Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Offline no justice
Master
za 26 mei 2012, 10:57 Bericht 
Aangezien ik hier meer kans op goede antwoorden heb dan op het tele2 gebruikers forum hierbij mijn vraag.

Ik zit al jaar en dag bij Alice voor internet en bellen via adsl.

Nu komt tele2 met een aanbieding die heel aantrekkelijk klinkt. Maarrrrrrrrrrr ik zou graag weten of er mensen zijn met ervaring hiermee.

Tele2 bied mij een all in pakket aan tv kijken, 20 mb adsl internet en bellen zonder starttarief en kosten. Alles gaat via de telefoon lijn, dus ook tv kijken, want zo zei de dame in kwestie, de kabel is verouderd en daarom doen ze het via de telefoon.

Ik zou een speciaal modem krijgen en een decoder en dan kan ik via een scart kabel van de decoder naar de tv gewoon tv kunnen kijken.

Nu heb ik met alice al af en toe dat mijn telefoon er gewoon mee kapt tijdens een gesprek dus ik vraag me af of ik straks niet naar slecht beeld of geen beeld op me tv zit te kijken. Ik zit niet bepaald dichtbij een centrale, dus dat speelt ook mee.

Zijn er mensen met ervaring met tv kijken via tele2 via een adsl lijn ?
Offline Gendrikje
Master
za 26 mei 2012, 11:03 Bericht 
no justice schreef:
de kabel is verouderd en daarom doen ze het via de telefoon.

Lulkoek, kabel is veel meer uit te halen dan hun oude lijntje, wat met een beetje geluk via sdsl 40 Mbit haalt als je naast de centrale woont in de meest ideale omstandigheden.

Zelf heb ik een bagger hekel aan tele2. Traag internet omdat wij dus niet naast de centrale wonen, zappen met de TV is traag. Downloaden en TV kijken is lastig, omdat TV de bandbreedte van het internet gebruikt en wanneer je meerdere TV's hebt hang je al helemaal, want dan mag je voor elke TV een kastje gaan kopen. :thumb_d:

Kwaliteit van de TV vond ik ook niet om naar huis te schrijven, vaak blokjes beeld wanneer er ook gedownload werd.

Ik meende ook dat Alice gewoon Tele2 was en je komt ook niet zomaar van ze af, want ze smeren je direct een jaar abbo aan.

Mocht je nog geen glasvezel hebben, dan zal ik gaan voor Ziggo als ik jou was.
Offline Bussloo
Master
za 26 mei 2012, 11:03 Bericht 
no justice schreef:
want zo zei de dame in kwestie, de kabel is verouderd en daarom doen ze het via de telefoon

En daarom kun je max 20Mbit krijgen waar de kabel 100Mbit aan kan. Met glas zelfs hoger, maar goed, dat geldt dan ook voor de telefoonlijn als je fiber2thehome hebt
Offline no justice
Master
za 26 mei 2012, 11:08 Bericht 
Dit is precies waar ik al bang voor was. Natuurlijk doet tele2 het via de adsl lijn, want als het via de kabel moet komen ze aan het domein van anderen als upc enzo.....

ik wil drie televisies aansluiten. Dat kan niet volgens mij want je mag maar 2 decoders hebben. En voor een extra decoder betaal je inderdaad 5 euro extra per maand.

Ik was er al bang voor.... het gaat hem niet worden denk ik zo. Iemand ervaring met die powerplugs van tele2 zodat je draadloos tv kan kijken ?
Offline salush
Master
za 26 mei 2012, 11:34 Bericht 
Persoonlijk vind ik tele2 ook eigenlijk bijzonder slecht. Ik heb zelf een 50mbit/s abonnement. Haal nog niet eens 16mbit/s effectief.
Daarnaast wordt in het weekend meestal nog wat extra geknepen.

Aansluiten was ook een drama (nieuwbouw huis), want je kan nergens een oud adres invullen. Ze motten de kastjes sturen naar het nieuwe adres. Waardoor de PTT het adres niet kan vinden en dus teruggezonden wordt. Uiteindelijk een week na oplevering van het huis pas de kastjes binnen (kost je 1 keer bellen, gaan ze zelf niet achteraan). :fp: .

Na 2 maanden ging het kastje van de TV ook niet meer aan, op een vrijdag middag. Dus woensdag middag komen ze langs met een nieuw kastje :fp:.

Voordeel van Tele2 is dat als je internet stuk is, je ook geen tv hebt.

Volgend jaar is het weer Ziggo dus.. Want hier heb ik echt niks aan.
Heb voorheen ook Xs4all gehad, maar dat vond ik ook waardeloos.
Offline Gendrikje
Master
za 26 mei 2012, 11:36 Bericht 
salush schreef:
Voordeel van Tele2 is dat als je internet stuk is, je ook geen tv hebt.
:roflol: :roflol: :roflol: Prachtige uitspraak.

Op adres 1 heb ik ziggo, adres 2 lijbrandt.
Wanneer Lijbrandt op adres 1 ook beschikbaar is, is het daar ook: :dag: :dag: :dag: Ziggo
Offline Brave Hendrik
Master
za 26 mei 2012, 14:23 Bericht 
no justice schreef:
want zo zei de dame in kwestie, de kabel is verouderd en daarom doen ze het via de telefoon.

Leugen in de hoogste categorie.
Wie is in jouw regio de kabelexploitant?
Offline no justice
Master
za 26 mei 2012, 14:34 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Leugen in de hoogste categorie.

Dat is ook het eerste wat ik dacht.

Brave Hendrik schreef:
Wie is in jouw regio de kabelexploitant?

UPC

Maar ze hebben me net terug gebeld, ik heb hun aanbod geweigerd en vervolgens kwamen ze met een nieuw aanbod.

Internetten via adsl 20 mb en onbeperkt bellen zonder starttarief of andere kosten voor 32,50 per maand. Ik krijg een jaar contract en na dat jaar blijft het zo. Ik ga dan wel over naar tele2. Dit geld alleen voor alice klanten die al lid zijn van alice.

Ik heb hier ja op gezegd omdat ik bij alice ook 32,50 betaal in de maand maar dan nog kosten maak omdat ik een starttarief heb. Tevens krijg ik een nieuw en beter modem dus hopelijk is dan ook het telefoon wegval probleem verleden tijd. Het lijkt er sterk op dat alice helemaal wordt opgedoekt, ze proberen alle alice klanten naar tele2 te halen.
Offline bert65
Master
za 26 mei 2012, 14:34 Bericht 
Mijn zus heeft Tele2. Wat een ramp; ze woont te ver van het verdeelstation en heeft slechte beeldkwaliteit en een supertraag internet. O ja, ze kon wel mail ontvangen maar door een fout bij Tele2 kon ze geen mail verzenden. Het heeft 4 maanden geduurd eer ze dit hadden opgelost.

Ik zou de kabelexploitant proberen; die hebben meestal wel aardige aanbiedingen. (of glasvezel als jullie dat al hebben liggen)
Offline no justice
Master
za 26 mei 2012, 14:36 Bericht 
nee glasvezel is hier nog niet helaas..... tv doe ik toch maar niet, dat kan niet anders dan een ramp worden.

Ik blijf dus lekker bij UPC voor kabel en ga naar tele2 voor adsl. Zal wel mijn 10gig mailbox bij alice gaan missen ! ;)
Offline Brave Hendrik
Master
za 26 mei 2012, 14:47 Bericht 
no justice schreef:
Zal wel mijn 10gig mailbox bij alice gaan missen !

Dan is misschien nu het moment gekomen gelijk een provider-onafhankelijk emailadres te nemen.
Offline no justice
Master
za 26 mei 2012, 14:52 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Dan is misschien nu het moment gekomen gelijk een provider-onafhankelijk emailadres te nemen.

klopt. ik gebruik ook al hotmail email voor de meeste mail verkeer maar zo'n provider email gebruik ik toch ook nog wel eens voor meestal onbenullige zaken. Mischien moet ik alles maar overzetten naar hotmail. :biertje:
Offline Archiebald
Master
za 26 mei 2012, 20:02 Bericht 
Nu er toch zon topic is... ik ben behoorlijk klaar met UPC.. Hoe zijn de ervaringen met digitale tv & internet (40mb/s) en telefonie van KPN?
Offline Walker
Master
za 26 mei 2012, 20:08 Bericht 
Tele2: TeleNee!

drama mbt snelheid in internet en kwaliteit van tv. :x
Offline Yootzin
Master
zo 27 mei 2012, 10:36 Bericht 
Citaat:
RTV Utrecht PROVINCIE UTRECHT - XS4ALL kampt met een grote landelijke storing in het telefoonverkeer. Door een kapotte switch kunnen 88.000 klanten niet bellen of gebeld worden.Klanten uit de regio laten RTV Utrecht weten dat ook 112 daardoor niet gebeld kan worden.

De storing begon vannacht rond 3 uur, maar is nog altijd niet opgelost. De internet- en telefonie-aanbieder zegt dat monteurs bezig zijn het probleem te verhelpen.

Hoe lang dat gaat duren is niet bekend.

geplaatst: 26-05-2012 17:11:00
update: 26-05-2012 18:39:32

Duidelijk? :x
Offline bx gek
Master
zo 27 mei 2012, 11:26 Bericht 
Wat zijn de ervaringen met Caiway?
Offline bert65
Master
zo 27 mei 2012, 12:09 Bericht 
Archiebald schreef:
ik ben behoorlijk klaar met UPC

Ik heb totaal geen problemen meer met UPC. Gewoon een beetje aan blijven dringen...
Ik heb een totaalpakket en alles werkt top.
Offline LoverD
Master
zo 27 mei 2012, 13:00 Bericht 
@ Archibald
Wat is er mis met UPC?
En nu we het toch over KPN hebben, is die digitale TV ook verkrijgbaar met een decoderkaartje? Of zit je dan aan zo'n kasje vast?
Bij mijn weten zijn die kaartjes alleen voor digitenne?
Offline Gendrikje
Master
zo 27 mei 2012, 15:13 Bericht 
Ik zou echt niemand meer ADSL meuk aanraden. Ligt er geen glasvezel, dan maar kabel. ADSL is gewoon achterhaald, oud en veel gevoeliger voor factoren als bijvoorbeeld afstand van de centrale. TV over ADSL ben ik ook geen voorstander van vanwege slechte kwaliteit. Hoge kwaliteit TV vereist veel bandbreedte, wat ADSL simpelweg niet kan bieden.
Offline Twilo
Master
ma 28 mei 2012, 11:22 Bericht 
Tele2 heeft Alice (BBned onderneming) over genomen. Tele2 probeert zoveel mogelijk Alice klanten over te zetten naar het Tele2 portfolio. Om zo het oude BBned netwerk uit te faseren. Immers dat scheelt weer in kosten en onderhoud. Tele2 heeft BBned overgenomen ivm interesse van de klanten database van BBned/Bbeyond.

Ik ken het netwerk van Tele2 aardig goed. Voor triple play (internetten, telefonie, iptv) gebruikt Tele2 de Alcatel dslam. En daar heeft Tele2 nog redelijk wat problemen mee Alcatel. En capaciteit problemen met hun huidige backbone. Tele2 is wel bezig met een nieuwe backbone (the next generation genaamd) wanneer die af is mag Joost weten. Ik adviseer dan om tijdelijke geen producten af te nemen van Tele2. Tot dat het "nieuwe backbone" gereed is. Tele2 zal daar wel uitvoerig reclame mee maken als de "the next generation" gereed is.

Tele2 en KPN hebben regelmatig overleg met elkaar. Terwijl KPN met dezelfde dslam als Tele2 weinig problemen ondervinden. Probeert Tele2 achter te komen hoe KPN dat voor elkaar heeft gekregen. Maw copy with pride.
Offline Brave Hendrik
Master
ma 28 mei 2012, 12:14 Bericht 
Twilo schreef:
Om zo het oude BBned netwerk uit te faseren.

En laat die -voor zover mij bekend- nu juist de beste techniek gebruikt hebben.
Wat een armoe geven bedrijfsovernames toch vaak.
En toch telkens maar blijven roepen naar de (bestaande) klanten: Heus hoor, óók jullie worden er beter van (ondanks dat het m.i. pure mensenhandel is). :roflol:

N.B. Bedrijfsovernames zijn voor mij als klant vrijwel altijd het vertreksein.
Nog nooit spijt van gehad en ben er keer op keer ZELF op veel manieren beter van geworden. 8)
Offline GerbenT
Master
ma 28 mei 2012, 15:55 Bericht 
Twilo schreef:
Om zo het oude BBned netwerk

Hoop het toch niet, zit op InterNLnet over BBned

En TV komt nog via UPC, maar ik kreeg te horen dat je een extra euro betaald voor een papieren factuur (met acceptgiro)
(en factuur online betekent dat je tekent voor SPAM, echt waar)

Zodra er een goed alternatief is worden de volgende zaken op de schop genomen
Telefoon -> KPN ISDN-1 (kost vel om te migreren)
Mobiel -> T-Mobile
Internet -> InterNLnet
TV -> UPC
Offline Twilo
Master
ma 28 mei 2012, 18:47 Bericht 
GerbenT schreef:
Hoop het toch niet, zit op InterNLnet over BBned

Ga er van uit van wel. Als iemand een verhuizing door geeft. Dan zal InterNLnet die niet meer in behandeling nemen. Kijk eens voor gein naar de website van Alice (www.alice.nl). Dan wordt men door verwezen naar de website van Tele2.
Offline egeltjes
Master
ma 28 mei 2012, 19:48 Bericht 
GerbenT schreef:
maar ik kreeg te horen dat je een extra euro betaald voor een papieren factuur (met acceptgiro)

En ook hier is al een uitspraak tegen gedaan. :kniktja: :kniktja:
 [ 24 berichten ]