Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 15:55 Bericht 
Na een aantal uur aan het kloten te zijn geweest om de wifi verbinding aan het werk te krijgen op de laptop met Windows Vista, ga ik nu maar de echte kennis die hier is op het forum maar eens raadplegen.

Vandaag een nieuwe router geïnstalleerd.
Alle overige apparatuur draadloos aan de praat gekregen, geen probleem, met uitzondering van de laptop met Windows Vista.

Het volgende doet zich voor:

Na het installeren van het Wifi netwerk heeft Vista het netwerk zichzelf automatisch ingesteld op Openbaar in plaats van Particulier.
De naam van het netwerk is "onbekend netwerk".

In principe geen probleem want dit moet je normaliter in het netwerkcentrum zo om kunnen zetten aan de hand van een muisklik.

Na het netwerk omgezet te hebben naar pariculier, blijft het netwerk op lokaal en beperkt staan, (geen Internet) en blijft het netwerk zichzelf iedere keer weer omzetten naar openbaar.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen, en ben ondertussen bijna in de staat gekomen om de laptop door het raam te smijten. :lol:

Wie kan mij nu eindelijk verlossen van deze al uren durende kwestie.

*Het ligt in ieder geval niet aan de router, want alles werkt voor de rest zonder problemen.

Alvast bedankt
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 15:56 Bericht 

Vista eraf, windows 7 erop, dat is mijn eerste advies
Offline Scaniafan
Master
wo 31 aug 2011, 15:57 Bericht 
IP adres staat op automatisch / handmatig* ?

* doorhalen wat niet van toepassing moet zijn
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 15:57 Bericht 
@ BenSnel
Dat is nu op dit moment even niet de optie.
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 15:58 Bericht 
Automatisch
Offline Scaniafan
Master
wo 31 aug 2011, 16:00 Bericht 
Toolman30 schreef:
Automatisch

En dat moet het dus ook zijn...

- Als je hem handmatig een IP-adres in de juiste range geeft?
- Als je via Networkcenter > Manage wireless networks eens alle bestaande netwerken eruit knikkert?
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 16:01 Bericht 
Heb ik al gedaan ;-)
Ben al een paar uurtjes bezig haha
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 16:02 Bericht 
Het probleem zit hem in dat "Openbaar"
Dat moet particulier zijn, maar hij blijft zichzelf steeds terugzetten in openbaar.
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 16:06 Bericht 
Ik heb het netwerk er al een paar keer afgegooid en opnieuw ingesteld, zowel automatisch als handmatig, ik heb de modem al een aantal keer gereset.
Maar hij blijft zichzelf steeds instellen als openbaar.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 31 aug 2011, 16:07 Bericht 
Probleem heb ik in het begin ook gehad.

Volgens mij was de oplossing de laptop eerst met de kabel verbinden met de router en daarna WiFi inschakelen. Heeft ergens iets te maken met het IP-adres van de laptop.
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 16:11 Bericht 
Dat kan ik altijd eens proberen.
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 16:12 Bericht 

euhm.. je kunt nog proberen om de driver van je wlan kaart te verwijderen en opnieuw te installeren, misschien dat ie m dan echt kwijt raakt..

tsjah en het in en uitschakelen werkt uiteraard ook niet.. Lastige

Maar mijn opmerking over vista vs 7.. misschien toch een idee voor op langere termijn? snap dat je er nu niet veel aan hebt, maar naar mijn idee lost windows 7 veel problemen op die vista heeft..
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 16:37 Bericht 
Het advies van Teun opgevolgd.
Via het touwtje perfecte verbinding (lokaal en Internet)
Via Wifi Geen Internet (Alleen lokaal)
Na identificatie maakt hij hem weer onbekend netwerk en "Openbaar" :boos:
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 31 aug 2011, 16:49 Bericht 
Zelf ook grote problemen gehad met WiFi op laptop onder Vista. Werkte van geen kanten.
Windows 7 erop. Alles werkt perfect !
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 16:54 Bericht 
Tja zal ook wel willen Babertje, maar ik tover niet zomaar ergens even windows 7 vandaan.
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 16:59 Bericht 

zit je in regio twente? :wink: alles valt tevoorschijn te toveren
Offline Walker
Master
wo 31 aug 2011, 16:59 Bericht 
TPB? O:)

