Postingstijd interval gedetecteerd van 813.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
Offline Brakefire
FS Getrouwd
ma 08 sep 2008, 8:36 Bericht 
Onder het kopje "FS-ers weten alles als Google niet kan helpen":

Ik wil iets laten poedercoaten in de corporate kleur van een bedrijf.
Dit bedrijf kan mij echter alleen de NCS kleur geven, die is:
058 5Yellow 70red
De poedercoater echter wil een RAL nummer van mij.

Welke RAL kleur komt het dichtste bij deze NCS kleur?

Offline MarkyMark
Master
ma 08 sep 2008, 10:41 Bericht 
Of, anderen zoeken anders in Google en vinden andere dingen: http://www.i2studios.com/ncs/index.php (f)
Was n.a.v. 1e hit uit Google op ncs kleur ral conversie

Toegevoegd na 6 minuten:

05 85 Y70R levert dan (RGB) 242-91-26, of HSB 18-89-95. Deze laatste is de vorm die ook in "RAL design" gebruikt wordt (volgens nl-wiki)

Edit: verkeerde waarden overgetypt, correctie

Laatst bijgewerkt door MarkyMark op ma 08 sep 2008, 11:09, in totaal 2 keer bewerkt
Offline lobotm
Master
ma 08 sep 2008, 10:47 Bericht 
Of je laat de kleur custom mengen

Algemeen
Kleuren volgens de NCS-waaier of volgens kleurstalen van Akzo, Sigma of andere fabrikanten moeten altijd worden aangevraagd. Deze kleuren moeten speciaal worden gemaakt met een hogere prijs en een langere levertijd als gevolg. Tevens is het, met name bij inktkleuren, niet altijd zeker of het in poederlak kan worden gemaakt. Wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn over deze RAL-kleuren zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren.

Deze info heb ik bij dejo.nl gehaald ....

Offline Shadowranger
Pro
ma 08 sep 2008, 10:53 Bericht 
Als ik de NCS code invoer dan kom ik op een oranje-rode tint uit. Klopt dit met de corporate kleur?

Ik werk veel met Ral kleuren en ik denk dat RAL2011 (dieporanje) het dichtst in de buurt komt.

Anders moet je idd laten mengen op kleur.

Laatst bijgewerkt door Shadowranger op ma 08 sep 2008, 10:55, in totaal 1 keer bewerkt
Offline ikinks
Master
ma 08 sep 2008, 10:54 Bericht 
Afbeelding

Ik heb een NCS naar RGB converter gevonden, maar die wil de tussenstap van 85 voor de hue niet aannemen. Een andere wil dat wel, maar dat lijkt me teveel verschillen. Met de RAL waaier er naast lijken de kleuren het meest op RAL 2008 (helder rood oranje). Een tweede optie is RAL 2003 (pastel oranje).

Zelf een beetje goochelen met NCS naar RGB doe je hier.

Offline Brakefire
FS Getrouwd
ma 08 sep 2008, 11:00 Bericht 
Googlelen is een vak... dank voor je hulp.

Maarrr... ik had misschien precieser moeten zijn: Ik heb de dichtstbijzijnde RAL Classic kleur nodig.

Het gaat om een kleine hoeveelheid en speciaal poeder laten mixen (om het even of dit volgens RAL Design of NCS gebeurt) is veel te duur.

Offline lobotm
Master
ma 08 sep 2008, 11:52 Bericht 
Tja is die ral2008 dan niks ? het is erg lastig want in poedercoat verkleurt het ook nog eens een keer ten opzicht van de beeldscherm kleur. (heb er geen ervaring mee maar weet helaas wel iets over kleuren)

Offline matglans
Eendagsvlieg
wo 01 dec 2010, 6:06 Bericht 

ral, ncs en pantone kleuren hebben ze een conversie tabel voor, hoefje zelf de kleuren niet meer te vergelijken
kan je zien op *link verwijderd*

leuk en interessant forum trouwens

gr
marcel

Offline |FZ|
Master
wo 01 dec 2010, 9:29 Bericht 

Gelukkig. Kan Brake eindelijk, na dik twee jaar, alsnog naar de spuiter :thumb:

Offline Sander
FS medewerker
wo 01 dec 2010, 9:35 Bericht 
Post een beetje aangepast. Het topic is al twee jaar oud en dan hoeven we geen (nieuwe) linkjes meer.

[ 10 berichten ]