Postingstijd interval gedetecteerd van 47 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 83 berichten ]
Offline boldbiker
Nieuwkomer
vr 25 nov 2011, 22:28 Bericht 
sorry dubbele post dus deze verwijderd O:)

Laatst bijgewerkt door boldbiker op vr 25 nov 2011, 22:41, in totaal 1 keer bewerkt
Offline boldbiker
Nieuwkomer
vr 25 nov 2011, 22:38 Bericht 
Ik heb hem nog even aangepast omdat het besluit niet door de korpsbeheerder van de politieregio NHN was genomen maar door de korpsbeheerder van de politieregio Kennemerland en ook maar even de afzender erbij gezet en de datum.
Ik neem aan dat het zo nog beter is of toch niet.

Bezwaarschrift
Afzender:
xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxx

Aan :
Korpsbeheerder politieregio NHN
tav: Interregionale bezwaren Adviescomissie
Postbus 21
1800 AA Alkmaar
30-11-2011

Betreft: bezwaar, uw kenmerk xxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Na aanleiding van het schrijven van de korpsbeheerder van de regiopolitie Kennemerland dd 25 November 2011 met kenmerk xxxxxxxx
wil ik hiermee bezwaar aantekenen tegen dit besluit.

Ik heb 24 Oktober 2011 een verzoek ingediend inzake documentatie verkeersovertreding waarin
Ik verzocht om diversen bescheiden betreffende een verkeersovertreding waarvan het zaaknummer xxxxxxxxx

In het antwoord op deze brief ontbreken een aantal gegevens

Het proces-verbaal

Een verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting.

Verder staat op de Akte van aanstelling en op de Akte van beëdiging niet het stamnummer van de verbalisant. Zo is niet te controleren of dit ook de verbalisant was die betrokken was bij de waarneming.

Gaarne ontvang ik alsnog de complete door mij opgevraagde gegevens zoals wettelijk bepaald in
de wet politie gegevens en de Wet Openbaarheid Bestuur.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 25 nov 2011, 23:45 Bericht 
Wet politie gegevens. Wet met een hoofdletter.

Voor de rest okay.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
za 26 nov 2011, 9:24 Bericht 
goed zo, dan gaat i van de week weg. :thumb:
Offline boldbiker
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 19:23 Bericht 
Nu weer een reactie op mijn bezwaarschrift gekregen, of ik op een hoorzitting wil komen of niet en dat alleen maar omdat ik een paar gegevens wil hebben.

Wat moet ik hier nu weer mee?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Online Sixty9
Master
do 08 dec 2011, 22:54 Bericht 
Is alleen een verdaging, verder standaard brief. Voor jouw bezwaar, missende informatie op basis van je WOB verzoek, komt er geen hoorzitting.

Citaat:
hoorzitting die mogelijk wordt gehouden

No worries :wink:

Wat mij wel opvalt is dat je het bezwaar opstuurt naar regio NHN en het antwoord komt van regio Kennemerland :huh: mag Kennemerland wel verdagen voor NHN?
Offline boldbiker
Nieuwkomer
vr 09 dec 2011, 7:29 Bericht 
Ik moest alles naar Kennemerland sturen en het bezwaar moest opeens naar NHN dat vond ik ook al raar.
Online Sixty9
Master
vr 09 dec 2011, 11:11 Bericht 
Als dit twee verschillende BO's zijn, mag de een niet voor de ander verdagen.

Nog even een tip voor de volgende keer:

Jij moet bezwaar maken binnen 6 weken na dagtekening het bestreden besluit.
Er moet besloten worden op jouw bezwaar binnen 12 weken na dagtekening van het bestreden besluit.

Volgende keer pas na 5 1/2 week het bezwaar versturen. Ze hebben dan maar 6 weken om te beslissen. Nu heb je het vrijwel direct verstuurd en geef je ze 11 weken de tijd. En dan verdagen ze hem ook nog eens binnen een week met 6 weken........ :huh:

:wink:
Offline boldbiker
Nieuwkomer
wo 28 dec 2011, 18:16 Bericht 
Vandaag deze binnen gekregen,

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

weer niet reageren en als ze bellen zeggen ik wens niet met de politie te praten en ophangen?
Offline laagvlieger
Master
wo 28 dec 2011, 22:15 Bericht 
Benieuwd wat Barbertje en de andere experts zeggen. Maar als leek zou ik zeggen: als ze genoeg hadden om jou nu al te veroordelen, zouden ze je niet gaan verhoren. DUS: hebbenze niet genoeg bewijs in handen hebben. Niet meewerken dus! Waarom zou je mee gaan werken aan je eigen veroordeling?

En al helemaal niet met de politie, die als enig doel hebben om jou te veroordelen. Tegen de rechter kan je evt. wel praten.......... (disclaimer: ik ben geen expert!)
Offline boldbiker
Nieuwkomer
do 29 dec 2011, 23:02 Bericht 
Niemand een reactie hierover :huh:
Offline viffer
Master
do 29 dec 2011, 23:13 Bericht 

Kalm aan, het is hier geen aangenomen werk ofzo.

