Pagina 1 van 4  [ 183 berichten ]
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 10:35 Bericht 
Wij staan op het punt om een huis te kopen (nieuwbouw, Borne). Nou zijn we dus bezig met bijvoorbeeld een keuken uitzoeken. Momenteel hebben wij een offerte liggen van IMABO Nobel (Haaksbergen). Nou zou ik graag jullie advies willen wat betreft het afdingen. In de huidige offerte benoemen ze de adviesprijzen van het apparatuur, en berekenen daar een korting van 35% over (na wat googlen lijkt mij dat de (winkel)verkoop-prijs).

Totaalbedrag aan apparatuur: 3779 euro (afgezien van de vaatwasser is alles van Etna).
Totaalbedrag kasten inc aanrechtblad etc: 5945 euro.

Verder nog wat meerwerk, paar tegeltjes enzo, totaalbedrag: 10.602 euro

Hoeveel zou ik hier nog vanaf kunnen praten? Ik heb al bij meerdere keukenboeren gepeild, maar die verschillen niet zo veel. De reden dat ik bij IMABO blijf hangen, is dat deze de keuken er tijdens de afbouw al plaatsen, en er een commerciele korting / stelpost van 1250 euro wordt meegerekend (bij andere keukenboeren krijg ik mijn stelpost van 250 euro terug, commerciele korting van 1000 euro vervalt dan.. en ja, niks commerciele korting, zit gewoon bij de huisprijs in, ikweetut :zzz: ).

Iemand tips? of misschien ervaring met IMABO? (als iemand de offerte graag wil zien, PM me maar).

Alvast bedankt!!
Offline Arno
FS Meldingen
zo 11 sep 2011, 10:40 Bericht 
Collega heeft vorig jaar een keuken uitgezocht in zijn nieuwbouw en kwam uiteindelijk online op de halve prijs uit tov de reguliere winkels. Keukens gaan minimaal 100% over de kop als ze verkocht worden, vaak ook als die 35% "korting" is gegeven.
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 10:41 Bericht 
Als ik daar zou wonen, dan zou ik bij een goede Duitser gaan kijken, een met goede referenties.
Offline Mdw
Master
zo 11 sep 2011, 10:42 Bericht 
BenSnel schreef:
Totaalbedrag aan apparatuur: 3779 euro (afgezien van de vaatwasser is alles van Etna).

Hier zit nog wel marge in , op bijna alle keukenapparatuur zit een enorme marge :wink:

Maar als ik je een advies mag geven : neem Siemens / Bosch / Aeg

Ik heb zeer slechte ervaringen met Etna , en geloof mij ik praat echt uit ervaring.

Over de marge en de ervaring ga ik hier niet uitweiden , als je meer wilt weten PM maar.
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 10:44 Bericht 
Mdw schreef:
Bosch

Oh ja... wij kozen ook voor het degelijke merk Bosch, ruim 10.000 euro apparaten (met de korting eraf!) en een koelkast van Liebherr, de duurste die ze hadden.

Niet alleen de apparaten hebben veel gebreken vertoond, ook de service was belabberd!

Daar hoef je het dus ook niet voor te doen.
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 10:49 Bericht 
heb tot nu toe redelijke ervaring met Etna (vaatwasser hebben we van Miele). Ik weet dat het niet het beste is, maar we moeten toch aan ons budget denken. En van service weet ik al behoorlijk wat.. altijd rekening houden met de levensduur, niet alleen uit gaan van de wettelijke garantie..

Maar over het totaal-plaatje: Ik hoor wel vaker dat je soms wel 40% korting kunt krijgen over een keuken.. iemand ervaring met zoveel korting?

@helmond32: de prijzen in duitsland zijn idd lager, maar daar krijg je geen kortingen meer, dus kom je op hetzelfde uit (vaak).
Offline Mdw
Master
zo 11 sep 2011, 10:50 Bericht 
helmond32 schreef:
Oh ja... wij kozen ook voor het degelijke merk Bosch, ruim 10.000 euro apparaten (met de korting eraf!) en een koelkast van Liebherr, de duurste die ze hadden.

