Pagina 2 van 2  [ 58 berichten ]
Offline GerbenT
Master
ma 09 jan 2012, 16:34 Bericht 
shootme schreef:
Duidelijk van een roker geweest, smerige bende is dat...

Nee hoor ook al gezien bij een kantoormachine en een oude server
Offline plop
Master
ma 09 jan 2012, 18:41 Bericht 
@treser: :thumb: klopt nieuwe ibm/lenovo modelen zijn heel relax om uit elkaar te halen.
vreemde is wel dat in de tijd dat ibm laptops lastig waren om uit elkaar te halen hun desktops zelfs vaak zonder schroevedraaier helemaal te strippen waren in een seconde of 10.
een vriend van me krijgt elke maand een nieuwe lenovo van zijn baas omdat ze meestal na 9 maanden in rook op gaan, geen enkel ander merk houd het bij hun die eerste 6 maanden uit.
maar hun martelen de laptops echt bizar, zijn harddisk lampje brand ipv knippert en de cpu is altijd 100%.

kwa durrabble/crashproof denk ik wel dat ze het afleggen tegen de panasonic toughbook of de gericom rugged serie.

Link

die fan omkeren ging om een desktop en dan alleen om de kast ventilators.

die truuk met het aquarium wil ik nog steeds een keer doen, heb wel al getest door een voeding in de zonnebloem olie te leggen (moet ik nog ergens op film hebben).
3 weken later werkte hij nog perfect. :lol:
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 09 jan 2012, 23:20 Bericht 
ff een blaaspistool halen. Enige wat ik heb kwa blaaspistool is zo'n grote knoeperd waar mien kop erin past en waar ik de bladeren bij mekaar blaas.
Offline frankram
Master
ma 09 jan 2012, 23:49 Bericht 
Ownedbylag schreef:
ff een blaaspistool halen.

Wel er voor zorgen dat de fan niet mee kan gaan draaien. :kniktja: :kniktja:
Offline Treser
Pro
di 10 jan 2012, 2:23 Bericht 
plop schreef:
kwa durrabble/crashproof denk ik wel dat ze het afleggen tegen de panasonic toughbook of de gericom rugged serie

die fan omkeren ging om een desktop en dan alleen om de kast ventilators.

die truuk met het aquarium wil ik nog steeds een keer doen, heb wel al getest door een voeding in de zonnebloem olie te leggen (moet ik nog ergens op film hebben).
3 weken later werkte hij nog perfect. :lol:

Ja ik geloof graag dat die Panasonic toughbook of Gericom rugged nog resistenter zijn dan een Thinkpad.
Maar ja zet ze naast elkaar en dan lijkt de thinkpad nog redelijk op een normaal slimline laptop daar waar de Panasonic en Gericom uitzien als een tank.

Inderdaad die voeding in de zonnebloem had zo eindeloos door kunnen blijven werken behalve dan dat de zonnebloemolie naar verloop van tijd ransig wordt . Vandaar ook transformatorolie alleen die is zo duur.
Ik zit al langer na te denken hoe je dit op een praktische manier op een laptop kunt loslaten. Volgens mij hoeft de hoeveelheid olie ook niet zo hoog te zijn. kijk maar eens hoe klein de hoeveelheid olie is die de motor van een auto koelt. In verhouding nog geen 200e deel van de massa van een auto.
Ok bij een auto zit er nog een oliepomp tussen om de olie te verplaatsen en hiermee de vrijgekomen hitte te kunnen absorberen en vervolgens te verplaatsen naar de oliekoeler/radiator om hem daar af te geven.
Maar zoals bij alles is elk mechanisch bewegend deel onderhevig aan stuk gaan daar waar stilstaande transformator olie volledig passief zijn werk kan doet mits de hoeveelheid olie voldoende is.
Aangezien de laptops steeds dunner en kleiner worden zou de vrijgekomen ruimte kunnen worden overgenomen door een ombouw aan de onderzijde/zijkant en achterzijde gevuld met olie.

Zo zou je nooit meer tempproblemen hebben met je laptop. Tenminste als de voeding ook meteen wordt ge-integreert in de ombouw met olie.

@frankram hij moet wel ronddraaien alleen niet te hard.
Als ie namelijk niet ronddraait blokkeert een groot deel van de luchtdoorlaat en loop je de kans dat daardoor een schoep kan afbreken. En dan moet zeker de ventilator vervangen worden.

@Ownedbylag een blaaspistool gekoppeld aan een lucht compressor of een spuitbusje met lucht onder hoge druk. Met een bladerblazer loop je alleen maar kans dat je er nog meer stof inblaast ipv uitblaast.
Offline RucphenNB
Master
di 10 jan 2012, 2:31 Bericht 
Waar blijft je reactie op Indra versus Treser?
Offline Ownedbylag
Die hard
di 10 jan 2012, 10:47 Bericht 
Treser schreef:
een blaaspistool gekoppeld aan een lucht compressor of een spuitbusje met lucht onder hoge druk. Met een bladerblazer loop je alleen maar kans dat je er nog meer stof inblaast ipv uitblaast.

precies, daarom moet ik er een kopen :lol:
Offline plop
Master
di 10 jan 2012, 18:49 Bericht 
Treser schreef:
Ja ik geloof graag dat die Panasonic toughbook of Gericom rugged nog resistenter zijn dan een Thinkpad.
Maar ja zet ze naast elkaar en dan lijkt de thinkpad nog redelijk op een normaal slimline laptop daar waar de Panasonic en Gericom uitzien als een tank.

panasonic heeft er een paar die redelijk in de buurt komen van de standaard laptops maar wel ietsje minder gepansert.
maar voor normaal gebruik zijn ze niet handig, los van het feit dat ze minder snel zijn.
is echt een doelbewust item om aan te schaffen waar het echt nodig is.
zo niet dan is een goeie lenovo beter, maar voor thuis naar mijn mening toch net ff te veel.

ik wist niet dat transformator olie plantaardig was.
aller mooiste is om de olie los te krijgen van een dierenarts, die gebruiken een speciale plantaardige olie als laxeer middel.
mooiste daarvan is dat het bijna net zo helder is als water.

vergeet niet dat motorolie word geholpen door de koelvloeistof, je hebt dus meer nodig dan je denkt.
want juist de massa is wat het koel houd.
en ook in een transformator is er sprake van hulp, de koelribben aan de buitenkant.
kan zelfs dat de olie alleen maar word gebruikt als transport middel om de koelribben gescheiden/geisoleerd te houden van de transformator zelf.
een radiateur onder de laptop zal zeker niet werken zonder pomp, warmte wil naar boven en zal dan in de laptop zelf blijven.
aan de achterkant van het scherm zou dus wel kunnen werken, mits je radiateur hebt met 1 circuit die slingerend naar boven gaat.
 [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2