Pagina 2 van 2  [ 79 berichten ]

Wat voor Android tablet moet ik kopen?
Sony Tablet S 0%  0%  [ 0 ]
Samsung Galaxy Tab 10.1 37%  37%  [ 13 ]
Motorola Xoom 0%  0%  [ 0 ]
Asus EEE Pad Transformer 43%  43%  [ 15 ]
Andere Android Tablet, namelijk: 14%  14%  [ 5 ]
Android zuigt! Want: 6%  6%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 35
Offline plop
Master
ma 02 jan 2012, 21:42 Bericht 
basgitaar schreef:
Ja zo ver was ik zelf ook al. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

dat verschilt per model mobiel/tablet, meer info en alternatieve firmware's, en de tools om te rooten kan je hier vinden.
http://http://forum.xda-developers.com

let op er zijn ook alternatieve firmware's die je kan instaleren op de sd-card, dit is vooral handig als je het eens wil proberen zonder zorgen dat je mogelijk je apparaat sloopt.
loopt het flashen van alternatieve en normale firmware namelijk vast tijdens de updaten dan heb je een heel mooi en duur papier gewichtje over.
lees dus goed hoe en wat je moet doen voordat je aan de slag gaat.
Offline NooitTeSnel
Master
ma 02 jan 2012, 21:49 Bericht 
Ik heb een ipad, werkt goed, maar ik erger me er ook vrij vaak aan. O.a. de browser is veel langzamer dan de Galaxy en hij scrollt bijvoorbeeld slecht (blijft tijdens het laden heen en weer springen) wat heel irritant is voor o.a. FS maar ook dingen als DZone waar maar een deel van de pagina scrollt. Daarnaast zuigt iTunes echt vreselijk, gelukkig is die sinds de vorige update een stuk minder nodig.

Heb m'n vriendin vorige maand een Galaxy Tab gegeven, ook om er zelf af en toe mee te kunnen spelen. Die is echt super licht, standaard Samsung-klik-hoesje is ideaal (wel vrij duur), scherm is prima. Android heeft veel meer gratis apps, maar ze zijn niet allemaal full-screen op een tablet (netals iphone apps op de ipad). Multi-tasking op de Galaxy werkt echt extreem veel beter dan op de ipad, maar daar is ook gelijk het zwakke punt aan de Galaxy: Als je veel apps open laat staan dan is de interface niet zo smooth als een ipad, je ziet soms wat stotteringen in de effecten. Niet hinderlijk, maar het kan gewoon beter.

Ook gekeken naar die Transformer en besloten dat die grappig is, maar niet echt nuttig. Je kan niet zo veel met Android als laptop, dus gewoon een lekker platte tablet zoeken voor het tablet-werk en je laptop pakken als je echt serieus wilt gaan typen.
Offline Walker
Master
ma 02 jan 2012, 22:04 Bericht 
Sinds de 28e december synchroniseert mijn email (hotmail) niet meer op mijn Android-tablet. Verzenden gaat wel goed.... Iemand een idee?
Offline Gatlin
Master
ma 02 jan 2012, 22:14 Bericht 
Asus eee Transformer Prime, eerste android tablet die qua specs beter is dan de ipad. Tot de ipad3 uitkomt in mei... (f)

Nog niet verkrijgbaar dus nog ff wachten.
Offline classpool
Master
ma 02 jan 2012, 22:21 Bericht 
plop schreef:
is dat soms de versie met maar 512MB geheugen?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/EEE-Pad-Transformer-16GB,10259,112005,181247.html
Offline plop
Master
di 03 jan 2012, 0:43 Bericht 
classpool schreef:

niet duur, lijkt me de TF101.
volgens de mediamarkt site staat er android 3.1 op, asus levert nu 3.2.
oudere partij misschien, maar geen reden om niet te kopen.
updaten is zo gebeurd. :thumb:
Offline Okkie68
Master
di 03 jan 2012, 1:24 Bericht 
Er staat nu geen prijs meer bij en via het overzicht "Tablets" is ie niet meer te vinden, maar ik dacht gezien te hebben dat ie 383 euro is, minus de 50 euro cashback is 333 euro. Plus dan nog 149 euro voor een los dockingstation maakt 482 euro. Amper goedkoper dan het complete setje met 32GB bij de gemiddelde concurrent (rond 499,=).

Ik ben er nog niet uit. Kan ook m'n PC eens flink upgraden en daarna een leuk EEE PC-laptopje kopen voor de helft van het geld. Nadeel van die laptopjes is dat ze niet zonder Micrrosoft-belasting te krijgen zijn en dat blijf ik zonde van mijn geld vinden.

Aan de andere kant schijnt zo'n Transformer ook Ubuntu te kunnen draaien... Mmm...
Offline Walker
Master
di 03 jan 2012, 9:51 Bericht 
Het complete setje heeft volgens mij geen 3G, als je beide los koopt wel...
Offline Okkie68
Master
di 03 jan 2012, 10:01 Bericht 
Dit was ook de versie zonder 3G. Mét 3G is ongeveer 100 euro duurder. Ook in het setje.
Offline plop
Master
di 03 jan 2012, 13:35 Bericht 
Walker schreef:
Het complete setje heeft volgens mij geen 3G, als je beide los koopt wel...

