Postingstijd interval gedetecteerd van 132.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 44 berichten ]
Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 15:51 Bericht 
Zaterdagmiddag was het zover, moest van Groningen richting Hoogezand en ik reed op de ringweg van Groningen. Ik nam hier de afrit, reed de autoweg langs de euroborg op. En ben halverwege dit stuk gelaserd door een motoragent die bij de stoplichten van de euroborg stond. Toen ik hem zag dacht ik gelijk kut ik weet dat ze er vaak staan maar ik reed gewoon te hard. Ik reed en zat met 2 passagiers in de auto en hadden het idee dat de snelheid die ik reed ongeveer 70 a 80 km per uur was. Een moment later werd ik dus aan de kant gezet en vroeg de motoragent om rijbewijs en kentekenbewijs. Hierna kwam hij met het verhaal dat hij mij gelaserd had met een snelheid van 110 gecorrigeerd 106 op een afstand van 166 meter, ik mocht dit ook zelf aflezen van het lasergun.
Hierbij was ik niet eens zelf degene die wat zij maar mijn beide passagiers "dat kan nooit". Hierbij heb ik dat gevoel dus ook zeker ik zal het zo toelichten op welke punten ik twijfel.
Maar de agent nam mijn rijbewijs dus in waarvan ik geen bewijs kreeg of iets. Wel kreeg ik de standaard gele bekeuring. Wat ik me nu afvraag zijn ze niet verplicht een bewijs van inname te geven ofzo? Daarnaast vroeg ik hem hier ook om toen zei hij dat ik dat per post krijg, en als ik hem wilde terugvragen moest ik maar in telefoonboek kijken voor adres van rechtbank in Groningen.

Hierna vroeg hij of 1 van de passagiers verder kon rijden en ik zei dat dat geen probleem was, maar hierop wilde hij van degene die ging rijden het rijbewijs zien, wat ik nogal merkwaardig vond.

Maar wat kan ik nu doen om zo snel mogelijk mijn rijbewijs terug te krijgen, ik weet ik moet hier een brief voor sturen maar naar welk adres precies en heeft iemand misschien een voorbeeld van een brief die je dan stuurt want ik ben het rijbewijs nodig voor mijn werk.

Ik heb verder alleen 1 keer op een autoweg 31 km te hard gereden dit was in okt 2005. Verder heb ik in het verleden geen overtredingen begaan kwa snelheid.

Punten waardoor ik snelheid in twijfel trek:
1. Toen ik de agent zag remde ik rustig af en keek ik op snelheidsmeterlas ik 70 km/uur.
2. Ik reed schuinachter een bestelbus waardoor ik de motoragent niet kon zien, en ik mij dan ook afvraag of op het punt waarik gelaserd ben bij mijn voortuig uberhaupt heeft kunnen zien/laseren.
3. Ik haalde de bestelbus in maar dit gebeurde kruipend niet vliegent.
4. Toen ik de agent zag reed ik denk ik nog 60 meter van hem af, dit was direct naardat ik de bestelbus voorbij was. Toen ik langs de motoragent reed, reed ik niet harder meer dan 50 km/uur. Ik maar ook geen van mijn passagiers heeft kunnen merken dat ik van 110 afgeremd ben naar 50 in die korte tijd.
5. Na opnieuw de route te rijden waren wij allemaal van mening dat de snelheid nooit 110 kan zijn want door de bocht kom je ongeveer met 50 dan zou ik ongeveer 200 meter hebben om te accelereren naar 110 waar ik gelaserd ben. Dit zou dan ook weer gepaard gaan met zeer hard optrekken wat ook niet opgemerkt is door de passagiers.

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat ik het beste kan doen om zo snel mogelijk mijn rijbewijs terug te krijgen?

Offline Maserati Teun
FS medewerker
zo 30 apr 2006, 16:45 Bericht 
Volgens mij moeten ze een bewijs van invordering rijbewijs afgeven.

Kan je een scan van het gele papiertje maken?

Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 16:51 Bericht 
Afbeelding

Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 16:58 Bericht 
Heeft iemand toevallig nog een voorbeeld brief liggen. Niet dat ik die ga sturen maar gewoon even als voorbeeld.

