Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 15:50 Bericht 

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus weet niet of deze vraag al eens in gesteld, maar ik wil het volgende weten:
Ik ben geflitst op 4 juni 2011. Ik heb de max snelheid overtreden met 86 km/h.
Ik heb een WOB verzoek ingediend volgens de richtlijnen die hier op de site staan. Netjes alles erin gezet enz.
Nu krijg ik na 3 weken een pakketje in de bus dus ik dacht dat alles erin zou zitten, maar dat bleek niet het geval.
Wat zat er wel in? een voorbrief waarin staat:
"ingevolge artikel 10 lid 2 onder C van de WOB blijft het verstrekken van informatie ingevolge deze wet eveneens achterwege voor zover het belang daarban niet opweegt tegen de opsporing en vervolging van strafbare feiten".
Naar aanleiding van dit artikel krijg ik dus verder geen andere stukken toegestuurd.

Verder zit er het PV erbij, dat 4 maanden (5-10-2011) na de overtreding is opgesteld. Maar geen ijkrapport, geen foto enz. Alleen een PV.
In dit PV word ik trouwens verder niet genoemd. De motor waarop ik reed is van iemand anders. Deze persoon staat wel op de PV genoemd. Echter heb ik wel een verklaring getekend dat ik op de motor heb gereden op die dag.
Is dit gebruikelijk of willen ze zich er makkelijk van afmaken? Kan ik nog actie ondernemen om toch de rest op te vragen?
Please help! ik geloof namelijk niet dat ik zo hard heb gereden!!

alvast bedankt voor de moeite!

Offline viffer
Master
za 10 dec 2011, 15:54 Bericht 
Ik krijg de indruk dat ze de bestuurdersverklaring niet hebben gelezen. Is er vervolging tegen jou ingezet of tegen de kentekenhouder?

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 15:58 Bericht 
Waarom open je meerdere topics over hetzelfde?

post2640156.html#p2640156

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 16:01 Bericht 

ik heb de topic geopend op meerdere plekken, omdat ik niet zeker wist waar hij onder viel..vandaar...
Maar er is wel vervolging tegen mij ingezet @ Gertjan

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 16:03 Bericht 
2 topics is onhandig, loopt alles door elkaar.

Heb je al beschikking ontvangen, dus Mulder, Straf of Transactie? Zo ja, welke was het en wat heb je toen gedaan?

Al een dagvaarding ontvangen?

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 16:03 Bericht 
Het opvragen onder art. 30 Sv doe je bij het parket, na dagvaarding kan je dat doen.

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 16:06 Bericht 

Ik heb een dagvaarding ontvangen en daarna heb ik het verzoek op basis van WOB gedaan.
ik kan nu dus als ik het goed begrijp het opvragen bij het parket doen.

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 16:07 Bericht 

heb trouwens die OWB verstuurd naar het parket en heb van het regioparket die brief ontvangen waarin stond dat ze de andere stukken niet willen sturen

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 16:10 Bericht 
In feite is het lastig zonder stukken hier te reageren. Wat is er tenlaste gelegd? Welke rechter (kanton, politie, strafkamer)? Wat heb je eerder ontvangen (beschikking S of T)?

Na dagvaarding kan je het parket (dat is het kantoor van de OvJ) een brief schrijven dat je ter verdediging gaarne het dossier terzake parket nr. XXX wenst te ontvangen inclusief de relevante justitiƫle documentatie.

Het is correct dat op basis van de Wob niet meer wordt toegezonden nu.

Wanneer is de zitting?

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 16:56 Bericht 

de zitting is januari 2012..ik heb helaas geen scanner thuis anders had ik ff alle stukken erop gezet..
heb verder niks ontvangen alleen de dagvaarding.
Het is bij de kantonrechter...

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 17:00 Bericht 
Recidive?

Sowieso heb je dossier nodig, dat moet je van het parket krijgen.

Mocht je serieus verweer willen voeren, dan kan je de rechter verzoeken de zaak aan te houden.

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 17:08 Bericht 

Ja recidive helaas, heb een half jaar geleden een schikkingsvoorstel gekregen. Ik denk dat ik dan inderdaad beter kan vragen of de zaak wordt aangehouden anders kom ik wel in het gedrag met termijnen van dossier opvragen en dergelijke. Hoe lang kan het maximaal worden aangehouden?

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 17:09 Bericht 
Verzoek tot aanhouding van een zaak moet wel onderbouwd worden. Er is geen termijn aan verbonden, meestal is het enkele maanden.

Recidive is niet fraai qua strafvordering.

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 17:13 Bericht 

staat er hier op site ergens een voorbeeldbrief die ik kan gebruiken ter aanhouding van de zaak?

Offline Hideyoshi
Master
za 10 dec 2011, 17:20 Bericht 
Nee. Gewoon een brief schrijven naar het parket waarin je de rechter ter zitting verzoekt de zaak aan te houden vanwege nader onderzoek dat je verricht ter verdediging van jezelf.

LET OP: de rechter mag een verzoek tot aanhouding naast zich neerleggen, dus je moet het echt onderbouwen.

Offline BAMF82
Nieuwkomer
za 10 dec 2011, 17:28 Bericht 

het ziet er niet goed uit dus hehe..anyway bedankt voor de informatie! ik zal het er eens op wagen :D

[ 16 berichten ]