen onder bestuursrecht) maar het PV is leidend voor de initiële beslissing van het CBR. Wil je een (kleine) kans maken hier onderuit te komen zul je eerst de zaken uit het PV onderuit moeten zien te halen.
Offline Ton.
Master
wo 21 dec 2011, 20:56 Bericht 
AlainDeman schreef:

:roflol:

Anyway: ben wel benieuwd naar de ervaringen mocht het slot geplaatst worden.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 20:56 Bericht 

AlainDeman schreef:

Als dit geen typo is:

:roflol: :roflol:
Offline mwj
Master
wo 21 dec 2011, 20:59 Bericht 
Walker schreef:
Schoolmeesters zoeken maar een andere school. Dit is het juridische topic op FS

En hier mogen dus alleen juridische opmerkingen komen te staan :huh:

Ik zal de rest van het topic eens volgen, kijken of dat inderdaad zo is :wink:
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 21:10 Bericht 

Drankje :thumb: hahaha

Van de officier van justitie heeft zij een brief ontvangen met 4 maanden rijontzegging verder geen boete.

Van CBR dus ASP programma. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat het ASP programma wordt kwijtgescholden en een ander programma zoals vroeger wordt gegeven. Dat alcoholcontrole gaat gewoon helemaal nergens over! Die gasten zijn echt gek geworden.

Ze heeft er ook erg spijt van en sindsdien geen druppel meer gedronken elke andere straf accepteerd ze maar dit gaat gewoon te ver. In mijn ogen moet zon alcoholslot aan alcoholisten of aan mensen die meerdere keren met alcohol op zijn gepakt.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 21:16 Bericht 

Het is heel spijtig maar als je het PV niet onderuit weet te halen zie ik geen mogelijkheden waarmee je het CBR zou kunnen bewegen deze beslissing ongedaan te maken. De boete zal nog volgen maar gezien het feit dat de OvJ het rijbewijs al voor 4 maanden heeft ingehouden acht ik de kans ook groot dat je vriendin zich voor de rechter mag gaan verantwoorden. Dus nogmaals; zijn er mogelijkheden dat er zwaarwegende fouten zijn gemaakt in het PV?

@mwj; dat is in principe wel de bedoeling, alleen juridische tips en eventuele discussie daaromtrent. Voor de rest: overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/de-flitsservice-nl-juridische-koffiekamer-t50298.html

edit: Als je vriendin bereid is elke andere straf te accepteren kan ze wellicht het ASP weigeren.

cbr schreef:
Als de betrokkene deelname weigert, dan blijft dat niet zonder gevolgen. Ten eerste mag hij of zij vijf jaar geen voertuig besturen waar een rijbewijs voor nodig is (behalve een bromfiets of brommobiel). Daarna kan de betrokkene een aanvraag voor een Verklaring van geschiktheid indienen bij het CBR. Maar ook dan is de kans aanwezig dat de deelnemer alsnog het alcoholslotprogramma moet doorlopen. Ook moet de betrokkene de kosten betalen die zijn verbonden aan het opleggen van de maatregel.
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 21:16 Bericht 
AlainDeman schreef:
Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat het ASP programma wordt kwijtgescholden en een ander programma zoals vroeger wordt gegeven.

Niet :cry: Het is heel mooi at jij elke straf wil accepteren maar dit is de straf en dit zal je krijgen.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 21:20 Bericht 

TuxX schreef:
Niet :cry: Het is heel mooi at jij elke straf wil accepteren maar dit is de straf en dit zal je krijgen.

:nono: Het alcoholslot mag geweigerd worden
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 21:22 Bericht 
Dan is het dag rijbewijs :duh:
Offline FocusWagon
Die hard
wo 21 dec 2011, 21:26 Bericht 
TuxX schreef:

Ook als je geen eigen auto hebt? Kan je dan niet kiezen voor 2 jaar niet rijden? (ipv de 5 jaar bij weigering)
Offline mwj
Master
wo 21 dec 2011, 21:27 Bericht 
GertJan schreef:
dat is in principe wel de bedoeling, alleen juridische tips en eventuele discussie daaromtrent

understood, zal hier in dit topic geen mening meer geven :x
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 21:30 Bericht 

Ze is aangehouden en stond Aanhouden in het scherm toen meegenomen naar het bureau. Meerdere keren op het apparaat geblazen want het werkte niet en toen uiteindelijk op 460ugl 1,058 promille gekomen. Ze weet niet precies hoelang er tussen de 1e keer en 2e keer op het bureau zat omdat er geen klok hing geen mobiel enz.

