Pagina 3 van 3  [ 128 berichten ]
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 16:32 Bericht 
Loekieloekie schreef:
Dit is de voorwaarde die volgens hun wel geldig is en waar ze zich op beroepen.

Laat rechtsbijstand dan maar werken... ze trekken aan het kortste eind.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 16:34 Bericht 
Bij rechtsbijstand moet je altijd alert zijn dat ze doen wat jij wilt, en als je gevoel niet goed is, dan direct aandringen op de geschillenregeling. Je lontje moet niet te lang zijn bij rechtsbijstandsverzekeringen.
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 25 jan 2012, 16:39 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Het is dus standaard beleid:

Dat is precies de meel die ik gehad heb ja.
Offline viffer
Master
wo 25 jan 2012, 16:40 Bericht 

Van hun eigen site:

Citaat:
Op onze site tonen wij enkel producten die goed leverbaar zijn. Dat willen zeggen; ofwel op voorraad bij ons, ofwel op voorraad bij een van onze leveranciers. Zowel de voorraadindicaties als onze prijzen worden automatisch bij gewerkt, waardoor deze altijd actueel zijn. Ook worden producten die niet meer leverbaar zijn automatisch van onze site verwijderd.

Misschien goed om een schermafdruk van te maken voor het geval ze willen wijzigen?
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 25 jan 2012, 16:43 Bericht 
jep schermafdruk al in het archief, en ik vond het al zielig dat ik ze moest gaan pakken op een fout.
Blijkt het gewoon beleid te zijn, dan zal er ook wel niemand zijn die dit met succes aangevochten heeft.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 16:44 Bericht 
Dit is geen kwestie van zielig. Men had zich anders moeten opstellen.
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 25 jan 2012, 16:47 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Laat rechtsbijstand dan maar werken... ze trekken aan het kortste eind.

Hoop dat je gelijk krijgt, gaat idd naar rechtsbijstand.

Hideyoshi schreef:
Dit is geen kwestie van zielig. Men had zich anders moeten opstellen.

jep dat is me nu ook duidelijk, al voelde ik me gister een beetje schuldig over mijn harde opstelling. Is nu iig weg :)
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 16:48 Bericht 
Loekieloekie schreef:
al voelde ik me gister een beetje schuldig over mijn harde opstelling

Ik heb dat soms ook wel, maar vaak leer ik het erg snel af als ik merk dat de andere partij ook zo is.
Offline Kiwi45
Master
wo 25 jan 2012, 16:48 Bericht 
Je kunt je case ook aan Arnoud Engelfriet voorleggen trouwens:
http://blog.iusmentis.com/

Die smult hiervan, en kan jou (en je rechtsbijstand) ongetwijfeld goede tips geven.
Offline viffer
Master
wo 25 jan 2012, 16:49 Bericht 

Je zou er bijna iets gaan bestellen :woop:
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 16:54 Bericht 
Foei :nono: :lol:
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 25 jan 2012, 16:55 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Je kunt je case ook aan Arnoud Engelfriet voorleggen trouwens:
http://blog.iusmentis.com/

Zal hem onthouden, kijk even wat de rechtsbijstand doet, als ze netjes de disks leveren hoef ik ze verder niet aan de schandpaal, anders wel :)
Thx voor de tip.
Offline viffer
Master
wo 25 jan 2012, 17:04 Bericht 

Hideyoshi schreef:
Foei :nono: :lol:

Oh, ik moet er echt bestellen? :oops:
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 17:12 Bericht 
GertJan schreef:
Oh, ik moet er echt bestellen?

Ik zou een andere shop zoeken...
Offline Loekieloekie
Die hard
do 26 jan 2012, 10:19 Bericht 
Nou zowel mijn rechtsbijstandsverzekering als die van mijn broer geeft aan dat we in ons recht staan.
Echter om dit te gaan halen zullen we moeten gaan procederen.
Hier hebben we beide niet echt zin in, dus we zien ervanaf en annuleren de order.
Hoe erg dit ook tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel ingaat.

Om nu ergens anders weer 500 euro neer te leggen voor disks terwijl ik dit nu heb uitstaan gaat een beetje te ver.
Over een paar maanden zijn de prijs van disks weer gedaald en hebben we niets meer aan deze deal of zijn we zelfs duurder uit.

Ook is de reden dat de die disks bestellen dat we 2 nas servers willen draaien, hier is haast bij dus lijkt me beter om mijn energie daarin te stoppen ivp te gaan procederen tegen afuture.nl

Dus bij deze voor iedereen een waarschuwing, als je bij afuture een bestelling plaatst heb je kans dat ze toch meer geld willen zien ookal is de deal rond.
Ze bieden harddisk onder de marktprijs aanbieden en als je hapt een meeltje sturen dat de prijzen toch duurder zijn en dat je bij moet betalen.
Als je afziet van de koop krijg je wel je geld terug, ben bang dat ze dat nu ook weken gaan vasthouden om rente te trekken.

Ga mijn gal ook nog wel spuien op tweakers en morgen maar gewoon bij paradigit schrijven halen :)

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken, kan jullie helaas niet verblijden met een mooie juridische strijd.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 10:24 Bericht 
Begrijpelijk maar jammer. Wel goed dat je hier even je ervaring met afuture.nl deelt, wellicht kan je ergens nog een review geven dan weten andere klanten ook hoe ze werken.
Offline Loekieloekie
Die hard
do 26 jan 2012, 10:31 Bericht 
Hideyoshi schreef:
wellicht kan je ergens nog een review geven dan weten andere klanten ook hoe ze werken.