De brief geeft aan dat het niet onomstotelijk vast staat wie de bestuurder is geweest. Middels een verhoor willen ze jou een bekentenis ontfutselen. Voor jou heeft het dus geen toegevoegde waarde om hieraan mee te werken tenzij je hele goede argumenten hebt om aan te tonen dat jij de bestuurder in geen geval hebt kunnen zijn (maar die kwam ik in een snelle scan door dit topic niet tegen).

Als er dus niet onomstotelijk vast komt te staan wie de bestuurder is geweest zal waarschijnlijk de kentekenhouder vervolgd gaan worden.
Offline Aanhanger
Master
do 29 dec 2011, 23:21 Bericht 
Je hebt geen enkele verplichting om contact op te nemen.
Ook als men jou zou bellen hoef je er niet op in te gaan.
Niet moeilijk over doen, je kunt zeggen wie je bent en dat je geen verklaring af wenst te leggen.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
do 12 jan 2012, 20:53 Bericht 
Nou gisteren werd ik dus door het cjib gebeld en die wilde wat dingen met mij doornemen zei hij,
ik zei dus gelijk geen verklaring te willen afleggen en dat daarmee het gesprek was beeindigd en heb toen opgehangen. O:)
Offline Aanhanger
Master
do 12 jan 2012, 21:00 Bericht 
Je hebt tot nu toe niets toegegeven, en dat is goed.

Maar je zult wel een verdediging op moeten bouwen.
Anders wordt je alsnog als kentekenhouder gedagvaard en veroordeeld.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 19:34 Bericht 
En hoe doe je dat dan, ik heb natuurlijk nog niet alle gegevens gehad daar hebben ze nu nog een week of 13 voor om die aan mij te verstrekken.

Maar als alles klopt wat moet je dan,

zeggen dat je niet weet wie er gereden heeft of dat je het wel weet maar diegene niet wil aangeven en dat diegene nooit te hard rijdt en dat er 2 voertuigen op de foto staan dus is het dan wel zeker dat het mijn kenteken is die bekeurd moet worden misschien reed die ander wel achteruit op de andere weghelft.

Gedagvaard word je toch wel als kentekenhouder met of zonder verdediging en dus ook veroordeeld als alle papieren van de aanklager kloppen daar kan je dan niets meer tegen in brengen denk ik.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
wo 29 feb 2012, 18:36 Bericht 
Weer even een update, ik heb bericht ontvangen omtrent mijn bezwaarschrift over de niet verstrekte informatie en dit is ongegrond verklaard en ze hebben weer dezelfde papieren toegezonden.
Wat moet ik nu weer gaan doen want ik heb nog steeds niet alle gevraagde papieren.
Hierbij de brief die ik heb ontvangen.

Afbeelding

Afbeelding
Offline boldbiker
Nieuwkomer
ma 05 maart 2012, 19:33 Bericht 
Niemand een idee welke stappen ik nu moet gaan ondernemen :huh:
Offline boldbiker
Nieuwkomer
do 08 maart 2012, 18:56 Bericht 
Ik heb dus nog steeds niet,

Het proces-verbaal

Een verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting, en ze hebben dit ook niet staat in de brief

En ook geen Akte van aanstelling en de Akte van beëdiging, met het stamnummer van de verbalisant. Dus zo is nog steeds niet te controleren of dit ook de verbalisant was die betrokken was bij de waarneming.

Wel een akte van aanstelling en acte van beëdiging met daarop aan de bovenkant geschreven het dienstnummer

Afbeelding
Afbeelding

Dus wat moet ik nu gaan ondernemen
Offline boldbiker
Nieuwkomer
zo 11 maart 2012, 20:24 Bericht 
Is er nou niemand die weet wat ik nu moet doen ?

Straks kan het misschien niet meer.
Offline Lars88
Nieuwkomer
di 13 maart 2012, 0:42 Bericht 

Ben geen expert hierin maar als ik die brief lees staat er inderdaad letterlijk in dat ze nergens een papier hebben waar een opstelling op aan staat gegeven.

Lijkt mij als dit er niet is dat er dan niet te controleren valt of een meting wel of niet juist is uitgevoerd.

Nogmaals ben maar een leek en dit is zoals ik het zie
Offline viffer
Master
di 13 maart 2012, 0:45 Bericht 

Ik kan de bestanden niet lezen, te klein.
Offline Lars88
Nieuwkomer
di 13 maart 2012, 16:35 Bericht 

heb m'n browser in/uit moeten zoemen toen lukte het ctrl+muiswieltje
Offline mwj
Master
di 13 maart 2012, 16:40 Bericht 
Ik begrijp niet zo goed waar je nou tegen in bezwaar wilt ??

Er wordt duidelijk aangegeven dat er geen pv is, en dat de foto hierin leidend is.
Dat de stamnummers er handmatig op worden geplaatst gebeurt heel veel.