Kan je bij de politie hierover documenten opvragen b.v tijdstip van aanhouding tijdstip van test op het apparaat enz.?
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 21:36 Bericht 

Ja, hiervoor kun je een WOB verzoek indienen (zie de WOB sectie hiertoe). Maar als ze op straat is aangehouden en meegenomen is naar het bureau is de kans niet groot dat die tijd is overschreden. Wat was de reden van het falen van het apparaat? Er moeten trouwens twee geldige metingen worden gedaan volgens mij.

FocusWagon schreef:
Ook als je geen eigen auto hebt? Kan je dan niet kiezen voor 2 jaar niet rijden? (ipv de 5 jaar bij weigering)

Dat is een goede vraag, geen idee of er hier al iemand is die daar een zinnig antwoord op kan geven.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 21:37 Bericht 

TuxX schreef:

Maar als elke andere straf acceptabel is is dat wel een optie (f)
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 21:39 Bericht 
132 lid 2

Citaat:
Bij gebreke van de in het eerste lid bedoelde medewerking besluit het CBR onverwijld tot ongeldigverklaring van het rijbewijs van de houder. Het CBR bepaalt daarbij op welke categorie of categorieën van motorrijtuigen waarvoor het rijbewijs is afgegeven, de ongeldigverklaring betrekking heeft. Bij ministeriële regeling wordt vastgesteld in welke gevallen sprake is van het niet verlenen van medewerking. Als het niet verlenen van de vereiste medewerking wordt mede aangemerkt het niet voldoen van de kosten verbonden aan het huren of kopen, het inbouwen, het uitlezen, het testen, het kalibreren, het onderhouden en het verwijderen van het alcoholslot op de in het huur- dan wel koopcontract van het alcoholslot aangegeven wijze of binnen de in dat huur- dan wel koopcontract aangegeven termijn of termijnen, alsmede het niet voldoen van de kosten binnen de termijn of termijnen die is of zijn aangegeven bij het besluit waarbij de verplichting tot een van de hierna genoemde maatregelen is opgelegd, of het niet voldoen van de kosten op de in dat besluit aangegeven wijze, van:

a. de bij ministeriële regeling aangewezen educatieve maatregelen ter bevordering van de rijvaardigheid of geschiktheid,

b. het alcoholslotprogramma, of

c. het onderzoek naar de rijvaardigheid of geschiktheid, indien deze kosten op grond van artikel 133, vierde lid, voor rekening van betrokkene komen.

TS aan u de keuze
Offline Rover
Master
wo 21 dec 2011, 21:39 Bericht 
AlainDeman schreef:
Meerdere keren op het apparaat geblazen want het werkte niet en toen uiteindelijk op 460ugl 1,058 promille gekomen.

Is het promillage vastgesteld vanuit 1 blaastest of het gemiddelde van meerdere (laatste is dacht ik standaardprocedure.)
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 21:46 Bericht 

De reden is dat het apparaat niet goed werkte er zijn daarna wel 2 metingen gedaan waar dit gemiddelde uit kwam.
http://www.verkeerspro.nl/verkeerskunde ... lijk-niet/
Offline fl
Master
wo 21 dec 2011, 22:00 Bericht 

AlainDeman schreef:
Meerdere keren op het apparaat geblazen want het werkte niet

Hou het er maar op dat de verdachte niet goed heeft geblazen.

Als er iets mis is met het apparaat komt men vaak niet eens aan blazen toe.
Er komt zeer zeker geen uitslag op de ticket.

Rover schreef:
Is het promillage vastgesteld vanuit 1 blaastest of het gemiddelde van meerdere (laatste is dacht ik standaardprocedure

Een analyse bestaat uit maximaal 4 blaastesten, waarvan er 2 goed moeten zijn wil er een uitslag komen. Na 2 goede testen komt er automatisch een uitslag.
Komen er geen 2 goede blaastesten uit, mag de analyse nog een keer over worden gedaan en heeft betrokkene weer een cyclus met 4 kansen, waarvan er weer 2 goed moeten zijn voor een uitslag.

Bij geen uitslag wordt er overgegaan naar een bloedonderzoek.
Offline AlainDeman
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 22:02 Bericht 

Maar even kort samen gevat... Je kan dus niks doen als er tijdens het PV geen fouten zijn gemaakt?

Is het wel verstandig om juridische hulp zoals advocaat in te schakelen omdat er wel verzachtende omstandigheden zijn zoals; over 2 maanden rijbewijs 5jaar net over de 1promille en verder nooit aangehouden wegens alcohol.

Het is toch gek dat het CBR dit zomaar kan doen zonder een kans op verweer.

