Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline Joost J.
Master
wo 21 feb 2007, 11:22 Bericht 
Afgelopen weekend heb ik een brother MFC-215 gekocht (met ingebouwde fax). De boel aangesloten en het werkt voor een groot deel; ik kan een fax versturen, maar niet ontvangen. Waarschijnlijk iets dus niet goed aangesloten.

Onderstaande moet aangesloten worden:
- telefoon
- alarm (met telefoonfunctie)
- fax/printer
- adsl-splitter
- telefoonsplitter

Wat is nou de meest logische aansluiting (waardoor ik ook faxen kan ontvangen)?

Offline Gatlin
Master
wo 21 feb 2007, 11:44 Bericht 
Moet je iets meer uitleggen. Waarom kun je niet ontvangen? Gaat de telefoon niet over? Of neemt de fax niet op?

Als je kunt zenden dan zou je (qua signaal) ook moeten kunnen ontvangen, dus het lijkt me niet aan de aansluiting liggen maar eerder aan de instellingen.

Daarnaast: een fax is zo 1990 .... :zzz:

Offline Joost J.
Master
wo 21 feb 2007, 11:56 Bericht 
Als ik naar mezelf fax krijg ik een in-bezet-toon, maar dat lijkt me logisch aangezien de lijn dan bezet is. Heb net op het werk proberen te faxen, maar dan krijg ik automatisch nr herhalen, wat vaak wil zeggen dat het nummer niet juist is (btw ik heb thuis niet een aparte lijn voor het faxen, gebruik dus de lijn waar de telefoon ook op zit).

Ik kan op de fax trouwens wel de soort lijn instellen:

btw. op dit moment komt de telefoonlijn rechtstreeks in de fax en vanuit de fax gaat hij weer naar de telefoon.

Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
wo 21 feb 2007, 12:04 Bericht 
Zou kunnen dat je de fax op automatisch beantwoorden moet zetten.

Jou situatie komt erg vaak voor, en daarvoor hebben de wat simpelere fax-apparaten een functie die voorkomt dat de fax automatisch opneemt. In de meeste gevallen gaat het tenslotte om een gesprek en niet om een fax bericht.

Online Sandeman
FS medewerker
wo 21 feb 2007, 12:08 Bericht 
Ik zou eerst eens alléén de fax eraan hangen. Kijken of alles dan naar behoren werkt. Misschien is het wel gewoon een instelling in de fax die niet helemaal lekker staat.
Als hij het dan wel goed doet, weet je zeker dat je het moet zoeken in de aansluiting.
Ik zou het dan zelf stapje voor stapje doen. Een apparaat aansluiten, testen, ok, mooi. Tweede apparaat aansluiten, etc...

Offline Gatlin
Master
wo 21 feb 2007, 12:09 Bericht 
Als ik het goed begrijp neemt de fax niet op. Vroegâh had je speciale splitters om telefoon en fax op één lijn te kunnen hebben, mogelijk dat dat standaard in jouw unit zit, maar daar zul je ongetwijfeld iets in de manual over kunnen vinden.

Je zou eens kunnen proberen de telefoon/alarminstallatie af te koppelen en alleen de fax op die lijn te hebben. Als-ie het dan doet dan weet je dat je daar niet hoeft te zoeken.

Offline Joost J.
Master
wo 21 feb 2007, 12:10 Bericht 
Volgens brother moet mijn MFC een faxsignaal kunnen herkennen...

Offline victor65
Die hard
wo 21 feb 2007, 12:30 Bericht 

Ik ben het met de heren hierboven helemaal eens. Als je een fax kan verzenden is de aansluitng goed en hoef je daar niet meer naar te kijken. Dit is waarschijnlijk een instellingsfout. Je zal ergens in een menu moeten instellen hoe de fax reageert op binnenkomende gesprekken.

Offline Gatlin
Master
wo 21 feb 2007, 13:28 Bericht 
Joost J. schreef:
Volgens brother moet mijn MFC een faxsignaal kunnen herkennen...

Beste manier om nu verder te gaan:

Stap 1: alleen fax op de lijn (dus geen alarm of telefoon, ADSL zou niet uit mogen maken) en kijken of hij wil ontvangen.
Doet-ie het: door naar stap 2.
Doet-ie het niet: instellingen wijzigen (automatisch opnemen etc. zie handleiding) en opnieuw proberen.

Stap 2: telefoon erbij schakelen en kijken of hij nog steeds wil ontvangen.
Doet-ie het: door naar stap 3.
Doet-ie het niet: instellingen wijzigen (aantal keer overgaan etc. zie handleiding) en opnieuw proberen.

Stap 3: alarminstallatie erbij schakelen en kijken of hij nog steeds wil ontvangen.
Doet-ie het: overige zooi aansluiten, waarschijnlijk blijft hij het wel doen.
Doet-ie het niet: bij leverancier alarminstallatie te rade gaan hoe je kan instellen dat de alarminstallatie pas na 10 keer overgaan of zo opneemt. En opnieuw proberen.

Offline Joost J.
Master
wo 21 feb 2007, 13:29 Bericht 
Nou...net even thuis geweest...de aansluiting is toch in orde :thumb:

Voor het ontvangen van berichten heeft de machine 4 standen:
-fax
-fax/telefoon
-handmatig
-en nog 1tje die ik even vergeten was.

De MFC stond ingesteld op handmatig, heb hem nu overgezet naar fax/telefoon -> ik kan nu faxen ontvangen! :thumb: :D

Mijn dank aan jullie is wederom groot.

Online Sandeman
FS medewerker
wo 21 feb 2007, 13:31 Bericht 
:lol: :thumb: :thumb:

Marcel schreef:
Afbeelding

:wink: (f)

Offline Marcel
FS medewerker
wo 21 feb 2007, 16:36 Bericht 
:lol: 8)

Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
wo 21 feb 2007, 17:14 Bericht 
Joost J. schreef:
Nou...net even thuis geweest...de aansluiting is toch in orde :thumb:

Voor het ontvangen van berichten heeft de machine 4 standen:
-fax
-fax/telefoon
-handmatig
-en nog 1tje die ik even vergeten was.

De MFC stond ingesteld op handmatig, heb hem nu overgezet naar fax/telefoon -> ik kan nu faxen ontvangen! :thumb: :D

Mijn dank aan jullie is wederom groot.

Tukker_Pat schreef:
Zou kunnen dat je de fax op automatisch beantwoorden moet zetten.

Jou situatie komt erg vaak voor, en daarvoor hebben de wat simpelere fax-apparaten een functie die voorkomt dat de fax automatisch opneemt. In de meeste gevallen gaat het tenslotte om een gesprek en niet om een fax bericht.

Ga me niet vragen waarom ik bij dat idee kwam. O:) O:) O:) O:)

[ 13 berichten ]