Offline Bouwe
Master
zo 30 apr 2006, 17:16 Bericht 
Ik vind 50km/u daar ook aan de te lage kant, kunnen ze best opschroeven naar 70. Zoveel verkeer komt er overdag niet vanaf het Europapark.

Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 17:18 Bericht 
Tja dat is het ook en je weet dat ze er vaak staan maar toch niet goed opgelet deze keer. En de ergenis is dan ook dat je praat over 160 meter waarna je 120 mag. Het verschil is eigenlijk ook heel groot van 50 naar 120 op zelfde soort weg.

Offline Bouwe
Master
zo 30 apr 2006, 17:22 Bericht 
Ik zit absoluut niet in de juridische hoek, maar jou laatste post is wat dat betreft wel een goeie daarin. 50>120 is een veel te grote overgang. Als ze daar echt 50 willen, dan moeten ze dat doen tot de Euroborg. Dan 70 tot de brug (scherpe bocht daar!) en na de brug 120.

Offline Dion
FS medewerker
zo 30 apr 2006, 17:23 Bericht 
Citaat:
Hierna vroeg hij of 1 van de passagiers verder kon rijden en ik zei dat dat geen probleem was, maar hierop wilde hij van degene die ging rijden het rijbewijs zien, wat ik nogal merkwaardig vond.

Wat is hier vreemd/merkwaardig aan??

Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 17:26 Bericht 
Bouwe schreef:
Ik zit absoluut niet in de juridische hoek, maar jou laatste post is wat dat betreft wel een goeie daarin. 50>120 is een veel te grote overgang. Als ze daar echt 50 willen, dan moeten ze dat doen tot de Euroborg. Dan 70 tot de brug (scherpe bocht daar!) en na de brug 120.

Ja is ook een goed punt maar het is voor mij op dit moment niet belangrijk of dit juridisch gezien wel of niet mag. Ik ben op dit moment mijn rijbewijs zsm weer nodig. Kan iemand me helpen aan een voorbeeldbrief ofzo?

Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 17:27 Bericht 
Dion schreef:
Citaat:

Wat is hier vreemd/merkwaardig aan??

Nou je vraagt toch niet aan iemand of hij een rijbewijs heeft terwijl hij nog geen meter heeft gereden. Het komt een beetje over alsof hij niet vertrouwd dat degene die het stuur overneemt wel in het bezit van een rijbewijs is.

Offline renkie
Master
zo 30 apr 2006, 17:28 Bericht 
Ik ben hier ook langsgekomen en kan je vertellen dat hij de meting vrij vroeg deed

Ik werd gered maar moest echt zoeken voordat ik doorhad waar agent stond die het gepiep veroorzaakte. Ook ik reed op dat moment schuin achter een auto maar werd dus wel gemeten
(wellicht omdat hij iets hoger stond?)
Heb de controle nog gemeld, er jammer dat het voor jou niet geholpen heeft.

Los van dat vind ik het zelfmoord om daar 50 te gaan rijden, en het is erg jammer dat dit stukje weg als kassa locatie gebruikt wordt....

Trouwens, wat nog wel (misschien) helpt, hij verstopte zich achter de stoplichten en stond dus NA de afrit van de euroborg -> IN het 120km gedeelte !
Andersom mag niet weet ik (vanaf een 50km deel controleren naar een 80km deel) dus misschien heb je er wat aan.

Laatst bijgewerkt door renkie op zo 30 apr 2006, 17:31, in totaal 1 keer bewerkt

Offline Dion
FS medewerker
zo 30 apr 2006, 17:28 Bericht 
En terecht lijkt me, ik zie het probleem niet.

Offline Opa TRP
Master
zo 30 apr 2006, 17:56 Bericht 
Tja als er 110 op de laser staat ben ik bang dat aan dat getal niet veel valt te doen. Dus je zult het op andere zaken moeten gooien, zoals hierboven al o.a. is vermeld.

50 op dat stukje is echt een lachertje. Gewoon 70 zoals de rest van de ring is het absolute minimum. Desnoods maak je dr 50 van als de FC speelt, maar voor de rest gebeurt daar eigenlijk nooit iets.

