Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
Offline xTIMx
Eendagsvlieg
zo 29 jan 2012, 10:27 Bericht 

Beste Forumleden,

Het onderstaand bezwaar met kopie parkeervergunning gestuurd voor een beschikking van 70 Euro plus 6 Euro adm.kosten.
De parkeervergunning voor bezoekers is geregistreerd op het adres, niet op kenteken, dat daar geen misverstand over is.

Aan de Officier van Justitie

Beuningen, 1 november 2011

Geachte mevrouw, heer,

Bezwaar tegen de beschikking volgens bijgaande kopie, dat er een voertuig geparkeerd is op een parkeerplaats voor vergunninghouders zonder parkeervergunning.
Bijgaand aan dit bezwaar is een kopie toegevoegd van de ontheffing/vergunning, P 0013XXXX.
Deze ontheffing is ten tijde van de overtreding gebruikt gedurende het bezoek op het adres XXXXXX XX te Nijmegen.

De bezoekersvergunning staat dus geregistreerd op het bedoelde adres.

Ik krijg een afwijzing van mijn bezwaar, echter de Officier van Justitie zal bij wijze van uitzondering slechts een boete opleggen van 30 Euro omdat ik wel over een ontheffing beschikte.

De parkeervergunning is op de juiste wijze gebruikt.
Dat heeft betrekking op een nodeloos toegevoegde zin dat het parkeerrecht alleen bestaat bij gebruik van de op de kaart omschreven wijze.

Ik kan deze graaicultuur niet meer volgen. :thumb_d:

Groeten,
Tim

Bezoekersvergunning
http://imageshack.us/photo/my-images/841/bezoekersverg1.jpg/

Beschikking nummer 2
http://imageshack.us/photo/my-images/820/beschikking2oktober2011.jpg/
Offline HAW2006
Master
zo 29 jan 2012, 17:34 Bericht 
xTIMx schreef:
Groeten,
Tim

Ik weet niet wat je wilt, maar groeten terug. (f)
Offline mwj
Master
zo 29 jan 2012, 17:35 Bericht 
*flikkert van de bank van het lachen*

:roflol: :roflol: :roflol:
Offline xTIMx
Eendagsvlieg
zo 29 jan 2012, 19:35 Bericht 

Als ik een parkeerbon van 70 euro krijg ondanks het gebruiken van een parkeerontheffing, daar bezwaar tegen maak en als "coulance" de schikking is verlaagd naar 30 euro, begrijp ik niet wat daar nou zo onduidelijk aan is.
Dat de parkeerwacht of agent deze niet heeft zien liggen is dus mijn probleem.
Offline viffer
Master
zo 29 jan 2012, 20:21 Bericht 

Je verhaal is geheel duidelijk. Maar wat is nu je vraag? Of wilde je alleen je verhaal kwijt? In dat geval ook van mij de groeten terug (f)
Offline 944 guy
Master
zo 29 jan 2012, 20:41 Bericht 
In geval het een vergunning betreft die aan je ruit geplakt is moet je sowieso zeggen dat die vent de pot op kan, en naar de rechter ermee. Wat anders? Je hebt het bewijs van onschuld in handen, neem alleen genoegen met gegrond verklaring!
Offline Yootzin
Master
zo 29 jan 2012, 20:47 Bericht 
GertJan schreef:
Je verhaal is geheel duidelijk. Maar wat is nu je vraag? Of wilde je alleen je verhaal kwijt? In dat geval ook van mij de groeten terug

+1

En ook de groeten van mij :biertje:
Offline Aanhanger
Master
zo 29 jan 2012, 23:34 Bericht 
Ik vermoed dat TS juridisch advies zoekt.

Het advies is de zekerheidsstelling vast te betalen en beroep in te stellen tegen deze beslissing zodat je het aan de kantonrechter voor kunt leggen.

Mijn advies is om in het beroep zo kort en bondig mogelijk aan te geven dat de beschikking niet klopt, en dat in de beslissing van de OvJ nota bene staat dat de vergunning op juiste wijze gebruikt was.

Meestal krijg je dan kort voordat de zaak voor zou komen alsnog een briefje dat men aanbiedt de bon te laten vervallen.
Bewaar alles goed want je bent zo een jaar verder voordat je weer wat hoort.
Offline xTIMx
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 7:40 Bericht 

De 1e reacties kwamen inderdaad over of men het niet begreep. Was zelf ook onduidelijk over wat ik wilde.
In 1e instantie wilde ik jullie dit niet onthouden gezien het idiote ervan en ging het niet persé om hulp.
Uiteraard ga ik een bezwaar schrijven. De precieze tekst moet ik nog bedenken. De tips van #aanhanger neem ik in ieder geval mee.
Ik vraag mij af waarom dat een jaar MAG duren, waarom zou ik dan betalen? Ik schrijf in ieder geval een bezwaar, betalen doe ik dus voorlopig ook niet.
Groeten terug aan allemaal :thumb:
Offline Scaniafan
Master
ma 30 jan 2012, 7:45 Bericht 
xTIMx schreef:

Ik vraag mij af waarom dat een jaar MAG duren, waarom zou ik dan betalen? Ik schrijf in ieder geval een bezwaar, betalen doe ik dus voorlopig ook niet.

Je gaat in beroep tegen de uitspraak van de OvJ. Betalen moet je dus als zekerheidstelling, anders komt het hele verhaal niet eens bij de kantonrechter op het bureau.

De rechtsgang mag (geloof ik) zelfs drie jaar duren :aai:
Offline xTIMx
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 8:06 Bericht 

:lol: Die is goed. drie jaar!
"Als u geen zekerheid stelt, kan het zijn dat uw beroepschrift niet in behandeling wordt genomen."
Wat een ongelooflijke kul zeg. Dat heeft zelfs weg van een dreigement. Dit is een kinderlijkheid zoals je ouders wel eens hoort: Pas op hoor, anders stuur ik je naar je kamer.
Offline bx gek
Master
ma 30 jan 2012, 9:12 Bericht 
xTIMx schreef:
Wat een ongelooflijke kul zeg. Dat heeft zelfs weg van een dreigement. Dit is een kinderlijkheid zoals je ouders wel eens hoort: Pas op hoor, anders stuur ik je naar je kamer.

Dit kan wel zo zijn, maar als je niet zeker stelt kan je het beroep bij de rechter vergeten.
Offline Scaniafan
Master
ma 30 jan 2012, 9:14 Bericht 
:lol:

xTIMx schreef:
Die is goed. drie jaar!

Goed hè?

Ik lig hier dubbel van het lachen :roflol: :roflol:

:fp:
Offline 944 guy
Master
ma 30 jan 2012, 9:45 Bericht 
xTIMx schreef:
Wat een ongelooflijke kul zeg. Dat heeft zelfs weg van een dreigement. Dit is een kinderlijkheid zoals je ouders wel eens hoort: Pas op hoor, anders stuur ik je naar je kamer

Welkom in nederland. Rechtspraak is volledig afhankelijk van of je betaalt ja of nee :fp:
Go get 'em!
Offline Aanhanger
Master
ma 30 jan 2012, 12:09 Bericht 
Het is geen kul, indien je niet zeker stelt is je beroep niet ontvankelijk en is het einde verhaal voor wat betreft je mogelijkheden.
Offline shootme
Master
ma 30 jan 2012, 12:17 Bericht 
Sjonge jonge, weinig topics met zoveel sarcasme en cynisme gezien in het Juridische deel van dit forum.
Maar wel leuk :thumb:

Tja, beste Tim,
Je bent schuldig tot je onschuld is bewezen.

Hou ons op de hoogte :wink:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:20 Bericht 
Aanhanger schreef:
en dat in de beslissing van de OvJ nota bene staat dat de vergunning op juiste wijze gebruikt was.

Ik kan hem niet openen maar je hebt wel een sterk punt hier voor de rechter.
Offline Gendrikje
Die hard
ma 30 jan 2012, 12:52 Bericht 
Ach, zie het dan als een redelijk veilige investering om de pijn te verzachten. Bij winst de boete + rente terug vorderen over de tijd dat het op het rekening van het CJIB heeft gestaan.
Offline Ogre
Master
ma 30 jan 2012, 16:41 Bericht 
Aanhanger schreef:
dat in de beslissing van de OvJ nota bene staat dat de vergunning op juiste wijze gebruikt was.

Ik lees alleen dat de beschikking gebaseerd was op het niet hebben van een (geldige) vergunning of het niet op de juiste wijze zichtbaar plaatsen van de vergunning en is verlaagd omdat er is vastgesteld dat TS wel over een vergunning beschikt.
Blijft onjuist gebruik dus staan.
Offline Aanhanger
Master
ma 30 jan 2012, 16:49 Bericht 
Ik heb de papieren verder niet gelezen, ik ga uit van wat TS in zijn openingspost opschrijft.
 [ 20 berichten ]