Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Offline Sjaaky
Master
za 28 jan 2012, 16:17 Bericht 
'Leuke' post vandaag. Als ik een beetje op de weg kijk zie ik het zelf al maar er rijden blijkbaar wat debiele brokkenpiloot rond in Nederland. Een paar hiervan hebben een bonus opbouw bescherming ergo een bonus opbouw bescherming wordt voor mijn verzekeraar te duur en deze stopt hier dan ook vanaf 1 maart mee.

Jammer voor mijn verzekeraar ga ik hiermee niet akkoord en ben dus inmiddels opzoek naar een andere verzekeraar. Daarom eigenlijk twee vragen:

Ik heb dus dit jaar al betaald voor een bonus opbouw bescherming iets waar ik, zelfs al ik bij deze verzekeraar blijf, dus geen recht meer op heb mocht ik puur hypothetische na maart een claim indienen. Heb ik hierdoor niet recht op teruggave van mijn al betaalde bescherming. Dit omdat het gehele bedrag ook per jaar betaald kan worden, doe ik overigens niet, en je er dus vanuit kan gaan dat je vooruit betaald.

Twee vraag; ik neem aan dat ik zonder probleem moet kunnen overstappen gezien de polis veranderd, nu ziet mijn verzekeraar de bonus opbouw bescherming niet als de polis zelf maar als een rand geval want in de brief wordt niets over de polis zelf genoemd.
Offline Brave Hendrik
Master
za 28 jan 2012, 16:25 Bericht 
Goed dat je eventueel wil opstappen.
Die zgn. bonus bescherming (het percentage daarvan) was later toch niet mee te nemen geweest naar een andere verzekeraar.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Studeer eerst eens op wat een bonusbeschermer precies is en kijk dan of ie nog wel zo aantrekkelijk is als het lijkt.
Tenminste, als je ooit nog naar een ander wil.

Schadeverzekeringen zijn na het eerste jaar altijd per maand opzegbaar (geworden).
http://www.verzekeringssite.nl/actueel/ ... g-opzeggen
Bovendien zijn gewijzigde voorwaarden (bijna) altijd een reden om te beëindigen.
Offline Sandeman
FS medewerker
za 28 jan 2012, 16:29 Bericht 
Bonusbescherming is imho gewoon een marketingtruukje..
Offline red devil1
Master
za 28 jan 2012, 16:33 Bericht 
je kunt nu weg, en premie zal teruggestort worden.
Offline bernardo A.
Master
za 28 jan 2012, 19:59 Bericht 

Gebruikelijk is dat je die facilitiet houdt totdat jouw verzekering prolongeert. Dat houdt in: voor een nieuwe contractstermijn wordt voortgezet. Daar heb je dan ook voor betaald.

De bonusbescherming wordt bij alle verzekeraars opgeruimd. Verzekeraars hebben de afgelopen jaren praktisch onder kostprijs gewerkt en dat moeten ze nu op last van DNB aanpassen.
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 0:46 Bericht 

Iedere verandering in je verzekering die door de verzekeraar wordt doorgevoerd , hoe minim ook, geeft je het recht om de verzekering te annuleren. Immers heb je voor een bepaald pakket gekozen en daar betaal je voor. Door te veranderen in jouw verzekeringspakket komt de verzekeraar niet meer zijn verplichtingen na die ten tijde van het afsluiten gemaakt zijn. Op grond daarvan kun je per direct de verzekering beëindigen en is een opzegtermijn al helemaal niet van toepassing
Offline Trogdor
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 11:41 Bericht 

Johnt64 schreef:
Iedere verandering in je verzekering die door de verzekeraar wordt doorgevoerd , hoe minim ook, geeft je het recht om de verzekering te annuleren. Immers heb je voor een bepaald pakket gekozen en daar betaal je voor. Door te veranderen in jouw verzekeringspakket komt de verzekeraar niet meer zijn verplichtingen na die ten tijde van het afsluiten gemaakt zijn. Op grond daarvan kun je per direct de verzekering beëindigen en is een opzegtermijn al helemaal niet van toepassing

Bovenstaande klopt als een zwerende vinger!!

Omdat je voorruit betaald hebt, dan heb je recht om de voorruitbetaalde premie terug te vragen (en te krijgen).
Offline Cygnum
Pro
do 02 feb 2012, 20:51 Bericht 
Trogdor schreef:
Omdat je voorruit betaald hebt, dan heb je recht om de voorruitbetaalde premie terug te vragen (en te krijgen).

Mag ik de achterruit en zijruiten ook terugvragen? Is een beetje koud zonder ruiten, zeker in deze tijd van het jaar.

Er kan wel sprake zijn van een opzegtermijn wanneer de wijziging nog niet is ingegaan. De opzegdatum is dan de ingangsdatum van de wijziging van de voorwaarden. Kijk trouwens na of de voorwaarden inderdaad voor jou tussentijds wijzigen of dat het alleen voor nieuw afgesloten polissen en bij prolongatie van bestaande polissen geldt. In dat geval kan je namelijk niet opzeggen.
Offline mwj
Master
do 02 feb 2012, 20:53 Bericht 
Sjaaky schreef:
Twee vraag; ik neem aan dat ik zonder probleem moet kunnen overstappen gezien de polis veranderd, nu ziet mijn verzekeraar de bonus opbouw bescherming niet als de polis zelf maar als een rand geval want in de brief wordt niets over de polis zelf genoemd.

Wijziging in de voorwaarden geeft jou het recht om de verzekering te beeindigen. Je hebt immer de verzekering op andere gronden afgesloten.
Offline Brave Hendrik
Master
do 02 feb 2012, 21:26 Bericht 
Cygnum schreef:
In dat geval kan je namelijk niet opzeggen.

Jawel hoor.
Na het eerste jaar kan men schadeverzekeringen in vrijwel alle gevallen per maand opzeggen.
Het is geen Wet, maar wel een begin verleden jaar door verzekeraars afgesproken gedragsregel.
Offline bruintje beer
Master
vr 03 feb 2012, 7:20 Bericht 
Trogdor schreef:
Omdat je voorruit betaald hebt
Juist. Carglass?
 [ 11 berichten ]