Offline pASCII
Master
zo 30 apr 2006, 19:55 Bericht 
@ddgroningen: haalt jouw auto het uberhaupt wel om vanaf die afrit tot het punt waar je gelaserd bent op te trekken tot 160 km/h? Als dat technisch onmogleijk is heb je een punt.
Ik ben daar ter plekke niet bekend en heb geen idee over de afstand die je hebt afgelegd...

Offline ruud king
Master
zo 30 apr 2006, 20:35 Bericht 
Ehhh jullie waren met zn 3en en de motormuis alleen????
Ruik hier toch mogelijkheden..........wie vult me even aan.

Offline Marcel
FS medewerker
zo 30 apr 2006, 20:41 Bericht 
Vuile lijer van een motormuis om daar te gaan staan.
Dat is nou echt absoluut een naaiplek.
Vraag me trouwens af of dit wel mag zo vlak bij een verkeerslicht.

Offline Harold
FS Meldingen
zo 30 apr 2006, 21:13 Bericht 
Inderdaad een redelijk absurde controle, ik meende bij het lezen van de politie berichten dat het het gedeelte van de Europaweg betrof tussen de ringweg en de binnen stad, maar ze staan dus keihard te laseren op de A7 waar je 50 mag....

Misschien heb ik de oplossing:

Citaat:
2.2 Plaats meetlocatie snelheidsmetingen
In strikt juridische zin dient de snelheid van voertuigen te zijn aangepast op de plaats waar de maximumsnelheid gaat gelden. Om discussie te voorkomen, bestuurders de gelegenheid te geven op een rustige manier snelheid te verminderen en beroepschriften / brieven over een te korte afstand tussen de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd ingaat en snelheidsmeting te voorkomen, wordt als uitgangspunt een bepaalde minimumafstand tussen de plaats van inwerkingtreding van de maximumsnelheid tot de meetlocatie in acht genomen.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn: 30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand

Dezelfde afstanden dienen te worden gebruikt tussen meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. In geval snelheidsmeting plaatsvindt binnen de hierboven genoemde minimale tussenafstand dient de reden hiervoor in het proces-verbaal te worden gemotiveerd.

De meetafstand is 163 meter, nu is dus de vraag: waar stond de motormuis, stond ie al in het 120 km gedeelte, dan moet je vanaf zijn plek gaan meten, tot 163 meter, valt dit binnen of buiten deze marge.

Offline Maserati Teun
FS medewerker
zo 30 apr 2006, 21:16 Bericht 
Even terug naar de vraag van DDGroningen. Hoe kan het dat hij zijn rijbewijs heeft moeten inleveren zonder dat hij een bewijs hiervan gekregen heeft.

En hoe krijgt hij zijn rijbewijs weer terug.

Offline Harold
FS Meldingen
zo 30 apr 2006, 21:22 Bericht 
Ik zou ook nog even kijken of de bebording allemaal correct is.

Staan de borden van 50 zowel in de middenberm als in de rechterberm. Kan het zijn dat er geen correct bord staat als je vanaf de afslag ring de A7 ri Hoogezand op rijdt etc.

Die 110 gemeten snelheid zul je denk ik niet onderuit komen, dat is geconstateerd door een beedigd ambtenaar etc bla bla bla.

Ga zoeken of de agent zich wel aan alle regels heeft gehouden, en probeer zo iig onder de invordering rijbewijs uit te komen.

Dit zal moeilijk worden, want ik denk dat je pas voor de rechter je verhaal kunt doen, dus de eerste 10 dagen ben je hem zowieso kwijt gok ik.

Offline red devil1
Master
zo 30 apr 2006, 21:31 Bericht 
vrees dat je een probleem hebt(bebording klopt allemaal volgens mij, staat bij toerit naar A7) om hem terug te krijgen(roze papiertje) kun je beste een briefje schrijven naar rechtbank groningen(ghyotplein als ik goed heb) staan wel voorbeelden en advies op eerdere topics suc6 :thumb:

Offline ddgroningen
Laat zich horen
zo 30 apr 2006, 21:52 Bericht 
Ik ben net met een kameraad nogmaals naar dit punt toegereden en we hebben de proef op de som genomen. Hij was er ook bij toen mijn rijbewijs ingenomen werd.