Bij een uitspraak van de rechter kan je ook in beroep gaan waarom hierop niet?

In ieder geval al onwijs bedankt voor de reacties en ik zal jullie (de geïnteresseerde) wel laten weten wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst!
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 22:04 Bericht 
Kan wel maar je komt voor de bestuursrechter. En dat is een heel ander traject.

het CBR zal niet akkoord gaan met verzachtende omstandigheden.

hoeveel auto's hebben jullie?
Offline Walker
Master
wo 21 dec 2011, 22:22 Bericht 
Het CBR is een onafhankelijk orgaan dat zelf zwaar in de financiële problemen zit. Verwacht uit die hoek geen, maar dan ook geen enkele coulance.

Strafrechtelijk zal je vriendin via het OM vervolgd worden.
Bestuursrechtelijk doet het CBR er alles aan om het mensen moeilijk te maken.

Wellicht is het een optie om te zorgen dat je vriendin geen auto meer heeft? Dat scheelt in ieder geval de aanschaf van het slot.

Daarnaast krijgt ze ongetwijfeld een aantekening op haar rijbewijs waardoor ze niet in een auto zonder alcoholslot mag rijden. Hoe dit zit met tijdelijk vervangende auto's weet ik niet.
Offline shootme
Master
wo 21 dec 2011, 22:27 Bericht 
AlainDeman schreef:
Bij een uitspraak van de rechter kan je ook in beroep gaan waarom hierop niet?

Heb even gechoogeld en heb wat voor je.

http://www.verkeersstrafrecht.nl/CBR

http://www.rijbewijsprobleem.nl/heeft-u ... -gekregen/

Tijdens het toveren met zoekwoorden kwam ik ook deze tegen, dit was al eerder uitvoerig hier besproken:
http://www.joop.nl/leven/detail/artikel ... _druk_cbr/
Citaat:
Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) heeft bij herhaling psychiaters onder druk gezet om hun diagnoses aan te passen, zo schrijft de Volkskrant zaterdag. Daardoor zijn automobilisten die eerst waren goedgekeurd, alsnog tot alcoholist bestempeld en hebben zij hun rijbewijs moeten inleveren.

Maar ik wil je niet de moed laten verliezen..

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... veregeling
(leesvoer)

http://www.rijksbegroting.nl/algemeen/g ... 21471.html
Citaat:
De heer Van der Staaij sluit zich aan bij opmerkingen over de invoering van het alcoholslot en de kritische geluiden hierover van de verslavingszorg. Er moet voorkomen worden dat alcoholverslaafden aan het verkeer kunnen deelnemen. Met de alcoholpromillages waarmee gewerkt wordt, kan een groep verslaafden wel deelnemen aan de alcoholslotregeling.

Dat het in het kader van een goed verkeersveiligheidsbeleid belangrijk is om op snelheid te controleren, onderschrijft de heer Van der Staaij, maar dit moet niet gebeuren op plaatsen waar sprake lijkt te zijn van onredelijkheid. Hij stelt voor, een aantal verkeerssituaties te evalueren.

(vet gedrukte lijkt me wel interessant voor een andere discussie)

Dit is een PDF met heel info over het slot.

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... ndboek.pdf

Code:
5.3  Beroepsmogelijkheden
Er bestaat bij de erkenning installateur alcoholslot niet de mogelijkheid om tegen het resultaat van de
steekproefherkeuring in beroep te gaan. Mocht de constatering leiden tot een besluit van de RDW dan
kunt u hiertegen wel in bezwaar. In dit verband wordt verwezen naar paragraaf 5.2 van het
toezichtbeleid.

Indien een deelnemer aan het alcoholslotprogramma bezwaar maakt, dient de deelnemer dit bezwaar
zelf kenbaar te maken bij het CBR.

Ik weet echter niet hoe of wat verder, heb helaas geen tijd om dit verder uit te zoeken en ik ben een leek op dit gebied.

Ik wens je toch alle sterkte!

Als laatste... mochten jullie het geld hebben, koop een auto van 50 euro, bouw het slot in en ga motor rijden.
overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/regeling-maatregelen-rijvaardigheid-en-geschiktheid-2011-t71062.html
Offline NooitTeSnel
Master
wo 21 dec 2011, 22:31 Bericht 
Walker schreef:
Wellicht is het een optie om te zorgen dat je vriendin geen auto meer heeft? Dat scheelt in ieder geval de aanschaf van het slot.

