Postingstijd interval gedetecteerd van 35.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Offline Friso89
Pro
ma 09 jan 2012, 20:40 Bericht 

Goedenavond,

Ik kreeg vorige week een mooi nieuwjaarscadeau door de brievenbus. Een transactievoorstel van €430,- voor 45km/h te hard (waargenomen d.m.v. een radaropstelling) tussen A'dam en Utrecht op de A2. Nou ben ik meestal de beroerdste niet, maar aangezien ik in de spits reed en er dus een grote kans is op meerdere auto's op de foto, wil ik toch graag het fijne er van weten.

Heb tot dusver de volgende brieven opgesteld voor de Politie en de OvJ. Wellicht dat er nog op- of aanmerkingen zijn?

Brief voor OvJ:
Citaat:

Verzoekschrift

Naam: -
Adres: -

Betreft: Kennisgeving van bekeuring, Transactienummer: XXXX XXXX XXXX XXXX

Geachte Heer/Mevrouw,

Naar aanleiding van het door mij ontvangen transactievoorstel met nummer XXXX XXXX XXXX XXXX,
overweeg ik een rechtsgang. Om mij op mijn verdediging voor te bereiden verzoek ik u
ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, mij mijn
dossier toe te sturen. Dit dossier dient tenminste te bevatten:

- Het zaakoverzicht van het CJIB.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken.

Hoogachtend,

Brief voor Politie Ouder-Amstel:
Citaat:

Verzoekschrift

Naam: -
Adres: -

Betreft: Kennisgeving van bekeuring, Transactienummer: XXXX XXXX XXXX XXXX

Geachte Heer/Mevrouw,

Naar aanleiding van het ontvangen transactievoorstel verzoek ik u, om op bovenstaand adres, de volgende dossierstukken toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur.

- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153;

- Het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd en een foto van de gemaakte overtreding, welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet er duidelijk zijn welk voertuig de overtreding zou hebben begaan

- Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken.

Hoogachtend,

Zijn er nog meer stukken die ik kan opvragen?

Alvast bedankt!

Groeten
Offline graspol
Respect
ma 09 jan 2012, 21:28 Bericht 
* PV
* IJkrapport
* Foto
* Certificaat van bekwaamheid
* De akte van aanstelling
* Verklaring gebruik / opstelling apparatuur
* De radarverzamelstaat / mutatierapport

Constatering gedaan door KLPD vermoedelijk. Mijn persoonlijke ervaring hebben die hun zaakjes goed op orde. Maar heb zat verhalen gezien van niet ;)
Offline Friso89
Pro
ma 09 jan 2012, 22:17 Bericht 

graspol schreef:
Constatering gedaan door KLPD vermoedelijk. Mijn persoonlijke ervaring hebben die hun zaakjes goed op orde. Maar heb zat verhalen gezien van niet

Correct :wink:

Bedankt in ieder geval, ik zet het er allemaal bij in de brief :)
Offline flozzy
Pro
ma 09 jan 2012, 23:26 Bericht 
Op welke datum is het geconstateerd?
Offline Friso89
Pro
di 10 jan 2012, 0:17 Bericht 

13 december, dus ze zijn erg snel geweest met het verwerken.
Verzenddatum van de boete was 28 december (al kreeg ik hem wel pas later in de bus!) :x
Offline graspol
Respect
di 10 jan 2012, 6:41 Bericht 
Let even op je brief
Friso89 schreef:
- Het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd en een foto van de gemaakte overtreding, welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet er duidelijk zijn welk voertuig de overtreding zou hebben begaan

Kan wel eens voor onduidelijkheden gaan zorgen. Misschien beter om deze twee niet in één zin op te vragen
Offline Friso89
Pro
di 10 jan 2012, 20:20 Bericht 

Oke bedankt, zal het nog eventjes aanpassen!
Offline sensation
Die hard
di 10 jan 2012, 20:57 Bericht 
Friso89 schreef:
13 december

radar ut a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 42.5 voor afslag vinkeveen - 09:10:05
Offline Friso89
Pro
do 12 jan 2012, 18:42 Bericht 

Dat was hem ja, ik ben echter dik 1,5 uur voor de melding al op de foto gegaan :)

Ik heb het idee dat er dubbele dingen in staan, maar wie het weet, mag het zeggen!:
Citaat:
Geachte Heer/Mevrouw,

Naar aanleiding van het ontvangen transactievoorstel verzoek ik u, om op bovenstaand adres, de volgende dossierstukken toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur.

- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153;

- Een foto van de gemaakte overtreding, welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet er duidelijk zijn welk voertuig de overtreding zou hebben begaan.

- Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen

- Het ijkrapport

- De akte van aanstelling

- Verklaring gebruik / opstelling apparatuur

- De radarverzamelstaat / mutatierapport

Hoogachtend,

Groet!
Offline Friso89
Pro
do 02 feb 2012, 17:30 Bericht 

Ondergetekende is zeer blij met de brief die vandaag op de mat viel!

Afbeelding
Offline R
Master
do 02 feb 2012, 17:42 Bericht 
Héhe. Wil je dan niet graag persoonlijk een extra steen bijdragen in deze barre economische tijden?

Voor de rest; wat onderstaande berichten schrijven.
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 17:45 Bericht 
Had je dat wob-verzoek nog gestuurd?
Offline Friso89
Pro
vr 03 feb 2012, 20:52 Bericht 

Kan de centen wel goed gebruiken, zo midden in een verhuizing :wink:

Heb inderdaad het WOB-verzoek naar het KLPD verstuurd. Kreeg eergister een brief in de bus dat hij was doorgestuurd en dat ik wellicht nog 4 weken zou moeten wachten op respons.
Een dag later viel echter de brief van hierboven op de mat, dat er een fout was gemaakt.

Friso
Offline Arno
FS Meldingen
vr 03 feb 2012, 20:57 Bericht 
:thumb:
Offline Friso89
Pro
za 10 maart 2012, 12:55 Bericht 

Oke, vreemde situatie dit...
Ik word net gebeld door mijn huisgenoot dat er wederom een brief van het CJIB ligt.
In de brief staat dat er met mijn auto een overtreding heeft plaatsgevonden (toevallig op exact dezelfde datum als de boete van dit topic) en of ik zo vriendelijk wil zijn om een telefonische verklaring af te leggen.

Proberen ze me nu alsnog rechtsom te naaien, omdat het linksom niet lukt?
Ik heb een brief van het KLPD dat mijn sanctie is ingetrokken en dat zij dit aan het CJIB zouden doorgeven. Is hier wellicht een communicatiefout gemaakt?

To be continued dus...
Offline Aanhanger
Master
za 10 maart 2012, 13:05 Bericht 
Friso89 schreef:
Kreeg eergister een brief in de bus dat hij was doorgestuurd en dat ik wellicht nog 4 weken zou moeten wachten op respons.

Er zal alsnog op beslist moeten worden.

Wat er verder aan de hand is zou ik niet durven zeggen.
Of je telefonisch een verklaring af wilt leggen is verder aan jou om te beoordelen, je bent niet toe verplicht.
Als je het gesprek wel aangaat moet je uiterst terughoudend zijn met antwoorden en op je woorden letten.
Persoonlijk zou ik, behalve verwijzen naar de brief die je eerder hebt gehad, en geen enkele verklaring afleggen.
Ga in geen geval in op vragen of je die dag gereden hebt, of je wel eens in auto x type y rijdt, of je wel eens op de A@2 komt etc.
Vaak is het doel je een bekentenis te ontfutselen dus verklaar over dat soort zaken niets.
Offline Friso89
Pro
za 10 maart 2012, 13:54 Bericht 

Bedankt voor je reactie.
Wat jij aangeeft, lijkt mij ook het beste. Ik heb die brief gehad en snap überhaupt niet waarom ze nu nog een brief sturen. Dat zal ik dan ook aangeven in het gesprek.
Offline NooitTeSnel
Master
za 10 maart 2012, 16:45 Bericht 
Ben je beginnend bestuurder? (uit 1989 lijkt me die kans namelijk vrij groot?) Want dan zou ik dat gesprek als ik jou was gewoon weigeren. Je loopt de kans dat er iets niet klopte in de gegevens, dat ze dat nu willen aanpassen en van jou graag een verklaring willen noteren waaruit blijkt dat jij de bestuurder was. Als vastgesteld wordt dat jij de bestuurder was (dus niet op kenteken) dan scoor je een punt voor de regeling beginnend bestuurder en krijg je een kruisje achter je naam voor de volgende overtreding.
Offline Aanhanger
Master
za 10 maart 2012, 19:09 Bericht 
Even voor de duidelijkheid; is er een kans dat je auto die dag 2x is geflitst op verschillende tijdstippen?

Verder zou ik het telefoongesprek wel aandurven maar dan alleen om die intrekking door het KLPD te bespreken en verder niets.
Misschien kan je aanbieden een kopie te mailen/sturen zodat zij het kunnen navragen bij het klpd.
Offline viffer
Master
za 10 maart 2012, 19:51 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
Als vastgesteld wordt dat jij de bestuurder was (dus niet op kenteken) dan scoor je een punt voor de regeling beginnend bestuurder

Nee hoor, punten worden alleen toegekend bij staandehouding.
Offline Aanhanger
Master
za 10 maart 2012, 20:01 Bericht 
Geen idee hoe de registratie van "punten" in de praktijk loopt, maar een onherroepelijk geworden strafbeschikking telt wel degelijk mee; zie de RMRG.
Offline viffer
Master
za 10 maart 2012, 20:51 Bericht 

Citaat:
Wat telt mee als punt voor het beginnersrijbewijs?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:

bumperkleven;
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
veroorzaken van materile of immaterile schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ve ... rijbewijs/
Offline dikkydik
Master
za 10 maart 2012, 21:07 Bericht 
Friso89 schreef:
Kan de centen wel goed gebruiken, zo midden in een verhuizing

Heb inderdaad het WOB-verzoek naar het KLPD verstuurd. Kreeg eergister een brief in de bus dat hij was doorgestuurd en dat ik wellicht nog 4 weken zou moeten wachten op respons.
Een dag later viel echter de brief van hierboven op de mat, dat er een fout was gemaakt.

Naar wie heeft het KLPD de brief doorgestuurd?
Want de documenten waar jij om vezoekt, zijn allen aanwezig bij het KLPD.

Denk aan de ingebrekestelling. 4 Weken na het ontvangen van het wob verzoek, anders geen dwangsom bij te laat beslissen.

Friso89 schreef:
of ik zo vriendelijk wil zijn om een telefonische verklaring af te leggen.

Of dit perse met de eerder besproken zaak te maken heeft, valt niet te zeggen, maar het is iig ernstig genoeg voor een telefonisch verhoor.

http://www.cjib.nl/onderwerpen/transactievoorstel/

Citaat:
In het geval van een kentekenovertreding, neemt een buitengewoon opsporingsambtenaar van het CJIB eerst een telefonisch verhoor af, voordat de zaak wordt overgedragen aan het Openbaar Ministerie. Dit gebeurt ook als uit een registervergelijking is gebleken dat u voor 1 juli 2011 in het bezit was van een onverzekerd motorrijtuig.

Als kentekenhouder wordt u in de gelegenheid gesteld de zaak nader toe te lichten door middel van een verklaring. Uw verklaring wordt dan opgenomen in het proces-verbaal en overgedragen aan het OM. De officier van justitie kan u alsnog een transactievoorstel aanbieden of - zoals in de meeste gevallen - besluiten de zaak voor te leggen aan de rechter.

Wanneer jij niet belt (en dat raad ik je aan), dan zullen ze proberen jou te bellen.

Je bent niet verplicht een verklaring af te leggen. Het niet meewerken met dit verhoor heeft geen gevolgen later bij een zitting. Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.

Dus je kunt aanhoren wat er speelt, maar zeg niets nada noppo. Lees ook de eerder geplaatste tips.

Naai jezelf aub geen oor aan, door te veel te gaan babbelen. Je zult jezelf never nooit niet vrijpleiten in zo'n verhoor.

Of je voertuig blijkt niet verzekerd te zijn geweest, of je hebt een overtreding begaan waarbij ze willen weten wie de bestuurder was.
Offline Aanhanger
Master
za 10 maart 2012, 21:33 Bericht 
GertJan schreef:
blablabla OM tekstje

Dat is dus onzin.