We zijn van de ringweg af gereden en dan door de bocht met 65 km/uur wat erg snel is, toen volgas naar het meetpunt en dan komen we ongeveer uit op 100 - 105 km/uur. Dus dit is zeker een discussiepunt. Daar komt bij dat wanneer je vanaf dat punt op de rem gaat want ik reed met 50 km/uur langs de agent je vol in de ankers moet. Na dit ook met andere kameraad besproken te hebben zegt hij ook direct dit is echt niet zo geweest.

Dan de bebording je krijgt bord autoweg met hieronder 50 km. Dan krijg je de stoplichten en ongeveer 10 m hierna het bord autosnelweg (ofwel 120). De agent stond naast het bord autosnelweg toen hij aan het laseren was. Na het opmeten van de weg komt het er dus op neer dat 145 m voor de stoplichten (naar de euroborg) de agent mij gelaserd zou hebben.

Verder heb ik vanavond een brief gedeponeerd in de brievenbus van Jusitie in Groningen met de vraag teruggave van het rijbewijs ivm werk.

Mijn vraag is nu wat gebeurt er verder want naar alle waarschijnlijkheid krijg ik mijn rijbewijs binnen enkele dagen wel terug maar wat daarna?

Offline Harold
FS Meldingen
zo 30 apr 2006, 21:59 Bericht 
Volgende vraag:

Staat er op het gedeelte van de Europaweg tussen de ringweg en de Euroborg het snelweg bord?

deze dus: Afbeelding

Zo ja, kijk dan ook eens in dit topic:

http://images.flitsservice.nl/phpBB/vie ... trole+bord

Offline Harold
FS Meldingen
zo 30 apr 2006, 22:12 Bericht 
Een andere vraag is, wanneer kom je het eerste gebodsbord van 50 tegen, is dat al bij de afrit als je de ringweg naar beneden rijdt bij afslag Hoogezand? Of pas op het stuk van de Europaweg.

Volgens mij moet ik deze week maar even dat traject rijden als ik tijd heb...

Offline Harold
FS Meldingen
zo 30 apr 2006, 22:16 Bericht 
Had je laatste post even gemist DD

Maar wat er gaat gebeuren, is dat je moet voorkomen, en dan je verweer mag doen. Maar goed, als ze achteraf je rijbewijs onterrecht hebben ingenomen kunnen ze dat niet terugdraaien, je kunt wel schade vergoeding eisen.

Offline Bouwe
Master
zo 30 apr 2006, 22:17 Bericht 
Harold schreef:
Volgende vraag:

Staat er op het gedeelte van de Europaweg tussen de ringweg en de Euroborg het snelweg bord?

deze dus: Afbeelding

Zo ja, kijk dan ook eens in dit topic:

http://images.flitsservice.nl/phpBB/vie ... trole+bord

Dit bord staat na de afslag Euroborg.

Offline red devil1
Master
ma 01 mei 2006, 6:00 Bericht 
Harold schreef:
Een andere vraag is, wanneer kom je het eerste gebodsbord van 50 tegen, is dat al bij de afrit als je de ringweg naar beneden rijdt bij afslag Hoogezand? Of pas op het stuk van de Europaweg.

Volgens mij moet ik deze week maar even dat traject rijden als ik tijd heb...

dit bord staat als ik het goed heb bij de afslag van de ringweg naar de A7 toe aan de rechterzijde(is enkelbaans af/toerit) harden dan 50 door de bocht kan wel maar 50 is in de bocht is hard zat, alleen daarna tot euroborg afslag mag best wat harder

Offline renkie
Master
ma 01 mei 2006, 7:17 Bericht 
Het bord 50 staat op de afrit richting hoogezand. Je kunt er met max 70 door volgens mij.

1e vraag die je denk ik moet beantwoorden : Mag een agent in het 120km deel staan en laseren richting het 50km deel?

