Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Offline Dion
FS medewerker
do 12 nov 2009, 20:05 Bericht 

Hello,

Ik heb vorige week batterijen besteld bij Ibood.nl (1x Samsung Pleomax Batterij pack 104 stuks met 2x28 Pack AA en 12x4 Blisters AAA) voor € 19.95. Morgen komen ze binnen. Kinderspeelgoed kost namelijk achterlijk veel batterijen vandaar dat we er maar een set besteld hebben. Nu vraag ik me af hoe je ze het beste kan bewaren. Ik leg ze zelf altijd in de koelkast omdat ik ooit eens gehoord heb dat dat de beste manier is.

Heeft iemand anders betere tips of is dit echt de beste manier. Geldt dit ook voor oplaadbare batterijen? Bewaren jullie oplaadbare batterijen opgeladen of juist niet opgeladen?

Alle tips zijn welkom.
Offline Daniel
Master
do 12 nov 2009, 20:14 Bericht 
Als je ze opgeladen bewaart, lopen ze vanzelf leeg. ;(
Offline lextc
Laat zich horen
do 12 nov 2009, 20:24 Bericht 
Wat is zelfontlading?
Iedere batterij zal zeer langzaam uit zich zelf leeglopen als je er niets mee doet.
De meest batterijen hebben een zelfontlading van tussen de 1% en 5% per jaar.

Batterijen in de koelkast??
Over het algemeen is dit een goede manier om de zelfontlading te minimaliseren. U kunt
batterijen in de koelkast bewaren, MITS u ze in een absoluut luchtdichte verpakking bewaard.
Dit is zeer belangrijk omdat er absoluut geen vocht bij mag komen. Als u ze weer uit de
koelkast haalt dan moeten de batterijtjes eerst acclimatiseren voordat u ze weer uit de
verpakking haalt.

Bewaaradvies?
Het beste is om batterijen op een koele en droge ruimte te bewaren. Koel is niet onder nul. Een droge ruimte op kamer temperatuur is al meer dan voldoende.

Hebben batterijen een levensduur?
Ja, batterijen hebben net als levensmiddelen een THT datum. Tot deze datum zijn deze batterijen optimaal te gebruiken. Na deze datum zijn de batterijen niet meteen leeg. Echter zullen ze wel minder goed presteren naar mate de datum verder in het verleden komt te liggen.

Wat is het geheugen effect?
Dit is alleen van toepassing op NiCd batterijen.
De beschikbare energie van 1 batterij wordt steeds kleiner doordat batterij wordt opgeladen als deze niet helemaal leeg is. Je dient deze batterijen dus eerst helemaal leeg te trekken, voordat je ze weer helemaal vol laad.

Gaan batterijen van Duracell echt 5x langer mee?
Het antwoord is kort: Nee! Batterijen van Duracell gaan niet 5x langer mee. Die indruk wekken ze met de reclame wel, omdat ze een appel met een ei vergelijken.
De batterij van de reclame van Duracell is Alkaline. Iedere Alkaline batterij gaat 3 tot 5 x langer mee dan een Kool Zink batterij.

Hoe zit het met kwik?
Sinds 1 januari 2003 mogen kwikhoudende producten niet meer voor handels- of productiedoeleinden voorhanden zijn of worden toegepast. Eerder al (sinds 1 januari 2000) is een verbod van kracht geworden op de import en productie van kwikhoudende producten.
Vanaf 1 januari 2000 heeft de handel drie jaar de tijd gehad om bestaande handelsvoorraden (producten die zijn vervaardigd voor 2000) op te maken. Sinds 1 januari 2003 moeten voorraden van kwikhoudende producten van de schappen gehaald zijn en als gevaarlijk afval zijn verwijderd.

Kwikhoudende producten en resten daarvan moeten als gevaarlijk afval worden afgevoerd. Bij voorkeur door een inzamelaar van gevaarlijke afvalstoffen van bedrijven. Gaat het om grote hoeveelheden, dan kunt u rechtstreeks contact zoeken met een verwerker van kwikhoudende afvalstoffen. Consumenten kunnen met kwikhoudende afvalstoffen terecht bij het klein chemisch afvaldepot in hun gemeente of bij winkels met een inzamelplicht.

Kwikhoudende producten die voor 1 januari 2003 zijn aangeschaft en in gebruik zijn genomen, mogen gebruikt blijven worden en eventueel ook weer als tweedehands product worden verhandeld. De VROM-Inspectie ziet er op toe dat het verbod wordt nageleefd.
[bron: allebatterijen]
Offline Dion
FS medewerker
do 12 nov 2009, 20:30 Bericht 

Dus in een luchtdichte bak in de koelkast? Lijkt me de kelder beter geschikt.
Offline jan jansen
Master
do 12 nov 2009, 21:39 Bericht 
Vwb oplaadbare batterijen is het het belangrijkste dat je een hele goede lader hebt. Bijvoorbeeld de Maha MH-C9000, welke ook verkocht wordt als Memorex "PRO 1 Geniux (oa bij de Makro). Met zo'n goede lader haal je bijna de dubbele capaciteit uit je NiMH accu's. Gebruik je dan ook nog Eneloops of Recyko's als batterij dan heb je helemaal een hoop power.
Offline WNS2.0D
Master
do 12 nov 2009, 21:49 Bericht 
offtopic: het betere kinderspeelgoed verbruikt geen batterijen. Het speelgoed van mama daarentegen.... maar ik begrijp dat je daar wat minder open over communiceert.
Offline MRE
FS Weldoener!
do 12 nov 2009, 22:09 Bericht 
WNS2.0D schreef:
offtopic: het betere kinderspeelgoed verbruikt geen batterijen. Het speelgoed van mama daarentegen.... maar ik begrijp dat je daar wat minder open over communiceert.

:roflol:
Offline Dave
FS Webmaster
do 12 nov 2009, 22:24 Bericht 
104 stuks?

Ik ga Femke effe bellen, dit kan niet :nah:
Offline Vroeg op
Master
do 12 nov 2009, 22:27 Bericht 
Dave schreef:
104 stuks?

Dat dacht ik ook :-?

Waarom geen oplaadbare batterijen? Die zijn tegenwoordig ook al in 2800mAH te krijgen. Dat is meer dan een gewone batterij.
Offline VTEC_Driver
Master
do 12 nov 2009, 22:30 Bericht 
Koelkast is te vochtig om batterijen te bewaren, koel en droog is beter

Oplaadbare zijn op den duur toch goedkoper (f)

En lege batterijen inleveren dan maak je kans op een vakantiecheque

Ik heb zeker al 300 batterijen ingeleverd en nog nooit zo'n cheque gezien
Offline tha steef
Master
do 12 nov 2009, 22:31 Bericht 
ja inderdaad oplaadbaar is denk ik beter dan een niet oplaadbare.

GP Batteries heeft mooie laders, en fijne batterijen en accu's

2800mAH zijn echt sterke batterijen!
Offline Guppenklup
Master
do 12 nov 2009, 22:40 Bericht 
WNS2.0D schreef:

als-ie maar trrrrrilt :[
Offline Vroeg op
Master
do 12 nov 2009, 22:47 Bericht 
Guppenklup schreef:
als-ie maar trrrrrilt :[

AA batterijen in een telefoon? :x
Offline OlieTankeR
Master
do 12 nov 2009, 22:55 Bericht 

Dion schreef:
Morgen komen ze binnen.

Haha ook je verzendbevestiging gehad :)

Ik vond het ook wel een goeie deal. voor 25e kan ik weer een hele tijd vooruit zonder oplaad gedoe.
Heb ook wel een pallet oplaadbaar liggen... maar vooral die aaa is handig om te hebben liggen
Offline MaxNL
Master
do 12 nov 2009, 23:22 Bericht 
Die GP batterijen (oplaadbaar) zouden als 't goed is niet mogen zelfontladen..
althans.. met dat (marketing)statement worden ze verkocht..
Offline tha steef
Master
do 12 nov 2009, 23:54 Bericht 
dat zijn de nieuwste type's inderdaad
 [ 16 berichten ]