Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Offline drnomad
Master
za 02 apr 2005, 21:15 Bericht 
PZC

ARNHEM - Advocaat A. Moszkowicz mag van de rechter zijn rijbewijs houden. De advocaat werd op 5 december 2003 geflitst toen hij met 191 kilometer over de A12 bij Arnhem reed, 71 kilometer te hard.

Het gerechtshof in Arnhem legde de strafpleiter gisteren een geldboete van drieduizend euro op en acht maanden voorwaardelijke rijontzegging. De Arnhemse kantonrechter veroordeelde hem in november vorig jaartot een geldboete van 568 euro en zes maanden ontzegging waarvan drie voorwaardelijk. Moszkowicz ging daartegen in beroep.

Advocaat-generaal Frielink eiste gisteren een maand onvoorwaardelijke ontzegging langer. Maar raadsheer Ruys dacht er anders over. Hij liet in zijn uitspraak meewegen dat de advocaat nog niet eerder een ontzegging is opgelegd en dat hij zijn rijbewijs nodig heeft voor zijn werk.

Moszkowicz zag af van zijn recht in cassatie te gaan. GPD

Offline Matthijs
Master
za 02 apr 2005, 21:26 Bericht 
Absurd hoge boete trouwens.

Offline boersma
Master
za 02 apr 2005, 21:37 Bericht 
fastmatti schreef:

Inkomen gerelateerd??

Offline Matthijs
Master
za 02 apr 2005, 21:43 Bericht 
boersma schreef:
fastmatti schreef:

Inkomen gerelateerd??

Daar doen we in Nederland toch niet aan?? (gelukkig overigens)

Offline Worf
Master
za 02 apr 2005, 21:49 Bericht 
fastmatti schreef:
boersma schreef:
fastmatti schreef:

Inkomen gerelateerd??

Inderdaad ja. Want anders betaalde ik voor een boet tot 10 km/h te hard maar een luttele EURO 10,00 :evil:

Offline Job Genders
Pro
za 02 apr 2005, 21:52 Bericht 
Sjah, tis eigenlijk triest. Hoevaak hoor je die verhalen van mensen die telkens weer ladderzat zonder papiertje een ongeval veroorzaken en weer tegen de lamp lopen? Dat staat haaks op zo'n verhaal als dit, hardrijden is redelijk gevaarlijk... maar dat soort snelheden rij je in het holst van de nacht.

Moszkowicz ; koop een hondje! :)

Offline drnomad
Master
za 02 apr 2005, 21:55 Bericht 
Worf schreef:
fastmatti schreef:
boersma schreef:
fastmatti schreef:

Inkomen gerelateerd??

Inderdaad ja. Want anders betaalde ik voor een boet tot 10 km/h te hard maar een luttele EURO 10,00 :evil:

Worf, heb ik het mis, jij was toch degene die zich in het verleden heeft voorgesteld als pro-flits? Dan moet je maar niet te snel rijden he ;)

Offline Worf
Master
za 02 apr 2005, 22:00 Bericht 
drnomad schreef:
Worf schreef:
fastmatti schreef:
boersma schreef:
fastmatti schreef:

Inkomen gerelateerd??

Worf, heb ik het mis, jij was toch degene die zich in het verleden heeft voorgesteld als pro-flits? Dan moet je maar niet te snel rijden he ;)

IK heb inderdad die instelling ja. Als je wordt geflitst moet je niet zeuren. Maar ik ben ook geen heilig boontje en ik betaal de boetes dan gewoon ook braaf. Ik was fout, en moet de concequenties dan ook maar dragen.

Offline drnomad
Master
za 02 apr 2005, 22:03 Bericht 
Worf schreef:
IK heb inderdad die instelling ja. Als je wordt geflitst moet je niet zeuren. Maar ik ben ook geen heilig boontje en ik betaal de boetes dan gewoon ook braaf. Ik was fout, en moet de concequenties dan ook maar dragen.

Maar toch blijf je rondhangen op Flitsservice, met overigens zeer waardevolle informatie, want je bijdragen gaan richting uitmuntend. Iets houdt je toch hier he ;)

Offline Worf
Master
za 02 apr 2005, 22:12 Bericht 
drnomad schreef:
Worf schreef:

Maar toch blijf je rondhangen op Flitsservice, met overigens zeer waardevolle informatie, want je bijdragen gaan richting uitmuntend. Iets houdt je toch hier he ;)

Inderdaad ja. Want het gros van de reacties is in mijn ogen gewoon pure humor. En een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Toch ?

Offline drnomad
Master
za 02 apr 2005, 22:19 Bericht 
Worf schreef:
En een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Toch ?

Als je het maar naar je zin hebt :biertje:

:lol: Ik ken overigens een Haagsche variant op bovenstaande uitdrukking die ik hier maar niet ga herhalen :D.

Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 02 apr 2005, 22:26 Bericht 
drnomad schreef:
Worf schreef:
En een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Toch ?

Als je het maar naar je zin hebt :biertje:

:lol: Ik ken overigens een Haagsche variant op bovenstaande uitdrukking die ik hier maar niet ga herhalen :D.

Kom op!

Offline drnomad
Master
za 02 apr 2005, 22:29 Bericht 
Nee Teun, Haagsch dialect is voor sommigen aanstootgevend.

Offline MoNo_eGo
Die hard
zo 03 apr 2005, 2:04 Bericht 
als wij met zo'n snelheid voor de 2e keer gepakt worden kijkt de rechter niet naar het feit of we het rijbewijs nodig hebben voor ons werk , dat intreseert hem niets want dan head je maar ....

En nu rijdt hij te hard en zeggen ze dat ie hem nodig heeft voor zijn werk , hoe bedoel je oneerlijk ..

Offline bx gek
Master
zo 03 apr 2005, 8:41 Bericht 
Ik liep dus hetzelfde te denken. :x

Offline remco
Die hard
zo 03 apr 2005, 10:03 Bericht 
Waarom heeft hij dan ook geen bello, komt bij mij het eerste op :roll:
Als hij gepakt wordt, kan hij ook mooi in beroep gaan.. en gepakt worden met een rd kost je sowieso minder dan gepakt worden met 192 km/u

Offline Ivo
FS Getrouwd²
zo 03 apr 2005, 12:15 Bericht 
remco schreef:
Als hij gepakt wordt, kan hij ook mooi in beroep gaan.. en gepakt worden met een rd kost je sowieso minder dan gepakt worden met 192 km/u

Koop dan direct een dsi....

Die Moszkowicz lacht zich dood trouwens.. Die ligt echt niet wakker van die 3duizend euries.

Offline remco
Die hard
zo 03 apr 2005, 12:30 Bericht 
Garfield schreef:
remco schreef:

Die Moszkowicz lacht zich dood trouwens.. Die ligt echt niet wakker van die 3duizend euries.

moet ie zeker wel een hele dag voor werken!

Offline GT-racer
Pro
zo 03 apr 2005, 12:39 Bericht 
Boeie...
in rusland is het nog erger

Daar heb je (praktisch gezien dan, theoretisch is anders) een rijbaan voor de rijke lui

Das helemaal absurd...
Ze vliegen daar met 190 door de binnenstad van Moskou...
Het voetgangers verkeer is daarom ook deels ondergronds, haha...

Offline Gast 100
Master
zo 03 apr 2005, 12:42 Bericht 
remco schreef:
Garfield schreef:
remco schreef:

Hou het maar op een halve dag... :biertje:

Offline Maserati Teun
FS medewerker
zo 03 apr 2005, 14:04 Bericht 
Gast 100 schreef:
remco schreef:
Garfield schreef:
remco schreef:

Hou het maar op een halve dag... :biertje:

Hou het maar op minder dan 1 uur.

Offline Roelf
Master
ma 04 apr 2005, 7:13 Bericht 
MoNo_eGo schreef:
als wij met zo'n snelheid voor de 2e keer gepakt worden kijkt de rechter niet naar het feit of we het rijbewijs nodig hebben voor ons werk , dat intreseert hem niets want dan head je maar ....

En nu rijdt hij te hard en zeggen ze dat ie hem nodig heeft voor zijn werk , hoe bedoel je oneerlijk ..

Het was voor hem dus ook de eerste keer (dat ie met een dergelijke snelheid gepakt is).
Helemaal niet zo oneerlijk dus.

Offline flitspaal
Master
ma 04 apr 2005, 7:19 Bericht 
3000 euro boete, en niet eens staande gehouden
Only in Holland!

Dan kun je beter iemand vermoorden, krijg je een lagere straf.

Gelukkig hebben ze de boete aangepast.

Offline stamgast
Pro
ma 04 apr 2005, 7:32 Bericht 
drnomad schreef:
PZC

Hij liet in zijn uitspraak meewegen dat de advocaat ... en dat hij zijn rijbewijs nodig heeft voor zijn werk.

Dat MoszkoFIETS zijn rijbewijs nodig heeft voor zijn werk, wist ie op het moment dat hij te hard reed zelf ook wel. :zzz:

[ 24 berichten ]