Pagina 1 van 2  [ 59 berichten ]
Offline timo76
Nieuwkomer
do 27 okt 2011, 13:50 Bericht 

Beste forumleden ik heb een strafbeschikking gekregen.Ik zou 40-45 km/h te hard hebben gereden bibekom maar ben hiervoor niet staande gehouden.
Is er voor mij een mogelijkheid informatie aan te vragen via wob?of is dit niet mogelijk omdat het een strafbeschikking betreft
Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering maar doe het liever zonder hun.Een bezwaar indienen doe ik dan ook zeker.Kan ik in deze brief ook info opvragen omtrent het proces-verbaal en dan art.30 sv vermelden?
mvg.
Offline Pen
Pro
do 27 okt 2011, 13:51 Bericht 
In een strafbeschikking vraag je inderdaad het zaakdossier op ex. art. 30 Sv.

Vergeet niet binnen 14 dagen na ontvangst in verzet te gaan tegen je strafbeschikking anders is deze onherroepelijk geworden.
Offline timo76
Nieuwkomer
do 27 okt 2011, 14:05 Bericht 

oke.Ik heb de boete 15 maanden geleden en nu had ik deze boete natuurlijk niet verwacht om dat ik niet staande ben gehouden .Maak ik om die rede enige kans om te winnen?
bvd.
Offline umpire
FS medewerker
do 27 okt 2011, 14:25 Bericht 
timo76 schreef:
Ik heb de boete 15 maanden geleden en nu had ik deze boete natuurlijk niet verwacht om dat ik niet staande ben gehouden .Maak ik om die rede enige kans om te winnen?

Nee, dat is geen reden om te winnen. Vraag je dossier op, zoals hierboven al door Pen is aangegeven, en aan de hand daarvan valt er misschien een gat in te schieten :wink:
Offline shootme
Master
do 27 okt 2011, 14:42 Bericht 
timo76 schreef:
Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering

Ik meen in de consumentengids gelezen te hebben dat rechtsbijstandsverzekering niets doet wanneer de client verdachte is.

Echter op de site van interpolis lees ik:

Citaat:
Verkeer
U bent verzekerd voor juridische hulp bij een ongeluk of ander juridisch probleem in het verkeer. Iedereen is vroeg of laat verkeersdeelnemer. U hoeft de deur maar uit te stappen en u neemt al deel aan het verkeer. Met deze module bent u dus niet alleen als automobilist verzekerd. Ook als voetganger, fietser en zelfs als passagier van een bus, trein of vliegtuig

http://www.interpolis.nl/particulier/pr ... kking.aspx

maar ook:

Citaat:
Binnen de Rechtsbijstand­verzekering van Interpolis zijn de volgende zaken niet gedekt:
willens en wetens handelen

Misschien anoniem even bellen met uw verzekering om dat na te gaan?
Offline timo76
Nieuwkomer
do 27 okt 2011, 14:52 Bericht 

misschien dekt mijn interpolis verzekering dit wel.Maar is dit dan gratis of vragen ze hier toch kosten voor vraag ik me af .iid ga ik over tot het schrijven van een brief.Welk argument moet ik aangeven als argument van mij bezwaar?
Offline Pen
Pro
do 27 okt 2011, 15:22 Bericht 
Vraag eerst je dossier op. Dan ga je kijken of daar fouten in staan. Vergeet niet om tijdig in verzet te gaan. Dat moet namelijk binnen 14 dagen, zoals ik reeds eerder gezegd heb.
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 27 okt 2011, 15:38 Bericht 
Strafbeschikking LET OP !
Hier MOET je BINNEN 14 DAGEN verzet tegen aantekenen.
Doe je dat niet dan wordt de Strafbeschikking na die 14 dagen onherroepelijk
De OvJ is hier aanklager, rechter en beul :boos: Een rechter komt er niet meer aan te pas.
Bij betaling loop je een strafblad op voor een periode van 5 jaar voor een overtreding. Dit heeft gevolgen
voor eventueel verdere strafrechtelijke overtredingen. (recidive)
Ga je in verzet dan MOET de OvJ de zaak overdragen aan de kantonrechter.
Je krijgt dan over enige tijd een dagvaarding om bij de kantonrechter te verschijnen. Daar kun je je verweren.
In verzet geef je aan: Ik ontken ten stelligste de overtreding begaan te hebben. Het moet hier gaan om een ondeugdelijke meting.
GEEF NIET MEER AAN !
De OvJ is straks bij de rechter je tegenstander. Kent hij je argumenten dan zul je het zwaar krijgen.
Maak hem dus niet wijzer !!