TF101G is met 3G.

Okkie68 schreef:
Aan de andere kant schijnt zo'n Transformer ook Ubuntu te kunnen draaien... Mmm...

dat lukt ook met de galaxy.
Okkie68 schreef:
Ik ben er nog niet uit. Kan ook m'n PC eens flink upgraden en daarna een leuk EEE PC-laptopje kopen voor de helft van het geld. Nadeel van die laptopjes is dat ze niet zonder Micrrosoft-belasting te krijgen zijn en dat blijf ik zonde van mijn geld vinden.

kan je 2 dingen doen.
1) bluf ze af, toen ik mijn samsung nc10 kocht bij dynabyte was hij daar ongeveer 460 euro, via tweakers was hij te vinden voor 400.
stapte naar binnen met het volgende voorstel: "ik wil de nc10 met 2gb en 8gb usbstick en je geeft me een grote korting want ik ben al gek dat ik hier heen kom lopen aangezien hij al voor 400 online is te bestellen".
resultaat dat ik hem kreeg mee met 2gb ram voor 400.83 euro, die 83 cent was voor de usbstick. 8)
2) koop een versie die standaard met linux komt en vervang de ssd voor een grotere.
(veel modellen hebben zelfs een 2de micro pci-e slot alleen zit dan de connector er niet in gesoldeerd).
Offline WimLex
Master
di 03 jan 2012, 14:03 Bericht 
Dave, even opletten (f)

Ik heb hier nu een 9" netbook staan met defecte SSD :x
Computer is gebouwd in 2008 en amper gebruikt (volgens de eigenaar)
Offline Black98
Pro
za 07 jan 2012, 13:14 Bericht 
Gatlin schreef:
Asus eee Transformer Prime, eerste android tablet die qua specs beter is dan de ipad. Tot de ipad3 uitkomt in mei...

Nog niet verkrijgbaar dus nog ff wachten.

Sinds vandaag is ie verkrijgbaar, hij ligt hier bij mij al aan de lader :)
Er is wel een complete run op als ik op tweakers kijk, dus of je er direct nog 1 kan halen in de winkel vandaag betwijfel ik.
Online gabberhead
Master
za 07 jan 2012, 13:35 Bericht 
Ik ga zometeen even in Rotterdam kijken, wat tablets in m'n handen houden die ik nog niet eerder heb geprobeerd.
Als het goed is heeft Dynabyte nog een Transformer Prime staan, dus die ga ik zeker beetpakken.
Offline IsIkke
Master
ma 09 jan 2012, 11:56 Bericht 
http://tweakers.net/nieuws/79207/lenovo ... iller.html

:honger: iemand mijn asus transformer (non prime) kopen? :P

en
Citaat:
Android zuigt! Want:

mja om heel eerlijk te zijn, ik ben totaal niet goed te spreken over android op een tablet. Het mist zo ontzettend veel features en ik zit al sinds ik mijn transformer heb te kijken naar de Ubuntu die mogelijk is... maar helaas niet op te mijne :boos:
Offline Arno
FS Meldingen
ma 09 jan 2012, 12:03 Bericht 
Die Lenovo is niet veel bruter dan de Prime, check de reacties onder dat artikel maar ;-)
Online gabberhead
Master
ma 09 jan 2012, 12:04 Bericht 
Overigens zaterdag geen Prime geprobeerd. Schijnbaar is ergens in de afgelopen weken de Dynabyte uit Rotterdam verdwenen :roflol:
Morgen in Den Bosch nog maar eens een poging wagen.

IsIkke schreef:
Het mist zo ontzettend veel features

Kun je wat voorbeelden geven?
Offline IsIkke
Master
ma 09 jan 2012, 12:17 Bericht 
gabberhead schreef:
Kun je wat voorbeelden geven?

Hmm meerendeel zijn rootlocked, (vaak omheen te komen, maar wordt moeilijker en moeilijker, bij mijn transformer moet je het ook via een omweg doen). Dus er zijn apps die je niet kan draaien (voor mijn telefoon is hier een goed voorbeeld: HTC lock screen is zwaar irritant, had ik geen root geweest had ik hier voor altijd mee gezeten)

Het geen waar ik het meeste mee zit is dat héél veel van de apps gebaseerd zijn voor telefoons. Neem bijvoorbeeld een IM app, ik heb nog steeds geen eentje die echt gebruik maakt van het feit dat het een tablet is. plus.im komt in de buurt maar ook hier merk je dat je features gewoon mist. (desktop notification/chatten zonder dat je heel de app moet openen bijvoorbeeld) Voor internet browser moet ik de bijgeleverde gebruiken, Opera/Dolphin bijvoorbeeld draaien gewoon bagger.