Ik heb daar een goed werkende versie (Ultimate 64) vandaan, en ook geen problemen (meer) met foutmeldingen over illegaal etc. Terwijl hij wel keurig update...
Offline bx gek
Master
wo 31 aug 2011, 17:01 Bericht 
Heb je de router laten zoeken?
Ik had hetzelfde probleem met de laptops en de XBOX.
Nadat ik de router heb laten zoeken, geen probleem meer gehad.
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 17:02 Bericht 
@BenSnel nee helaas, vlak bij Rotterdam, maar toch bedankt :thumb:
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 17:03 Bericht 
Nee de router heb ik nog niet laten zoeken, moet ik dat doen in de config van de router?
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 17:05 Bericht 

nah, zo'n push to connect-knop op je router (niet te verwarren met de reset-knop:P)
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 17:12 Bericht 
Dit is een modem met ingebouwde router, daar zit helaas niet zo'n knopje op.
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 17:25 Bericht 

hmm, van ziggo toevallig? probleem komt me bekend voor bij mun schoonouders (ziggo met modem-router met wifi in 1), na 4 x proberen doet ie t vaak wel..
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 17:27 Bericht 
Yep van Ziggo.
Na 4x al?
Zit al op 10+ haha
Router is perfect hoor, geen enkel probleem mee gehad.
Het is dat klote Vista.
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 17:41 Bericht 

Probeer w7 te downloaden (magniet)
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 17:56 Bericht 
En dat alleen voor een Wifi Probleem Nehh :schudnee:
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 18:33 Bericht 
Ondertussen nog geen klap verder gekomen.
Wat een ##%$#**#%# laptop
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 18:35 Bericht 
Stopt er maar mee,
morgen weer een dag,
Of overmorgen,
Of volgende week,
en anders volgend jaar :lol:
Offline Bredero
Pro
wo 31 aug 2011, 19:35 Bericht 
Probeer dit eens.... moet wel bekend issue zijn als ze er zelfs een tool voor hebben gemaakt :lol:

http://www.microsoft.com/windows/using/ ... fault.mspx

The Internet Connectivity Evaluation Tool checks your Internet router to see if it supports certain technologies. You can use this tool on a PC running either the Windows Vista or Windows XP operating system
Offline Kami
Die hard
wo 31 aug 2011, 19:43 Bericht 
Wireless problemen zijn vaak driver/firmware gerelateerd is mijn ervaring, zeker met windows systemen.
Beste is om met een open SSID zonder encryptie (WPA/WPA2) te beginnen en te testen en dan daarna met encryptie.
Maar probeer vooral eerst de allerlaatste firmware van de fabrikant, niet de windows update.
Vaak leveren ze er nog een tooltje bij om WLAN mee te configureren, probeer eens te wisselen tussen de native windows client en deze software.

Laatst ook problemen proberen op te lossen met Android telefoons en wifi, met een modem van KPN.
Niet aan de praat te krijgen terwijl mijn Nokia E72 zonder problemen werkte, na anderhalf uur deden ook de Androids het prima..... (niets gewijzigd tussentijds)

Iphone en Ipad hebben weer problemen als het modem/router van frequentie wisselt, dan volgen ze niet, fixed instellen van kanaal/freq is dan de enige oplossing.
Offline Toolman30
Master
wo 31 aug 2011, 20:01 Bericht 
Bredero schreef:
Probeer dit eens....