Daarnaast heb je een goed punt dat komende vanaf de ring het toch aardig lastig is om 110 echte kilometers te halen (dat is 120 op je teller?) Maar ik rij er regelmatig en met mijn 90pk TDI rij ik 100-120 als ik het snelwegbord na de stoplichten passeer

Offline Bouwe
Master
ma 01 mei 2006, 7:56 Bericht 
Je hebt de persberichten gehaald:

Citaat:
Ook een 23-jarige Groninger overkwam hetzelfde. Hij reed op de Europaweg in de stad Groningen met een snelheid boven 100 km per uur, waar 50 is toegestaan. Het rijbewijs bleef daarop achter aan het politiebureau en de man kreeg een proces verbaal.

Offline ddgroningen
Laat zich horen
ma 01 mei 2006, 8:19 Bericht 
renkie schreef:
Het bord 50 staat op de afrit richting hoogezand. Je kunt er met max 70 door volgens mij.

1e vraag die je denk ik moet beantwoorden : Mag een agent in het 120km deel staan en laseren richting het 50km deel?

Daarnaast heb je een goed punt dat komende vanaf de ring het toch aardig lastig is om 110 echte kilometers te halen (dat is 120 op je teller?) Maar ik rij er regelmatig en met mijn 90pk TDI rij ik 100-120 als ik het snelwegbord na de stoplichten passeer

Nou alles wat je hierboven zegt ervaar ik dus ook, alleen mijn auto is wel sneller maar de agent laserde vanaf die stoplichten richting Ikea zegmaar, en dan 160 meter terug. En dit punt is bijna op de helft van het stukje tussen afslag en stoplichten. Ik heb het dus gister nog een keer geprobeert met 65+ door de bocht en dan plank gas en zelfs dan kom ik uit op 100-105.

En wat betreft die vraag of een agent mag laseren vanuit 120km deel richting 50km deel geen idee, misschien dat iemand dat hier weet?

Op de weg staan inderdaad borden autoweg met eronder 50 km en na de stoplichten autosnelweg waarnaast de agent stond.

Offline Bouwe
Master
ma 01 mei 2006, 8:24 Bericht 
Wellicht handig om eerst wat foto's te nemen? Kan even kijken of ik aan een sattelietfoto kan komen.

//

Afbeelding

Offline Dave
FS Webmaster
ma 01 mei 2006, 12:10 Bericht 
ddgroningen schreef:
Mijn vraag is nu wat gebeurt er verder want naar alle waarschijnlijkheid krijg ik mijn rijbewijs binnen enkele dagen wel terug maar wat daarna?

Acceptgiro met een mooi bedrag en een aantekening achter je naam dat je je een jaar moet gedragen (dwz geen excessieve snelheidsovertredingen maken).

Harold schreef:
is dat je moet voorkomen, en dan je verweer mag doen.

Hoeft niet.. Denk het eigenlijk niet.

Offline ddgroningen
Laat zich horen
wo 03 mei 2006, 9:14 Bericht 
Ik kon gister mijn rijbewijs weer ophalen zal vandaag eens proberen om wat foto's van de plek te nemen.

Kreeg gister ook brief van de politie dat rijbewijs ingenomen was.

Offline Ivo
FS Getrouwd²
wo 03 mei 2006, 9:22 Bericht 
Ik haal daar met de CF zelfs de 70km/h....

.. Wat een randfiguur die motoragent om daar te gaan laseren. Compleet 4baans weg met een middengeleider met verderop bij de euroborg 1setje verkeerslichten.

Offline renkie
Master
wo 03 mei 2006, 9:31 Bericht 
Ik denk dat je moet terugtellen vanaf de plek waar de agent stond (bij de verkeerslichten dus) en dan 160m terug.

Zet daar en streep of noteer het hm paaltje en kijk dan of je daar 120 op je teller kunt halen

Ik reed net 80-85 toen hij mij begon te laseren, en ik had aardig de sokken erin.

Offline Marcel
FS medewerker
do 11 mei 2006, 13:40 Bericht 
ddgroningen schreef:
Ik kon gister mijn rijbewijs weer ophalen zal vandaag eens proberen om wat foto's van de plek te nemen.

Kreeg gister ook brief van de politie dat rijbewijs ingenomen was.

Dus.......

Offline Marcel
FS medewerker
do 21 sep 2006, 10:39 Bericht 
Kuche....