Wob in afwachting van de zitting bij de rechter zoveel mogelijk op.

NB. Is de boete niet meer dan 340 euro en niet ouder dan 4 maanden, dan is de verzetstermijn 6 weken.
Is dat bij jou het geval, protesteer dan scherp dat die 6 weken termijn niet is gegeven.
Dit is een ernstige schending van art. 174e Sv.

Dus eerst in verzet. Daarna wobben.
Je dossier opvragen bij de OvJ doe je pas als je een dagvaarding hebt ontvangen.
Offline Hideyoshi
Master
do 27 okt 2011, 15:41 Bericht 
Bijna geen enkele verzekering dekt deze schade, bij vrijspraak echter vergoedt men wel de kosten.
Offline Hideyoshi
Master
do 27 okt 2011, 15:45 Bericht 
Pen schreef:
Vraag eerst je dossier op. Dan ga je kijken of daar fouten in staan en aan de hand van die (eventuele) fouten stel je je argumenten van bezwaar op. Vergeet niet om tijdig in verzet te gaan. Dat moet namelijk binnen 14 dagen, zoals ik reeds eerder gezegd heb.

Sorry maar hier speelt helemaal geen bezwaar.
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 27 okt 2011, 15:57 Bericht 
Je kunt geen bezwaar maken tegen fouten in het dossier.
Dit kun je opmerken ter zitting.

Maar dossier opvragen komt later. De CVOM heeft op dit moment nog geen dossier
Offline timo76
Nieuwkomer
do 27 okt 2011, 17:08 Bericht 

bedankt voor jullie adviezen!
Is het ook mogelijk dat er bijna geen info omtrent het proces verbaal is, en dat ik slechts een lullig papiertje krijg waarop de geconstateerde snelheid met daarop de locatie staat.en zijn die wob documenten wel bij mij binnen voordat ik voor de rechter verschijn?
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 27 okt 2011, 17:23 Bericht 
Voor een strafrechtelijk feit moet altijd een volledig proces-verbaal van bevindingen worden gemaakt.
Een lullig papiertje kan dus helemaal niet.

Eerst moet de OvJ het verzet bestuderen en het dossier naar de rechtbank sturen.
Men is bij het ontvangen van een verzet pas toe om het dossier te gaan samenstellen en stukken op te vragen bij de politie en het CJIB. Als het dossier klaar is (en dat duurt dus nog even) wordt het naar de
rechtbank gestuurd.
De rechtbank moet het dan inroosteren.
Alles bij elkaar duurt het dus wel even eb heb jij ondertussen je Wob documenten ontvangen.
Offline Pen
Pro
do 27 okt 2011, 17:38 Bericht 
helmond32 schreef:
Sorry maar hier speelt helemaal geen bezwaar.

Je hebt gelijk. Dat bedoelde ik ook te zeggen maar ik zat drie dingen tegelijk te doen :fp:
Offline timo76
Nieuwkomer
wo 02 nov 2011, 19:11 Bericht 

ok, inmiddels weer wat verder.Ik heb inmiddels nog een strafbeschikking voor een andere snelheidsovertreding gekregen.Van 20 juli 2010!Hier wil ik ook in verzet gaan en wel als volgt:

Aan:Officier van Justitie
3503 RG Utrecht

Betreft: bezwaarschrift tegen verkeersovertreding
Beschikkingsnummer:cjib nr
Parketnummer:########
Naam betrokkene:mijn naam
Geb.datum en-plaats:
adres:
postcode en plaats

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de bovengenoemde beschikking.
De reden waarom ik me niet kan verenigen met de beschikking is als volgt:
1 Ik ben hiervoor nooit aangehouden.
2 Tevens vind ik dat de redelijke termijn voor het opleggen van deze sanctie is overschreden

Ik verzoek u op grond van bovenstaande redenen om mij uit te nodigen voor een toelichting in een persoonlijk gesprek.

Hoogachtend,

handtekening

adresgegevens+telefoonnummer

Bijlage:Kopie beschikking

Wat vinden jullie??nogmaals het gaat dus om een strafbeschikking die ik heb gekregen.

