Postingstijd interval gedetecteerd van 38.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline style
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 14:08 Bericht 

Beste FlitsService,

Ik heb een tijdje terug een dagvaarding gekregen voor het overschreiden van de maximumsnelheid. Deze dagvaarding stond vorige week ingepland.
Het tijdstip welke werd voorgesteld was voor mij onmogelijk, ik heb dus een brief de deur uit gedaan met de reden en gevraagd om uitstel.

Ik heb er niet meer aan gedacht maar ik heb geen respons of bevestiging gekregen over het uitstel.
Wat voor een stappen kan ik nu ondernemen? (Ik heb wel een goede reden voor mijn snelheidsovertreding welke ik graag zou toelichten, namelijk het vrijmaken van de weg voor hulpdiensten)

Update
Verzoek is in behandeling genomen, staat ingepland voor volgende maand.
Heb nog geen schriftelijke respons gekregen, kan ik hier nog wat mee?

Alvast bedankt!

Style

Laatst bijgewerkt door style op wo 25 jan 2012, 14:35, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Flep9
Master
wo 25 jan 2012, 14:14 Bericht 
Je bent vermoedelijk bij verstek veroordeeld. Bel even naar de griffie.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 14:19 Bericht 
Je moet de griffie bellen, het kan zijn dat men de zitting heeft aangehouden. Ik vind het overigens wel erg slordig dat je gedagvaard bent en vervolgens vergeet dat je gedagvaard bent en een brief hebt gezonden om de zitting aan te houden.
Offline style
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 14:33 Bericht 

Update
Verzoek is in behandeling genomen, staat ingepland voor volgende maand.
Heb nog geen schriftelijke respons gekregen, kan ik hier nog wat mee?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 25 jan 2012, 19:42 Bericht 
style schreef:
Ik heb wel een goede reden voor mijn snelheidsovertreding welke ik graag zou toelichten, namelijk het vrijmaken van de weg voor hulpdiensten

M.i. zal die reden geen oplossing zijn. Je moet voorrangsvoertuigen voorrang geven, maar je mag daarbij zelf geen overtreding begaan.
Offline style
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 19:54 Bericht 

Maserati Teun schreef:
M.i. zal die reden geen oplossing zijn. Je moet voorrangsvoertuigen voorrang geven, maar je mag daarbij zelf geen overtreding begaan.

Misschien dat er geen uitzonderingen hiervoor zijn opgenomen in de wet, maar hoe zou een rechter op deze reden reageren?
Zijn er uitzonderingen voor het maken van 'overtredingen' wanneer dit gevaarlijke situaties voorkomt? Nogmaals, hoe zal een rechter hierop reageren?
Offline edjejanssen
Weet de weg
wo 25 jan 2012, 20:07 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Dus wanneer ik voor een rood verkeerslicht sta met een loeiende ambulance achter mij en ik rij door rood om hem de doorgang te verlenen zal ik een bon krijgen en moeten betalen? Dacht het niet toch!
Offline The Driver
Master
wo 25 jan 2012, 20:22 Bericht 

je hoeft alleen maar net genoeg ruimte te maken om hem door te laten.
Offline Hideyoshi
Master
vr 27 jan 2012, 13:28 Bericht 
Volgens mij klopt je hele verhaal niet:

strafrecht-zaken-t-en-strafbeschikking/dagvaarding-aparte-situatie-t71704.html
Offline style
Nieuwkomer
vr 27 jan 2012, 13:34 Bericht 

Hideyoshi schreef:

Volgens mij klopt je hele verhaal niet:

strafrecht-zaken-t-en-strafbeschikking/dagvaarding-aparte-situatie-t71704.html

Andere dagvaarding..
Offline Hideyoshi
Master
vr 27 jan 2012, 13:35 Bericht 
Dan krijg je het druk! Succes!
Offline style
Nieuwkomer
vr 27 jan 2012, 13:44 Bericht 

Hideyoshi schreef:
Dan krijg je het druk! Succes!

Inderdaad. Bedankt, ben nu bezig met WOB-brieven.
Offline style
Nieuwkomer
ma 05 maart 2012, 19:03 Bericht 

Update

Beste FlitsService,

Kort samengevat, in chronologische volgorde:
- Ik heb niet op tijd de WOB-documenten ontvangen, heb dit aangegeven tijdens de zitting en hierdoor uitstel gekregen tot de datum van een andere dagvaarding - begin maart.
- Brief van CVOM gehad met PV en brondocument samen met de kennisgeving van het feit dat ze het verzoek voor de overige documenten hebben verzonden naar de regiopolitie. *(Voor de duidelijkheid, ik heb alle documenten uit de standaard WOB-brief opgevraagd en verwacht dus nog een stuk of 4 andere documenten.)
- Brief van regiopolitie gehad met het verzoek om uitstel met 4 weken naar een totaal van 8 weken.

Nu staat de zitting volgende week ingepland, wat kan ik het beste doen? Nogmaals verzoek tot uitstel? Per fax versturen?

Alvast bedankt!

Style
 [ 13 berichten ]