Postingstijd interval gedetecteerd van 67.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Offline TeeWee
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 19:04 Bericht 
In A´dam ben ik gelaserd (van 31 tot 35 km/h). Vandaag de strafbeschikking binnen gekregen en nu zit ik me te beraden of ik het voor laat komen.

De situatie:

Vierbaansweg met hoge brede berm/rijbaanscheiding tussen rijbanen onderling en tussen fietspad. Weg ligt buiten de bebouwde kom. Op automatische piloot rij je eigenlijk altijd wel 70 a 80 omdat de weg zo ingericht is, mooi kassapunt dus.

Afbeelding

Verweer:

Als je stelt dat je uit de zijstraat komt waar de foto is genomen, dan kom je alleen een vmax 50 bord tegen aan de linkerkant van de 2 rijbanen. Ik heb ook google streetview bekeken en daar zat het vmax 50 bord ook aan de rechterkant, toen hing het aan het evenementenbord. Nu staat het in de wet een beetje vaag omschreven, maar kan ik stellen dat ik het bord niet gezien heb (omdat er een hoge auto op de linkerbaan reed)?
Offline NooitTeSnel
Master
wo 04 jan 2012, 19:13 Bericht 
Let op: Je moet binnen 14 dagen een brief sturen naar de officier van justitie dat je bezwaar makt tegen de strafbeschikking, anders vervalt de mogelijkheid tot bezwaar.

Volgens mij is dit binnen de bebouwde kom, dus dan heeft een bezwaar over een ontbrekend 50-bord geen zin, want je mag ook zonder bord maar 50. Maar als ik dat verkeerd gezien heb zou ik inderdaad in je bezwaarschrift voor de kantonrechter aangeven dat je uit de Borchlandweg de Holterbergweg op reed en de foto bijvoegen waarop te zien is dat er daar aan de rechter kant van de weg geen bord staat.
Offline TeeWee
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 19:20 Bericht 
Is buiten bebouwde kom. Het zou dan zijn komende vanuit de Buitensingel.
Offline Aanhanger
Master
wo 04 jan 2012, 19:35 Bericht 
Amsterdam flikt dit kunstje op wel meer plekken.
Het gebruik van A1 50 is strijdig met de BABW.
Dat bord mag buiten de bebouwde kom namelijk alleen op gevarenpunten gebruikt worden.

Tevens is de vmax hier tussen de zijstraat en de nieuwe borden A1 80km/h.
Misschien ben je wel net in deze 20 meter gelaserd.
Offline viffer
Master
wo 04 jan 2012, 21:11 Bericht 

Er mag ook pas 140 meter na het 50 km bord gemeten worden volgens de Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers
Offline TeeWee
Nieuwkomer
do 05 jan 2012, 16:22 Bericht 
Goede punten Aanhanger en GertJan, had ik nog niet bedacht. Ik vraag me alleen af of die aanwijzing een richtlijn is of een door de rechter gerespecteerde grens.

Ben nog wel benieuwd naar die bebording aan de rechterkant, is dat echt verplicht of zo´n vaag gedefinieerd zinnetje in de wet waarmee het OM een leuk verhaal kan maken?
Offline viffer
Master
do 05 jan 2012, 17:08 Bericht 

Er mag alleen in bijzondere gevallen van worden afgeweken

http://www.om.nl/organisatie/beleidsreg ... wijzing-5/

zie 2.2
Offline TeeWee
Nieuwkomer
di 13 maart 2012, 9:28 Bericht 
Inmiddels verzet ingesteld en volgende documenten opgevraagd.

CJIB/Politie

- Complete brondocument
- PV
- IJkrapport Laser
- Akte beediging
- Akte aanstelling
- Cert, bekwaamheid apparatuur

Ontvangen:

CJIB

- Zaakoverzicht (3 pagina´s)

Politie

- PV (niet ondertekend)
- Akte beediging
- Akte aanstelling

Paar vragen daarbij:

- IJkrapport en certificaat bekwaamheid controleur niet ontvangen van Politie, opnieuw opvragen?

- PV is niet getekend en 4 maanden later opgemaakt, tevens staat er een opmerking in dat mijn rijbewijs was gestolen en dat hij uit een PVB van aangifte kon opmaken dat ik in bezit ben van rijbewijs. Dit is niet waar, mijn rijbewijs was gebroken en had de dag ervoor een nieuwe aangevraagd bij gemeente. Ik liet de controleur hier een pinbonnetje van zien inclusief mijn paspoort. Kan ik daar wat mee?

- Mis ik nog wat in de WOB aanvraag?
Offline TeeWee
Nieuwkomer
wo 14 maart 2012, 19:12 Bericht 
Volgens de geWOBde gegevens en metingen met Google Maps blijkt overigens dat ik waarschijnlijk tussen de kruising en de 50 borden gelaserd ben. Iemand een verwijzing naar een wet/aanwijzing waarin staat dat er na een kruising een nieuw 50 bord moet staan? Kom daar niet echt verder mee.
 [ 9 berichten ]