Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Offline Jack_M
Eendagsvlieg
zo 08 jan 2012, 13:19 Bericht 

Beste allemaal,

Vorig jaar in april heb ik 40 tot 45 km te hard gereden binnen de bebouwde kom, deze boete van €420 heb ik betaald en heb daarmee strafvervolging ontlopen.

Vandaag ontvang ik een brief (T) met omschrijving strafbaar feit dat ik 45 tot 50 km te hard heb gereden op de snelweg (100 km zone). Bij deze brief staat dat het niet mogelijk is om een transactievoorstel te doen omdat ik al vaker zo'n feit heb gepleegd. Als ik niet aannemelijk kan maken dat een ander op het moment van de overtreding de bestuurder was van het voertuig wordt de zaak overgedragen aan de OvJ. Bij de T brief heb ik een formulier gekregen waarop ik kan invullen wie de bestuurder was.

Nu heb ik enkele vragen:

- Als ik het formulier invul met mijn eigen naam, krijg ik waarschijnlijk 2 maanden rijontzegging aan mijn broek omdat ik een recidive ben, klopt dit?
- Als ik het formulier niet invul krijg ik als kentekenhouder een dagvaarding aan mijn broek, wordt ik dan ook als recidive behandelt?
- STEL, iemand anders zou deze boete op zich nemen voor de bestuurdersverklaring in te vullen, maar deze is beginnend bestuurder zonder enig verleden, wat zijn de te verwachten acties?

Graag ontvang ik enig advies, ik ben namelijk op zoek naar de optie waarin niemand zijn/haar rijbewijs kwijt raakt.
Offline Jack_M
Eendagsvlieg
do 12 jan 2012, 16:30 Bericht 

Niemand?

Nieuwe vraag:

- STEL, iemand anders zou deze boete op zich nemen door de bestuurdersverklaring in te vullen, maar deze is GEEN beginnend bestuurder zonder enig verleden, wat zijn de te verwachten acties?
Offline Guppenklup
Master
do 12 jan 2012, 17:08 Bericht 
ongeduldje :lol:

Als je iemand anders zo gek krijgt, dan zou de OvJ kunnen besluiten alsnog een beschikking op te leggen. Deze persoon zal dan wel een aantekening krijgen. Het rijbewijs van die persoon is dan wel veilig.
Offline Aanhanger
Master
do 12 jan 2012, 18:44 Bericht 
Als je iemand kent die dit op zich wil nemen zou ik het zeker doen.
Als degene die het op zich neemt geen "verleden" met snelheidsovertredingen heeft dan is dit de optie waarbij zeker niemand een ontzegging van de rijbevoegdheid krijgt.
Het geldbedrag zal waarschijnlijk ook lager uitvallen.
Als diegene een beginnend bestuurder is, dan is dit wel een zogenaamd "punt".
Daarnaast werkt het wel voor alle bestuurders verzwarend (gedurende twee jaar na betaling) indien er nogmaals een zware snelheidsovertreding gemaakt wordt.
Offline Jack_M
Eendagsvlieg
do 12 jan 2012, 20:03 Bericht 

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik dacht echter dat het één jaar na betaling was (recidive), waar komt die 2 jaar vandaan?
Offline Aanhanger
Master
do 12 jan 2012, 20:07 Bericht 
Is alweer een tijdje geleden verlengd van 1 naar 2 jaar.
Offline Jack_M
Eendagsvlieg
do 12 jan 2012, 20:20 Bericht 

Dank, misschien ten overvloede maar wordt dat register gedocumenteerde snelheidsovertredingen ook geraadpleegd als je een ongeluk veroorzaakt?
Offline Aanhanger
Master
do 12 jan 2012, 20:34 Bericht 
Vast wel, maar een overtreding uit het verleden kan op zich nooit enig bewijs voor schuld vormen bij een ongeval.
 [ 8 berichten ]