En dan de echte dingetjes die je mist is dat je toch gelimiteerd bent aan een ander OS. Natuurlijk voor onderweg ff site-je bezoeken kan ermee. Maar mja om een heel tablet te kopen voor alleen een browser is ook gek. Simpele games zijn nog in een begin stadium, je zit natuurlijk niet te wachten op nog meer angry birds :P eReader apps zijn ook meerendeel beperkt.
Online gabberhead
Master
ma 09 jan 2012, 12:21 Bericht 
En wat is daarin het verschil met andere tablets?

Ik krijg bij je bezwaren namelijk een beetje het gevoel dat het allemaal algemene tablet-frustraties zijn en niet zozeer een Android-frustratie.
Offline IsIkke
Master
ma 09 jan 2012, 12:27 Bericht 
gabberhead schreef:
En wat is daarin het verschil met andere tablets?

Ik krijg bij je bezwaren namelijk een beetje het gevoel dat het allemaal algemene tablet-frustraties zijn en niet zozeer een Android-frustratie.

iPad heeft zijn eigen framework die goed aansluit op apple's systemen.
Hetzelfde gaat gebeuren met Windows 8.
Android is de vreemde eend in de bijt die dus nergens op aansluit, niet eens met hun eigen telefoons.
Offline Walker
Master
ma 09 jan 2012, 12:29 Bericht 
Tja.... excel en word gebruik ik op laptop of pc. Bestanden zijn op tablet wel te openen met Polaris.
Adobe werkt gewoon
diverse E-readers werken goed.
Stripboeken lezer werkt goed.
Autocad WS voor technische tekeningen inzien werkt goed.
Tapatalk werkt, maar is nog steeds wennen

Voor de rest eigenlijk geen klagen over de tablet. Ja, 1: de GPS-functie had wat beter gemogen...
Offline IsIkke
Master
ma 09 jan 2012, 12:31 Bericht 
trouwens begrijp me niet verkeerd ;) ik heb android tablets, telefoons, etc.. ik prijs andere systemen niet meer.. maar je merkt gewoon dat je met een ander OS werkt en dat maakt een hoop dingen lastig

en voor een groot aantal van die "dingen" heb ik nog geen oplossing en dat irriteert me :P
Offline plop
Master
ma 09 jan 2012, 18:06 Bericht 
IsIkke schreef:
sinds ik mijn transformer heb te kijken naar de Ubuntu die mogelijk is... maar helaas niet op te mijne

hier meer info --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1191141&highlight=ubuntu
Offline dewaal
Pro
ma 09 jan 2012, 20:55 Bericht 

Voor de gene die een tablad wilt kopen bij de mediamarkt. Kijk eerst even op de website van hun. Het kan vaak nog wel eens voorkomen dat de prijzen in de winkel duurder zijn dan op de site. Geef dan aan bij hun dat de prijs op de site lager is dan kan je die ook voor de lage prijs meenemen.
Offline IsIkke
Master
di 10 jan 2012, 9:53 Bericht 
plop schreef:

weet ik, maar ik heb een SBKv2 en dus werkt nvflash niet. Nu is er de chroot/vnc optie, maar ik weet dan net te weinig van linux om te begrijpen wat hier de impact van is.

Ik ben nerd weet je, ik volg die sites dagelijks :P
Offline plop
Master
di 10 jan 2012, 18:33 Bericht 
oke dan. :thumb:
vraag het anders even na in hun IRC kanaal (normale xda android kanaal, en absoluut niet het devs kanaal, vinden ze niet leuk).
Offline IsIkke
Master
di 10 jan 2012, 19:32 Bericht 
plop schreef:
oke dan.
vraag het anders even na in hun IRC kanaal (normale xda android kanaal, en absoluut niet het devs kanaal, vinden ze niet leuk).

mja het punt is simpel: SBKv2 is een geheel andere code dan SBKv1 en het is dus wachten op het moment dat ze de v2 (en nu dus ook hoger) kraken :P
Offline InsecureThreat
Master
di 10 jan 2012, 20:17 Bericht 
dewaal schreef:
Voor de gene die een tablad wilt kopen bij de mediamarkt

Ik weet wel een betere tip: tenzij het een aanbieding is en je geen helpdesk nodig hebt, ga ergens anders heen (f)
Offline plop
Master
di 10 jan 2012, 21:03 Bericht 
IsIkke schreef:
mja het punt is simpel: SBKv2 is een geheel andere code dan SBKv1 en het is dus wachten op het moment dat ze de v2 (en nu dus ook hoger) kraken :P

dan aub melden in het devs kanaal dat je je tablet aanbied. :kniktja:
je hoeft hem niet weg te geven aan hun, alleen je service aanbieden.

begrijp het als je dat niet durft, risco is er dat je een papier gewichtje overhoud.
zou er zelf ook heel erg over twijfelen.
Offline IsIkke
Master
wo 11 jan 2012, 9:18 Bericht 
plop schreef:
dan aub melden in het devs kanaal dat je je tablet aanbied.
je hoeft hem niet weg te geven aan hun, alleen je service aanbieden.

begrijp het als je dat niet durft, risco is er dat je een papier gewichtje overhoud.
zou er zelf ook heel erg over twijfelen.

Het team dat ermee bezig is heeft al een goed aantal aan codes liggen, dus komt wel goed ;)
 [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2