Jep ga nog wel wat negatieve reviews aanmaken, kon nl zelf niet veel vinden toen ik zocht op hun naam.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 10:43 Bericht 
Overdrijf het niet, dat zou smadelijk kunnen zijn.
Offline djee
Master
do 26 jan 2012, 10:46 Bericht 
slecht dat www.afuture.nl oftewel afuture webshop, zo met zijn klanten omgaat, zoals eerder gezegd is dit het risico van (online)ondernemen.
Offline Loekieloekie
Die hard
do 26 jan 2012, 10:47 Bericht 
Komt goed, ben niet uit op beschadigen alleen op ervaring delen en anderen laten weten wat ze kunnen verwachten.
Blijkbaar is het hun werkwijze disks goedkoop aan te bieden en zodra je ze koopt om meer te vragen of je anders de koop te laten annuleren.
Offline Rens
Die hard
do 26 jan 2012, 12:26 Bericht 

Moet het helaas toch even opnemen voor afuture :) Ben het volledig eens met het feit dat men gewoon zou moeten leveren, maar afuture blijft een van de beste shops in Nederland. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad bij 3 verschillende webshops. Als ik deze alle drie op mijn banlist zou bijschrijven zou ik nu zo'n 10% extra moeten betalen voor alle hardware, hetgeen neer komt op een paar honderd euro per maand. Afuture is een van de goedkoopste en levert altijd heel vlot.

edit: overigens voor de volledigheid. Afuture zet prijzen rechtstreeks door vanuit de leveranciers (+marge). Daarnaast zijn de leveranciers ook nog eens verantwoordelijk voor de kunstmatig hoge prijzen. Helaas valt er als consument niks aan te doen en blijft afture natuurlijk verantwoordelijk voor de overeenkomst met haar klant.
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 12:26 Bericht 
Jij hebt dus slechte ervaringen met afuture webshop omdat ze dingen eerst goedkoop aanbieden en vervolgens zeggen dat het duurder is geworden?
En dan ook nog roepen dat het product niet meer leverbaar is. Oplichters!
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 12:29 Bericht 
Ik vind het ook een wat aparte manier van zaken doen.
Offline Loekieloekie
Die hard
do 26 jan 2012, 13:27 Bericht 
Rens schreef:
Moet het helaas toch even opnemen voor afuture

Van mij mag je hoor, ze hoeven van mij niet te branden in de hel ofzo.
Vind het alleen niet netjes hoe ze dit doen en die ervaring deel ik met de goegemeente zodat iedereen kan weten waar ie aan begint voor ie daar disks koopt.

Puur ter voorkoming anderen de moeite te beparen die ik hiervoor heb gedaan en heb een week later nog steeds een diskloze nas :(

http://tweakers.net/shopreview/7274/afu ... 1#reacties
Offline djee
Master
do 26 jan 2012, 13:35 Bericht 
lees ook de reactie van Afuture op jouw verhaal:

Gepost door Afuture, donderdag 26 januari 2012 11:44
Goedemorgen,

Dit komt inderdaad wel eens vaker voor de laatste tijd; Niet bij alle producten, maar enkel bij harde schijven. Zoals welbekend gebeuren er de laatste maanden vreemde dingen met voorraden en prijzen van HD's. Dit vanwege de overstromingen in Thailand. Hierdoor zijn er wereldwijde tekorten ontstaan, en wordt er door leveranciers gespeculeerd met prijzen. In verreweg de meeste gevallen leveren wij HD's gewoon voor de bestelde prijs uit, maar soms glippen er dit soort foutjes door heen.

Natuurlijk is dit vervelend, en daarom hebben wij u ook onze excuses aangeboden. Het spreekt voor zich dat we bij annuleringen het geld snel (binnen enkele dagen) terug betalen.

Dat gezegd hebbende; in dit soort gevallen bieden wij inderdaad altijd de keuze tussen bijbetalen en annuleren (ons beroepende op onze AV). Juridisch gezien is hier niets mis mee. Als 2 rechtsbijstandsverzekeringen iets anders beweren, dan zijn ze ofwel niet goed geïnformeerd over dit betreffende geval, ofwel beschikken de medewerkers die u sprak over onvoldoende juridische kennis.

Met vriendelijke groet,

Afuture.nl
Offline Loekieloekie
Die hard
do 26 jan 2012, 13:42 Bericht 
Tja zou ik ook zeggen als ik hun was.
Toch denkik dat ze weinig mensen kunnen vinden die het met ze eens zijn.

Zie ook de discussie hier.
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 13:53 Bericht 
Vriend van me heeft een HTPC voor me gebouwd en gaf laatst al aan dat ik mazzel heb gehad met de prijzen. Een week nadat ik alles besteld had gingen de prijzen way up. Dacht dat het wel meeviel maar het is dus echt zo concreet.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:00 Bericht 
Prima review zo, het wachten is tot iemand een keer een procedure tegen ze begint, en ze aan het eind daarvan met duizenden euro's advocaatkosten blijven zitten omdat ze zelf zo goed weten hoe het in elkaar steekt.
 [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3