Dat zou inderdaad wel eens kunnen werken, dan wordt het effectief een OBM van 2 jaar (of in ieder geval: 2 jaar lang een aantekening dat ze alleen in een auto met alcoholslot mag rijden, als ze die niet heeft is dat dus effectief hetzelfde als een OBM)

Walker schreef:
Hoe dit zit met tijdelijk vervangende auto's weet ik niet.

Daar mag ze dan ook niet in rijden.
Offline bruintje beer
Master
wo 21 dec 2011, 22:32 Bericht 
Walker schreef:
Daarnaast krijgt ze ongetwijfeld een aantekening op haar rijbewijs waardoor ze niet in een auto zonder alcoholslot mag rijden.
Walker schreef:
Hoe dit zit met tijdelijk vervangende auto's weet ik niet.
:roll: Lijkt me dat je dat zelf kunt bedenken.
Offline Walker
Master
Stuur anders een PB naar Tukker_Pat. Hij is meer thuis in de CBR-materie.
Offline Aanhanger
Master
Walker schreef:

Dat maakt geen verschil, je kiest er zelf voor om al dan niet mee te werken aan het ASP. Het hoeft niet, maar dan heb je alleen geen rijbewijs meer.
Walker schreef:
Daarnaast krijgt ze ongetwijfeld een aantekening op haar rijbewijs waardoor ze niet in een auto zonder alcoholslot mag rijden. Hoe dit zit met tijdelijk vervangende auto's weet ik niet.

Sterker nog, als ze gaat deelnemen aan het ASP mag ze alleen nog in de auto rijden waar "haar" slot in zit, en op brommers (AM rijbewijs) Ze mag niet met welk ander motorvoertuig dan ook rijden, ook niet als daar toevallig een alcoholslot in zou zitten.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 22:33 Bericht 

AlainDeman schreef:
In ieder geval al onwijs bedankt voor de reacties en ik zal jullie (de geïnteresseerde) wel laten weten wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst!

:thumb: Heel graag, ook de ervaringen met betrekking tot het inbouwen/uitlezen/etc van het alcoholslot zijn interessant, het is nieuwe materie waar hier dus nog geen ervaringen mee zijn.
Offline NooitTeSnel
Master
wo 21 dec 2011, 22:44 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Dat zou inderdaad wel eens kunnen werken, dan wordt het effectief een OBM van 2 jaar (of in ieder geval: 2 jaar lang een aantekening dat ze alleen in een auto met alcoholslot mag rijden, als ze die niet heeft is dat dus effectief hetzelfde als een OBM)

Na nog wat lees-werk trek ik deze opmerking in. Je hebt twee keuzes:

1. Je doet actief mee aan het ASP, je moet het slot laten inbouwen, het duurt minimaal 24 maanden en kan daarna steeds met 6 maanden verlengd worden

2. Je doet niet (voldoende) mee, je bent je rijbewijs voor minimaal 5 jaar kwijt, na die 5 jaar besluit het CBR of je alsnog aan het ASP moet deelnemen om je rijbewijs terug te krijgen.

Bij 1 moet je goed opletten, want het inbouwen, betalen en regelmatig laten controleren van het slot zijn eisen van het programma. Betaal je telaat of laat je een controle niet uitvoeren, dan wordt dat gezien als "niet meewerken" en ben je dus 5 jaar je rijbewijs kwijt.

Bij 2 loop je dus het risico dat je over 5 jaar gewoon alsnog moet deelnemen, dus eigenlijk is je enige optie om gewoon braaf mee te doen.
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 22:47 Bericht 
Dat lijkt er meer op ja.
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 22:49 Bericht 
Ok een aparte track. Kost evenveel maar geen last van 't ASP.

Vriendin laat RBW ongeldig verklaren. Verhuist ff officieel naar Belgie (tijdelijk appartementje). Haalt daar opnieuw het examen (snelste manier kost 3 maanden en 1000 euro en tijdens die 3 maand mag je gewoon rijden) en komt met een Belgisch rijbewijs terug naar Nederland. Dit rijbewijs is onbeperkt geldig.

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat een achterpoortje is. Iemand zin om het af te schieten?
Offline shootme
Master
wo 21 dec 2011, 22:50 Bericht 
NooitTeSnel schreef:

1. Je doet actief mee aan het ASP, je moet het slot laten inbouwen, het duurt minimaal 24 maanden en kan daarna steeds met 6 maanden verlengd worden

2. Je doet niet (voldoende) mee, je bent je rijbewijs voor minimaal 5 jaar kwijt, na die 5 jaar besluit het CBR of je alsnog aan het ASP moet deelnemen om je rijbewijs terug te krijgen

Hoewel ik alcohol in het verkeer absoluut niet goedkeur en zeker niet wil goed praten, vind ik dit een absurd zware maatregel.
De grens van Ema, Lema en waarschijnlijk ook dit programma wordt elk jaar naar beneden bijgesteld, dus de kans dat je ermee te maken hebt, groeit elk jaar en de maatregelen worden ook steeds zwaarder.