Niet alleen de apparaten hebben veel gebreken vertoond, ook de service was belabberd!

Daar hoef je het dus ook niet voor te doen.

Vreemd , dan heb je echt pech gehad , de duurdere lijn van Bosch /Liebherr is echt wel goed ,...
helmond32 schreef:
Als ik daar zou wonen, dan zou ik bij een goede Duitser gaan kijken, een met goede referenties.

Dat was ook mijn gedachten , maar misschien heeft TS wel slechte ervaringen met Duitsers.
Offline red devil1
Master
zo 11 sep 2011, 10:50 Bericht 
Ik zou niet bij een keukenboer kopen die gelieerd is aan de bouwer. Die kortingen zijn leuk, maar ik wil een goede keuken en hou niet van kettingbedingen. Die anderen kunnen dus ook 1000 euro korting geven of :dag: Hoeveel je er vanaf kunt praten weet ik niet, ik ken je wensen niet en ook niet hoe groot je keuken is en welke opstelling je wilt.

En als de keukenboer hem 6 weken voor oplevering opmeet en een week na oplevering plaatst kun je er snel genoeg gebruik van maken. Ik weet niet hoe snel je over wilt.

Je bent nu bij een keukenboer in Haaksbergen. Heb je al eens iets verder oostelijk gekeken? (DLD)
Mijn keuken heb ik gekocht bij een DLD keukenboer. Mn ouders waren er een paar jaar eerder geweest, dus zodoende ben ik daar ook eens langs gegaan. Scheelde me zo 1500 euro en ik heb een slag betere apparatuur (alles Bosch, gasstel van borretti). Qua service en installatie ben ik tevreden, deutsche grundlichkeit(en schoon opgeleverd, alle afval weer meegenomen). Keukens komen veel uit dezelfde fabriek. (kijk maar eens op de achterzijde van de folders naar het plaatje van de fabriek :[ )

De bruto prijzen hier in NL zijn extreem hoog. Daarom lijkt het dat de keukenboer veel korting kan geven. Ik kreeg zo 50%.
Die tegeltjes en meerwerk zijn wel erg hoog ten opzichte van je keukenprijs. Zit er zoveel meerwerk aan?
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 10:51 Bericht 
BenSnel schreef:
En van service weet ik al behoorlijk wat.. altijd rekening houden met de levensduur, niet alleen uit gaan van de wettelijke garantie.

Vertel mij wat... maar recht hebben en je recht krijgen is nog wel iets anders. Ik zie geen reden dat Etna slecht zou zijn, is een van de weinige Nederlandse fabrikaten van keukenspul. Mijn schoonmoeder is al jaren tevreden met haar Etna-apparaten.

Oh ja: de wettelijke garantie is juist gebaseerd op de redelijke levensduur.
Offline Mdw
Master
zo 11 sep 2011, 10:54 Bericht 
helmond32 schreef:
k zie geen reden dat Etna slecht zou zijn, is een van de weinige Nederlandse fabrikaten van keukenspul.

Etna wordt gemaakt in Italië :wink: , het merk is indd oer Hollands.
Offline gabberhead
Master
zo 11 sep 2011, 11:10 Bericht 
BenSnel schreef:
Maar over het totaal-plaatje: Ik hoor wel vaker dat je soms wel 40% korting kunt krijgen over een keuken.. iemand ervaring met zoveel korting?

Ik kocht vorig jaar een keuken van ruim 23.000 Euro winkelprijs. Heb er 11.000 voor betaald.
En nog steeds had ik idee dat ik genaaid werd. 50% korting op de prijs in de winkel is dus echt niet gek.
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 11:13 Bericht 
gabberhead schreef:
50% korting op de prijs in de winkel is dus echt niet gek.

