Postingstijd interval gedetecteerd van 34.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 44 berichten ]
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 18 aug 2011, 22:29 Bericht 

Goedendag , misschien kan iemand me raad geven.

Ben 28 julli aangehouden door de KMar. vanwege te hard rijden.
Ze hebben me aangehouden en me rijbewijs gevraagd en zeiden dat dat ik wel heel hard reed.En dat ze me 3 keer geklokt hebben met hun cruisecontrol.ze zeiden tegen me we gaan even kijken hoe hard je hebt gereden.daarna gingen ze met ze 2 weer hun auto in en na een minuut of 10 kwamen ze terug en zeiden helaas u heeft 55km te hard gereden. ik vroeg hoe ze dat vast gesteld hebben en zeiden via de cruiscontrole in hun auto en dat die geijkt is.Zag wel dat ze op een papiertje diverse rekensommen hadden gemaakt om tot de snelheid te komen van 55 km te hard(je mocht er trouwens 120).
Hierna mocht ik dus niet meer rijden.Hun hebben al me gegevens opgeschreven en zijn toen weg gegaan.Ik heb geen papiertje of iets gekregen waarvoor ze het rijbewijs hebben ingenomen.

Na 3 dagen kreeg ik een kennisgeving van de KMar en denk met de naam van de agent die me rijbewijs heeft meegenomen. dat ze me rijbewijs naar de officier hebben gestuurd.

En na 10 dagen bericht gekregen 2 maanden ingevorderd tot uitspraak is gedaan.

Mijn vraag is dit normale gang van als je aangehouden word??
En kunnen ze op deze manier een berekening maken dat je 55km te hard reed?? En Kan ik hier tegen nogin verweer gaan???

Alvast bedank

Ed colars
Offline LoverD
Master
do 18 aug 2011, 22:40 Bericht 
Je kan documenten opvragen via de wob. Zeker doen als je het niet met de conclusies eens bent. Anders kan dat ook. Voor WOB experts verwijs ik je naar anderen alhier (f)
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 18 aug 2011, 22:50 Bericht 
Sinds 1 juli mogen ze bij 50km of meer je rijbewijs voor 2 maanden onvoorwaardelijk innemen. Dat mag ook de KMar.
Helaas is hier geen bezwaar tegen mogelijk.

Over enige tijd zul je een dagvaarding ontvangen om je bij de kantonrechter te verantwoorden.
Daar kun je jezelf verweren.
In voorbereiding daarop moet je het onderliggende bewijs opvragen.
Dit doe je met behulp van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob)
Meer hierover lees je in:
wob-helpdesk-f39/toepassing-wet-openbaarheid-van-bestuur-bij-strafrecht-t27241.html

En lees ook de aanpassing hierop i.v.m. de Wet Dwangsom op de 1e pagina van de volgende link bij aanwijzing voor Strafrechtelijke transacties:

wob-helpdesk-f39/wob-aanpassingen-wet-dwangsom-in-werking-getreden-t56241.html

Opmerking:
Een cruisecontrol is geen wettig meetmiddel en als zodanig niet opgenomen in de Regeling Meetmiddelen politie. Een boordsnelheidsmeter is dat wel. De ijking van de boordsnelheidsmeter is hierin erg belangrijk.
Zorg dat je het ijkrapport krijgt. Ook moeten in dit geval 2 correcties worden afgetrokken van de gemeten snelheid. Je zou zo beneden 50 km te hard komen :roll:

Heb je verdere vragen dan laat je ze hier weten.

Sterkte ermee.
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 18 aug 2011, 22:58 Bericht 

bedank voor de reacties :thumb:
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 19 aug 2011, 1:11 Bericht 
Hou van nu af aan goed bij alle kosten die je moet maken doordat je je rijbewijs niet hebt.
Dit voor een eventuele schadevergoeding als blijkt dat de inname van het rijbewijs onterecht was omdat
de juiste correcties niet van de gemeten snelheid zijn afgetrokken en daardoor het rijbewijs niet had mogen worden ingenomen.
Offline aruba25
Nieuwkomer
zo 21 aug 2011, 19:49 Bericht 

Beste Barbertje,

Nogmaals bedankt voor de informatie.

Gaarne zou ik je nog een aantal zaken hieromentrent willen voorleggen.