Hmmm... die tool gaat eerder je router testen dan Vista, maar het valt te proberen.
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 20:52 Bericht 

Hmm wat kami zegt, kan misschien nog wel eens werken (vanaf onbeveiligde SSID naar volledig geconfigureerd.. who knows..

Als je wilt, kan ik kijken of ik windows7 op een ftp'tje kan zetten, kun je m downloaden en rap installeren op die klapdoos :lol:
Offline Walker
Master
wo 31 aug 2011, 20:59 Bericht 
Ik had dezelfde shit met Ziggo en mijn draadloze Brother printer. Met de Fritz erbij (via WAN, eigen DHCP) werkte het wel, maar ging de totale snelheid naar beneden. Met de Fritz erbij (via LAN, DHCP via Ziggo-router) met geen mogelijkheid een IP adres. Toen maar een 3e kabel vanuit de meterkast naar boven getrokken. :duh:

Ik haal nu wel 100 Mbps down en 10 Mbps up. De laptop is wel draadloos, en daarmee haal ik "slechts" 29 om 7 Mbps....
Offline RF900RS2
Die hard
wo 31 aug 2011, 21:20 Bericht 
Als je een Ziggo Ubee met wifi hebt (die nieuwe die ze nu gratis leveren) moet je om te beginnen Firewall Protection uitvinken.

Zeker als je iets met nieuwsgroepen doet O:)

Als je in Viestha alles van je wifi weggooit en dan opnieuw laat zoeken werkt het dan wel?
Ik hoor meer mensen om mij heen met rare wifi problemen met dat ding. een NAS die ineens geen wifi meer heeft enzo.

Bij mij werkt hij wel "goed" maar ik kan niet op zolder meer via wifi surfen, mijn Sweex 300N is nu even uitgeleend maar die komt gewoon weer achter de router van ziggo. Die heeft een veel beter bereik.

Heb je een ander wifi puntje waar je op kan testen of een oud wifi routertje om te testen.
Ook al werken alle andere apparaten wel, het zou kunnen dat er toch een conflict is tussen de ubee en je laptop

Die ubee is wel lekker in de winter, kun je de hele woonkamer mee verwarmen :roflol:
Offline BenSnel
Die hard
wo 31 aug 2011, 21:32 Bericht 

:roflol:
Offline Walker
Master
wo 31 aug 2011, 22:07 Bericht 
Ik heb een nieuwe Ubee met Wifi, en ook nog een recente zonder Wifi... Alleen heeft die dan ook slecht 1 Lan poort. :thumb_d:

Met alleen de Fritz!box ga ik dat niet redden:

1x naar Fritz!box
1x Ethernet naar tv,
1x naar mediatank
1x naar vaste pc
1x naar dockingstation laptop kantoor
1x naar netwerkprinter
Offline lobotm
Master
do 01 sep 2011, 0:40 Bericht 
Vista en windows 7 zijn erg gevoelig voor drivers van de netwerk kaart. Kijk of je de laatste versie hebt of download de laatste bij de fabrikant van de chipset.
Offline Toolman30
Master
do 01 sep 2011, 8:30 Bericht 
@ walker.
Ik heb ook een Ubee met wifi.
Maar bij mij heb ik 1 vrije Lan poort en de overige 3 zijn afgedekt met een sticker, dus totaal 4x Lan.
Ik gebruik alleen die ene voor de pc, en de rest via Wifi.
Offline nicotdi
Die hard
do 01 sep 2011, 8:42 Bericht 
Ook nog het proberen waard; verander het kanaal eens waarop de wifi router uitzend.
Op raadselachtige wijze pakken sommige laptops sommige routers op sommige kanalen niet (ja, dat is drie keer sommige)
Had recent met een standaard ziggo draadloos modem dat een vrij jonge HP DV7 ongeveer met dezelfde symptomen geen draadloze verbinding maakte.
Vervolgens in de router het draadloze kanaal op (volgens mij) kanaal 3 gezet; probleem over.
Offline Toolman30
Master
do 01 sep 2011, 8:57 Bericht 
LeerWiki

Wil hier iemand even naar kijken die begrijpt wat je hiermee uitgaat halen in de laptop, voordat ik het zaakje echt om zeep help.