Laat me raden... gekocht bij de Mandemakers Groep?

Koop je nou een keuken of koop je korting?
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 11:19 Bericht 
Ik blijf voorlopig bij Etna, misschien dat ik nog iets upgrade (laten upgraden) als de prijs niet meer zakt.. heb wel de beste Miele vaatwasser, daar stap ik niet meer vanaf (supergoede ervaring met Miele). Ik zal eens wat plaatjes uploaden..
Offline Mikkie
Master
zo 11 sep 2011, 11:19 Bericht 
Dan is die hele keukenwereld dus een farce. Treurig, eigenlijk.
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 11:35 Bericht 
BenSnel schreef:
Ik zal eens wat plaatjes uploaden..

Doe dat eens...

Voor mij ook alleen een heel goede vaatwasser. Onze Bosch heeft er verlichting in (handig) en heeft een super eco programma dat in 15 minuten een hele vaat doet (zelfs met vuile pannen). Heel handig als je bezoek hebt.
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 11:44 Bericht 
Afbeelding
Afbeelding
Klik voor PDF offerte

Geen grote keuken, gewoon open keuken aan de woonkamer vast..
Offline gabberhead
Master
zo 11 sep 2011, 11:44 Bericht 
helmond32 schreef:
Laat me raden... gekocht bij de Mandemakers Groep?

Koop je nou een keuken of koop je korting?

Goed geraden...
Bij meneer Bareman.

Maar het principe is inderdaad hetzelfde. Ze gokken gewoon op kopers die niet durven af te dingen en baseren hun marge op klanten die dat wel doen. Geen wonder dat die zaken nooit failliet gaan.
Offline Mdw
Master
zo 11 sep 2011, 11:48 Bericht 
Mooie keuken BenSnel :respect: :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 11:51 Bericht 
Wel een mooi ontwerp hoor. Is de spoelbak niet klein of lijkt dat maar zo?

Is er een mogelijkheid om het losse meubel geheel tussen de linker en rechter wand te plaatsen, nu heb je twee loze ruimtes?

De Mandemakers Groep: ik wist al lang hoe ze werken en toch zijn we er naar binnen gegaan, en een lol dat we hadden. We lieten ons als gewillige, onwetende consumenten behandelen. Koffie en appelflappen erbij. Twee bezoek nog meer appelflappen en we wilden ook wel de badkamer geoffreerd hebben. We werden steeds gewilliger. Derde bezoek weer koffie en appelflappen maar de sfeer werd grimmiger. We moesten tekenen, en dat deden we niet (slechte recensies gelezen)... en in één klap was het over. We werden de zaak uitgewerkt en zijn er nooit meer geweest.
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 11:52 Bericht 
Dank, ik sta graag in de keuken, dus dit is mijn dingetje 8) Alleen de prijs is niet mijn ding :lol:
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 11:54 Bericht 
Wat voor blad ligt erop? Met welke afwerking?
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 11:55 Bericht 
helmond32 schreef:
Is er een mogelijkheid om het losse meubel geheel tussen de linker en rechter want te plaatsen, nu heb je twee loze ruimtes?

ja, in principe wel, we moeten alleen even goed rekenen en passen of dat gaat lukken met de cv enzo.. maar misschien dat ie idd helemaal naar de raam-zijde wordt verplaatst.. Maar dat is een laatste beslissing
Offline Hideyoshi
Master
zo 11 sep 2011, 11:58 Bericht 
Wat let je overigens om eens een middag tijd te investeren en door een 2e leverancier te laten offreren?
Offline InsecureThreat
Master
zo 11 sep 2011, 12:08 Bericht 
En dan met de goedkoopste offerte naar de duurste gaan en zeggen dat je ergens anders een leuke prijs hebt gevonden en of ze eventueel willen onderhandelen omdat je de service hier tot nu toe zo goed vond :wink:
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 12:20 Bericht 
helmond32 schreef:
Is de spoelbak niet klein of lijkt dat maar zo?

