Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 10:56 Bericht 

Ik kreeg net een telefoontje van mijn lease maatschappij dat er een transactievoorstel ligt. Ben s'avonds door een mobiele flitser of radarcontrole (weet even niet het verschil) geflitst. Na correctie 47 km/h te hard :cry:

Val ik nu in de >50 of > 40 te hard schaal. Maw wanneer wordt de correctie toegepast?

Ik ben zo'n 12 a 13 jaar terug aangehouden met alcohol op achter het stuur. Paar uur mijn rijbewijs kwijt geweest en een force boete (1200,- gulden). De situatie was van dien aard dat het noodzaak was achter het stuur te stappen. Enfin, zal de details achterwegen laten.

Kan iemand mij helpen met de vraag wanneer de correctie van toepassing is en of mijn aanhouding tav te veel alcohol op achter het stuur daar nog invloed op heeft?

Thanks!
Offline adinsx
Master
do 02 feb 2012, 11:19 Bericht 
De snelheid na correctie telt, dus 47 te hard. Boven de 30 is een Transactievoorstel, maar je komt redelijk goed weg doordat het onder de 50 ligt.

Alcohol heeft geen invloed meer volgens mij, maar de termijn weet ik zo niet.
Offline geelhoed
Master
do 02 feb 2012, 11:25 Bericht 
adinsx schreef:

Alcohol heeft geen invloed meer volgens mij, maar de termijn weet ik zo niet.

Voor recidive niet, dat is 5 jaar. Justitie bewaart je strafblad echter wel 20 jaar, danwel 12 jaar na je dood.
Offline aapje
Master
do 02 feb 2012, 11:33 Bericht 
geelhoed schreef:
Voor recidive niet, dat is 5 jaar. Justitie bewaart je strafblad echter wel 20 jaar, danwel 12 jaar na je dood.

Want na 12 jaar is de kans dat je uit je sarcofaag kruipt niet zo groot? :lol:

--

Ga er maar van uit dat je alcohol verleden hier verder helemaal los van staat :)
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 12:06 Bericht 

ok dank jullie zover!

Dan wordt het even slikken en betalen maar...het is tenslotte mijn eigen stomme schuld :(

Of denken jullie hier anders over en moet ik proberen in beroep te gaan?
Offline geelhoed
Master
do 02 feb 2012, 12:43 Bericht 
Securityfreak schreef:

Of denken jullie hier anders over en moet ik proberen in beroep te gaan?

Als je middels de WoB onvolkomenheden aan de weet komt zou ik een bezwaar niet uit de weg gaan.
Het is waarschijnlijk en strafbeschikking en dan moet je binnen 14 dagen bezwaar maken, dan is je WOB echter nog niet binnen dus zal je dat bezwaar vaag moeten houden.
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 12:50 Bericht 
Een strafbeschikking op kenteken kan niet,
Daar zou op zijn minst een bestuurdersverklaring aan voorafgegaan moeten zijn.

Ik vermoed dat het daadwerkelijk een transactievoorstel is, of het is een T zonder bedrag, met bestuurdersverklaring bijgevoegd.
Offline Smookey
FS medewerker
do 02 feb 2012, 13:08 Bericht 
Die bestuurdersverklaring zou ik niet terugsturen.
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 13:20 Bericht 

De leasemaatschappij vertelde mij inderdaad dat er een transactievoorstel ligt en dat het voorlopige bedrag EUR 580,- is :o

Enig idee hoelang het kan duren voordat ik het definitieve transactievoorstel krijg?

Zou je kunnen aangeven waarom je de bestuurdersverklaring niet zou terugsturen? Is dit in het kader van "alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden"?
Offline geelhoed
Master
do 02 feb 2012, 13:22 Bericht 
Securityfreak schreef:

Enig idee hoelang het kan duren voordat ik het definitieve transactievoorstel krijg?

Dat ligt eraan hoe snel de leasemaatschappij het naar je doorstuurt.
Bij niet betalen word je gedagvaard.
Securityfreak schreef:

Zou je kunnen aangeven waarom je de bestuurdersverklaring niet zou terugsturen?

Recidive.
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 13:23 Bericht 
Securityfreak schreef:
dat het voorlopige bedrag EUR 580,- is

Hoezo voorlopig?
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 13:29 Bericht 

Aanhanger schreef:
Hoezo voorlopig?

Ik dacht dat de juffrouw aan de andere kant van de lijn dat tegen mij zij. Maar ik viel sowieso bijna van mijn stoel af dus het kan zijn dat ik het verkeerd gehoord heb.

Inprincipe is het zo wanneer er een transactievoorstel + bedrag wordt neergelegd, in dit geval bij de leasemaatschappij, dat je er vanuit mag gaan dat dit bedrag definitief is?
Offline geelhoed
Master
do 02 feb 2012, 13:34 Bericht 
Het is een afkoopsom om vervolging te voorkomen. Als je die betaalt beken je schuld, en is het afgedaan.
Betaal je niet dan word je voor de rechter gedaagd. Die kan het bedrag nog wat lager laten uitvallen of je vrijspreken
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 13:35 Bericht 
Als je betaalt wel.
Staat het transactievoorstel op naam van de leasemaatschappij?
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 13:38 Bericht 

Aanhanger schreef:
Staat het transactievoorstel op naam van de leasemaatschappij?

Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Vanwaar deze vraag?
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 16:48 Bericht 
Securityfreak schreef:
Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Vanwaar deze vraag?

Als je hem kunt betalen zonder dat hij op jouw eigen naam geregistreerd wordt is dat een gunstige optie.
Dit in verband met mogelijke snelheidsovertredingen in de toekomst waarbij je als recidivist aangemerkt kunt worden.

Probeer anders of ze je een scan/kopietje kunnen mailen om te kijken wat er precies op staat.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 12:08 Bericht 
Heb je een 'verklaring geen privé-gebruik'?
Ja: dan zou ik me stil houden immers dan hou je bij waar jij met de auto uithangt, betalen aan CJIB door bedrijf heeft de voorkeur, vervolgens stem je morrend in met een inhouding op je salaris. Jou naam wordt nu niet gekoppeld aan deze overtreding, dat is wel handig voor de toekomst als het nog eens gebeurt (bijv. met staandehouding).

Nee: Rijden er ook wel eens anderen in je auto of is die mogelijkheid aanwezig? Dan zou je kunnen overwegen om te WOBben om na te gaan of alles klopt onder het mom dat jij wel veel met deze auto rijdt maar ook anderen. Ook in dit geval dus NIET de bestuurdersverklaring invullen.
Mocht je er geen speld tussen krijgen na het bestuderen van de stukken dan wordt het alsnog dokken, nog steeds bijvoorkeur via het bedrijf aan het CJIB.

Trouwens, de kentekenhouder (lease) moet jou machtigen om te kunnen WOBben volgens mij en je hebt maar heel weinig tijd, als er/je niet betaald moet je oppassen dat je de bezwaartermijn(en) niet passeert.
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
ma 06 feb 2012, 11:00 Bericht 

Hij is door de lease maatschappij (Kamsteeg) overgezet cq laten zetten naar de berijder.

Ik vraag me alleen af of een dergelijke overtreding naar voren komt bij het aanvragen van een VOG.
Offline Aanhanger
Master
ma 06 feb 2012, 11:04 Bericht 
Securityfreak schreef:
Hij is door de lease maatschappij (Kamsteeg) overgezet cq laten zetten naar de berijder.

Het was al te mooi om waar te zijn.

VOG zal geen probleem zijn, tenzij je voor een chauffeursbaantje ofzo solliciteert.
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
ma 06 feb 2012, 11:19 Bericht 

Citaat:
In het geval van een overtreding of een (eenvoudig) misdrijf, kan de officier van justitie ervoor kiezen om via het CJIB een transactievoorstel te doen, herkenbaar aan de letter 'T' die rechtsboven op de boete staat. Dit is een "schikkingsvoorstel" van het Openbaar Ministerie: de verdachte koopt als het ware de strafvervolging af en hoeft dus niet voor de rechter te verschijnen. Een transactievoorstel is geen formele schuldverklaring, maar door het afkopen kan hij niet meer voor hetzelfde feit worden vervolgd.

Een transactievoorstel wordt in de meeste gevallen wél opgenomen als aantekening in de justitiële documentatie. Een aantekening heeft minder verstrekkende gevolgen dan de registratie van een veroordeling. Het Besluit justitiële gegevens regelt dat transacties van misdrijven worden opgenomen in de justitiële documentatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafblad
Offline Smookey
FS medewerker
ma 06 feb 2012, 12:39 Bericht 
Securityfreak schreef:

En dat kan zo maar? Hun weten zeker dat jij de bestuurder was op dat moment?
Offline fl
Master
ma 06 feb 2012, 12:41 Bericht 

Smookey schreef:

Zal er niet zoiets zijn dat de lease maatschappij de verantwoording bij de houder legt? En dat zal best op papier staan.
Offline viffer
Master
ma 06 feb 2012, 12:43 Bericht 

Securityfreak schreef:

Vreemd dat het Transactievoorstel dan toch bij de leasemaatschappij terecht komt en niet bij jou.
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
ma 06 feb 2012, 12:46 Bericht 

Smookey schreef:

Ik kan mijn leasecontract niet uit mijn hoofd, maar volgens mij is het zo dat alleen ik in de auto mag rijden. Ik denk dat de leasemaatschappij er daarom vanuit gaat dat ik de bestuurder was.
Offline Securityfreak
Nieuwkomer
ma 06 feb 2012, 12:49 Bericht 

GertJan schreef:
Vreemd dat het Transactievoorstel dan toch bij de leasemaatschappij terecht komt en niet bij jou.

Standaard staat hij op naam van de leasemaatschappij, maar in dergelijke gevallen zo nu blijkt, zetten zij de transactie over naar de bestuurder en stappen zij er tussenuit. Dat begreep ik iig van de juffrouw bij de leasemaatschappij.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 06 feb 2012, 13:38 Bericht 
Securityfreak schreef:
Ik kan mijn leasecontract niet uit mijn hoofd, maar volgens mij is het zo dat alleen ik in de auto mag rijden

Mwah, ik gebruikte de laatste jaren de auto niet meer privé maar voorheen mocht iedereen met een geldig rbw in de auto rijden hoor.
 [ 26 berichten ]