BVD Timo
Offline timo76
Nieuwkomer
wo 02 nov 2011, 20:50 Bericht 

Kan ik nu een wob verzoek indienen? of heeft dit geen zin
Offline Aanhanger
Master
wo 02 nov 2011, 21:01 Bericht 
Of het kansrijk is of niet kan ik je niet vertellen,
Maar in het verzet zou ik zeker vermelden dat je na zoveel tijd geen wetenschap meer hebt over de vermeende gedraging, en dat het nu dusdanig lang geleden is dat je zaken ook niet meer kunt terugvinden of herinneren.
Kortom door zo lang te wachten met de vervolging ben jij in je belangen inzake de verdediging geschaad.
Offline timo76
Nieuwkomer
wo 02 nov 2011, 21:24 Bericht 

3503 RG Utrecht

Betreft: bezwaarschrift tegen verkeersovertreding
Geb.datum en-plaats:
adres:
postcode en plaats

De reden waarom ik me niet kan verenigen met de beschikking is als volgt:
Ik ontken ten stelligste deze overtreding te hebben begaan. Het moet hier gaan om een ondeugdelijk meting.

Ik verzoek u op grond van bovenstaande redenen om mij uit te nodigen voor een toelichting in een persoonlijk gesprek.

Hoogachtend,

handtekening

adresgegevens+telefoonnummer

Offline timo76
Nieuwkomer
do 03 nov 2011, 1:48 Bericht 

bovenstaande wil ik morgen opsturen naar het cvom.
mits jullie nog aanpassingen hebben is dit dus de definitieve brief
Offline timo76
Nieuwkomer
do 03 nov 2011, 15:53 Bericht 

Ik heb 2 boetes en moet dus ook 2 brieven schrijven. Kan ik beter schrijven dat ik ten stelligste ontken deze overtrdingen te hebben begaan.\
of kan ik beter zeggen waarom ik het niet eens ben nl. omdat de boete ruim een jaar later komt en omdat ik niet ben aangehouden.graag jullie hulp moet echt snel verstuurd worden
mvg.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 14:42 Bericht 

Barbertje schreef:

Wob in afwachting van de zitting bij de rechter zoveel mogelijk op.

NB. Is de boete niet meer dan 340 euro en niet ouder dan 4 maanden, dan is de verzetstermijn 6 weken.
Is dat bij jou het geval, protesteer dan scherp dat die 6 weken termijn niet is gegeven.
Dit is een ernstige schending van art. 174e Sv.

Dus eerst in verzet. Daarna wobben.
Je dossier opvragen bij de OvJ doe je pas als je een dagvaarding hebt ontvangen.

Waar vraag ik de wobdocumenten?
Is hier misschien een voorbeeld van zo'n brief te vinden?
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 15:11 Bericht 
Lees jij wat anderen hier schrijven??? Je schrijft een brief met daarin "bezwaar" maar dat kan niet, zie hieronder. Ook vraag je weer of je nu inhoudelijk moet verweren, maar dat kan helemaal niet. Dat komt t.z.t. ter zitting.

Twee strafbeschikkingen nu voor een vergelijkbare overtreding? Ik vrees dat dit niet goed gaat aflopen.

Je moet nu kiezen wat je wilt doen:

(1) betalen. In dat geval is de kwestie klaar, krijg je een aantekening in het justitieel dossier en is de kwestie afgelopen. Of:

(2) verzet instellen. Daarvoor heb je verder nog helemaal niets nodig. Stuur een briefje (liever nog: fax het!) waarin je aangeeft: ik stel middels onderhavig schrijven verzet in tegen uw strafbeschikking met kenmerk XXX. In dat geval betaal je niet.

Wat er dan gebeurt is dat de officier van justitie je zal dagvaarden ter zitting (soms wordt alsnog geseponeerd). Daarvan krijg je t.z.t. (kan met gemak 1 a 2 jaar nog duren) een dagvaarding thuis gezonden.

Wat je in de tussentijd kan doen is middels Wob de nodige documenten opvragen, voorbeeld brieven staan op dit forum onder het kopje "Wob helpdesk". Je verzoek richt je aan de betreffende verbaliserende organisatie (politie, NS, KLPD etc., staat op de strafbeschikking welke dat is).

Als je een dagvaarding hebt ontvangen kan je je hier melden voor meer info.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 15:34 Bericht 

Oke.Ik begin het te begrijpen.Nogmaals een poging.Hoop dat deze wel volstaat!

3503 RG Utrecht

Geb.datum en-plaats:
adres:
postcode en plaats

ik stel middels onderhavig schrijven verzet in tegen uw strafbeschikking met kenmerk XXX.

Hoogachtend,

handtekening

adresgegevens

Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 15:38 Bericht 
timo76 schreef:
ik stel middels onderhavig schrijven verzet in tegen uw strafbeschikking met kenmerk XXX.

Vraag: betreft het wel beide Strafbeschikkingen (dus rechtsboven een S)?

Vergeet niet te faxen naar:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Afdeling Straf
Fax 030 290 38 75
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 15:41 Bericht 
Heb zelf recent dit gezonden:

Geachte heer/mevrouw,

De dato 27 juni j.l. ontving ik uw strafbeschikking met het in briefhoofd vermelde CJIB-nummer; een kopie van deze strafbeschikking treft u als bijlage. Ter zake van deze strafbeschikking vraag ik uw aandacht voor het navolgende.

Verzet
Middels dit schrijven wil ik u aangeven dat ik het niet eens ben met de strafbeschikking omdat het daarin omschreven strafbaar feit niet door mij gepleegd is. Ik verzoek u deze zaak aan de rechter voor te leggen. Vanuit het oogpunt van efficiëntie verzoek ik u de zaak te laten behandelen bij de rechtbank X.

Wob verzoek
Ik verzoek u mij ingevolge art. 6 en art. 7 lid 1a en lid 2 Wob te doen toekomen alle op deze strafbeschikking betrekking hebbende documenten, waaronder tenminste:

- het relevante brondocument en het volledige CJIB zaakoverzicht;
- een als in art. 152 en 153 Sv bedoeld, op ambtseed opgemaakt, en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit op ondubbelzinnige wijze blijkt hoe en waar het vermeende strafbaar feit is waargenomen en wat er is waargenomen;
- akte van beëdiging en aanstelling van de betreffende verbalisant.

Voor de volledigheid wijs ik u op de in art. 4 Wob bedoelde verplichting van doorzending van dit verzoek indien onverhoopt voornoemde documenten niet in uw bezit zouden zijn.

Gaarne omgaand vernemende, tekent,

Hoogachtend,

Pietje
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 15:52 Bericht 

nee geen S maar er staat gewoon strafbeschikking
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 15:54 Bericht 
Ok, dan zijn het inderdaad twee strafbeschikkingen.

Je hebt nu verzet ingesteld. Je kunt nu tevens ook twee Wob verzoeken maken, die dat topic in het forum. Zodra je dagvaarding hebt (kan lang duren) meld je je maar even.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 16:04 Bericht 

Bedankt voor je reactie helmonder!
Ik heb helaas geen faxapparaat.Dan maar een briefje naar Utrecht.aangetekend natuurlijk.

3503 RG Utrecht

Geb.datum en-plaats:
adres:
postcode en plaats

Hoogachtend,

handtekening

adresgegevens

Ik houd jullie op de hoogte!
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:11 Bericht 
Advies: open even een Xoip account, kan al met een eerste tegoed van 4,50 dus aangetekend schrijven heb je dan direct terugverdiend. Het werkt als een trein!

www.xoip.nl

timo76 schreef:
ik stel middels onderhavig schrijven verzet in tegen uw strafbeschikking met kenmerk XXX

Ik zou er nog bij zetten: en verzoek u deze kwestie voor te leggen aan de rechter.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 16:22 Bericht 

Ik heb me meteen aangemeld.

Even over de wob verzoeken
Ik zou de overtredingen begaan zijn intilburg.Naar welk bureau moet ik dan schrijven?
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:27 Bericht 
Dat staat toch op de strafbeschikking? Daar staat ergens: "Opsporingsinstantie: ......".
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 16:30 Bericht 

Nee alleen uitgevaardig goor de officier van justitie
en parketnummer:XXXXXXX
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:30 Bericht 
Brief voor Wob verzoek:

Geachte heer/mevrouw,

De dato 27 juni j.l. ontving ik van het CJIB een strafbeschikking met het in briefhoofd vermelde CJIB-nummer; een kopie van deze strafbeschikking treft u als bijlage. Ter zake van deze strafbeschikking vraag ik uw aandacht voor het navolgende.