Je hebt al bezwaar gemaakt, en ze geven aan dat er niet meer is. Wil je ermee naar de bestuursrechter ??
Offline boldbiker
Nieuwkomer
di 13 maart 2012, 16:43 Bericht 
nog een keer proberen dan

[img=http://img32.imageshack.us/img32/954/scannen0003gq.th.jpg]
[img=http://img513.imageshack.us/img513/2886/scannen0008g.th.jpg]
[img=http://img52.imageshack.us/img52/9922/scannen0001kopieq.th.jpg]
[img=http://img600.imageshack.us/img600/6682/scannen0002kopie.th.jpg]
Offline boldbiker
Nieuwkomer
di 13 maart 2012, 16:56 Bericht 
Als iets heel veel gebeurd wil het niet zeggen dat het ook mag,

en ook is er nog steeds geen verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting.

Dus als de meetapparatuur niet goed geplaatst is, is er geen goede meeting verricht en kan ik daar tegen in bezwaar gaan.

Omdat ik deze papieren niet toegestuurd heb gekregen kan ik dat dus niet controleren, dus vraag ik aan de experts wat ik nu moet gaan ondernemen zodat ik mijn verdediging goed kan voorbereiden.

Als ze niet meer hebben dan kan ik volgens mij bij de rechter zeggen dat de meetapparatuur niet volgens de voorschriften opgesteld stond (omdat ze daar geen bewijs van hebben)en er dus geen goede meeting is verricht.
Offline mwj
Master
di 13 maart 2012, 17:03 Bericht 
Ik geef je weinig kans om die documenten ooit te krijgen. Je kunt bezwaar na bezwaar sturen en er mee naar de rechter gaan, maar wat er niet is, kunnen ze ook niet afgeven.

Doordat er wellicht verklaard wordt door een agent op ambtseed dat de gebruikte apparatuur in overeenstemming van de fabriakant geplaatst is dan is het einde verhaal bij een rechter.

Lang niet alle korpsen hebben zulke documenten. Onderling is er heel veel verschil tussen de korpsen, denk hierbij aan opleidingen en certificaten voor de gebruikte meetapparatuur of logfile's van de gebruikte meetapparatuur.

Je zou de punten waar je geen documenten van krijgt specifiek kunnen aanhalen in je bereopschrift naar het CVOM, maar de ervaring is dat die ook alles van tafel vegen.

Verder moet je je goed realiseren dat de WOB en het opvargen van documenten hulprecht is :wink:
Offline boldbiker
Nieuwkomer
di 13 maart 2012, 17:22 Bericht 
Met andere woorden, het wobben heeft helemaal geen zin want als er geen papieren zijn zeggen ze gewoon dat het zo was en dat het goed stond en klaar ben je.

Van menselijke fouten wordt dus nooit gesproken, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt maar dat geldt voor agenten dus blijkbaar niet.

Wanneer kan of moet ik dan een beroepschrift indienen bij het cvom.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
ma 19 maart 2012, 22:21 Bericht 
Is er nou niemand die een idee heeft welke stap ik nu moet ondernemen of moet ik het hierbij laten en dat ik geen bewijs van een goede opstelling van de meetapparatuur heb meenemen in mijn verweer als ik moet voorkomen.

Of moet ik voor een bepaalde datum deze stukken alsnog proberen op te vragen, de laatste brief waar het bezwaar ongegrond werd verklaard is van 27 februari.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
za 24 maart 2012, 0:04 Bericht 
Moet ik nu een aanvullend bezwaar indienen bij dezelfde instantie en daarin bv. zetten,

dat omdat het korps niet over een document met een verklaring van uitlijning van de verbalisant beschikt de meting niet als goed kan worden beoordeeld en daarom moet worden vernietigt of kan dat niet.

En binnen welke termijn moet dat dan.(6 weken?)

Of moet er een beroepschrift naar het cvom

Ik weet het niet meer help :huh:
Offline boldbiker
Nieuwkomer
vr 30 maart 2012, 19:16 Bericht 
Is er nou niemand die ff wil helpen met wat ik nu nog moet gaan doen. :huh:
Offline Aanhanger
Master
vr 30 maart 2012, 20:01 Bericht 
Post je vraag ander eens in de WOB sectie van dit forum, misschien kun je daar een antwoord krijgen.
Offline boldbiker
Nieuwkomer
zo 15 apr 2012, 19:40 Bericht 
Ze vinden me zeuren of zo en ik vraag alleen maar als ik weer een update in mijn zaak plaats na een paar dagen of zelfs na een week of er iemand een tip heeft, ik vind dat geen zeuren je zit toch altijd weer met een deadline om een bezwaar in te dienen of zoiets.

Ik weet dat het allemaal vrijwillig gebeurd daarom heb ik ook steeds een aantal dagen gewacht op een reactie en die komt er dus niet, maar als je A (op een zaak reageert) zegt moet je ook B zeggen vind ik dan weer.
 [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2