|
Hallo allemaal, m'n eerste posting is gelijk "raak". Ik lees hier normaal alleen maar en heb dus nog niet eerder de moeite genomen om mezelf aan te melden en gezellig mee te kletsen.
Ik ben verdacht van een strafbaar feit, met de auto na correctie 88km/h rijden (op een verlaten industrieterrein 's avonds laat) waar je 50km/h mag.
Na opvragen van de papierwinkel, staat in de begeleidende brief van de politie, dat er niet vanuit een auto gecontroleerd is, dus dat rijbewijs, APK en dergelijke van auto/bestuurder niet relevant is. Het ijkrapport is voor een Gatsometer DCRS Hand Held. Daar staat volgens mij expliciet in vermeld dat de handmatige meter is ingebouwd in een voertuig/container. Dat, of ik lees iets verkeerd, er staan 2 paragraafjes in waarbij het eerste gaat over geen afscherming en de 2e gaat over wel afscherming? Misschien dat iemand het ding kent, het is de 0260?
De foto is in het donker genomen en er is weinig op te zien, behalve achterlichten, een nummerplaat en de lettertjes/cijfertjes van de gatsometer zelf. Het lijkt er op dat de foto licht schuin van boven is genomen en in ieder geval behoorlijk schuin van opzij.
Wat kan/moet ik hier mee? Ik heb expliciet om alle andere relevante documenten gevraagd en ik heb geen exacte locatie van de meetopstelling gekregen, of een tekening waar uit blijkt dat de spullen wel volgens de regels opgesteld waren. De weg waar gecontroleerd is, zitten een aantal (flauwe) bochten in en zo te zien is er vanaf de linkerkant van de weg gecontroleerd, terwijl de auto op de foto rechts reed. Als er op het ijkrapport inderdaad staat dat er vanuit een auto/container gecontroleerd is, terwijl dit op papier ontkend wordt, klopt er iets niet? Is dat een kleine fout die verder geen gevolg zou hebben als ik het voor laat komen, of is het een belangrijke wijziging in feiten en omstandigheden en kan ik daar iets mee? Op grond van de foto twijfel ik ook aan de juistheid van de meetopstelling, want de hoek waaronder de foto gemaakt is, is volgens mij een goede 30+ graden. kan ik daar eventueel nog iets mee, of is dat puur ter beoordeling van de agent die de boel (in het donker?) heeft neergezet?
|