Hij is niet groot, nee, maar voldoende voor mij.. 38 bij 44 d8 ik, staat wel in de offerte..

helmond32 schreef:
Wat let je overigens om eens een middag tijd te investeren en door een 2e leverancier te laten offreren?

Hebben we reeds gedaan, die laten we nog aanpassen zodat ie qua wensen overeenkomt met de offerte zoals hierboven is geplaatst. Maar de vorige offertes kwamen aardig overeen (wel voornamelijk bosch apparatuur) en ook qua prijs verschilde het niet veel..
Offline RF900RS2
Die hard
zo 11 sep 2011, 12:21 Bericht 
Ik weet niet of het te ver rijden is voor je maar in Duitsland zit http://www.kuechen-ekelhoff.de/ :roflol: Je woont om de hoek :thumb: .

Hebben wij onze keuken ook vandaan en een neef en oom ook. Topkwaliteit, veel goedkoper, gratis plaatsing. En als je na 3 maanden belt dat er 1 deurtje scheef zit komen ze langs en checken ze de hele keuken!
Na offerte komen ze opmeten, en plaatsen in overleg en doen nergens moeilijk over.

Vraag naar Frank Marx, goeie vent. Je kunt gewoon NL praten en mailen, mail beantwoorden ze wel in D.

Als je deze tekening stuurt en de offerte zonder prijzen krijg je een offerte van ze die al leuk is, dan mail je dat het niet veel goedkoper is en als er nog over de prijs te praten valt je wel wilt langskomen.

Wij waren met onze keuken 2000 euro goedkoper uit en in NL hadden we hem dan zelf moeten plaatsen of laten doen voor +/- 750 euro Dus 2750,- euro goedkoper.
Zelfde merk keuken/scharnieren/apparatuur. De apparatuur (wij hebben alles van Siemens) is daar allemaal op de een of andere manier net wat beter/luxer.
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 12:36 Bericht 
bedankt voor je tip, ik zal er eens kijken (kom er nog wel eens in de buurt)..
Offline red devil1
Master
zo 11 sep 2011, 12:40 Bericht 
ziet er leuk uit. Alleen het meubel zou ik uitvullen(wand tot wand). Daarnaast zou ik een stenen blad nemen(natuursteen of composiet). Zeker omdat je er graag werkt vind ik dat het er ook leuk moet uitzien en stenen blad is duurzamer.

Meerwerk vind ik prijzig. Zo ik het lees moet je zelf zorgen voor extra aansluitingen met groepen. Een stopcontact monteren voor 175 vind ik veel. Die kun je er zelf wel op zetten.
Wie sluit gas aan?? Staat er niet in.
Ook vind ik dat de montage kosten er wel uit kunnen. waarom afvoer via hal naar buiten? Je kunt toch ook naar rechts toe? Daar door de muur heen? Neem in elk geval geen duur filtersysteem met recirculatie. Hebben een aantal buren ook hier en zijn er niet over tevreden. Zorg wel dat de uitblaas opening niet onder een dakgoot zit. (en afgewerkt met mooi RVS kapje). Bij mij gaat hij door garage heen en door de buitenmuur er uit. Ik wilde hem niet door dak van garage hebben en ook niet onder de goot(wou de keuekenboer ook liever niet)

Ik neem aan dat je wel wandcontact dozen boven het werkblad hebt zitten(voor koffie etc).
Jammer dat er een vulstuk boven magnetron zit. Kan kastje erboven, of lade er onder niet wat groter?
Heb je onder spoelbak afvalbakjes of laat je daar gewoon plankjes monteren? Ik heb plankjes laten monteren, ik vind ene afvalbak met voetpedaal veel handiger, zeker als je beide handen vol hebt.
Heb je in de hoekkast(hoek naast spoelbak) ook een uittreksysteem? (soort 8 vorm die je er volledig kunt uittrekken) http://www.keuken3000beilen.nl/Images/schrank4.jpg

tot zover mn opbouwende kritiek en vragen.

Hier heb ik mijn keuken weg: http://www.heimers-kuechengalerie.de/home.aspx
Offline Sietse
Die hard
zo 11 sep 2011, 12:44 Bericht 
Hier erg goede ervaringen met Siemens apparatuur. Hun stoomoven is zeker een aanrader! De apparatuurprijzen kun je vergelijken met bijvoorbeeld een site als http://www.keukenloods.nl/. Als er veel verschil in de prijs zit, dan geeft dit in elk geval voldoende input om eens verder te gaan onderhandelen. Mijn keukenboer kon niet met internetprijzen meedoen, dus uiteindelijk heb ik de deal gemaakt dat ik de apparatuur zelf ging bestellen via internet en keukboer alles ging monteren.

Praktische tip voor wat betreft kookplaat: ik heb hier een 90cm brede kookplaat met de wokbrander in het midden. Vind ik veel handiger dan die brander aan de zijkant in jouw offerte, want veel meer ruimte rondom de pannen.
Wij hebben een 120cm brede afzuiger. Weet niet of dat bij jou past, maar ik zou het zeker overwegen omdat je aangeeft dat het om een open keuken gaat. Een bredere kap vangt meer luchtjes op.

Wij hebben een ingebouwd zeeppompje bij de wasbak. Kost niks, maar is erg praktisch!
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 14:22 Bericht 
Sietse schreef:
Hun stoomoven is zeker een aanrader!

wat voor stoom-oven bedoel je dan precies, zo'n groente-stomer, of echt zo'n professionele waar je zelfs vlees mee kunt "braden" dmv stoom?
Offline Sietse
Die hard
zo 11 sep 2011, 16:00 Bericht 
BenSnel schreef:
wat voor stoom-oven bedoel je dan precies, zo'n groente-stomer, of echt zo'n professionele waar je zelfs vlees mee kunt "braden" dmv stoom?

Ik gebruik de http://www.keukenloods.nl/hb24d552.html.
Kan naast groente/aardappels ook gewoon vlees, vis en kip in. Er kunnen 3 bakken tegelijk in het apparaat. Schoonmaken is ook erg makkelijk, want er kan door de stoom niks aanbranden.
Offline VTEC_Driver
Master
zo 11 sep 2011, 16:10 Bericht 
Hier erg goede ervaringen met Miele, alle apparatuur (behalve afzuigkap ITHO) is van Miele, keuken zelf is ook van Miele. De keukenfabriek is verkocht en is nu in zwitserse handen die dezelfde kwaliteit leveren. Na 12 jaar zit er nog geen deurtje scheef!

Ik zou, als ik zo dicht bij de Duitse grens zou wonen, zeker een offerte gaan aanvragen in 0049

helmond32 schreef:
Is er een mogelijkheid om het losse meubel geheel tussen de linker en rechter wand te plaatsen, nu heb je twee loze ruimtes?

Die loze ruimtes moet je zeker dichtmaken, wordt anders een probleem met schoonmaken.
Offline RF900RS2
Die hard
zo 11 sep 2011, 19:40 Bericht 
Zit nu een beetje te kijken naar je offerte maar zie dat je Etna spullen erin doet. Zou echt Siemens / Miele / Bosch nemen.(in die volgorde) Ik heb trouwens ook 5 jaar garantie op alles.

Zijn de scharnieren een beetje goede kwaliteit en dempend?

En idd die ruimtes dichtmaken. Bijvoorbeeld met apothekerskast(en)

Ik heb zelf een Twin Quooker, dat is echt super. Gelijk kokend water, bakkie thee in 1 seconde.
En een inductieplaat ipv op gas, is veel minder werk qua schoonmaken.
En nog een tip, mijn combi magnetron heeft programma's. Ik gooi een rollade in een overschaal stel het programma en KG in en hij doet de rest en echt niet normaal hoe mals.

Als je twee ovens neemt zou ik ook een stoomoven en een combi nemen. Heb je meer aan dan een magnetron en een oven wat je nu neemt.
Offline Christafari
Master
zo 11 sep 2011, 20:08 Bericht 
RF900RS2 schreef:
Ik weet niet of het te ver rijden is voor je maar in Duitsland zit http://www.kuechen-ekelhoff.de/ :roflol: Je woont om de hoek :thumb: .

Hebben wij onze keuken ook vandaan en een neef en oom ook. Topkwaliteit, veel goedkoper, gratis plaatsing. En als je na 3 maanden belt dat er 1 deurtje scheef zit komen ze langs en checken ze de hele keuken!
Na offerte komen ze opmeten, en plaatsen in overleg en doen nergens moeilijk over.

Vraag naar Frank Marx, goeie vent. Je kunt gewoon NL praten en mailen, mail beantwoorden ze wel in D.

Als je deze tekening stuurt en de offerte zonder prijzen krijg je een offerte van ze die al leuk is, dan mail je dat het niet veel goedkoper is en als er nog over de prijs te praten valt je wel wilt langskomen.

Heb ook sinds 2 weken een Ekelhoff keuken staan en het zijn inderdaad vaklui. Een paar dingen waren niet goed maar gemaild en nog geen 2 dagen later word ik gebeld voor een afspraak. Ik had contact met Henning Reining of zoiets maar ik kan het je zeker aanraden. Onze hele familie koopt daar de keuken.
Offline Vroeg op
Master
zo 11 sep 2011, 20:31 Bericht 
Christafari schreef:
Ekelhoff keuken

:thumb: Kennissen ook en die keuken was in één keer helemaal compleet.
Dat gebeurd in NL nooit.
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 20:41 Bericht 
regel 1: koken op gas! of anders afhaal-chinees..sinds een jaar kan ik weer op gas koken, en wat heb ik dat gemist. Momenteel gebruik ik nog een kleine combi-magnetron, wat ik niet fijn vind, dus minimaal een losse oven, eventueel met stoom-functie. Maar idd wel een goede tip.. Nog maar eens ff verder zoeken..
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 20:51 Bericht 
Sietse schreef:
Ik gebruik de http://www.keukenloods.nl/hb24d552.html.
Kan naast groente/aardappels ook gewoon vlees, vis en kip in. Er kunnen 3 bakken tegelijk in het apparaat. Schoonmaken is ook erg makkelijk, want er kan door de stoom niks aanbranden.

klopt het dat jouw stoomoven tot max. 100 graden Celsius gaat? is dat voldoende om vlees en kip snel mals en natuurlijk gaat te krijgen? Ben eigenlijk wel heel erg geïnteresseerd..
Offline Christafari
Master
zo 11 sep 2011, 20:53 Bericht 
BenSnel schreef:
regel 1: koken op gas!

Fijn, heb net een inductieplaat :P Wat is er mis mee dan?
Offline BenSnel
Die hard
zo 11 sep 2011, 20:55 Bericht 
gheghe, sry mijn ervaring.. ik heb 2 jaar lang op 3 verschillende soorten electrische fornuizen gekookt, maar gas warmt toch directer op.. doe mij maar lekker gas..
Offline Christafari
Master
zo 11 sep 2011, 20:57 Bericht 
Zegt mijn gevoel ook maar toch heb ik weinig mensen gehoord die er niet tevreden mee zijn. Pest is vaak wel dat dat mensen waren die niet eerst op gas hebben gekookt. Nou ja, zal wel even wennen zijn. En anders word ik vegetarisch en ga ik alleen nog maar rauwe bloemkool eten :[
Offline Turkosariba
Master
zo 11 sep 2011, 21:06 Bericht 

Je moet even zichtbaar schrikken van de prijs als ze die melden, en gewoon stellen dat je budget beperkt is tot € 5.000 en dan eens kijken waar ze mee komen... Meestal gaan ze dan met de manager overleggen en wordt er zo'n 5-10% van de prijs gehaald, niet genoeg dus. Vervolgens ga je weg om een week later terug te komen. Je hebt wat geld van je ouders kunnen lenen en kan maximaal € 6.500 betalen. Dan zullen ze een tegenvoorstel doen van zo'n €8.500 en dan sla je af op € 7.500.
Offline Sietse
Die hard
zo 11 sep 2011, 21:58 Bericht 
BenSnel schreef:
klopt het dat jouw stoomoven tot max. 100 graden Celsius gaat? is dat voldoende om vlees en kip snel mals en natuurlijk gaat te krijgen? Ben eigenlijk wel heel erg geïnteresseerd..

ja! bij de betere keukenzaken is vast wel een demonstratie mogelijk. Zo zijn wij destijds ook overstag gegaan :D
Offline Sietse
Die hard
zo 11 sep 2011, 22:05 Bericht 
Turkosariba schreef:
Je moet even zichtbaar schrikken van de prijs als ze die melden, en gewoon stellen dat je budget beperkt is tot € 5.000 en dan eens kijken waar ze mee komen... Meestal gaan ze dan met de manager overleggen en wordt er zo'n 5-10% van de prijs gehaald, niet genoeg dus. Vervolgens ga je weg om een week later terug te komen. Je hebt wat geld van je ouders kunnen lenen en kan maximaal € 6.500 betalen. Dan zullen ze een tegenvoorstel doen van zo'n €8.500 en dan sla je af op € 7.500.

:kniktja: en geef NOOIT jouw budget als de verkoper dat wil weten! Als jij aangeeft 10.000 voor een keuken over te hebben, dan is de kans erg groot dat jouw offerte minstens op 10.000 uitkomt.
Offline Hideyoshi
Master
ma 12 sep 2011, 7:46 Bericht 
Uitsluitend de druk-stoomovens gaan tot hoger dan 100 graden. Ik ken overigens geen enkele oven die reguliere oven en stoomoven in één is, behalve die gekke inzet-bak van Neff.
Offline Sietse
Die hard
ma 12 sep 2011, 7:55 Bericht 
helmond32 schreef:
Uitsluitend de druk-stoomovens gaan tot hoger dan 100 graden. Ik ken overigens geen enkele oven die reguliere oven en stoomoven in één is, behalve die gekke inzet-bak van Neff.

Volgens mij bestaan die wel http://www.keukenloods.nl/hb36d572.html
Offline VTEC_Driver
Master
ma 12 sep 2011, 8:05 Bericht 
BenSnel schreef:
regel 1: koken op gas

Wij koken al jaren op inductie is veel fijner dan electrisch of met gas.

Het heeft het gemak van electrisch en van gas. Stroom uit is warmte weg, geen restwarmte zoals met electrisch koken, een liter water is veel sneller aan de kook met inductie dan met gas. En de vlakke plaat in je aanrecht is veel makkelijker schoon te maken dan een gas gebeuren.
Offline adinsx
Master
ma 12 sep 2011, 8:25 Bericht 
2 jaar terug ook een keuken uitgezocht voor onze nieuwbouwwoning. Ook wat denkend aan het budget begonnen met samenstellen.

Wij kregen 2500,- korting als we bij die keukenboer (Voortman in Elst) bestelden.
Totaalprijs kwam eerst uit op ruim 18k.
Daar kon ineens 12k van gemaakt worden nog voordat we met onderhandelen begonnen.

We begonnen ook met Etna apparatuur, maar dat werd ons afgeraden door hun zelf.
Uiteindelijk alles van Bouwknecht besteld. De vaatwasser wél van Miele.

Incl. de 'upgrade' van apparatuur kwamen we (met de 2500,- korting) op 11.000,- uit en daarvoor getekend. Ze hadden alleen niet goed genoteerd dat de 2500,- al verrekend was. Dus uiteindelijk na het plaatsen hoefden we maar 8500,- af te rekenen :lol:

Mijn tips:
Laat Etna vervallen en kies voor een upgrade naar bouwknecht o.i.d. Qua prijs zal het meevallen en over een jaar merk je van dat extra stukje budget niets meer... ;)

Die 10.600 moet na upgrade van de apparatuur toch wel een 8,5k kunnen worden denk ik.
Offline Lucky1
Master
ma 12 sep 2011, 9:22 Bericht 
@BenSnel: mijn tip: een Quooker installeren. Zeker als kookfanaat. Ligt ook er aan of je warme water van ver moet komen. Je hebt ze ook in mix (ww & kokend water).
Online Appeltje
Master
ma 12 sep 2011, 9:34 Bericht 

ALs ik het goed zie, is je linkermuur niet haaks op de achtermuur? Dan zou ik denk ik de keuken omdraaien en dus onder het raam door laten lopen. Op de achtermuur dan ook links door tot aan de muur. De spoelbak zou ik niet zo in de hoek wegproppen, je staat daar toch achter en dat is niet fijn in zo'n hoekje.

Wel goede keus voor de plaats van de vaatwasser tov de spoelbak!

Wat echt heeeeel mooi zou zijn, is als je de muur als het ware doortrekt naast je kast, dus dat het lijkt alsof de kastdeuren in de muur zitten. Deze loze ruimtes zijn het net niet, maar dat hebben al meer mensen aangegeven.

Ik ben ook meer een merkenmens, en zou dan de vaatwasser naar beneden bijstellen ten voordele van de rest van je apparatuur. Het is natuurlijk leuk als je vaatwasser het na 10 jaar nog doet maar de rest eigenlijk al vervangen moest zijn. Zelf heb ik Neff, zeg maar het topmerk uit de Neff/Siemens/Bosch-lijn en nergens problemen mee. Keuken zit er nu 5,5 jaar in.

Wat betreft koken: het lijkt me sterk dat je wel eens op inductie hebt gekookt anders zou je die uitspraak niet doen. Je hebt wel gelijk als het gaat over alle andere vormen van electrisch koken, dat is allemaal traag, indirect en onhandig maar een goede inductieplaat verwarmt sneller dan gas.

Het leuke is dat iedereen verstand heeft van keukens ;), kijk gewoon goed en bedenk of mensen niet toevallig gelijk hebben en of het daar idd niet beter van wordt. Succes!

Even voor jouw idee... ik heb voor onze keuken ongeveer 12.500 betaald, die keuken is L-vormig, 3,27 + 2,73: natuurstenen blad, half hoge koelkast met lade eronder, 2 ladeblokken met 3 lades en 90cm breed met daarop inductieplaat 90cm, 90 cm afzuigkap, muurplaat natuursteen, hoekcaroussel, spoelkast 60cm, vaatwasser, kastje 60cm.
Daarnaast nog een losse half hoge kast met daarin vriezer en daarboven combimagnetron, en kastruimte in het andere deel. Alles van Neff en inclusief plaatsing (niet incl. leidingwerk!).

Gewoon bij een keukenzaak in Tilburg, die niet bij Mandemakers hoort :). Ik zou overigens niet bij een door de verkoper aangewezen keukenboer kopen, de kans dat je genaaid wordt is vrij groot, sowieso bij het kopen van een keuken maar in zo'n geval weet je het zeker :). Om jou op een leuk bedrag te krijgen, hebben ze nu de apparatuur een B-merk gemaakt zodat jij nog steeds de indruk krijgt niet teveel kwijt te zijn...
Offline Robin2
Master
ma 12 sep 2011, 11:38 Bericht 

Geinige keuken, maar zet er effe een tweede wasbak in man.
 [ 183 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende