Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline Bredero
Pro
wo 04 jan 2012, 23:31 Bericht 
Beste leden van Flitsservice,

Helaas ben ik laatst het slachtoffer geweest van mijn eigen haast + feit dat er een motor agent met een lasergun stond te wachten. Ben dus binnen de bebouwde kom gelaserd met 36 te hard (na correctie) waarvoor ik nu een strafbeschikking heb ontvangen.

Uit een ander topic quote ik even Barbertje:

Citaat:
Strafbeschikking LET OP !
Hier MOET je BINNEN 14 DAGEN verzet tegen aantekenen.
Doe je dat niet dan wordt de Strafbeschikking na die 14 dagen onherroepelijk
De OvJ is hier aanklager, rechter en beul Een rechter komt er niet meer aan te pas.
Bij betaling loop je een strafblad op voor een periode van 5 jaar voor een overtreding. Dit heeft gevolgen
voor eventueel verdere strafrechtelijke overtredingen. (recidive)
Ga je in verzet dan MOET de OvJ de zaak overdragen aan de kantonrechter.
Je krijgt dan over enige tijd een dagvaarding om bij de kantonrechter te verschijnen. Daar kun je je verweren.
In verzet geef je aan: Ik ontken ten stelligste de overtreding begaan te hebben. Het moet hier gaan om een ondeugdelijke meting. Ik wens dit voor te leggen aan de kantonrechter.
GEEF NIET MEER AAN !
De OvJ is straks bij de rechter je tegenstander. Kent hij je argumenten dan zul je het zwaar krijgen.
Maak hem dus niet wijzer !!

Wob in afwachting van de zitting bij de rechter zoveel mogelijk op.

NB. Is de boete niet meer dan 340 euro en niet ouder dan 4 maanden, dan is de verzetstermijn 6 weken.
Is dat bij jou het geval, protesteer dan scherp dat die 6 weken termijn niet is gegeven.
Dit is een ernstige schending van art. 174e Sv.

Mijn eerste vraag is wat er gebeurt indien ik GEEN verzet aanteken en ik kom in de nabije toekomst wéér zo'n diender tegen?

Daarnaast graag tips tav wat te WoB-en. Situatie betreft tweebaans weg binnen bebouwde kom, de agent stond op een hoek van deze (afbuigende/in een bocht lopende) weg. In hoeverre is het "meten in een bocht" van invloed op het meetresultaat?

Mijn dank is bij voorbaat zeer groot!

Bredero
Offline Hideyoshi
Master
do 05 jan 2012, 7:16 Bericht 
Geen verzet instellen betekent dat de beschikking onherroepelijk wordt. Je moet het bedrag dan betalen (wordt gevorderd als je niet betaalt) en je krijgt een aantekening in het justitieel dossier ('strafblad') voor vijf jaar. Kom je weer iemand tegen, dan zal niet nog een keer een beschikking worden gegeven maar zal worden gedagvaard (recidive).

Wat te doen?

Stel verzet in binnen twee weken, via fax met bewijs verzending. Geef niet teveel info in het verzetschrift (stuur even een pb of mail voor een handig voorbeeld).

Via Wob alle relevante gegevens opvragen, t.z.t. word je gedagvaard voor de rechter (indien niet geseponeerd wordt) dan kan je het gehele dossier ook opvragen, maar via Wob krijg je nu info die niet in je dossier zit zoals aktes etc.
Offline Bredero
Pro
do 05 jan 2012, 9:33 Bericht 
Ha Helmond32,

Dank voor je reactie!

Dus als ik het goed samenvat:

Geen verzet instellen betekent:
- betalen
- een aantekening
- kans op dagvaarding bij recidive

Wél verzet instellen kan:
- alsnog al het bovenstaande veroorzaken;
+ dan heb ik nog tussendoor de kans te WoB-en en op basis van die informatie een andere sanctie te krijgen??

36 KM per uur ga ik er niet afWOB-en natuurlijk... wat zou ik - indien ik de WoB route neem - nog aan sanctievermindering kunnen behalen? (of aan vermeerdering, behalve dat het meer tijd kost)

Of kan ik die vragen/antwoorden beter via PB uitwisselen ;-)?

Thnx alvast,
Bredero
 [ 3 berichten ]