Ten eerste zijn er bij de aanhouding 2 correcties uitgevoerd, waardoor ze uiteindelijk op 55km uitkwamen. Echter, de agent in kwestie gaf mondeling aan gebruik gemaakt te hebben van cruisecontrol.

Wat kan ik met deze informatie?

Daarnaast is er bij aanhouding geen afschrift/document aan mij meegegeven waarop stond hoe hard ik reed etc. Ik heb slechts de kennisgeving per post na 3 dagen ontvangen (waarop slechts vermeld stond dat mijn rijbewijs ingenomen is en verstuurd is naar de ovj)

Is bovengenoemde dat wat men noemt het 'brondocument' ?

Ik ben voornemens in ieder geval het cruisecontrol argument eventueel in combinatie met 'brondocumentargument' te hanteren als argumentatie zodra ik bij de rechter verschijn (uiteraard tezamen met het argument dat ik mijn baan zal verliezen als ik geen rijbewijs heb).

Ik verneem je advies graag!

reuze bedankt alvast!
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 22 aug 2011, 14:59 Bericht 
Helaas voor jou, er zijn dus correct twee correcties afgetrokken. De snelheid voor de bekeuring 55 km/u is dus juist berekend.

Een Kennisgeving van bekeuring binnen 3 dagen toegestuurd te krijgen is correct volgens de geldende regels.
Het is een gedeelte van het brondocument.
Bij het brondocument hoort nog een ander deel dat de verdachte niet krijgt.
Dit is echter met de Wob wel te verkrijgen.

Een cruisecontrol is zoals aangegeven geen wettelijk toegelaten meetmiddel.
Ze kunnen die digitaal instellen op een bepaalde snelheid, maar daarmee mogen ze niet uitgaan van een
juiste snelheid.
De boordsnelheidsmeter is wel een wettelijk toegelaten meetmiddel. Van wat ze daar aflezen moeten er twee correcties worden afgelezen.
Ben benieuwd wat er in het proces-verbaal staat.
Offline aruba25
Nieuwkomer
ma 22 aug 2011, 18:30 Bericht 

Als het zo is dat een cruisecontrol geen wettig toegelaten meetmiddel is en gegegeven het feit dat de dienstdoende agent mondeling expliciet aan mij meedeelde dat hij gebruik maakte van cruisecontrol, kan ik me dan bij de terechtzitting voldoende op die feiten beroepen ? (ervan uitgaande dat het procesverbaal ook deze info bevat)

Precies, ik ben ook benieuwd!
Offline Hunswijk
Pro
ma 22 aug 2011, 19:38 Bericht 

Hallo,

De vraag als eerste is : Wat was de maximum snelheid ter plaatse ? Die busjes lopen vaak geen 120+50+2 x correctie

Daarnaast maakt de KMAR nog wel eens een foutje in het PV (S) , dit moet je echt uitspitten.

Ik heb meegemaakt dat door de KMAR voor 1x50+ (en dus invordering) er 2 acceptgiro's werden weggestuurd en en 2 zaken werden aangeleverd bij de RB. Hier hebben we niets mee gedaan behalve de 2 acceptgiro's meegenomen.
We hebben de officier lekker laten uitrazen op dat moment (was 78+) en na dit geheel de 2 aangebrachte zaken op tafel gelegd , identieke overtreding door dezelfde bestuurder op verschillende tijdstippen (binnen 24 uur)
Rechter vernietigde alles.....

Jack
Offline aruba25
Nieuwkomer
ma 22 aug 2011, 20:06 Bericht 

Jack,

Grappig voorval zoals je daar beschrijft. Biedt in ieder geval een klein beetje hoop.

Zoals het er nu voor staat zal ik op 1 september naar de terechtzitting gaan. Alhoewel ik via een WoB verzoek heb verzocht om het hele dossier verwacht ik eerlijk gezegd niet deze stukken voor de terechtzitting te ontvangen. (verzoek is verstuurd op 12 augustus)

Ik vraag mij nu sterk af in hoeverre de rechter mij een vorm van coulantie biedt zolang ik zelf nog niet alle dossierstukken voor ogen heb gehad. Desalniettemin kan ik de argumenten zoals hierboven met Barbertje besproken in ieder geval mondeling ter plekke aanvoeren.
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 22 aug 2011, 20:47 Bericht 
Sta je voor de rechter en je hebt dan nog steeds je dossier niet gehad, zeg dat dan tegen de rechter.
Toon aan dat je het gevraagd hebt.
Dit is een flagrante schending van art.6 EVRM. Europese rechten voor de mens.
De rechter zal daarop de zaak verdagen totdat jij het dossier gehad hebt.
Offline aruba25
Nieuwkomer
ma 22 aug 2011, 21:02 Bericht 

Ik heb twee brieven voor het WoB verzoek vestuurd. Eén naar de rechtbank en één naar de desbetreffende Kmar afdeling. Voor zover ik weet is er een doorzendplicht dus nog een brief sturen naar het CVOM lijkt me overbodig toch
Offline aruba25
Nieuwkomer
ma 22 aug 2011, 21:04 Bericht 

Barbertje, ik hoor graag je commentaar op mijn een na laatste bericht (mbt cruisecontrol)
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 22 aug 2011, 22:50 Bericht 
Een Wob verzoek naar de rechtbank kan niet. Een rechtbank is geen bestuursorgaan.
Het verzoek voor het zaaksoverzicht moet naar het CJIB in Leeuwarden.
Alle overige informatie vraag je op bij de KMar.

Bij de CVOM Unit Straf dien je het Verzetsschrift in.

aruba25 schreef:
Als het zo is dat een cruisecontrol geen wettig toegelaten meetmiddel is en gegegeven het feit dat de dienstdoende agent mondeling expliciet aan mij meedeelde dat hij gebruik maakte van cruisecontrol, kan ik me dan bij de terechtzitting voldoende op die feiten beroepen ? (ervan uitgaande dat het procesverbaal ook deze info bevat)

Ja, zoals aangegeven is een cruise-control geen wettig toegelaten meetmiddel (Regeling Meetmiddelen politie) Een boordsnelheidsmeter is dat wel.
Offline aruba25
Nieuwkomer
di 23 aug 2011, 7:41 Bericht 

Verzoek om zaakoverzicht dus naar CJIB (kennelijk dus nog doen)

Overige info bij Kmar (in principe dus al gebeurd)

Verzetschrift bij CVOM. Daar zet ik even vraagtekens bij want daar heb ik reeds een bezwaarschrift heen gestuurd. In welk stadium is dan een verzetschrift nodig?

Heeft het zin om in dit stadium een 2e bezwaarschrift op te nemen waarin ik het cruisecontrol argument opneem?
Offline aruba25
Nieuwkomer
di 23 aug 2011, 7:45 Bericht 

Overigens lees ik elders op de site dat je aangeeft dat een zaakoverzicht ook bij het CVOM opgevraagd kan worden
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 23 aug 2011, 15:58 Bericht 
Ja, maar dat is bij Mulder zaken,Unit Mulder. Dit is strafrecht Unit Straf

Even niet duidelijk m.b.t. de procedure en eventueel verzet.
Heb jij al iets gekregen van het CJIB , of nog niets.
Ik verwacht hier eigenlijk een directe dagvaarding of een Strafbeschikking via het CJIB.
Offline aruba25
Nieuwkomer
di 23 aug 2011, 22:21 Bericht 

Wat ik ontvangen heb is de kennisgeving van het CVOM mbt de inhouding (waar ik reeds een bezwaarschrift voor heb gemaakt) en vorige week het bericht om 1 september voor de rechter te verschijnen.

Helemaal niets van het CJIB ontvangen. Vandaar mijn verwondering over je bericht van enkele vakjes terug
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 23 aug 2011, 23:51 Bericht 
Dat kan ik me voorstellen. Ik dacht dat je al een Strafbeschikking had ontvangen. Gelukkig maar...!

aruba25 schreef:
en vorige week het bericht om 1 september voor de rechter te verschijnen.

Dus je hebt nu een dagvaarding voor de kantonrechter.

Vraag nu bij de CVOM Unit Straf om je dossier op grond van art.30 Wetboek van Strafvordering. Ze zullen het je dan toesturen. (Maar je weet nooit bij de CVOM :[ ) In dit dossier zitten geen ijkrapporten en certificaten. Die laatste krijg je alleen bij de KMar.
Vervolg dus het traject bij de KMar. Het wordt kort dag, dus bel erachter aan of ze het i.v.m. de zitting van 1 sept Z S M willen opsturen.

Het argument over de cruise-control is valide. Maar ik wil weten wat ze precies in het proces-verbaal hebben gezet. Hebben ze het uiteindelijk over een aflezing van de boordsnelheidsmeter dan is het ijkrapport van deze boordsnelheidsmeter van groot belang.
Offline aruba25
Nieuwkomer
di 23 aug 2011, 23:59 Bericht 

Ok, dan even het stappenplan voor mezelf:

1. Dossier (dus o.a. PV) opvragen bij CVOM
2. Zeuren bij KMar om ijkrapport e.d.
3. Mijn argumenten voor de rechter op een rijtje zetten, hierin het cruisecontrol argument opnemen tezamen met de noodzaak van het hebben van een rijbewijs ivm werk.

alleen moet je me nog even de samenhang tussen cruisecontrol en boordsnelheidsmeteraflezing uitleggen.. ?

alvast mijn dank nogmaals
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 24 aug 2011, 0:13 Bericht 
Een cruise-control wordt ingesteld, vastgezet, op een bepaalde snelheid. De uitlezing gebeurt via de boordsnelheidsmeter. Als er wordt aangegeven dat uitgegaan wordt van de afgelezen snelheid op de boordsnelheidsmeter dan is dat wettelijk correct.
Als wordt aangeven dat er is uitgegaan van de ingestelde snelheid van de cruise-control dan is dit wettelijk niet correct. Een cruise-control is geen wettig middel dat mag worden gebruikt voor het vaststellen van de snelheid.
Offline aruba25
Nieuwkomer
wo 24 aug 2011, 0:39 Bericht 

Ah, nu snap ik het. Mijn cruisecontrolargument houdt dus alleen stand indien ik in het procesverbaal kan terugvinden dat men uitging van de ingestelde snelheid van de cruisecontrol. Hebben ze echter de boordsnelheidsmeter gehanteerd dan vervalt mijn argument en moet ik hopen dat het ijkrapport info bevat die de boordsnelheidsmeter niet valide voor gebruik maken.

Heb ik het zo goed begrepen?
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 24 aug 2011, 0:53 Bericht 
:thumb:
Offline aruba25
Nieuwkomer
wo 31 aug 2011, 15:48 Bericht 

Nou, Barbertje,
morgen is de grote dag bij de rechtbank.

Ik zal in mijn betoog zeggen dat ik mijn rijbewijs hard nodig heb voor mijn werk EN dat ik - omdat ik nog geen PV en ijkrapporten thuisgestuurd heb gekregen - nog niet heb kunnen controleren of de snelheidsmeting valide was.

Biedt dat laatste nog hoop op uitstel of voorlopige teruggaaf van het rijbewijs?

En mag ik de rechter tijdens de zitting wijzen op het cruisecontrol argument en hem verzoeken dit ter plekke in het dossier op te zoeken?
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 31 aug 2011, 16:28 Bericht 
aruba25 schreef:
- omdat ik nog geen PV en ijkrapporten thuisgestuurd heb gekregen - nog niet heb kunnen controleren of de snelheidsmeting valide was.

Biedt dat laatste nog hoop op uitstel of voorlopige teruggaaf van het rijbewijs?

Nee, maar zeg het maar. De Wob is slechts hulprecht = bestuursrecht. Ji valt nu onder het strafrecht

aruba25 schreef:
En mag ik de rechter tijdens de zitting wijzen op het cruisecontrol argument en hem verzoeken dit ter plekke in het dossier op te zoeken?

Doe dat zeker !

Succes morgen. :thumb:
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 11:50 Bericht 

Barbertje,
Ik ben weer terug van weggeweest.
Mijn rijbewijs werd voorlopig teruggegeven na de rechtzitting, dit op basis van mijn bezwaarschrift.
Daarnaast heb ik een gedeelte aan info gehad n.a.v. mijn Wob verzoek. De informatie lijkt nog niet compleet.

Ik heb een strafbeschikking gehad en moet 22 februari weer naar de rechtbank komen.

Ik duik nog even in de info die ik heb gekregen, want vraag me af of ik nog iets kan doen om een mildere straf te krijgen.

Of is die hoop er niet meer, Barbertje??
Offline fl
Master
do 19 jan 2012, 12:30 Bericht 

Barbertje schreef:
Ja, zoals aangegeven is een cruise-control geen wettig toegelaten meetmiddel (Regeling Meetmiddelen politie) Een boordsnelheidsmeter is dat wel.

Ik, verbalisant X, had de cruise-control in gesteld op bv. 120 km/uur.
Wij, verbalisanten X en Y, zagen dat de boordsnelheidsmeter een snelheid van 120km/uur aangaf.
Na correctie....

Denk jullie ook niet dat het zoiets zal worden?
Offline Smookey
FS medewerker
do 19 jan 2012, 12:37 Bericht 
Nee, ik denk niet dat dit voldoende voor ze is.
Offline fl
Master
do 19 jan 2012, 12:45 Bericht 

Het hele pv moet je bij hen opvragen.
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 12:52 Bericht 

Kan ik - in het geval alle snelheidsmetingen en bijbehorende apparatuur kloppen - nog argumenten voorleggen aan de rechter om een mildere straf te krijgen? Hoe weet ik trouwens zeker of het bij een geldboete blijft? In alle gevallen lijkt het mij handig om in ieder geval mijn noodzaak voor het hebben van een rijbewijs te benadrukken, toch? (zo deed ik dat ook bij de eerste hoorzitting, hetgeen in voorlopige teruggave van het rijbewijs resulteerde)
Offline Smookey
FS medewerker
do 19 jan 2012, 13:08 Bericht 
aruba25 schreef:
In alle gevallen lijkt het mij handig om in ieder geval mijn noodzaak voor het hebben van een rijbewijs te benadrukken, toch?

Dat zeker. Je bent hem al 2 maanden kwijt geweest, wat kan is een straf, met daarin een voorwaardelijke en 2 maanden onvoorwaardelijk, die 2 heb je dan al gehad.
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 14:18 Bericht 

Ik weet nu uit mijn hoofd niet zo snel te zeggen hoe lang de periode was tussen rijbewijsinbeslagname en teruggave na de 1e hoorzitting. Moet enkele weken zijn geweest, maar zoek ik even uit.

In ieder geval is er dus nog kans op inbeslagnname voor enkele maanden en evt. een geldboete?
Offline viffer
Master
do 19 jan 2012, 14:24 Bericht 

Heb je het PV hiervan opgevraagd? Zo ja, kun je die eens scannen en hier zonder persoonlijke- en zaakgegevens hier plaatsen?
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 14:48 Bericht 

ehm, scannen gaat me niet 1,2,3 lukken, maar ik zal m'n best doen....

(kan 'em desnoods overtikken!)
Offline Kiwi45
Master
do 19 jan 2012, 15:11 Bericht 
aruba25 schreef:
m, scannen gaat me niet 1,2,3 lukken, maar ik zal m'n best doen..

Een fotootje maken (met je telefoon??), via Imageshack uploaden en hier plaatsen. Simpel.

Wel even persoonlijke data weghalen, je weet nooit wie er hier meeleest.
Offline aruba25
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 15:18 Bericht 

Op dit moment heb ik niet veel moderne apparatuur thuis (Noka 6230 en zeer trage pc), maar nogmaals, ik ga mijn best doen.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 10:25 Bericht 
Heb je ondertussen de gevraagde stukken al binnen?
Offline Uwe Alzaligheid
Master
ma 30 jan 2012, 12:56 Bericht 
aruba25 schreef:
Ik heb een strafbeschikking gehad en moet 22 februari weer naar de rechtbank komen.

Even voor onze beeldvorming. Heb jij (a.) verzet ingesteld tegen een strafbeschikking en moet je nu voor de kantonrechter verschijnen of (b.) is op 22 februari de hoorzitting bij de OvJ in verband met zijn voornemen tot het opleggen van een strafbeschikking.

Indien a. van toepassing is: Ben jij uitgenodigd voor een hoorzitting bij de OvJ? Ben jij naar een hoorzitting toegeweest en wat heb jij daar verklaard.

Eventuele verklaring op een hoorzitting bij de OvJ worden namelijk weer (tegen jou) gebruikt in de zitting bij de kantonrechter.

Alvorens advies te kunnen geven over 'wat de doen bij de kantonrechter' is het nodig te weten wat er allemaal al is vastgelegd.

Indien b. van toepassing is: Lees je goed in over wat en vooral wat niet te zeggen bij een hoorzitting bij de OvJ.

Hoe dan ook: Sterkte ermee.
Offline aruba25
Nieuwkomer
wo 01 feb 2012, 22:14 Bericht 

Uwe Alzaligheid,

Het volgende. Ik ben reeds verschenen op een eerste zitting waar men inging op mijn bezwaar inzake de inbeslagname van het rijbewijs. De officier van justitie besloot mijn rijbewijs terug te geven, nadat ik ook mondeling de rechter had verteld hoe noodzakelijk het rijbewijs wel niet is voor mij om te hebben (werk etc.).

Nu moet ik 22 februari terugkomen. Ik verwacht op die zitting een eindvonnis.

Ik wil graag voor jou het procesverbaal hier online zetten, maar begrijp niet goed hoe ik het hierop moet zetten. (overigens ben ik best bereid het naar je te mailen). Ik heb een 3-tal pagina's met mijn telefoon reeds op de pc gezet als jpeg bestand.
Offline Aanhanger
Master
wo 01 feb 2012, 22:25 Bericht 
Eerst de gevoelige informatie eruit poetsen, daarna kun je het met een site als plaatjesupload, photobucket of imageshack of wat anders hier posten.
Offline aruba25
Nieuwkomer
wo 01 feb 2012, 22:51 Bericht 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 02 feb 2012, 12:46 Bericht 
-1. Er staan nog steeds privacy-gevoelige gegevens tussen (naam, geboorteplaats, geboortedatum, personalia opsporingsambtenaar). Misschien moet je jouw scans nogmaals bewerken en uploaden.

-2. In het proces-verbaal staan geen opmerkelijke dingen. De agenten geven aan waarom ze jou zijn gaan volgen. Geven aan hoelang en waar ze jou gevolgd zijn. zij beroepen zich op hun boordsnelheidsmeter (en nergens op de cruise-control). Zij passen de correctie volgens de ijktabel toe en vervolgens de wettelijke correctie. Dat lijkt allemaal te kloppen.

-3. Wat je zelf nog even moet nalopen. Kloppen de plaatsaanduidingen in het proces-verbaal (plaatsnamen, hectometerpaaltjes)? Ik kan het niet allemaal goed lezen, maar verklaren de agenten nu dat ze je hebben staandegehouden bij hmp 216,0 en vervolgens bij hmp 218,0 jouw rijbewijs hebben ingevorderd en jouw verklaring hebben opgenomen? Zijn jullie per vliegende kameel van hmp 216,0 naar 218,0 gevlogen?
En lees ik goed dat zij verklaren dat ze jou gemeten hebben tussen hmp 196,0 en hmp 198,0 en jou pas hebben staande gehouden bij hmp 216,0 (dat mag wel, daar kun jij in de rechtszaak verder niet veel mee, maar het is wel een fors eind verderop).

-4. Eventueel kun je via de WOB nog proberen te achterhalen of de agenten beëdigd en bevoegd zijn, maar het is hiervoor nu eigenlijk rijkelijk laat. Daarvoor had je eerder een WOB-verzoek moeten indienen.

Sterkte ermee.
Offline Smookey
FS medewerker
do 02 feb 2012, 13:02 Bericht 
Aanhanger schreef:
Eerst de gevoelige informatie eruit poetsen

namen, dossiernummers, kenteken van jou voertuig, nummer van je rijbewijs, dat is wat ik zo allemaal zie wat ff weg moet dunkt me.
Offline mohrenschild
Eendagsvlieg
wo 07 maart 2012, 21:33 Bericht 

Namens Aruba25 kan ik zeggen dat het eindvonnis inmiddels is geveld. De totale boete is uitgekomen op EUR 650,- te betalen in tien termijnen.
De schade lijkt mee te vallen, aldus Aruba25.

Maar namens Aruba25 : bedankt voor alle betrokkenen in het forum die hun bedrage hebben geleverd. In het bijzonder Barbertje.
Complimenten voor deze site.

groet,
Een reguliere passagier van Aruba25
 [ 44 berichten ]