Je kunt bijna beter iemand vermoorden dan een verkeersovertreding begaan.. :fp:
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 22:53 Bericht 

shootme schreef:
Je kunt bijna beter iemand vermoorden dan een verkeersovertreding begaan.. :fp:

Alcohol in het verkeer is geen verkeersovertreding
Offline NooitTeSnel
Master
wo 21 dec 2011, 22:55 Bericht 
shootme schreef:
Hoewel ik alcohol in het verkeer absoluut niet goedkeur en zeker niet wil goed praten, vind ik dit een absurd zware maatregel.

Ik vind alcohol in het verkeer ook niet kunnen, neem zelf altijd een taxi of de fiets als ik wil drinken. De maatregel is zwaar, maar wat mij betreft niet absurd. Ik vind het alleen wel absurd dat deze maatregel onder het motto regels-zijn-regels door het CBR opgelegd kan worden. Dit soort maatregelen horen in handen te zijn van de rechter, de OvJ kan best op basis van simpele regeltjes een eis stellen (zo gaat dat nu ook met snelheid), maar de rechter hoort uiteindelijk te bepalen wat een passende straf is.
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 22:59 Bericht 
TuxX schreef:
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat een achterpoortje is.

Klinkt als een prima plan. :thumb:
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 23:02 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
Dit soort maatregelen horen in handen te zijn van de rechter, de OvJ kan best op basis van simpele regeltjes een eis stellen (zo gaat dat nu ook met snelheid), maar de rechter hoort uiteindelijk te bepalen wat een passende straf is.

Je slaat de plank nu een beetje mis. De OvJ heeft niets te zeggen over het alcoholslot. Het CBR volgt de richtlijnen die zijn opgesteld door de overheid. Ben je het hier niet mee eens kun je naar de bestuursrechter gaan en jouw situatie voorleggen. Indien de richtlijnen goed zijn gevolgd is de kans klein dat de bestuursrechter anders zal beslissen.

Het CBR neemt een beslissing op basis van het PV. Meer informatie is in feite ook niet beschikbaar. Als je nu dat PV onderuit weet te halen (dat moet wel weer bij de strafrechter) heb je een kans bij de bestuursrechter.
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 23:08 Bericht 
Aanhanger schreef:

Klinkt als een prima plan. :thumb:

Bijkomend voordeel. Nooit geen kans meer op EMG of EMA. Wel weer 2 jaar beginnend bestuurder maar dat moet je er dan maar bijnemen.
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 23:15 Bericht 
GertJan schreef:
Als je nu dat PV onderuit weet te halen (dat moet wel weer bij de strafrechter)
Daar heeft de strafrechter niets mee te maken.
Offline fl
Master
wo 21 dec 2011, 23:17 Bericht 

TuxX schreef:
Wel weer 2 jaar beginnend bestuurder maar dat moet je er dan maar bijnemen.

Je kunt maar 1 keer beginnende bestuurder zijn.
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 23:18 Bericht 
Je bent terug beginnend bestuurder in Belgie. Jij beroept je op een NL wet.
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 23:23 Bericht 

Aanhanger schreef:
Daar heeft de strafrechter niets mee te maken.

Niets?
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 23:31 Bericht 
Nee, echt niet.

Er vallen wel zaken te bedenken waarbij het van invloed zou kunnen zijn maar die zijn vrij extreem.

Bedenk ook dat het bestuursrechtelijke traject sneller loopt dan het strafrechtelijke.
Offline fl
Master
wo 21 dec 2011, 23:38 Bericht 

TuxX schreef:
Jij beroept je op een NL wet.

Voor de toepassing van het derde lid, artikel 8WvW, wordt onder een rijbewijs mede verstaan een rijbewijs, afgegeven door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland
Offline TuxX
Master
wo 21 dec 2011, 23:42 Bericht 
In NL ben je dan misschien geen beginnend bestuurder meer, maar wel in Belgie! Daar verwijs ik nou al de hele tijd naar!!! :duh: Potverdikke zeg, leest na 's goe!
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 23:46 Bericht 

Aanhanger schreef:
Er vallen wel zaken te bedenken waarbij het van invloed zou kunnen zijn maar die zijn vrij extreem.

Het lijkt mij dat een bestuursrechter zich niet inhoudelijk gaat bemoeien met een PV
 [ 147 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende