Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline Smookey
FS medewerker
di 29 nov 2011, 21:48 Bericht 
Ja hoor, de nieuwe Experia is binnen, de oude Speedtouch 780 leek zichzelf in de loop van de dag op te hangen. Een melding die bij FS binnen kwam liet zich in de middag pas na 1,5 minuut verwerken.

Alles loopt weer, wel in de 192.168.2.x range want je kunt de range niet aanpassen maar dat was niet zo'n probleem.

Wel de Xbox, die zit wired aan de modem (de rest via een Linksys ivm mac-beveiliging en DRT-software voor extra power) maar de Live kan geen connectie maken.

KPN zegt doodleuk via 0800-0115 (0900-0244 10ct/min vind ik maar nix met vrij InternetPlusbellen) dat ze niet ondersteunen.

Iemand die weet welke poorten er open moeten of welke andere instellingen aangepast moeten worden? Diverse UTP en UDP zooi heb ik open gezet voor de Xbox met een vast IP# maar het helpt allemaal geen ene moer en via google wordt ik voorlopig nog niet veel wijzer.

Het betreft de nieuwste versie denk ik, de ARV7519
Offline WimLex
Master
di 29 nov 2011, 22:14 Bericht 
Smookey schreef:
Alles loopt weer, wel in de 192.168.2.x range want je kunt de range niet aanpassen maar dat was niet zo'n probleem.

KPN firmware :fp:
Offline Morbid Angel
Master
di 29 nov 2011, 22:25 Bericht 
Smookey schreef:
Iemand die weet welke poorten er open moeten of welke andere instellingen aangepast moeten worden?

Voor Xbox LIVE dienen de volgende poorten open te staan:

Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP and TCP)
Port 53 (UDP and TCP)
Port 80 (TCP)

UPnP aanzetten (indien mogelijk) maakt het ook een stuk makkelijker.
Offline plop
Master
di 29 nov 2011, 22:34 Bericht 
als het niet werkt kan je de zakelijke firmware vragen (bridge mode) waarna de linksys de taken over kan nemen.
Offline Remo
Master
wo 30 nov 2011, 0:40 Bericht 
Gooi die Xbox gewoon in de DMZ, kan m.i. geen kwaad. Tis wel van Microsoft, maar een Xbox zal niet zó snel gehackt worden :wink:
Offline Smookey
FS medewerker
wo 30 nov 2011, 11:04 Bericht 
DMZ? Ik ben die nog niet tegengekomen bij de instellingen op de Experia, waar stel ik dat in?

Bij de 'Special Application' mag ik poort 53 niet open zetten voor UDP, bij de 'Port Mapping' wel, daar heb ik het vaste IP# van de Xbox gebruikt en allemaal poortnummers ingevuld die ik op mijn zoektocht gisteren gevonden heb.
Offline Smookey
FS medewerker
wo 30 nov 2011, 19:09 Bericht 
:huh: geen suggesties verder, ik dacht dat technische vragen hier ook altijd snel werden opgelost ..... :koffie:

ik ga eens een lijstje maken van poorten die open staan en dadelijk hier posten, vergt enig schrijfwerk eerst.
Offline Smookey
FS medewerker
wo 30 nov 2011, 20:05 Bericht 
extras > UPnp >> op enable

data > nat > port mapping de volgende poorten gezet op het vaste IP# van de Xbox;
3074 TCP&UDP
80-81 TCP
27014-27050 TCP
443,5223 TCP
3075 UDP
2005 UDP
81 UDP
3478-4380,27000-27030 UDP
53 TCP&UDP

data > nat > special application
80 UDP
88 UDP
3074 TCP
3074 UDP
53 TCP
(53 UDP wilde niet)

Probleem is dat ik ook geen flauw benul heb wat ik aan het doen ben, achter de Experia zit via een kabel de Linksys voor draadloos en de xbox via een kabel.
De Experia stoort enorm op ons draadloos TV-signaal dus die zendt geen wireless meer uit, wat mij betreft kan hij open op de poort waar de xbox op zit, zou dat nog wat uit maken? Als je een TV wilt aansluiten moet dat speciaal op poort 3 lees ik.
Offline plop
Master
wo 30 nov 2011, 20:52 Bericht 
welk model linksys heb je?
ik heb vaker problemen mee gemaakt met die speedtouch xperia dingen en zit daarom nog steeds met een siemens versie.
je zou het zelfde kunnen proberen, heb er een paar liggen weet alleen niet of er een pots tussen zit.
en firmware moet macs kunnen spoofen anders gaat het zowiezo niet lukken.
Offline Smookey
FS medewerker
do 01 dec 2011, 17:11 Bericht 
Die Linksys is het probleem niet

Smookey schreef:
achter de Experia zit via een kabel de Linksys voor draadloos en de xbox via een kabel

Toen de Xbox achter de Linksys zat liep het netwerk vast, vandaar dat die lekker buiten het huisnetwerk om direct op de meuk naar buiten zit.
Offline plop
Master
do 01 dec 2011, 17:26 Bericht 
ok dus 1 kabel van de experia box naar de linksys en 1 kabel van de experia naar de xbox.
hoe zit het met de firewall van de experia, aan, uit of andere mode?
Offline Smookey
FS medewerker
do 08 dec 2011, 14:02 Bericht 
staat allemaal uit volgens mij, lijkt zich ook meer te richten op de wireless kant en die staat uit.
Offline Smookey
FS medewerker
zo 11 dec 2011, 10:59 Bericht 
Ik ga maar eens op zoek naar een andere provider denk ik, misschien dan maar zo'n alles in 1 pakket met een leuke aanbieding met expliciet de uitvraag dat de xbox er zonder beperkingen op moet kunnen draaien.
 [ 13 berichten ]