Offline ibizaking
Master
do 21 sep 2006, 11:38 Bericht 
hoe meer ik dit ssort berichten lees, hoe groter mijn afkeer van verkeerspolitie. Respect willen ze? eikels zijn het, mennekes die, zo lijkt het, thuis niets te vertellen hebben, en daarom befehl ist befehl staan uit te voeren :evil: :evil: :evil:
dit gaat toch nergens over. Zelfde verhaal op de middelpeelweg N277, grote stukken zijn er 50 omdat de markering ontbreekt. Middenpeelweg was vroeger altijd 100, daarna moest het 80 worden en nu dus lange stukken 50. Ook op dit stuk zijn al heel wat rijbewijzen ingevorderd. lekker makkelijk scoren daar. triest beleid, dat weer eens niks met veiligheid te maken heeft. (oke, dit moest effe O:) )

Offline Turkosariba
Master
do 21 sep 2006, 14:10 Bericht 
ddgroningen schreef:
...Hierna kwam hij met het verhaal dat hij mij gelaserd had met een snelheid van 110 gecorrigeerd 106 op een afstand van 166 meter, ik mocht dit ook zelf aflezen van het lasergun...

...Na opnieuw de route te rijden waren wij allemaal van mening dat de snelheid nooit 110 kan zijn want door de bocht kom je ongeveer met 50 dan zou ik ongeveer 200 meter hebben om te accelereren naar 110 waar ik gelaserd ben. Dit zou dan ook weer gepaard gaan met zeer hard optrekken wat ook niet opgemerkt is door de passagiers...

Volgens mij hoef je niet flink door te trekken om in 200 meter te accelereren van 50 naar 110. Aangezien je werkelijk 110 reed en voor je gevoel slechts 70-80 zul je die bocht zeer waarschijnlijk ook met een hogere snelheid (70) uitgekomen zijn dan de gevoelde 50. Vanaf 70 zit je zo op 110, zelfs binnen 100 meter.

Offline Harry S
Master
do 21 sep 2006, 14:24 Bericht 
Yeah right..... :schudnee: dan moet je toch aardig doortrappen.....

Offline ddgroningen
Laat zich horen
do 21 sep 2006, 14:46 Bericht 
Turkosariba schreef:
ddgroningen schreef:
...Hierna kwam hij met het verhaal dat hij mij gelaserd had met een snelheid van 110 gecorrigeerd 106 op een afstand van 166 meter, ik mocht dit ook zelf aflezen van het lasergun...

...Na opnieuw de route te rijden waren wij allemaal van mening dat de snelheid nooit 110 kan zijn want door de bocht kom je ongeveer met 50 dan zou ik ongeveer 200 meter hebben om te accelereren naar 110 waar ik gelaserd ben. Dit zou dan ook weer gepaard gaan met zeer hard optrekken wat ook niet opgemerkt is door de passagiers...

Volgens mij hoef je niet flink door te trekken om in 200 meter te accelereren van 50 naar 110. Aangezien je werkelijk 110 reed en voor je gevoel slechts 70-80 zul je die bocht zeer waarschijnlijk ook met een hogere snelheid (70) uitgekomen zijn dan de gevoelde 50. Vanaf 70 zit je zo op 110, zelfs binnen 100 meter.

Ik zou zeggen probeer het eens, enne 70 door de bocht kan maar dan haal ik het nog niet. En ik heb geen langzame auto.

Maargoed het maakt niet meer uit het verhaal is afgedaan met een transactievoorstel.

Offline renkie
Master
do 21 sep 2006, 14:56 Bericht 
Je hebt het niet voor laten komen ?

Offline Azes
Pro
do 21 sep 2006, 21:20 Bericht 
Die laser trekt wel aan, want je hebt in dit topic "[url=http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=27294&highlight=[url]LT-400 piiieeeep kost geld[/url]" weer zo'n rare motormuis naast je raampje staan..??

:huh:

Offline Azes
Pro
do 21 sep 2006, 21:30 Bericht 
Marcel schreef:
Kuche....

Kuche....Kuche....

Offline Harry S
Master
vr 22 sep 2006, 6:23 Bericht 
verkouden?

[ 44 berichten ]