Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Offline WNS2.0D
Master
do 29 dec 2011, 16:52 Bericht 
Simpele chat cammetjes koop je tegenwoordig voor een tientje, heb er hier ook een. Maar Heeft iemand ervaring met camera's die iets meer kunnen? Een parkeerplaats beveiligen oid?

Wat ik heb is een logitech cameraatje op de usb poort. Gewoon simpel, maar volgens de software zou hij ook op bewegingsdetectie aan moeten kunnen slaan. Nou heb ik hem al de hele middag op mijn auto gericht staan, maar er is nog geen minuut video opgenomen.... (er zijn al diverse auto's langs gereden, voetgangers langs gewandeld en ik ben zelfs nog even met die auto weg geweest.)

Dus heeft iemand ervaring met een camera die :
- Wel een bruikbare bewegingsdetectie heeft
- Op IP werkt (en opneemt los van een pc, eventueel op een nas)
- optisch kan zoomen
- goed presteert in schemer
- goedkoop is

Zijn niet allemaal must haves, maar ik wil gewoon weten of er iets met toegevoegde waarde op de markt is.
Offline Rens
Die hard
do 29 dec 2011, 16:57 Bericht 

Voor bewegingdetectie zou ik aparte software gebruiken, dit biedt veel meer mogelijkheden. Goed voorbeeld is blue iris. Ik gebruik zelf een simpele fake foscam (ebay) camera. Voor een grote parkeerplaats zou ik voor een goede axis camera kiezen.
Offline GSXR1000
Weet de weg
vr 30 dec 2011, 12:06 Bericht 
Installeer dit eens voor je huidige webcam

http://pryme.en.softonic.com/

Werkt hier prima.

Ik heb ook zo'n ipcam met wifi van ebay, die werkt binnenshuis prima. Doet ook uploaden naar FTP en E-mails met beelden versturen. Of opnemen. Echter de kwaliteit is laag (MP) en de IR-leds schijnen niet door ramen. Voor buiten moet je en outdoor gebruiken met eventueel extra IR-leds.
Offline Dennis_on_the_road
Master
vr 30 dec 2011, 12:51 Bericht 
Je zal je eisenpakket aan moeten passen: goedkoop en goede prestaties in de schemer en optische zoom gaan vaak niet hand-in-hand en vooral niet bij een IP CAM.

Axis heeft kwalitatief goede IP camera's maar die heb je niet voor onder de 150 euro.
Offline WNS2.0D
Master
vr 30 dec 2011, 13:36 Bericht 
Je zal je eisenpakket aan moeten passen: goedkoop en goede prestaties in de schemer en optische zoom gaan vaak niet hand-in-hand en vooral niet bij een IP CAM.

Dat besef ik (en geef ik ook al een beetje aan). Het gaat meer om richtingen waarin eventuele verbeteringen mogelijk te verwachten zouden kunnen zijn.
 [ 5 berichten ]