Citaat:
Hoe oplossen problemen alleen locaal internet WIFI WIndows Vista

Inleiding

Neem het volgende scenario:

U sluit een computer met Windows Vista aan op een netwerk.
Een router of ander apparaat dat is geconfigureerd als DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol) is geconfigureerd op het netwerk.
De router of het andere apparaat ondersteunt niet de DHCP-markering BROADCAST.
In dit scenario kan Windows Vista geen IP-adres verkrijgen.
U heeft alleen toegang tot locaal internet!

Stappen

Oplossing #1

U kunt dit probleem oplossen door de DHCP-markering BROADCAST in Windows Vista uit te schakelen. Ga hiervoor als volgt te werk:

Klik op Start en typ regedit in het vak Zoekactie starten en klik op regedit in de lijst Programma's. Klik op Doorgaan of typ uw wachtwoord als u wordt gevraagd om bevestiging of om een beheerderswachtwoord.
Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID} Klik in dit registerpad op de subsleutel (GUID) die overeenkomt met de netwerkadapter die op het netwerk is aangesloten.

Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op DWORD (32-bits)-waarde.
Typ DhcpConnDisableBcastFlagToggle in het vak Nieuwe waarde nr. 1 en druk op Enter.
Klik met de rechtermuisknop op DhcpConnDisableBcastFlagToggle en klik op Wijzigen.
Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
Sluit de Register-editor.

Oplossing #2

U kan ook proberen de IPv6 uit te schakelen en een statische IP adress in te voeren.
Bijvoorbeeld 192.168.1.200 voor de IP en 255.255.255.0 for subnet mask.
192.168.1.1 voor de default gateway en 192.168.1.1 voor de DNS server.
vernieuw nu u IP adres.
Oplossing #3 Type in startmenu --> command : netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Risico's en Tips

Dit probleem treedt op vanwege een verschil in ontwerp tussen Windows Vista en Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2). In Windows XP SP2 is de markering BROADCAST in DHCP-discoverypakketten ingesteld op 0 (uitgeschakeld). In Windows Vista is de markering BROADCAST in DHCP-discoverypakketten niet uitgeschakeld. Daarom kunnen sommige routers en sommige DHCP-servers van andere fabrikanten dan Microsoft de DHCP-discoverypakketten niet verwerken.

Waarschuwing Er kunnen zich ernstige problemen voordoen als u het register met de Register-editor of met een andere methode op de verkeerde manier wijzigt. Wellicht moet u door deze problemen het besturingssysteem opnieuw installeren. Microsoft kan niet garanderen dat deze problemen kunnen worden opgelost. Het wijzigen van het register is dan ook voor uw eigen risico.

Handige Links

http://support.microsoft.com/kb/92823
Offline Toolman30
Master
do 01 sep 2011, 9:07 Bericht 
Ik heb ook op andere forums aan het neuzen geweest en ben er achter gekomen dat het een bekend probleem is dat alleen met windows vista te maken heeft en niet met de router e.d.

Doordat de instelling "openbaar" actief blijft worden automatisch ook de instellingen van windows firewall aangepast, waardoor de gegevens overdracht zeer beperkt is, en er geen verbinding tot stand kan komen, alleen lokaal.

Het heeft te maken met een instelling die normaal gebruikt met wifi in openbare ruimten, zodat er geen prive gegevens zichtbaar zijn.

De pest is... Bij mij blijft hij hierop staan, hoe vaak ik hem ook omzet.
Offline RucphenNB
Master
do 01 sep 2011, 9:52 Bericht 
Je kan die register aanpassing gewoon uitvoeren. Dat is geen probleem.
 [ 42 berichten ]