Citaat:
Artikel 5

Een vordering tot overgifte van het rijbewijs, bedoeld in artikel 130, tweede lid, van de wet geschiedt in de volgende gevallen:

n. betrokkene heeft drie maal als beginnende bestuurder een of meer van de in bijlage 1, onderdeel IV, opgenomen feiten begaan en voor deze feiten is hij tijdens of na de in artikel 1, onder beginnende bestuurder, genoemde termijn onherroepelijk veroordeeld, dan wel is voor deze feiten tijdens of na die termijn ten aanzien van hem een onherroepelijke strafbeschikking uitgevaardigd;

In de gevallen, bedoeld in artikel 5, schorst het CBR overeenkomstig artikel 131, tweede lid, van de wet de geldigheid van het rijbewijs voor een of meer categorieën van motorrijtuigen, tenzij een educatieve maatregel als bedoeld in artikel 131, eerste lid, onderdeel a, van de wet wordt opgelegd of het rijbewijs ongeldig wordt verklaard op grond van artikel 132b, tweede lid, van de wet.
Offline viffer
Master
za 10 maart 2012, 22:17 Bericht 

Gaat het volgens jou dan wel op voor een snelheidsovertreding van 45 km/h? Daar staat in bijlage 1 alleen dit over:

Citaat:
rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid;

en dat hoeft geflitst worden met 45 km/h te snel niet te zijn (bijvoorbeeld op een lege weg).
Offline Aanhanger
Master
za 10 maart 2012, 22:21 Bericht 
GertJan schreef:
Daar staat in bijlage 1 alleen dit over:

Je hebt de verkeerde.
Deze is het:
Citaat:
IV. Herhaaldelijk niet of niet op de juiste wijze naleven van essentiële verkeersregels dan wel verkeerstekens

In de hoedanigheid van beginnende bestuurder, onverminderd het overigens in deze bijlage bepaalde, drie maal een of meer van de navolgende feiten hebben begaan waarvoor hij tijdens of na de in artikel 1, onder beginnende bestuurder, genoemde termijn onherroepelijk is veroordeeld, dan wel indien voor deze feiten tijdens of na die termijn ten aanzien van hem een onherroepelijk geworden strafbeschikking is uitgevaardigd:

a. overtreding van artikel 5 van de wet;
b. overtreding van artikel 6 van de wet;
c. overtreding van artikel 19 van het RVV 1990;
d. overtreding van de artikelen 20, 21 en 22 RVV 1990;
e. overtredingen van artikel 62 juncto de borden A1 en A3 van het RVV 1990;
f. overige overtredingen van het RVV 1990 indien daarbij letsel aan personen is ontstaan of schade aan goederen is toegebracht.
Offline Friso89
Pro
zo 11 maart 2012, 3:00 Bericht 

Bedankt dat jullie zo meedenken, het wordt gewaardeerd!

Ik heb geen idee waarom ze me zouden willen spreken. Ik heb namelijk geen rare dingen uitgespookt en het is wel zéér toevallig dat het op dezelfde datum is als het Transactievoorstel.
Dit kan haast geen toeval zijn... ik ga morgen eventjes de brief ophalen, want ik neem aan dat er ook een nummer moet opstaan, die zal matchen met de T die ik al had.

Heb overigens ook helemaal geen documenten meer ontvangen n.a.v. de WOB.
Het KLPD had de brief m.b.t. de intrekking van de sanctie doorgestuurd naar het CJIB. Ik heb het vermoeden dat hier ergens iets mis is gegaan...
Het WOB-verzoek heb ik naar het desbetreffende KLPD-kantoor gestuurd, waar de zogenaamde overtreding door is geconstateerd.

Friso
Offline Friso89
Pro
vr 16 maart 2012, 16:18 Bericht 

CJIB gebeld en er was een communicatiefout gemaakt. Het KLPD stuurt alsnog de brief door naar het CJIB en daarop zal het CJIB mij weer een bericht sturen mbt de intrekking vanaf hun kant. :)
 [ 28 berichten ]