Ik verzoek u, als op de strafbeschikking vermelde verantwoordelijke opsporingsinstantie, mij ingevolge art. 6 en art. 7 lid 1a en lid 2 Wob te doen toekomen alle op deze strafbeschikking betrekking hebbende documenten, waaronder tenminste:

- een als in art. 152 en 153 Sv bedoeld, op ambtseed opgemaakt, en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit op ondubbelzinnige wijze blijkt hoe en waar het vermeende strafbaar feit is waargenomen en wat er is waargenomen;

Voor de volledigheid wijs ik u op de in art. 4 Wob bedoelde verplichting van doorzending van dit verzoek indien onverhoopt voornoemde documenten niet in uw bezit zouden zijn.

Pietje
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:32 Bericht 
timo76 schreef:
Nee alleen uitgevaardig goor de officier van justitie
en parketnummer:XXXXXXX

Vreemd. Er staat toch ergens halverwege: omschrijving strafbaar feit, gemeente, plaats locatie, datum, tijd etc.?

Kan je een scan maken?

Een parketnr. is namelijk bij een strafbeschikking nog helemaal niet bekend.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 16:33 Bericht 

gemeente:tilburg
plaats:tilburg
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:33 Bericht 
Staat er niets van welke opsporingsinstantie het is? Staat nl. in datzelfde rijtje.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 16:34 Bericht 

nee
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:35 Bericht 
Dan gewoon deze gebruiken: adres: http://www.politie.nl/Midden-en_West-Br ... enstad.asp

Men heeft toch doorzendverplichting, mocht onverhoopt dit niet de juiste zijn. Beide in Tilburg gebeurd?

LET OP: bewaak de termijn van de Wob's. Je doet nu 4 verzoeken: 2 naar CVOM vanwege twee beschikkingen en 2 naar politie vanwege twee beschikkingen. Vanaf moment fax gaat de vier weken lopen, dus vandaag faxen is pas 3 december (en niet eerder!) een ingebrekestelling verzenden.

Je hebt een pb trouwens.
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:38 Bericht 
Vanuit Xoip krijg je via email een bevestiging van verzenden van je stuk, bewaar die email.
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 16:44 Bericht 

Ja beide in tilburg.
ik ga me ff verdiepen in wobaanvragen.
Vanavond ga ik de faxen sturen naar het cvom
afdeling straf
fax:030-2903875
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 16:45 Bericht 
Prima vanavond, dan dateert hij nog op de 4e maar gaat er een heel weekend bij CVOM en politie overheen... succes ermee! Als je iets hebt ontvangen dan kan je het anoniem maken en hier posten dan kan iedereen even mee-denken!
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 17:16 Bericht 

Geachte heer/mevrouw,

De dato 27 juni j.l. ontving ik van het CJIB een strafbeschikking met het in briefhoofd vermelde CJIB-nummer; een kopie van deze strafbeschikking treft u als bijlage. Ter zake van deze strafbeschikking vraag ik uw aandacht voor het navolgende.

Ik verzoek u, als op de strafbeschikking vermelde verantwoordelijke opsporingsinstantie, mij ingevolge art. 6 en art. 7 lid 1a en lid 2 Wob te doen toekomen alle op deze strafbeschikking betrekking hebbende documenten, waaronder tenminste:

Pietje

Kan ik dezelfde brief naar het cvom en de politie schrijven?
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 17:59 Bericht 

Naarwelk faxnummer van het cvom stuur ik het wob-verzoek?
Offline Hideyoshi
Master
vr 04 nov 2011, 20:13 Bericht 
Wat zou je denken van hetzelfde nummer als het verzetschrift?
Offline Aanhanger
Master
vr 04 nov 2011, 20:23 Bericht 
Ben je nou nog niet weg? :D
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 21:16 Bericht 

Dus de voorbeeld brief van jou kan ik sturen naar zowel het cvom afd straf als het politiebureau(exact dezelfde brief)
Offline timo76
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 21:39 Bericht 

Is het niet zo dat als je een strafbeschikking hebt gekregen, dat je dan niet meer kan wobben.En je alleen maar je strafdossier op kunt vragen?
Offline Flep9
Master
vr 04 nov 2011, 21:57 Bericht 
:roll:
Offline timo76
Nieuwkomer
za 05 nov 2011, 0:46 Bericht 

http://img148.imageshack.us/img148/4383/scanbesch.jpg
Offline bx gek
Master
za 05 nov 2011, 10:42 Bericht 
timo76 schreef:
Is het niet zo dat als je een strafbeschikking hebt gekregen, dat je dan niet meer kan wobben.En je alleen maar je strafdossier op kunt vragen?

Nee, dat is niet zo.
 [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende