Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Offline Scaniafan
Master
di 31 jan 2012, 19:48 Bericht 
Goed, ikke weer met een technisch leken vraagje...

Ik kan van iemand een Logitech Z-5500 5.1 set overnemen voor een zacht prijsje...

Nu heb ik daar wel intresse in, mits ik hem fatsoenlijk kan aansluiten...

Ik heb hier een:

- Xbox 360
- Telenet HD Digicorder
- Panasonic Viera 32" (TX-L32C20EA)
- PC

Deze hebben alle vier een optical audio uitgang (Toslink geloof ik)

Ik kan nergens in de handleiding van de TV vinden of deze van de Digicorder en de Xbox (aangesloten via HDMI) het geluid in 5.1 naar de optische audio uitgang kan doorgeven...

Dus ga ik uit dat dit niet gaat gebeuren.

Wat dan de optie zou zijn is:

Xbox & Digicorder met een kabel naar een switch en dan vanuit de switch een kabel naar de Z-5500. Vervolgens de PC met de 3 3,5mm kabels aansluiten, omdat het nog wel eens wil gebeuren dat de Digicorder en PC gelijktijdig geluid produceren.

Nu is mijn vraag... Bestaat er een switch voor Toslink die dat kan (liefst natuurlijk automatisch, gezien dat ik lui ben)?

Natuurlijk voor een leuk prijsje, anders kan ik beter het geld wat ik uitgeef aan zo'n adapter direct mee uitgeven voor een Z-906 met 2 optische ingangen.... O:)

Alvast bedankt maar weer!

-- edit --

Als ik dit zo zie: http://www.amazon.com/CCM-SWOPT2-Optica ... =pd_cp_e_0

en die reviews lees dan kan dit ding wat ik zoek?
Offline Boralis
Master
wo 01 feb 2012, 11:50 Bericht 

Scaniafan schreef:
Ik kan nergens in de handleiding van de TV vinden of deze van de Digicorder en de Xbox (aangesloten via HDMI) het geluid in 5.1 naar de optische audio uitgang kan doorgeven...

Waarschijnlijk meeste formaten wel. Ik heb een Philips 46PFL9704 i.c.m. Onkyo TX-SR607. Met alle normale 5.1 dingen heb ik geen problemen (met HDMI naar TV en audio out naar versterker). Je hoort de versterker omschakelen als de uitzending van 2.0 naar 5.1 gaat.

True HD en DTS HD werken niet. Maar ook niet als je hem rechtstreeks naar de versterker doet. Kreeg dit alleen voor elkaar met HDMI rechtstreeks naar de versterker.
Offline plop
Master
do 02 feb 2012, 20:21 Bericht 
Scaniafan schreef:

Als ik dit zo zie: http://www.amazon.com/CCM-SWOPT2-Optica ... =pd_cp_e_0
en die reviews lees dan kan dit ding wat ik zoek?

splitter is van 1 kabel naar 2, precies verkeerd om dus.
heb je al gezocht op mengpanelen, of een geluidskaart met optic input (en die zijn er met meer dan genoeg inputs, maar wel weer prijzig)?
ben alleen bang dat die andere speaker set goedkoper uit pakt.

Boralis schreef:
True HD en DTS HD werken niet. Maar ook niet als je hem rechtstreeks naar de versterker doet. Kreeg dit alleen voor elkaar met HDMI rechtstreeks naar de versterker.

iets doet me denken dat dat een beveileging is (copyright, niet voor bescherming van je apparatuur).
Offline Boralis
Master
do 02 feb 2012, 20:50 Bericht 

plop schreef:
iets doet me denken dat dat een beveileging is (copyright niet voor bescherming van je apparatuur).

Kan meespelen, maar ik denk dat ze gewoon gestopt zijn met de specs up to date maken door de komst van HDMI en met name 1.4 met audio return channel. Volgens mij heeft elke versterker die deze formaten aankan al HDMI. SPDIF/TOSLINK is dan eigenlijk een beetje zinloos.
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 02 feb 2012, 21:55 Bericht 
handmatig zijn ze er:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=325127

met AB ook
hele lange URL
 [ 5 berichten ]