Postingstijd interval gedetecteerd van 44.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 2 berichten ]
Offline NiksNut
Pro
di 06 dec 2011, 9:54 Bericht 
Ik ben al een tijdje bezig om mijn leges terug te vorderen van de gemeente, in rekening gebracht bij het aanvragen van identiteitskaarten in 2010, maar tot nu toe nog geen eurocent terug gekregen. Daarom plaats ik hier de gang van zaken tot nu toe, ervanuitgaande dat ik het korrekt heb aangepakt...

Op 1 november 2010 schreef ik de volgende brief aan de gemeente:
Citaat:
Betreft Bezwaarschrift tegen leges identiteitskaart

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen het opleggen van de kosten c.q. leges voor de aanschaf van een viertal identiteitskaarten, welke door mij is aangevraagd op xx oktober 2010 bij Bureau Burgerzaken.

Ik refereer aan de uitspraak van het Gerechtshof te Den Bosch, met kenmerk LJN: BN9659, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , 09/00474, waarin uitspraak is gedaan dat gemeenten geen leges mogen opleggen bij de aanvraag van een identiteitskaart.

Aan een hoorzitting heb ik geen behoefte aan; ik wens deze procedure schriftelijk af te handelen.

Verder verzoek ik u dit bezwaarschrift aan te houden, totdat de Hoge Raad uitspraak heeft gedaan in deze zaak. Wanneer deze uitspraak bekend is én de uitspraak van het Gerechtshof bevestigd wordt, verzoek ik u om de gemaakte leges over te maken op bank xx.xx.xx.xxx t.n.v. NiksNut.

Reactie gemeente: Ontvangstbevestiging gedateerd 4 november 2010, en op 10 november 2010 akkoord met voorstel om het bezwaarschrift aan te houden.

Op 11 oktober 2011 schreef ik de volgende brief aan de gemeente:

Citaat:
Betreft Afhandeling bezwaarschrift
Uw kenmerk xxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Het zal u niet ontgaan zijn dat de Hoge Raad inmiddels uitspraak heeft gedaan in de zaak met kenmerk LJN: BN9659, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , 09/00474, waarnaar ik gerefereerd heb in mijn bezwaarschrift gedateerd 1 november 2010, in uw administratie bekend onder kenmerk xxxxxx. De uitspraak van de Hoge Raad is gedaan op 9 september 2011, en is bekend onder het kenmerk LJN BQ4105.
Destijds heeft u ingestemd met het verzoek om de afhandeling van het bezwaarschrift aan te houden houden tot de Hoge Raad uitspraak had gedaan.
Helaas heb ik tot op dit moment, ruim 4 weken na de uitspraak van de Hoge Raad, nog geen verdere berichtgeving van u mogen ontvangen.
Ik ga er van uit dat u op korte termijn de afhandeling van mijn bezwaarschrift oppakt, en dat de onterecht in rekening gebrachte leges m.b.t. de 2 ID-kaarten voor volwassenen voor 1 december 2011 zal zijn overgemaakt op bank rekening xx.xx.xx.xxx t.n.v. NiksNut.

Reactie gemeente: Ontvangstbevestiging gedateerd 14 oktober 2011, en bij vragen e.d. mag ik het hoofd Burgerzaken bellen :dag:

Gisteren (5 december 2011) het standaard formulier ingebrekestelling ingevuld en opgestuurd.

Volgens deze informatie had de gemeente binnen 6 weken moeten reageren, en als de gemeente nu binnen 2 weken niet reageert op de ingebrekestelling, dan heb ik automatisch recht op een bestuurlijke dwangsom...
Offline NiksNut
Pro
do 19 jan 2012, 13:26 Bericht 
Beslissing en ingebrekestelling hebben elkaar gekruist; ze stellen het verzenden van de beslissing echt zo lang mogelijk uit. Maar ik heb het geld inmiddels op mijn rekening ontvangen :honger:
 [ 2 berichten ]